Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

ΚΕΒΕ: "Πολύπλοκο το ΜΟΕ για κινητή τηλεφωνία"

Offsite Team
- 12.07.2019

ΚΕΒΕ: "Πολύπλοκο το ΜΟΕ για κινητή τηλεφωνία"

Thumbnail
"Το χαιρετίζουμε και προχωράμε"

Τεχνικά και νομικά πολύπλοκο χαρακτήρισε ο Αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας του ΚΕΒΕ, Λεωνίδας Πασχαλίδης, το μέτρο για τη διαλειτουργικότητα της κινητής τηλεφωνίας σε όλες τις περιοχές της Κύπρου, χαιρετίζοντας παράλληλα την έναρξη εφαρμογής του από τους ηγέτες την Πέμπτη. Όσον αφορά το κόστος περιαγωγής, ο κ. Πασχαλίδης ανέφερε εξάλλου ότι αρμόδιοι για τον καθορισμό των χρεώσεων είναι οι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας.

 

Σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ, ο κ. Πασχαλίδης υπενθύμισε ότι το συγκεκριμένο μέτρο οικοδόμησης εμπιστοσύνης (ΜΟΕ) ήταν ένα από τα 21 μέτρα που εισηγήθηκε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας και αναφέρθηκε στις συζητήσεις που έγιναν στην αρμόδια δικοινοτική Τεχνική Επιτροπή για την επιχειρηματικότητα, τα οικονομικά και εμπορικά θέματα.

 

«Μας πήρε πολύ χρόνο μέχρι να εξευρεθεί ο πιο δόκιμος τρόπος για να επιτευχθεί το μέτρο. Δεν ήταν τόσο εύκολο. Ήταν πολύ πολύπλοκο και από τεχνικής και από νομικής άποψης για να καταλήξουμε εδώ που καταλήξαμε. Το χαιρετίζουμε και προχωράμε» είπε ο κ. Πασχαλίδης.

 

Αναφέρθηκε στα ζητήματα αναγνώρισης και είπε ότι «όταν οι δύο πλευρές δεν μιλούν απευθείας μεταξύ τους και χρειάζεται ένας τρίτος να μεσολαβήσει, τότε αργούν περισσότερο να γίνουν κάποια πράγματα».  

Συμπλήρωσε ότι στόχος ήταν «να εξευρεθεί ένας τρόπος, ο οποίος δεν θα παρουσίαζε προβλήματα της όποιας φύσεως στην οποιαδήποτε πλευρά». Σύμφωνα με τον Αναπληρωτή ΓΓ του ΚΕΒΕ, έχουν ενημερωθεί και ερωτηθεί όλες οι αρμόδιες αρχές της Κυπριακής Δημοκρατίας, κατά πόσο τίθεται κάποιο πολιτικής φύσεως θέμα και έχουν ανάψει το πράσινο φως για να μπορέσουν ακολούθως οι εταιρείες να προχωρήσουν στις διαπραγματεύσεις και να καταλήξουν σε συμφωνία με τον κόμβο Comfone στην Ελβετία.  

Όσον αφορά την πρακτική εφαρμογή του μέτρου, ο κ. Πασχαλίδης είπε ότι κάθε ενδιαφερόμενος θα πρέπει να ενεργοποιήσει τη δυνατότητα για περιαγωγή πριν μεταβεί στα κατεχόμενα, είτε στέλνοντας μήνυμα sms, είτε μέσω της ιστοσελίδας του πάροχου. Ακολούθως, όταν μεταβεί στα κατεχόμενα, θα λάβει από τον πάροχο μια ειδοποίηση μέσω sms που γνωστοποιεί ότι έχει συνδεθεί σε δίκτυο κινητής τηλεφωνίας των κατεχομένων.  

Ο κ. Πασχαλίδης προέτρεψε τους συνδρομητές κινητής τηλεφωνίας να απενεργοποιούν την υπηρεσία κατά την επιστροφή τους από τα κατεχόμενα, καθώς υπάρχει ο κίνδυνος πρόσθετων χρεώσεων. Εξήγησε ότι αν κάποιος συνδρομητής βρίσκεται στις ελεύθερες περιοχές, αλλά κοντά στη διαχωριστική γραμμή, αν δεν απενεργοποιήσει την περιαγωγή ενδέχεται να συνδεθεί σε δίκτυο των κατεχομένων, με τις συνακόλουθες χρεώσεις.  

