Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Κ.Κόκκινος στην Offsite:«150.000 Κύπριοι στέλλουν SMS καθημερινά»

Του Γιώργου Μιχαηλίδη
- 05.04.2020

Κ.Κόκκινος στην Offsite:«150.000 Κύπριοι στέλλουν SMS καθημερινά»

Thumbnail
Ο Υφυπουργός Ψηφ. Πολιτικής μιλά για την τεχνολογία και τα διατάγματα

Στον πρώτο ουσιαστικά μήνα λειτουργίας του το Υφυπουργείο Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφιακής Πολιτικής μπήκε στα «βαθιά». Τα περιοριστικά μέτρα λόγω του Covid19  ήταν ουσιαστικά το πρώτο τεστ για το Υφυπουργείο με συνέπεια να τεθεί στην κρίση και των πολιτών πολύ σύντομα. Σχεδόν 15 ημέρες μετά την εφαρμογή των περιοριστικών μέτρων και την εφαρμογή της τεχνολογίας - χρήση sms για τις μετακινήσεις ο Υφυπουργός Κυριάκος Κόκκινος μιλά στην Offsite για την εφαρμογή του μέτρου, την ανταπόκριση των Κυπρίων και εξηγεί με νούμερα , αλλά και τεχνολογικά τις δυνατότητες των sms στην κατάσταση έκτακτης ανάγκης που βιώνουμε.

Παράλληλα, ο Υφυπουργός  αναλύει τα τεχνολογικά δεδομένα στην Κύπρο και μιλά για τις απειλές στον κυβερνοχώρο.

Το πλήρες κείμενο της συνέντευξης του Υφυπουργού στην Offsite είναι το ακόλουθο:

Το πρώτο κρας τεστ του Υφυπουργού ήταν τα περιοριστικά μέτρα λόγω του Covid19. Οι πρώτες εντυπώσεις ποιες ήταν;

«Είναι γεγονός ότι με την έναρξη των εργασιών του Υφυπουργείου δεν είχαμε το χρόνο να υλοποιήσουμε τους αρχικούς μας σχεδιασμούς για οργάνωση της λειτουργίας του Υφυπουργείου με αφενός μεσοπρόθεσμους στόχους και αφετέρου μακροπρόθεσμο προγραμματισμό, όπως θα θέλαμε. Βρεθήκαμε αντιμέτωποι με μία παγκόσμια κρίση στον τομέα της υγείας με τις συνέπειες να είναι αλυσιδωτές σε όλο το φάσμα του κοινωνικού ιστού. Αυτό δεν αφήνει ανέπαφη τη διακυβέρνηση του κράτους που σαφώς και επηρεάστηκε, ποικιλοτρόπως θα έλεγα. Η εξέλιξη αυτή υποχρεωτικά μας οδήγησε σε επαναπροσδιορισμό των προτεραιοτήτων και ανασχεδιασμό των ενεργειών μας, με έμφαση στην άμεση υλοποίηση ψηφιακών λύσεων, που να επιτρέπουν την όσο το δυνατό πιο απρόσκοπτη συνέχιση της λειτουργίας της κρατικής μηχανής, καθώς και την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση αλλά και προστασία των πολιτών.

Για ένα Υφυπουργείο το οποίο μετρά ουσιαστικά ένα μήνα ζωής και δράσης, έχω την πεποίθηση ότι καταφέραμε να επιδείξουμε άμεσα και γρήγορα αντανακλαστικά και  μέχρι στιγμής θεωρώ πως ανταποκρινόμαστε επαρκώς στις συνεχώς αυξημένες και μεταβαλλόμενες ανάγκες. Βεβαίως πάντα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης και ως προς αυτή την κατεύθυνση εργαζόμαστε πυρετωδώς. Οι εξελίξεις τρέχουν και έχουμε ευθύνη να είμαστε συνεπείς προς τους πολίτες τους οποίους υπηρετούμε». 

Το σύστημα μπορεί να τροποποιηθεί αναλόγως

Με αφορμή τον περιορισμό στο σπίτι δημιουργήθηκε μεγάλο θέμα με τα τηλεφωνικά μηνύματα;

«Η υπηρεσία της αποστολής γραπτών μηνυμάτων (SMS) χρησιμοποιείται από πέραν των 150 χιλιάδων ατόμων σε καθημερινή βάση. Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να σημειώσω, ότι ο λόγος αποστολής μηνύματος συνεχίζει να είναι η μετακίνηση κατ’ εξαίρεση. Πρέπει να υπάρχει απόλυτη ανάγκη και ως εκ τούτου, ο μηχανισμός αυτός πρέπει να χρησιμοποιείται με φειδώ. 

Είμαστε στην όγδοη μέρα μέρα λειτουργίας και το σύστημα, σε ό,τι αφορά το τεχνικό κομμάτι, ανταποκρίνεται σταθερά. Και πάλι υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης τα οποία μελετούμε σε καθημερινή βάση με τους τεχνικούς των αρμόδιων υπηρεσιών. Όπου εντοπίζονται ζητήματα, φροντίζουμε να τα αντιμετωπίζουμε άμεσα. Με τα πρόσθετα μέτρα που  έχουμε πάρει και που αφορούν το καθαρά τεχνικό κομμάτι της αποστολής μηνυμάτων, το σύστημα πλέον μπορεί να δεχθεί ανά πάσα στιγμή περαιτέρω τροποποιήσεις, βάσει των κυβερνητικών διαταγμάτων». 

