Κρούσματα σε 20 σχολεία παγκύπρια - Σύσκεψη στο Υπ.Παιδείας

Κρούσματα σε 20 σχολεία παγκύπρια - Σύσκεψη στο Υπ.Παιδείας

Τηλεκπαίδευση και θέματα κορωνοϊού συζητούν σε συνάντηση σήμερα, ΥΠΠΑΝ και φορείς εκπαίδευσης

Μέχρι χθες υπήρχαν περίπου 20 σχολεία παγκύπρια στη Μέση, στη Μέση Τεχνική και στη Δημοτική εκπαίδευση, στα οποία είχαν παρουσιαστεί κρούσματα κορωνοϊού, όπως δήλωσαν στο ΚΥΠΕ εκπαιδευτικές οργανώσεις και σύνδεσμοι γονέων.  

Όπως δήλωσαν οι ίδιοι στο ΚΥΠΕ, σήμερα το μεσημέρι θα γίνει σύσκεψη στο Υπουργείο Παιδείας για το θέμα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και για το θέμα του κορωνοϊού. Στη σύσκεψη, στην οποία θα προεδρεύσει ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Πολιτισμού Πρόδρομος Προδρόμου, θα παρευρεθούν  εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών οργανώσεων και των συνδέσμων γονέων .

 

Ερωτηθείς ο Γενικός Γραμματέας της ΠΟΕΔ Χάρης Χαραλάμπους σε πόσα σχολεία έχουν παρουσιαστεί κρούσματα κορωνοϊού, είπε ότι ως χθες είχαν πληροφορηθεί για περίπου 20 σχολεία παγκύπρια.

 

Σημείωσε ότι σε σημερινή συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας θα συζητήσουν όλα όσα υπάρχουν σήμερα σε σχέση με τον κορωνοϊό, δηλαδή πότε κλείνουν και πότε ανοίγουν σχολεία, τι γίνεται με τα πρωτόκολλα, τι θα γίνει με τις άδειες των εκπαιδευτικών που αρχίζουν να αυξάνονται αναγκαστικά λόγω των κρουσμάτων και λόγω του ότι ο κατάλογος των συμπτωμάτων είναι τέτοιος που δικαιολογεί κάποιοι να απουσιάζουν λόγο συμπτωμάτων αναγκαστικά, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση πώς θα γίνει, αν θα γίνει.

 

Ερωτηθείς για την αύξηση κρουσμάτων εντός των σχολικών μονάδων, ο κ. Χαραλάμπους είπε ότι είναι πολύ ανησυχητικό και πρόσθεσε ότι από τη στιγμή που αυξάνονται τα κρούσματα παγκύπρια, σίγουρα οι ανησυχίες μεγαλώνουν, «διότι αναπόφευκτα από τη στιγμή που θα υπάρχουν κρούσματα στην κοινότητα, θα μπαίνει (ο κορωνοϊός) και μέσα στα σχολεία».  

 

«Άρα, πρέπει να δούμε πώς θα το αντιμετωπίσουμε».  

Εγγραφο ετοίμασε η ΟΕΛΜΕΚ

 

Ο Πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ Θέμης Πολυβίου, σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ είπε ότι η κατάσταση είναι λίγο συγχυσμένη και σημείωσε ότι η ΟΕΛΜΕΚ ετοίμασε ένα έγγραφο, το οποίο θα καταθέσει στη σημερινή συνάντηση με τον Υπουργό.  

Απαντώντας σε ερώτηση, ο κ. Πολυβίου είπε ότι τα προβλήματα υπάρχουν κυρίως σε Λεμεσό και Πάφο.

 

ΟΛΤΕΚ: Υπάρχουν αδύνατα σημεία

 

Ο Πρόεδρος της ΟΛΤΕΚ Παναγιώτης Λυσάνδρου, σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ ότι τη σημερινή συνάντηση στο Υπουργείο θα απασχολήσει το θέμα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και  ο κορωνοϊός .  

«Εμείς εφαρμόζουμε τα μέτρα, υπάρχουν αδύνατα σημεία όπως τα διαλείμματα που δύσκολο να συμμορφωθούν τα παιδιά. Πρέπει να ενημερωθούμε και για τα κρούσματα που είναι μέσα στα σχολεία. Την εφαρμογή των μέτρων στα σχολεία», σημείωσε.  

Ερωτηθείς για την αύξηση των κρουσμάτων στις σχολικές μονάδες, ο κ. Λυσάνδρου είπε ότι τους ανησυχεί, διότι επιβαρύνει το κλίμα και δυσχεραίνει και τη διαδικασία της μάθησης .  

Προβληματισμοί οργανωμένων γονέων

 

Ο Πρόεδρος της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων και Κηδεμόνων Σχολείων Δημοτικής Εκπαίδευσης Σωτήρης Χριστοφή, σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ είπε ότι η σημερινή σύσκεψη στο Υπουργείο Παιδείας αφορά την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και το τι μέλλει γενέσθαι με το θέμα των κρουσμάτων, τους τρόπους διαχείρισης.  

