Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Καταστηματάρχες Μακαρίου: Τελεσίγραφο 48 ωρών στα Δημόσια Έργα

Αλεξία Μιχαηλίδου
- 22.11.2022

Καταστηματάρχες Μακαρίου: Τελεσίγραφο 48 ωρών στα Δημόσια Έργα

Ζητούν προσωρινή αμφιδρόμηση - Δηλώσεις της Εκπροσώπου επηρεαζόμενων Μακαρίου (νότιου τμήματος), Μαριλένα Ιερομονάχου

ΓΡΑΦΕΙ Η ΑΛΕΞΙΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ

Για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στη Λεωφόρο Μακαρίου που δεν ικανοποιούν τους κατοίκους, τους καταστηματάρχες αλλά και τους εργαζόμενους της περιοχής, μίλησε στην εκπομπή Offsite on Air, η Εκπρόσωπος επηρεαζόμενων Μακαρίου (νότιου τμήματος), κυρία Μαριλένα Ιερομονάχου.

Προβληματισμό έχει δημιουργήσει ο δρόμος από το πρώην Hilton μέχρι τα φώτα της Αστυνομίας με πρώην Debenhams, αφού εδώ και δέκα μήνες έχει γίνει η μονοδρόμηση της νότιας Μακαρίου με αποτέλεσμα την δημιουργία σωρείας προβλημάτων, όπως ανέφερε η κυρία Ιερομονάχου.

Όπως ανέφερε έχει γίνει ακύρωση της κύριας εξόδου της Λευκωσίας η οποία εξυπηρετούσε χιλιάδες κόσμο καθημερινά στο να φύγει από την πόλη κάτι το οποίο αμβλύνει το πρόβλημα του κυκλοφοριακού λόγω του κλεισίματος του δρόμου.

Πλήττουν οι επιχειρήσεις της Μακαρίου

Η μονοδρόμηση έχει μειώσει την εμπορικότητα του κέντρου όπου υπάρχουν επιχειρήσεις όπως τα τρία πρατήρια καυσίμων με αποτέλεσμα ο κύκλος εργασιών τους να μειωθεί κατακόρυφα, αναφέρει η κυρία Ιερομονάχου. 

Παράλληλα, άλλες εταιρείες και μικροεπιχειρήσεις π.χ. με φαγητά που βρίσκονται στον συγκεκριμένο δρόμο αναγκάστηκαν να βελτιώσουν ένα δίκτυο για διανομή ή παραλαβή από το κατάστημα. Η κυρία Ιερομονάχου συμπλήρωσε ότι υπάρχει επιχείρηση στην Λεωφόρο που υπέστη 80% μείωση στα έσοδα της.

Παράλληλα, ανέφερε ότι η μονοδρόμηση επιφέρει την κυκλοφοριακή συμφόρηση με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι να πηγαίνουν στον χώρο εργασίας εκνευρισμένοι με αποτέλεσμα να μην υπάρχει παραγωγικότητα.

Οι απαντήσεις από τους αρμόδιους φορείς

Οι αρμόδιοι έχουν υπογράψει κάποιες προϋποθέσεις τις οποίες δεν τηρούν αφού όπως ανέφερε δεν πιστεύει ότι η ΕΕ θα στηρίξει με γνώμονα τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί αυτό που έχει δημιουργηθεί.

Από την πλευρά του ο Δήμος, όπως αναφέρει η κυρία Ιερομονάχου νίπτει τας χείρας του, απαντώντας ότι αυτό το έργο υπάγεται στα δημόσια έργα. Από την πλευρά τους οι επηρεαζόμενοι όπως αναφέρει δεν δέχονται αυτήν την απάντηση και προσπαθούν να γίνει μια συνάντηση με τον Δήμο για να στηρίξουν τις επιχειρήσεις.

Από την άλλη τα δημόσια έργα επικαλούνται ότι είναι μια συμφωνία της ΕΕ δεν μπορούν να απαντήσουν ή να κάνουν πίσω. Αυτό όπως απαντά η κυρία Ιερομονάχου δεν είναι αλήθεια γιατί οι προϋποθέσεις δεν έχουν ακολουθεί όντως στην πραγματικότητα αφού δεν εξυπηρετούν τους στόχους της βιώσιμης κινητικότητας αλλά και τους κατοίκους της πόλης.