κοκκινος

Παρατηρήσατε εφαρμογή των μέτρων από τους Κύπριους την τελευταία εβδομάδα;

«Σύμφωνα με τις ενδείξεις από τις μετρήσεις που παίρνουμε από το σύστημα, φαίνεται πως έχουν μειωθεί οι μετακινήσεις των πολιτών. Αυτό αποτελεί από μόνο του θετικό στοιχείο από πλευράς συμμόρφωσης. Είναι πλέον η τρίτη μέρα που χρησιμοποιείται μόνο το SMS και έχει καταργηθεί το Έντυπο Β για άτομα κάτω των 65 ετών, πλην της περίπτωσης συγκεκριμένων εξαιρέσεων.

Την 1η Απριλίου που ήταν αργία, οι μετακινήσεις ανήλθαν στις 146 χιλιάδες, παρουσιάζοντας μείωση σε σχέση με τις προηγούμενες μέρες. Εκτιμούμε πως οι πολίτες έχουν αντιληφθεί τη σημασία του περιορισμού για αναχαίτιση της εξάπλωσης του κορωνοϊού και καλούμε όλους να περιοριστούν στο σπίτι και να τηρούν πιστά τις συστάσεις του Υπουργείου Υγείας». 

Δεν θα υπάρξουν προβλήματα

Οι Κύπριοι χρησιμοποιούν την τεχνολογία. Λόγω των περιοριστικών μέτρων  και της παραμονής στο σπίτι υπάρχει πιθανότητα να βρεθούμε χωρίς ίντερνετ λόγω της υπερφόρτωσης ή λαμβάνουμε μέτρα;

«Θέλω να ξεκαθαρίσω ότι το ενδεχόμενο αυτό αποτελεί μία ακραία εξέλιξη. Μπορεί να αντιμετωπίσουμε μικρά τεχνικά προβλήματα όπως αργές ταχύτητες που ίσως να παρατηρούνται κάποιες ώρες της ημέρας λόγω της υπερφόρτωσης του παγκόσμιου ιστοχώρου και των παράλληλων συνδέσεων. Εντούτοις, καθολική και παρατεταμένη μη διαθεσιμότητα του ίντερνετ δεν έχει ξανασυμβεί. Οι πάροχοι διαδικτυακών υπηρεσιών στην Κύπρο με τους οποίους είμαστε σε άμεση επικοινωνία, ανταποκρίνονται στη ζήτηση και όλοι μέχρι στιγμής έχουν βοηθήσει την κατάσταση με δωρεάν αναβαθμίσεις και βελτιώσεις στις υπηρεσίες τους. Μέχρι στιγμής, πιστεύω ότι τα συστήματα διεθνώς ανταποκρίνονται στις αυξημένες ανάγκες και την αυξημένη χρήση και ως εκ τούτου δεν θεωρώ ότι θα υπάρξουν ιδιαίτερα προβλήματα το διάστημα αυτό».

21η στις 28 της Ε.Ε. η Κύπρος

Η Κύπρος είναι καλυμμένη ολόκληρη τεχνολογικά και ψηφιακά ή υπάρχουν ελλείμματα;

«Έχουμε μακρύ δρόμο να διανύσουμε για να καλύψουμε την απόσταση που  μας χωρίζει από άλλες χώρες, τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο. Είναι γεγονός ότι η Κύπρος δεν έχει υψηλές επιδόσεις όσον αφορά την αξιοποίηση της τεχνολογίας μέχρι σήμερα. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, το ψηφιακό χάσμα Κύπρου-ΕΕ είναι εμφανές, με την Κύπρο να βρίσκεται στην 21η θέση από 28 στον Ευρωπαϊκό δείκτη DESI (Digital Economy and Society Index), πολύ πιο κάτω από τον μέσο όρο. 

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι επιτακτική ανάγκη, τόσο για την καλύτερη διαχείριση κρίσεων όπως αυτή που έχουμε σήμερα ενώπιον μας, αλλά για τη σημασία που έχει στην ενίσχυση της βιωσιμότητας μίας οικονομίας και την πρακτική βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών. Πιστεύω πως όλοι αυτές τις μέρες έχουν βιώσει, με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο, τη θετική επίδραση της τεχνολογίας στην καθημερινή ζωή, στην ανθρώπινη επικοινωνία, την εργασία και την εκπαίδευση. Στόχος είναι οι τομές που γίνονται αυτή την περίοδο να χρησιμοποιηθούν και να αναβαθμιστούν όταν εξέλθουμε από την κρίση, εκσυγχρονίζοντας το κράτος μας και ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητά του στο διεθνές περιβάλλον».

Παρατηρούνται παρεμβολές στον κυβερνοχώρο από χάκερς. Ποια είναι η μεγαλύτερη απειλή και ποια είναι τα μέτρα που λαμβάνονται από το Υφυπουργείο.

«Η διαχείριση των κινδύνων που προκύπτουν από πιθανές κυβερνοεπιθέσεις αποτελεί  παγκόσμια πρόκληση. Ως Υφυπουργείο λαμβάνουμε όλα τα ενδεικνυόμενα μέτρα προστασίας. Φροντίζουμε να δρούμε προληπτικά και αντιμετωπίζουμε τέτοιου είδους θέματα με τον απαραίτητο επαγγελματισμό και τη σοβαρότητα που επιβάλλει μία τέτοια απειλή. Μέχρι στιγμής, τα μέτρα που λαμβάνονται έχουν αποδειχθεί αποτελεσματικά. Καθώς είναι ένας τομέας με καθημερινή εξέλιξη, κανένας δεν μπορεί να αποκλείσει την απειλή και τα αποτελέσματα που προκύπτουν μέσα από αυτή. Τόσο το Υφυπουργείο όσο και το σύνολο της διακυβέρνησης του τόπου βρίσκεται σε εγρήγορση καθώς τέτοιες επιθέσεις είναι πάντοτε πιθανές και πρέπει να μας βρίσκουν έτοιμους με «ισχυρές άμυνες».

 

Home