Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

FixCyprus: 2300 αναφορές πολιτών για προβλήματα σε δρόμους

Offsite Team
- 19.11.2022

FixCyprus: 2300 αναφορές πολιτών για προβλήματα σε δρόμους

Οι πόλεις με τις περισσότερες αναφορές - Δηλώσεις Εκτελεστικού Μηχανικού Τμήματος Δημοσίων Έργων, Αριστοτέλη Σάββα

ΓΡΑΦΕΙ Η ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΧΑΤΖΗΑΝΔΡΕΑ

Από τις 27 Σεπτεμβρίου βρίσκεται σε λειτουργία η εφαρμογή FixCyprus, μέσω της οποίας παρέχεται η δυνατότητα στους πολίτες να ενημερώνουν το Τμήμα Δημοσίων Έργων για προβλήματα που εντοπίζουν στο οδικό δίκτυο.

Ο Εκτελεστικός Μηχανικός του Τμήματος Δημοσίων Έργων κ. Αριστοτέλης Σάββα, φιλοξενήθηκε την Παρασκευή (18/11) στην εκπομπή Offsite on Air και αναφέρθηκε αρχικά στη λειτουργία της εφαρμογής τονίζοντας πως έχουν σταλεί μέχρι στιγμή από τους πολίτες συνολικά 2300 αναφορές για προβλήματα στους δρόμους, κυρίως σε Λευκωσία και Λεμεσό.

Ποια διαδικασία ακολουθείται

«Το FixCyprus ξεκίνησε να λειτουργεί περί τα τέλη Σεπτεμβρίου. Οι πολίτες όταν εντοπίσουν μια βλάβη στο οδικό δίκτυο, μπορούν να την φωτογραφίσουν και να την αποστείλουν στο FixCyprus», εξήγησε αρχικά ο κ. Σάββα.

Σε σχέση με την διαδικασία που ακολουθείται, αφού παραληφθούν αναφορές, ακολούθως αποστέλλονται στο κατάλληλο τμήμα για διαχείριση και επιδιόρθωση. 

Εάν πρόκειται για δρόμο ο οποίος βρίσκεται υπό την ευθύνη του Τμήματος Δημοσίων Έργων, τότε η επιδιόρθωση θα γίνει από το Τμήμα. Κάτι αντίστοιχο ισχύει και για προβλήματα τα οποία είναι υπό την ευθύνη των Δήμων. 

Εάν για παράδειγμα γίνει αναφορά για ένα κατεστραμμένο φρεάτιο μιας τηλεπικοινωνιακής εταιρείας, τότε θα γίνει επιδιόρθωση από την εταιρεία. 

Σε σχέση με τα χρονοδιαγράμματα, όπως ανέφερε ο κ. Σάββα, οι αναφορές κατατάσσονται με προτεραιότητα και αυτό μπορεί να γίνει σε 2-3 ημέρες ή και λίγες ώρες. «Από εκεί και πέρα γίνεται προγραμματισμός της εργασίας και ανάλογα με τα συμβόλαια που υπάρχουν γίνεται και η επιδιόρθωση». 

2300 αναφορές προβλημάτων σε ενάμιση μήνα

Από τα τέλη Σεπτεμβρίου μέχρι και σήμερα έχουν ληφθεί μέσω της εφαρμογής FixCyprus συνολικά 2300 αναφορές για προβλήματα στο οδικό δίκτυο, με τις περισσότερες να αφορούν την Λευκωσία και την Λεμεσό. Μάλιστα τονίζεται ότι υπάρχουν πέραν των 4800 εγγεγραμμένων χρηστών στην εφαρμογή. «Η εφαρμογή έχει αγκαλιαστεί από αρκετούς πολίτες και αυτό προβλέπουμε ότι θα αυξηθεί». 

Ερωτηθείς ο κ. Σάββα, απάντησε πως «όσον αφορά το Τμήμα Δημοσίων Έργων το 15% των προβλημάτων έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες επιδιόρθωσης. Ακολούθως για το 25% υπάρχει προγραμματισμός για εργασία και ποσοστό 40% έχει σταλεί σε άλλες αρμόδιες αρχές για διαχείριση».

Ταυτόχρονα έχει απορριφθεί μια σειρά από αναφορές οι οποίες δεν εμπίπτουν στην λειτουργία της εφαρμογής FixCyprus, όπως για παράδειγμα παράπονα για τροχαία κίνηση. 

Τα κυριότερα προβλήματα που αναφέρουν οι πολίτες

Σε σχέση με το τι προβλήματα αφορούν οι αναφορές που αποστέλλουν οι πολίτες, ο κ. Σάββα υποστήριξε πως είναι κυρίως για βλάβες: στο οδόστρωμα, στα πεζοδρόμια, στα φρεάτια, σε στέγαστρα στάσεων. Υπάρχουν επίσης αναφορές για διαρροές νερού, πλημμύρες, βλάβες σε φώτα τροχαίας αλλά και στον οδικό φωτισμό.

Καταληκτικά ο κ. Σάββα δήλωσε πως το FixCyprus είναι ένας άμεσος τρόπος αναφοράς βλαβών κάτι το οποίο μέχρι πρόσφατα γινόταν μέσω γραπτές αναφορές, ενώ υπήρχε και η ανάγκη σε κάποιες περιπτώσεις να γίνει εποπτεία του οδικού δικτύου. «Έχουμε πλέον την τεχνολογία και με την γρήγορη ανταπόκριση θα αυξηθεί η ασφάλεια και η ποιότητα του οδικού δικτύου». 

Δείτε στο βίντεο όλα όσα δήλωσε ο Εκτελεστικός Μηχανικός Τμήματος Δημοσίων Έργων κ. Αριστοτέλη Σάββα

Home