Η συμφωνία με την ΕΕ αφορά την βιώσιμη κινητικότητα για μείωση των ρύπων και ενθαρρύνει τον κόσμο να μπει στα λεωφορεία και τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Ως γνωστό η πρώτη προϋπόθεση αυτού του έργου ήταν να υπάρχει η εξαιρετική εξυπηρέτηση ενός δικτύου μέσων μαζικής μεταφοράς που δεν υπάρχει στην Κύπρο, που έχουμε μόνο τα λεωφορεία, δήλωσε η Εκπρόσωπος και συμπλήρωσε ότι δεν έχουμε δίκτυο ή διακλαδώσεις που είναι επαρκείς για να μετακινείται στον χώρο εργασίας τους.

Αυτό δημιουργεί προβλήματα ρύπων αφού ο κόσμος αναγκάζεται να χρησιμοποιεί το προσωπικό του όχημα και μεταφέρει το πρόβλημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης στις παρόδους και την περίμετρο της πόλης, αφού έχει ακυρωθεί η φυσική έξοδος από την Μακαρίου. 

Όπως τόνισε η κύριε Ιερομονάχου εκ μέρους των επηρεαζόμενων, αμφιβάλλουν με τους αρμόδιους οι οποίοι μιλούν για μειώσεις ρύπων με τεκμήρια μετρήσεις και ζητούν να δουν τις συγκεκριμένες μετρήσεις και σε ποιες τοποθεσίες έχουν γίνει. Πρόσθεσε, ότι στην Μακαρίου γνωρίζουν ότι δεν υπάρχουν ρύποι αφού η Λεωφόρος αφού όπως η ίδια χαρακτήρισε «την έχουν ερημώσει».

Η ίδια ως εκπρόσωπος προτρέπει τους αρμόδιους φορείς να γίνουν μετρήσεις ρύπων στις παρόδους και παράλληλους δρόμους της Λεωφόρου και περιμετρικά της Λευκωσίας για να ελεγχθεί εάν έχουν μειωθεί και εκεί οι ρύποι.

Η εισήγηση των επηρεαζόμενων

Όπως εξηγεί οι επηρεαζόμενοι, ζητούν την αμφιδρόμηση έστω και προσωρινά της Λεωφόρου μέχρι να τελειώσουν τα δημόσια έργα για τις δημόσιες συγκοινωνίες. Τόνισε, ότι μέχρι στιγμής υπάρχει η συζήτηση εάν θα παραμείνουν τα λεωφορεία ή υπάρξει τραμ για τα οποία σε 2 χρόνια θα τελειώσει η μελέτη τους.

 Την εισήγηση τους την έχουν καταθέσει και στην Επιτροπή Μεταφορών της Βουλής, για άμεση αμφιδρόμηση της Λεωφόρου Μακαρίου έστω και προσωρινά μέχρι οι αρμόδιοι φορείς να υλοποιήσουν το έργο για να δικαιολογείται η μονοδρόμηση.

Προχωρούν σε πιθανή διαμαρτυρία εάν δεν εισακουστούν οι εισηγήσεις

Βάσει των όσων ανέφερε οι επηρεαζόμενοι περιμένουν την απάντηση των δημόσιων έργων καθώς τους έχει ζητηθεί από την Επιτροπή Μεταφορών της Βουλής, σε 15 μέρες να απαντήσουν με πιθανές λύσεις. Παράλληλα, τους δόθηκε η ευκαιρία να δουλέψουν γύρω από λύσεις που χρειάζονται νομοθετικές τροποποιήσεις.

Την Πέμπτη (24/11) τελειώνει η προθεσμία των δημόσιων έργων στην οποία θα πρέπει να παραδώσουν λύσεις, απαντήσεις και προτάσεις για επίλυση του θέματος.

Σε περίπτωση που δεν εισακουσθούν οι εισηγήσεις των επηρεαζόμενων την Πέμπτη (24/11), στην Βουλή οργανώνονται για πιθανή διαμαρτυρία.

Δείτε στο βίντεο όλα όσα δήλωσε η Εκπρόσωπος επηρεαζόμενων Μακαρίου (νότιου τμήματος), κυρία Μαριλένα Ιερομονάχου:

Home