Η νέα καθημερινότητα ανθρώπων μετά το ξεκλείδωμα της Κύπρου

Η νέα καθημερινότητα ανθρώπων μετά το ξεκλείδωμα της Κύπρου

Τι λένε ιδιοκτήτες μαγαζιών στην Offsite

Μετράμε μόλις λίγες μέρες από την Β’ φάση χαλάρωσης των μέτρων και την επιστροφή στην κανονικότητα για πολλούς από εμάς.

>>> Τώρα η Offsite και σε app. Κατεβάστε ΕΔΩ για Android και ΕΔΩ για iOS <<<  

Ήδη αρκετές δουλειές έχουν ανοίξει και άρχισαν να υποδέχονται κόσμο. Η offsite επικοινώνησε με μερικούς επαγγελματίες προκειμένου να μάθουμε πως βλέπουν να εξελίσσεται η καθημερινότητά τους εν καιρώ πανδημίας.

Καντίνα – Σαντουιτσάδικο 

«Άνοιξα την καντίνα μου ναι μεν, με προσδοκίες, αλλά και φορτωμένη με χρέη, στην ηλικία των 26.. Μπήκα στα βαθιά και άρχισα από το μηδέν να κολυμπώ χωρίς οξυγόνο».

Όπως μας έχει αναφέρει η ιδιοκτήτρια της καντίνας Βαρβάρα Λεωνίδου, την έχει στήσει με αρκετό κόπο και μετά από καιρό έχει καταφέρει να αποκτήσει και το δικό της πελατολόγιο και ένοιωθε πως μέσα από όλο αυτό τον κόπο πλέον η ζωή της έχει αποκτήσει νόημα – μπήκε σε μια ισορροπία.

Πως σε έχει επηρεάσει ο κορωνοϊός; 

«Κι εφόσον κυλούσαν όλα ικανοποιητικά και υπήρχε μια ισορροπία στην ζωή μου, ξαφνικά μια μέρα, στα καλά καθούμενα, έπεσε η αυλαία. Έσβησαν οι προβολείς! Ένιωσα ειλικρινά, πως βρισκόμουν σε βαρύ πένθος».

 Τόσο πολύ... Άνεργη και πάλι μετά από 5 ολόκληρα χρόνια αγώνα! Δηλαδή, μέχρι να καταφέρω να ορθοποδήσω, τσουφ.. Και πάλι κάτω! Έπαθα πανικό, ανέφερε η κ Λεωνίδου.

«Η κάθε μέρα καραντίνας που περνούσε για μένα έμοιαζε χρόνος. Δεν κυλούσε η ώρα. Δεν περνούσαν οι μέρες». 

Πως επηρέασε η πανδημία την δουλειά σου; 

«Για το σήμερα τι να πω; Με το που άρχισε η πρώτη χαλάρωση των περιοριστικών μέτρων, ένιωθες ότι υπήρχε ένα μούδιασμα.. Ένας δισταγμός». 

Μέρα παρά μέρα όμως αφήνονται όλο και πιο πολύ στην καθημερινότητα τους οι Κύπριοι. Όσον αφορά τον δικό μου τομέα, εννοείται πως έχει πληγεί. Εννοείται πως η δουλειά που είχα δεν έχει να κάνει σε καμία περίπτωση με αυτό που βιώνουμε σήμερα, ανέφερε η κ. Λεωνίδου. 

Αυτό οφείλεται, όπως μας έχει πει και σε οικονομικό παράγοντα, γιατί όσο περνούν οι μέρες και εξαφανίζονται τα επιδόματα και οι παροχές βοήθειας, τόσο πιο πολύ θα αντιληφθούμε τις συνέπειες που έχει αφήσει πίσω του, το κύμα αυτό της πανδημίας. 

«Θεωρώ πως έχει γίνει μεγάλη καταστροφή. Πολύ περισσότερο ακόμα και σε εμπόλεμες συνθήκες. Το 2013, δεν ήταν τίποτα μπροστά σε αυτό. Ξεκινούμε και πάλι να χτίζουμε, όχι από το μηδέν.. Υπό το μηδέν!»

