Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Η σχέση του Κύπριου με τη διάβαση πεζών - Μια ιστορία "άγνοιας"

Του Δημήτρη Χατζηιωσήφ
- 11.11.2018

Η σχέση του Κύπριου με τη διάβαση πεζών - Μια ιστορία "άγνοιας"

Thumbnail
Ας κάνουμε λίγα μαθήματα οδικής συμπεριφοράς...

Δεν υπάρχει Κυπραίος που να πήγε με παρέα στο εξωτερικό και στην προσπάθεια να διασταυρώσουν το δρόμο να μην είπε τη φράση "ε καλάν ολάν, είμαστε Κυπραίοι", με χιουμοριστικό πάντα ύφος και διάθεση για πλάκα.

Ο λόγος που κάθε Κυπραίος το λέει αυτό, είναι είτε γιατί διασταυρώνει εκεί που δεν υπάρχει διάβαση πεζών είτε γιατί η διάβαση πεζών είναι στα 10 μέτρα απόσταση, κι όμως επιλέγει να διασταυρώσει αντί να περπατήσει τα 10 μέτρα μέχρι τη διάβαση.

Αυτό είναι ένα φαινόμενα που όλοι το έχουμε ζήσει ή ακόμα και όλοι το έχουμε πει.

Από την άλλη πλευρά τώρα, αν μεταφερθούμε στους δρόμους της Κύπρου, πολλοί από εμάς όταν οδηγούμε, αγνοούμε ή δεν προσέχουμε ή δεν θέλουμε να προσέξουμε, ότι μπροστά μας υπάρχει διάβαση πεζών για να σταματήσουμε. Αποτέλεσμα είναι να αγνοούμε τους πεζούς, αυτοί να περιμένουν καρτερικά και να υπάρχει δυσφορία και άλλες φορές ακόμα και δυστυχήματα με πεζούς να χάνουν την ζωή τους. 

Αρκετοί από εμάς θα ζήσαμε την στιγμή εκείνη που στεκόμαστε με ανυπομονησία σε μία διάβαση περιμένοντας καρτερικά να σταματήσει ένας ευσυνείδητος οδηγός προκειμένου να διασταυρώσουμε.

Υπάρχουν όμως και αυτοί που δεν ξέρουν πότε και πώς θα πρέπει να συμπεριφερθούν όταν βρουν διάβαση πεζών στο δρόμο τους.

Γι΄αυτό είμαστε εμείς εδώ...

Τι προνοεί ο νόμος αναφορικά με τις διαβάσεις πεζών αλλά και ποια είναι η ευθύνη μας ως πολίτες.

Στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης, το να σέβεται ο ο δηγός την διάβαση πεζών αλλά και ο πεζός τους οδηγούς, θεωρείται πλέον ως κάτι δεδομένο. Σε σημείο που οι πεζοί περνούν ανενόχλητοι τις διαβάσεις, αφού ξέρουν ότι τα αυτοκίνητα θα σταματήσουν σίγουρα… ή σχεδόν σίγουρα!

Εμείς επικοινωνήσαμε με το τμήμα Οδικής Ασφάλειας της Τροχαίας, και μάθαμε κάτι εξαιρετικά ενδιαφέρον: Ευθύνη έχει και ο οδηγός αλλά και ο πεζός, ανάλογα με την κάθε περίσταση.

Φωτοελεγχόμενη διάβαση πεζών

Ενημερωθήκαμε επίσης πως τα δύο είδη διαβάσεων είναι  η διάβαση τύπου «Ζέμπρα», λόγω του άσπρου και μαύρου χρώματος, και η «Φωτοελεγχόμενη» διάβαση, με τους φωτεινούς σηματοδότες, ή αλλιώς τον Γρηγόρη και τον Σταμάτη. 

Διάβαση τύπου "Ζέμπρα"

Πρόστιμο και υποχρεώσεις

Σύμφωνα με την τροχαία, η φωτοελεγχόμενη διάβαση έχει βοηθήσει πολύ στην καλύτερη κυκλοφορία των πεζών στην πόλη, ωστόσο ακόμη υπάρχουν προβλήματα, κυρίως σε περιοχές όπου υπάρχουν οι διαβάσεις τύπου Ζέμπρα.

Σε περίπτωση που οδηγός δεν σταματήσει στην φωτοελεγχόμενη διάβαση, τότε το πρόστιμο ανέρχεται στα 85 ευρώ για παραβίαση του φωτεινού σηματοδότη.

Σε περίπτωση όμως όπου υπάρξει τροχαίο ατύχημα με πεζό ενώ διασταυρώνει σε διάβαση πεζών, τότε η ευθύνη ανήκει τόσο στον οδηγό, όσο και στον πεζό, και η υπόθεση οδηγείται στο Δικαστήριο όπου θα εξεταστούν και τα αίτια του ατυχήματος.

Σε περίπτωση που πεζός θέλει να προχωρήσει σε καταγγελία περιστατικού, τότε μπορεί να καλέσει στα τηλέφωνα 199, 1460 και 112, καθώς επίσης και σε κατάθεση στον τοπικό σταθμό της περιοχής του.

Η Τροχαία συμβουλεύει το κοινό να είναι πολύ προσεκτικό στις διαβάσεις πεζών, να έχει υπομονή και να μην βιάζεται να διασταυρώσει.

Εξάλλου, κουλτούρα ενός λαού χαρακτηρίζεται από τα καθημερινά και τα απλά. Αυτά είναι που δείχνουν την ταυτότητα μας και τον πολιτισμό μας.

Home