Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Κάμερες Τροχαίας: Θα μειώσουν όντως τα θανατηφόρα τροχαία;

του Έκτορα Γεωργίου
- 17.02.2019

Κάμερες Τροχαίας: Θα μειώσουν όντως τα θανατηφόρα τροχαία;

Thumbnail
Τι λένε τα στατιστικά για την περίοδο που μπήκαν για πρώτη φορά οι κάμερες

Άλλη μια χρόνια που θρηνήσαμε αρκετούς συμπολίτες μας στο «Μολώχ της ασφάλτου», με την Αστυνομία Κύπρου και το Υπουργείο να αναζητούν αποτελεσματικές λύσεις στο ζήτημα αυτό. 

Όπως διατυμπανίζεται από πλευράς Αστυνομίας, η καλύτερη λύση είνα οι κάμερες τροχαίας, κάτι που φυσικά αρκετοί πολίτες βλέπουν με επιφύλαξη.

Μετά από 12 χρόνια που αποσύρθηκαν οι κάμερες από τους κυπριακούς δρόμους, φέτος γίνεται εκ νέου προσπάθεια από πλευράς Κυβέρνησης για να επανέλθουν.

Σύμφωνα με την Τροχαία λοιπόν, μέχρι το τέλος του 2019 θα είναι έτοιμες για λειτουργία.

Όπως μας λέχθηκε συνολικά ανά το παγκύπριο θα υπάρχουν 110 κάμερες, 90 σταθερές και 20 κινητές.

Που θα εφαρμοστούν: 

Αρχικά, όπως μας είπε ο Υπεύθυνος Τροχαίας του Αρχηγείου Χάρης Ευριπίδου, οι κάμερες θα τοποθετηθούν σε μελανά σημεία, ό,τι κι αν αυτό σημαίνει, όπως επίσης και σε άλλα σημεία που υπάρχει αυξημένος κίνδυνος πρόκλησης συγκρούσεων. 

Όσο αφορά τις κινητές κάμερες, θα τοποθετούνται ανάλογα με τις ανάγκες που δημιουργούνται. 

Τέλος, η επιλογή των σημείων θα γίνει από πλευράς Αστυνομίας, αφού όμως πρώτα γίνει η ανάληψη του έργου από την ανάδοχο εταιρεία. 

Ποιες παραβάσεις θα καταγράφουν

Συγκεκριμένα θα γίνεται έλεγχος για όριο ταχύτητας, παραβίαση φώτων τροχαίας, παραβίαση της γραμμής της τροχαίας, χρήση ζώνης ασφαλείας και χρήση κράνους από τους μοτοσυκλετιστές. 

Δεν είναι η πρώτη φορά που γίνεται, προσπάθεια για εφαρμογή του εν λόγω συστήματος, αφού στο μακρινό 2007 είχαμε εφαρμόσει για περίπου 9 μήνες τις κάμερες στους κυπριακούς δρόμους.

Τι λένε τα στατιστικά για τους 9 μήνες εφαρμογής τους - Έκαναν τελικά δουλεία;

Αρχικά να αναφέρουμε ότι τα σοβαρά / θανατηφόρα τροχαία τροχαία κατά το 2005 έφτασαν τα 704, ενώ το 2006 τα 682

Το 2007, την χρονία δηλαδή που μπήκε σε εφαρμογή το σύστημα καμερών, τα σοβαρά / θανατηφόρα τροχαία ήταν συνολικά 680!

Δυο μόλις λιγότερα από ότι το 2006 δηλαδή.

Τις επόμενες δυο χρονιές που οι κάμερες σταμάτησαν την λειτουργία τους, το 2008 είχαμε 642 οδικές συγκρούσεις ενώ το 2009, 603. 

Σύμφωνα λοιπόν με τα στατιστικά, το 2007 με κάμερες είχαμε μόλις 2 λιγότερα σοβαρά / θανατηφόρα τροχαία.

Ενώ με την απόσυρση των καμερών το 2008 και το 2009 μειώθηκαν ακόμη περισσότερο. 

Από πλευράς Αστυνομίας, υποστηρίζεται ότι κατά την εφαρμογή τους είχαμε μείωση συνολικά στις τροχαίες συγκρούσεις περίπου κατά 53%. 

Εύλογο όμως είναι το ερώτημα που δημιουργείται από τα πιο πάνω στοιχεία, αν όντως οι κάμερες αποτελούν όντως τη κατάλληλη λύση για τη μείωση των σοβαρών ή/και θανατηφόρων τροχαίων.

Βασικό ερώτημα επίσης είναι το κατά πόσο ήταν κατάλληλος ο σχεδιασμός το 2007 και αν θα γίνει αποτελεσματικός σχεδιασμός τώρα.

Το πιο βασικό όμως ερώτηαμα από όλα τελικά, είναι αν με τη χρήση καμερών τροχαίας θέλουμε όντως να μειώσουμε τα σοβαρά / θανατηφόρα τροχαία ή άπλα να αυξήσουμε τα έσοδα του κράτους από τα πρόστιμα που θα προκύψουν από το πάτημα της γραμμής, από το όριο ταχύτητας και από άλλες παρόμοιες παραβάσεις.

Ενδεικτικός ο πίνακας πιο κάτω: 

1

Πάντως να αναφέρουμε, ότι αυτή τη στιγμή, υπάρχουν 2 σταθερές κάμερες στη Λευκωσία και συγκεκριμένα στην Λεωφόρο Γρίβα Διγενή.

Με την εγκατάσταση των καμερών, η φασαρία που προκαλούσαν τα αυτοκίνητα μειώθηκαν αισθητά όπως μας λέχθηκε από πλευράς των Αρχών...

Home