Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Γονείς Μέσης: Αποχή από μαθήματα, πορείες & άλλα δυναμικά μέτρα

Offsite Team -
01.03.2022 - 06:30

Γονείς Μέσης: Αποχή από μαθήματα, πορείες & άλλα δυναμικά μέτρα

Διαφωνούν οι Γονείς Μέσης με τις εξετάσεις σε λύκεια και τεχνικές / Ανοικτή επιστολή στην Πρόεδρο της Βουλής

Την εκπομπή ''Offsite on Air'' χορηγεί η Τράπεζα Κύπρου

ΓΡΑΦΕΙ Η ΞΕΝΙΑ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ

Συνεχίσουν να προειδοποιούν με δυναμικά μέτρα οι Γονείς Μέσης και συγκεκριμένα στο τραπέζι βρίσκονται η αποχή των μαθητών από τις τάξεις και το σχολείο, πορείες διαμαρτυρίας και η συχνή αναφορά στα ΜΜΕ για τις στρεβλώσεις που παρατηρούνται, όπως ανέφερε ο Πρόεδρος Συνομοσπονδίας Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης Χαράλαμπος Διονυσίου στην εκπομπή Offsite One Air  την Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου 2022.

Όπως ανέφερε ο κ. Διονυσίου, οι γονείς δεν είχαν αρκετό χρόνο να συμμετάσχουν στη συζήτηση στην συνάντηση που είχε η ηγεσία της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης, το Σάββατο (26/2) με τον Υπουργό Παιδείας, των υπόλοιπων λειτουργών, διευθυντών και επιθεωρητών Μέσης εκπαίδευσης, για τον θεσμό των τετραμήνων και τις αξιολόγησεις, λόγω της δημοσιογραφικής διάσκεψης  του Υπουργού Παιδείας που ακολούθησε.

Πού διαφωνούν οι γονείς Μέσης

Κατάφεραν όμως, όπως ανέφερε να καταθέσουν την διαφωνία τους για τα στοιχεία που τους παρουσιάστηκαν από πλευράς Υπουργείου Παιδείας και την αντίθεση τους για τις διαπιστώσεις όσον αφορά τις διαδικασίες και αποτελέσματα των εξετάσεων. Επιπλέον, εξέφρασαν την δυσαρέσκεια τους όσον αφορά τις διαδικασίες που δεν εφαρμόστηκαν στην προφορική αξιολόγηση των μαθητών, που αποτελεί το 60% της βαθμολογίας που θα πάρουν οι μαθητές στο κάθε τετράμηνο.

Σχολιάζοντας ο κ. Διονυσίου την ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας, σημείωσε πως σε καμία συνάντηση τους δεν έγινε καμία αναφορά ή κριτική στις ηγεσίες των εκπαιδευτικών οργανώσεων, πολιτικά κόμματα ή δημοσιογράφους.

Ίδια στοιχεία και αριθμοί, άλλη ερμηνεία

Το Υπουργείο Παιδείας παρουσίασε τα στατιστικά στοιχεία και τους αριθμούς όπως θα ήθελε να τους παρουσιάσει. «Μπορούμε και εμείς να παρουσιάσουμε τους ίδιους αριθμούς, με διαφορετική ερμηνεία», πρόσθεσε. Το μεγάλο ερώτημα που θέλουν οι γονείς να θέσουν είναι γιατί υπάρχει μεγάλη απόκλιση στους βαθμούς για την προφορική τους αξιολόγηση, εν μέσω και των πολλών διαγωνισμάτων που επέβαλε το ΥΠΠΑΝ, με την γραπτή αξιολόγηση.  «Τα παιδιά διδάχτηκαν στο σχολείο από τους εκπαιδευτικούς τους, πήραν βαθμό στην προφορική αξιολόγηση αυτά που διδάχτηκαν και αυτά που κλήθηκαν να απαντήσουν στην γραπτή εξέταση – τα ίδια δεδομένα- έχουν μεγάλη απόκλιση του βαθμού», σημείωσε.

Χρειάστηκαν 3 εγκύκλιοι για να γίνουν κατανοητοί οι οδηγοί εξέτασης δοκιμίων

 Επίσης, ο κ. Διονυσίου απευθύνει ερώτημα στο Υπουργείο Παιδείας, αν φταίνε οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί και μαθητές ότι δεν μπόρεσαν να αντιληφθούν όσα είδαν στην γραπτή αξιολόγηση ή ότι κάτι δεν πήγε καλά όσον αφορά την θεματοθέτηση των εξεταστικών δοκιμίων. «Δεν μπορούμε να αποφύγουμε το γεγονός ότι όσον αφορά την πρώτη σειρά εξετάσεων, παρατηρήθηκε βαθμός δυσκολίας σε αρκετά εξεταστικά δοκίμια», σημείωσε. Όπως ανέφερε, έγινε εσωτερική έρευνα για τον βαθμό δυσκολίας των εξεταστικών δοκιμίων, την οποία δεν έδωσε στη δημοσιότητα το Υπουργείο Παιδείας. «Το ερωτηματολόγιο των 60 ερωτήσεων, στάλθηκε από την Διεύθυνση Μέσης Εκπαίδευσης και οι διαπιστώσεις των Διευθυντών λένε ξεκάθαρα πως υπήρχαν προβλήματα ως προς την κατανόηση των εξ. Δοκιμίων. Για κάποια ο χρόνος που δόθηκε για ήταν λιγότερος από αυτός που χρειάζεται για την κατανόηση των δοκιμίων».

