Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Καρούσος: Δεν υπάρχει άλλη λύση για την Λεωφόρο Δ. και Ν. Παττίχη

Offsite Team
- 28.08.2020

Καρούσος: Δεν υπάρχει άλλη λύση για την Λεωφόρο Δ. και Ν. Παττίχη

Thumbnail

Δεν υπάρχει άλλη επιλογή από τη δημιουργία κτιστής νησίδας στη Λεωφόρο Δέσποινας και Νίκου Παττίχη, στη Λεμεσό, δήλωσε σήμερα ο Υπουργός Μεταφορών, Γιάννης Καρούσος, αναφέροντας πως στόχος είναι να αποτραπεί η δυνατότητα για δεξιόστροφη στροφή η οποία ήταν η αιτία για πάρα πολλά οδικά δυστυχήματα τα τελευταία χρόνια, δυο εκ των οποίων θανατηφόρα.

Η απόφαση για την κτιστή νησίδα είναι σωστή, επεσήμανε, υπογραμμίζοντας πως η οδική ασφάλεια είναι προτεραιότητα. Σημείωσε πως δεν επηρεάζεται η λειτουργικότητα του δρόμου αφού αντί της άσπρης συνεχόμενης γραμμής θα υπάρχει νησίδα. Κάλεσε εξάλλου τους ιδιοκτήτες των καταστημάτων να υπογράψουν κατά τη διάρκεια της κατασκευής του έργου για να δημιουργηθούν ταυτόχρονα και περισσότεροι χώροι στάθμευσης μπροστά από τα υποστατικά τους.

Υπογράμμισε επίσης πως πρέπει να λαμβάνονται υπόψη και οι κάτοικοι και άλλοι επηρεαζόμενοι οι οποίοι ήταν πάρα πολύ πιεστικοί όταν γινόταν η δημόσια διαβούλευση. Είπε πως κάποιοι από αυτούς έχουν αναφέρει ότι "απειλούνται κάποιοι από κάποιους καταστηματάρχες για να μην πουν τις απόψεις τους".

Σε δηλώσεις του στο Προεδρικό Μέγαρο, έπειτα από σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε υπό τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Νίκο Αναστασιάδη, για τη μετακίνηση εγκαταστάσεων εταιρειών πετρελαιοειδών από τη Λάρνακα, ο κ. Καρούσος αναφέρθηκε στο ιστορικό της απόφασης για τα έργα επί της Λεωφόρου και στις σχετικές διαβουλεύσεις που έγιναν, επισημαίνοντας τον αυξημένο αριθμό οδικών συγκρούσεων σε αυτήν στην συντριπτική  τους πλειοψηφία λόγω παράνομης δεξιόστροφης στροφής.

Ανέφερε πως τα στατιστικά επιβεβαιώνουν πως η απόφαση είναι σωστή αφού στο συγκεκριμένο οδικό δίκτυο τα τελευταία χρόνια υπήρξαν πέραν των 700 οδικών συγκρούσεων καθώς και άλλες που δεν είναι καταγεγραμμένες. Από τις καταγεγραμμένες στα 300 υπήρξαν τραυματίες, ενώ δυο ήταν θανατηφόρες.  

Στις αρχές του 2019 υπήρχε ένα θανατηφόρο που δεν θα είχαμε αν υπήρχε αν ήταν κατασκευασμένη η νησίδα, ανέφερε. "Δεν μπορώ εγώ να εξηγήσω στον πατέρα που έχασε τον γιο του επειδή δεν κατασκευάστηκε μια νησίδα τους λόγους γιατί δεν έχει κατασκευαστεί νησίδα", είπε χαρακτηριστικά.  

Επεσήμανε πως στη βελτιωμένη πρόταση για τα έργα περιλαμβάνονταν κάποιες από τις εισηγήσεις των καταστηματαρχών όπως να υπάρχουν αυξημένοι χώροι στάθμευσης, υπερυψωμένες διαβάσεις για μείωση της ταχύτητας και όποιος ιδιοκτήτης επιθυμεί να παραχωρήσει γη για να κατασκευαστεί χώρος στάθμευσης μπροστά από το υποστατικό του, υπογράφοντας για να γίνει αυτό.

Είπε πως με τη κτιστή νησίδα δεν αλλάζει η λειτουργία του δρόμου αφού και σήμερα απαγορεύεται η δεξιόστροφη στροφή αλλά «βεβαιωνόμαστε ότι δεν θα μπορεί κάποιος να κάνει δεξιόστροφη στροφή» για να μην έχουμε άλλα ατυχήματα και μαυροφορεμένους γονείς.