Από τις 11 Μαΐου επέστρεψα μόνο για take away, τηρώντας σαφώς όλες τις Υγειονομικές συστάσεις και Υπουργικές υποδείξεις που προϋποθέτουν τα πρωτόκολλα, είπε η κ. Λεωνίδου.

«Φοράω μάσκα είτε μιας χρήσης είτε προστατευτική ασπίδα προσώπου. Γάντια μιας χρήσης. Στον χώρο έχουν τοποθετηθεί προειδοποιητικές σημάνσεις, καθώς και αντισηπτικά εντός και εκτός. Στο παράθυρο υποδοχής έχω τοποθετήσει ειδικό προστατευτικό Plexiglas. Και από τις 21 Μαΐου έχουν τοποθετηθεί σε εξωτερικό χώρο 2 τραπεζάκια με 2 καρέκλες το κάθε ένα, τηρώντας τα 2 μέτρα απόστασης».

Η συμπεριφορά του κόσμου

 Σύμφωνα με την κ. Λεωνίδου, γενικά μέχρι στιγμής οι πιο νεαροί ηλικίας μέχρι 35 είναι αρκετά συνεργάσιμοι. Αυτό που την λυπεί ιδιαίτερα είναι η αλλόκοτη συμπεριφορά των άνω των 40 που υποτίθεται θα έπρεπε να ήταν πρότυπο προς εμάς... 

>>> Όλη η σημερινή επικαιρότητα <<<

«Για των άνω των 60 δεν το συζητώ καν... Υγεία... Πίστη και Υπομονή! Και λίγο περισσότερο σεβασμό ζητάμε... Δεν ξέρεις πίσω από το γυαλί, και την μάσκα, τι ιστορία κουβαλάει ο καθένας...! Μόνο αυτό

Καφετέρια

Ο κύριος Αντρέας Κυριάκου, ιδιοκτήτη καφετέριας σε χωριό της επαρχίας Λευκωσίας, μας ανέφερε πως σίγουρα τα πράγματα δεν θα ήταν όπως πριν, δηλαδή γεμάτο το μαγαζί από κόσμο.

Όσο για τους πελάτες, ο κ. Κυριάκου μας ανέφερε πως ναι θα υπάρχει κόσμος που θα φοβάται να έρθει για να πιει καφέ, αλλά οι σταθεροί πελάτες μένουν, δεν θα χαθούν.

Πως θα λειτουργείτε πλέον;

Μετά τον κορωνοϊό, αρκετά έχουν αλλάξει όπως έχει πει στην ιστοσελίδα μας, ο κ. Κυριάκου. 

Όπως έχει αναφέρει και το διάταγμα του Υπουργείου, θα υπάρχει περιορισμένος αριθμός θέσεων (τραπεζάκια-καρέκλες) στο μαγαζί, ενώ σύμφωνα με τον κ. Κυριάκου, υπάρχει και το take away/ delivery, για αυτούς που δεν επιθυμούν να καθίσουν εκεί.

«Έχουν τοποθετηθεί μενού σε κεντρικά σημεία καθώς και αντισηπτικά»

Όπως έχει αναφέρει στην ιστοσελίδα μας ο κ. Κυριάκου, μετά από κάθε επίσκεψη πελάτη στο μαγαζί, πάντα καθαρίζεται με αντισηπτικό τόσο και το τραπέζι που καθόταν αλλά και η καρέκλα.

Είναι απαραίτητο να φοράνε και οι πελάτες μάσκα;

Για τις μάσκες προστασίας, ο κ. Κυριάκου μας ανέφερε πως ο πελάτης δεν είναι υποχρεωμένος να φορά προστατευτική μάσκα. 

«Μάσκα και γάντια όμως είναι υποχρεωτικό για εμάς που δουλεύουμε εδώ».