Ο κ. Διονυσίου τόνισε ότι το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας έστειλε 3 ξεχωριστές εγκυκλίους με οδηγούς διόρθωσης γιατί δεν ήταν κατανοητοί αυτοί που είχαν  στείλει.  Με βάσει αυτό το φαινόμενο παρατηρήθηκε ότι οι μαθητές της 1ης σειράς που έδωσαν εξετάσεις με τον βαθμό δυσκολίας που συνάντησαν που ήταν του 17-20 είχαν μείωση στην γραπτή τους αξιολόγηση – κατέβηκαν στο 10 -12, ενώ στην δεύτερη σειρά εξετάσεων, επειδή ήταν στην βάση όσων προνοούσε η νομοθεσία, δηλαδή ένα απλό ενιαίο διαγώνισμα, βοηθήθηκαν οι μαθητές του 14-15 ώστε να γράψουν καλύτερο βαθμό.

Τα επόμενα βήματα

Το επόμενο βήμα για τους γονείς είναι να αποταθούν στην Πρόεδρο της Βουλής, Αννίτα Δημητρίου, με ανοικτή επιστολή για να προχωρήσει σε κοινοβουλευτικό έλεγχο για το κατά πόσο εφαρμόστηκε σωστά η νομοθεσία για την αξιολόγηση του μαθητή με την αξιολόγηση το θεσμού των τετράμηνων και να δημοσιοποιήσει ανοικτά τα αποτελέσματα.

Επίσης η Παγκύπρια Συνομοσπονδία με εξωτερικό συνεργάτη το Πανεπιστήμιο Κύπρου, θα προχωρήσει σε έρευνα όσον αφορά τον θεσμό τετραμήνου. 

Την Πέμπτη 3 Μαρτίου 2022 θα καλέσουν τα ΜΜΕ σε δημοσιογραφική διάσκεψη για να καταθέσουν τις διαπιστώσεις τους που θα αφορά από την αρχή της σχολικής χρονιάς τόσο τις προφορικές αξιολογήσεις ΄όσο και την γραπτή, τα εκπαιδευτικά προβλήματα που προέκυψαν αλλά και τα ψυχολογικά, κοινωνικά που έχουν δημιουργηθεί.

Επίσης,  θα πούμε τις θέσεις μας ώστε να διορθωθεί η υπάρχουσα κατάσταση και θα αναφέρουμε ότι οι στόχοι που έχει θέσει το Υπουργείο Παιδείας από το 2019 με την εφαρμογή των τετραμήνων, δεν έχουν επιτευχθεί. «Οι τέσσερις στόχοι με την εφαρμογή τετραμήνων ήταν η μείωση του άγχους, της παραπαιδείας, του άγχους, οι εξετάσεις στην μισή ύλη – επιτεύχθηκε αλλά η μισή ύλη δεν μπορεί να διδαχθεί στον ωφέλιμο σχολικό χρόνο και τότε θα ανακοινώσουμε δυναμικά μέτρα που θα πρέπει να πάρουμε.

Το Υπουργείο Παιδείας δεν προτίθεται να προχωρήσει σε διορθωτικά μέτρα για να μην θυματοποιηθούν οι μαθητές του Λυκείου και Τεχνικής Σχολής.

Τα δυναμικά μέτρα

Κληθείς να αναφερθεί στα μέτρα για τα οποία προειδοποιούν, ο κ. Διονυσίου είπε ότι στο τραπέζι βρίσκονται η αποχή των μαθητών από τις τάξεις και το σχολείο, πορείες διαμαρτυρίας και η συχνή αναφορά στα ΜΜΕ για τις στρεβλώσεις που παρατηρούνται. Ακόμη, σε σχέση με τις στρεβλώσεις σημείωσε ότι υπάρχουν ενώ τρέχει το δεύτερο τετράμηνο.  

Υπάρχουν μαθητές, όπως ανέφερε που λόγω της πανδημίας, είτε είναι επαφές κρουσμάτων ή είναι κρούσματα, δεν λαμβάνουν την σωστή εκπαίδευση όπως τα παιδιά των ιδιωτικών ελληνόφωνων σχολείων τα οποία αύριο ισότιμα θα διεκδικήσουν θέση στα δημόσια Πανεπιστήμια μέσω των Παγκύπριων Εξετάσεων.

«Είναι προβλήματα που εντοπίσαμε από τον Σεπτέμβρη και τα αναφέραμε χιλιάδες φορές στο Υπουργείο Παιδείας και με υπόμνημα στην Επιτροπή Παιδείας της Βουλής, αλλά δυστυχώς χωρίς καμία ενέργεια για να αρθεί αυτή η ανισότητα μεταξύ των παιδιών

 

Παρακολουθείστε όσα δήλωσε στην εκπομπή Offsite On Air, ο Χαράλαμπος Διονυσίου: 

Home