Στις ελεύθερες περιοχές, το μέτρο αφορά δύο εταιρείες, τη Cyta και την Epic. Οι ρυθμίσεις δεν αφορούν την Primetel, η οποία προσφέρει ήδη στους πελάτες της τη δυνατότητα σύνδεσης με δίκτυα κινητής τηλεφωνίας σε κατεχόμενα και Τουρκία, μέσω της κάρτας sim διπλής όψεως και τη συμφωνία που έχει με την ισπανική εταιρεία τηλεπικοινωνιών Telefonica. H Cablenet δεν προσφέρει στους συνδρομητές της τη δυνατότητα περιαγωγής στα κατεχόμενα. Αντίστοιχα, δυνατότητα περιαγωγής στις ελεύθερες περιοχές παρέχουν δύο εταιρείες των κατεχομένων, οι οποίες ήρθαν σε συμφωνία με την Comfone.  

Ερωτηθείς για το κόστος της περιαγωγής, το οποίο χαρακτηρίστηκε από κάποιους ως υψηλό, ο κ. Πασχαλίδης είπε ότι αρμόδιοι για τον καθορισμό των χρεώσεων είναι οι πάροχοι. Διευκρίνισε ότι η δικοινοτική Τεχνική Επιτροπή λειτούργησε διαμεσολαβητικά για να φέρει σε επαφή τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας και την Comfone, ενώ δεν είχε συμμετοχή στις τεχνικές και εμπορικές συζητήσεις που ακολούθησαν. Οι πάροχοι «είναι ιδιωτικές εταιρείες, οι οποίες κάνουν τις ιδιωτικές τους συμφωνίες» είπε και ανέφερε ότι το θέμα των χρεώσεων δεν έχει συζητηθεί από την Τεχνική Επιτροπή.  

Ενεργοποίηση της περιαγωγής και χρεώσεις

Οι πελάτες της Cyta για να ενεργοποιήσουν την δυνατότητα περιαγωγής, θα πρέπει πριν τη μετάβασή τους στα κατεχόμενα να στείλουν δωρεάν μήνυμα στο 8000 γράφοντας ON ROA. Για την απενεργοποίηση της περιαγωγής θα πρέπει να στείλουν μήνυμα στο 8000 γράφοντας OFF ROA.  

Για τους συνδρομητές των υπηρεσιών Pay Monthly και Soeasy το κόστος για εξερχόμενες κλήσεις στην Κύπρο είναι €0,29 το λεπτό και για εισερχόμενες κλήσεις €0,25 το λεπτό. Οι κλήσεις εκτός Κύπρου κοστίζουν €0,85 το λεπτό και η αποστολή γραπτών μηνυμάτων χρεώνεται με €0,035 ανά sms.  

Για τη χρήση διαδικτύου από το κινητό, η χρέωση είναι €0,20 ανά ΜΒ. Επίσης η αποστολή MMS (< 30 KB) χρεώνεται με €0,7520 ανά mms, η αποστολή MMS (> 30 KB) κοστίζει €1,26 ανά mms και η παραλαβή MMS έχει κόστος €0,752 ανά mms.  

Οι συνδρομητές της Epic, τόσο πελάτες συμβολαίου, όσο και καρτοκινητής, θα πρέπει να ενεργοποιήσουν την υπηρεσία προτού εισέλθουν στα κατεχόμενα, καλώντας *136#  και ακολουθώντας τις οδηγίες στο μενού που θα εμφανιστεί στην οθόνη του κινητού τους. Θα έχουν την δυνατότητα να επιλέξουν τη διάρκεια της υπηρεσίας ανάμεσα σε 6 ώρες, 24 ώρες ή 2 ημέρες. Μπορούν να επεκτείνουν τη διάρκεια της υπηρεσίας καλώντας και πάλι *136# πριν τη λήξη της.  

Η υπηρεσία απενεργοποιείται αυτόματα όταν λήξει η διάρκεια που έχει επιλέξει ο συνδρομητής. Σε περίπτωση που επιθυμεί να απενεργοποιήσει την υπηρεσία πριν την λήξη της, ο συνδρομητής καλεί *136#. Η ενεργοποίηση και απενεργοποίηση της υπηρεσίας γίνεται επίσης μέσω κλήσης στο τηλεφωνικό κέντρο, στο τηλέφωνο 136.  

Οι χρεώσεις για εξερχόμενες κλήσεις εντός Κύπρου είναι €0,29 το λεπτό, ενώ οι κλήσεις προς την ΕΕ και λοιπές χώρες χρεώνονται με €1,07 το λεπτό. Οι εισερχόμενες κλήσεις χρεώνονται με €0,20 το λεπτό, το μήνυμα με €0,03 ανά sms ενώ οι χρεώσεις διαδικτύου είναι €0,25 ανά MB.  

Σημειώνεται ότι οι πελάτες συμβολαίου της Epic θα χρεώνονται εκτός του κανονικού τους πακέτου.  

Home