Κουρείο – Κομμωτήριο     

Τα κουρεία και κομμωτήρια είναι γεγονός πως είναι ένα επάγγελμα που δεν πρόκειται να χάσει όσο δύσκολες και αν είναι οι συνθήκες.

Προ κορωνοϊού ήταν πράγματι πιο εύκολα όλα και πάντα υπήρχαν φορές που μπορεί να μην έβρισκες και ραντεβού.

Μιλώντας με τον κομμωτή Αντρέα Κρητικόπουλο, πλέον τα πράγματα είναι δύσκολα αλλά με υπομονή και πείσμα όλα θα περάσουν.

Πλέον ο αριθμός πελατών σε κάθε κομμωτήριο έχει μειωθεί και προσαρμόστηκε ανάλογα με τον χώρο, έτσι ώστε να μην είναι ο ένας πελάτης δίπλα στον άλλο.

«Δεχόμαστε πελάτες μόνο με ραντεβού» 

Κάθε πελάτης όπως μας έχει πει ο κ. Κρητικόπουλος, κατά την είσοδό του πρέπει να απολυμαίνετε με αντισηπτικό εάν δεν φορά γάντια και αν επιθυμεί θα φορά και προστατευτική μάσκα, δεν είναι όμως υποχρεωτική για αυτούς.

Επίσης, σύμφωνα με τον ίδιο πρέπει και οι πελάτες να σεβαστούν και αυτοί και να υπακούν στους κανόνες υγιεινής, δηλαδή το καλύτερο θα ήταν εάν κάποιος από αυτούς αισθάνεται κάποια αδιαθεσία καλό θα ήταν να πάρει τηλέφωνο και να ακυρώσει το ραντεβού του.

Ποιοι είχαν τα περισσότερα ραντεβού με την επαναλειτουργία; 

«Όσο και να ακούγεται παράξενο τα περισσότερα τηλεφωνήματα για ραντεβού ήταν οι από άντρες».

>>> Ροή Ειδήσεων Offsite <<<

Επίσης, σύμφωνα με τον κ. Κριτηκόπουλο, με το άνοιγμα υπήρχε κόσμος, αλλά αυτό θα φανεί και στην πορεία αν θα χάσεις για παράδειγμα κάποιους πελάτες ή όχι.

Ποιες οι δυσκολίες

Ίσως το δύσκολο που έχουν να αντιμετωπίσουν οι κομμωτές είναι ότι πρέπει να έχουν και την έννοια όταν έρθει ο επόμενος πελάτης. Δηλαδή, απ’ όσα μας εξήγησε μια από τις κομμώτριες που εργοδοτείται εκεί, είναι πως «κάνω μια πελάτισσα, δω κάποιον πελάτη να έρχεται πρέπει να αφήσω την πελάτισσα αυτή και να πάω να πιάσω θερμοκρασία του πελάτη που έχει έρθει». 

Επιπλέον, ο κ Κρητικόπουλος, ανέφερε πως με σωστό χειρισμό όλο αυτό σιγά σιγά θα ξεπεραστεί.

Οδοντιατρείο 

Όσον αφορά τα οδοντιατρεία, ο οδοντίατρος Αντρέας Καλογήρου, μας ανέφερε πως τα οδοντιατρεία ήταν κλειστά, αλλά λειτουργούσαν μόνο για επείγοντα περιστατικά.

Ως οδοντίατροι είναι υπόχρεοι να φοράνε στολές τις μιας χρήσης και αυτή να αλλάζεται μετά από κάθε πελάτη, όπως έχει αναφέρει στην ιστοσελίδα μας ο κ. Καλογήρου, ενώ οι μάσκες είναι έλλειψη .

Επίσης, σύμφωνα με τον κ, Καλογήρου τα ραντεβού γίνονται ανάλογα με την ανάγκη του κάθε πελάτη και πρέπει να υπάρχει και λίγη διαφορά μεταξύ τους για να γίνεται απολύμανση.

 

Home