Ανέφερε πως θα δημιουργηθούν περίπου 40 χώροι στάθμευσης, για όσους καταστηματάρχες επιθυμούν και υπογράψουν θα κατασκευαστούν στη γη τους χώροι στάθμευσης, ενώ δημιουργήθηκε δεξιόστροφη στροφή στη νότια Walt Disney και προστέθηκε ακόμα μια διάβαση και υπερυψώνονται οι άλλες δυο διαβάσεις.  

Ο κ. Καρούσος είπε πως η μια από τις τρεις διαβάσεις θα μετακινηθεί λίγο πιο νότια για να κατασκευαστούν και επιπλέον χώροι στάθμευσης.  

Υπογράμμισε πως «οι αποφάσεις είναι για να υλοποιούνται. Είναι εμπεριστατωμένες, τεκμηριωμένες και μάλιστα το Τμήμα Δημοσίων Έργων έχει προβεί και σε σύγκριση των διάφορων οδικών δικτύων που υπάρχουν με λωρίδα και χωρίς λωρίδα. Στους δρόμους με τέσσερις λωρίδες χωρίς νησίδα είναι εξαπλάσιος ο αριθμός των ατυχημάτων σε σχέση με τους δρόμους σε τέσσερις λωρίδες με νησίδα", ανέφερε. Είπε επίσης πως οι ειδικοί που μίλησαν εκ μέρους των καταστηματαρχών κατά τη δημόσια διαβούλευση είχαν πει ότι η νησίδα αποτελεί μιαν καλή προσωρινή λύση.

Επομένως στη Λεωφόρο αυτή δεν υπάρχει άλλη επιλογή από την κατασκευή της νησίδας, τόνισε, καλώντας όλους να σεβαστούν την απόφαση.

Είπε πως αν υπάρχει το οποιοδήποτε πρόβλημα μπορεί οποιοσδήποτε να επικοινωνήσει με το Υπουργείο ή με το Τμήμα Δημόσιων Έργων για να λυθεί το πρόβλημα επιτόπου.

Απαντώντας σε ερώτηση, ο κ. Καρούσος σημείωσε πως η δημόσια διαβούλευση έχει λήξει, ενώ κληθείς να πει εάν θα υπάρξει επίβλεψη της διαδικασίας εκτέλεσης των έργων από την Αστυνομία, είπε πως η Αστυνομία θα είναι εκεί για να υλοποιηθεί το έργο.

"Δεν είναι σωστή η απάντηση ότι θα πάω με κούσπους και τσάππες για να σταματήσω το ένα το έργο γιατί αντιδρώ λόγω των οικονομικών μου συμφερόντων. Το κράτος έχει πάρει την απόφασή του, το Υπουργείο έχει πάρει την απόφασή του, μετά από διαβούλευση τεκμηριωμένα, επιστημονικά και δεν υπάρχει άλλη επιλογή", επεσήμανε.

"Η μονή κίτρινη γραμμή παραμένει, επομένως η σύντομη στάση και αυτό που προνοεί ο κώδικας οδικής κυκλοφορίας θα συνεχίσει και με τη νέα πρόταση, θα βελτιωθούν και οι διαβάσεις όπως επίσης θα υπάρξει η κατασκευή μιας επιπρόσθετης διάβασης", ανέφερε.

Ερωτηθείς σε σχέση με το θέμα της Λεωφόρου Τσερίου, ο κ. Καρούσος είπε πως η Λεωφόρος Τσερίου όπως και η Λεωφόρος Ελλάδος είναι δρόμοι δυο λωρίδων και όχι τεσσάρων που είναι μια βασική διαφορά. Ανέφερε πως στους δρόμους δυο λωρίδων χωρίς νησίδα είναι δυο φορές περισσότερα τα ατυχήματα από ότι στους δρόμους δυο λωρίδων με νησίδα και είναι δυνατόν με κάποιες προδιαγραφές να επιτευχθούν τα επιθυμητά επίπεδα οδικής ασφάλειας.

Για την Τσερίου έχει περάσει νέο Ρυθμιστικό, δεν υπάρχει νησίδα, θα αποχαρακτηριστεί από δρόμος πρωταρχικής σημασίας μέσα στο Τοπικό Σχέδιο της ευρύτερης Λευκωσίας, πράγμα που θα επηρεάσει σε κάποιο βαθμό τις παρακείμενες περιουσίες, όμως αυτή είναι η απόφαση, είπε. Πρόσθεσε πως είναι δυο λωρίδων δρόμος και μπορεί να εφαρμοστεί το να μην υπάρχει νησίδα.

Home