Ερωτηθείς για την αύξηση των κρουσμάτων στις σχολικές μονάδες, ο κ. Χριστοφή είπε ότι είναι σοβαρό, όμως δεν είναι κρούσματα εντός των σχολικών μονάδων.  

«Θεωρούμε ότι η φυσική παρουσία των μαθητών εντός των σχολικών χώρων είναι αυτή που μπορεί να τους δώσει τη μόρφωση και τα απαραίτητα εφόδια για το μέλλον τους και μας ανησυχεί ότι αν χάσουμε αυτό το αγαθό θα έχουμε τεράστιο πρόβλημα. Είδαμε ότι δεν ήταν και τόσο επιτυχημένη η εξ αποστάσεως εκπαίδευση όσο κι αν θέλουμε να την ωραιοποιήσουμε», πρόσθεσε.  

Σε ερώτηση σε πόσα σχολεία έχουν παρουσιαστεί περιστατικά κορωνοϊού, ο κ. Χριστοφή είπε ότι υπάρχουν επαφές κρουσμάτων σε πάρα πολλά σχολεία.  

Ο Πρόεδρος της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης Χαράλαμπος Διονυσίου, σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ είπε ότι κατά τη σημερινή σύσκεψη, στην οποία θα συζητηθούν η τηλεκπαίδευση και τα κρούσματα, θα καταθέσουν τους προβληματισμούς τους.

Σε ερώτηση σε πόσα σχολεία υπάρχουν περιστατικά κορωνοϊού, ο κ. Διονυσίου είπε ότι σε περίπου 20 σχολεία παγκύπρια παρουσιάστηκαν περιπτώσεις κρουσμάτων, «αλλά ξέφυγε η κατάσταση στην Πόλη Χρυσοχούς».  

«Τα πρωτόκολλα πρέπει να τηρούνται. Τα μέτρα πρέπει να τηρούνται από όλους. Από τη στιγμή που ο Υπουργός Υγείας σε δηλώσεις του ανέφερε ότι δεν πάμε για κλείσιμο των σχολείων αλλά σε κλείσιμο τάξεων εκεί που εντοπίζεται κρούσμα μέσα στην τάξη, θα πρέπει όμως να δούμε τι γίνεται με τα σχολεία που τα μισά τμήματα έχουν ήδη επηρεαστεί και έκλεισαν και έμειναν σπίτι. Μας προβληματίζει το γεγονός ότι αν κλείσει το σχολείο ποιος θα προσέχει τα παιδιά, στην περίπτωση που είναι Γυμνάσιο, και τι γίνεται στην περίπτωση των παιδιών που είναι Λύκειο και Τεχνική; Θα δουλέψει αρνητικά; Εκείνα τα παιδιά θα διοχετευτούν στα πάρκα, στα καφέ και σε άλλες δραστηριότητες που πάλι θα είναι επιρρεπείς για να μολυνθούν;», πρόσθεσε.  

Όπως είπε, αν θα υπάρχει ένα ειδικό καθεστώς για κάποιες περιοχές που έχει έξαρση, «εμείς θεωρούμε ότι δεν είναι σωστό να κλείσουν μόνο τα σχολεία αλλά πρέπει να κλείσουν και κάποια άλλα πράγματα ταυτόχρονα».  

«Μας προβληματίζει και το τι γίνεται με την εκπαίδευση των παιδιών που παραμένουν στο σπίτι ως επαφές, δηλαδή με τα παιδιά που γίνεται η σύγχρονη εκπαίδευση, δηλαδή η τηλεκπαίδευση, επειδή έχουμε και τα τετράμηνα που τρέχουν, είναι θεσμός, θα έχουν εξετάσεις, έχουμε την προφορική αξιολόγηση, τα 20λεπτα. Θα είναι στο ίδιο επίπεδο τα παιδιά της τηλεκπαίδευσης με τα παιδιά που παραμένουν στο σχολείο ; Δημιουργούνται ανισότητες ; Θα υπάρξει καθυστέρηση στην ύλη και όταν θα πάνε πίσω τα παιδιά θα τρέχουμε να τους καλύψουμε την ύλη γιατί έτσι είναι τα χρονοδιαγράμματα του σχολείου;», σημείωσε.  

Έχουμε, συνέχισε ο κ. Διονυσίου, τα παιδιά που μένουν στο σπίτι ως επαφές και δεν είναι ολόκληρη η τάξη και κάνουν ασύγχρονη εκπαίδευση, «γιατί αδυνατεί το σύστημα μας να κάνουν τηλεκπαίδευση».  

«Τα παιδιά αυτά δεν έχουν επαφή με τον εκπαιδευτικό, δεν λύνουν απορίες. Κατεβάζουν υλικό από το διαδίκτυο ή τους αποστέλλεται στο σπίτι. Τι γίνεται με τα παιδιά αυτά όταν θα επιστρέψουν πίσω στο σχολείο και θα έχουν μια σειρά από διαγωνίσματα να διεκπεραιώσουν; Πότε θα προλάβουν να λύσουν τις απορίες με τον εκπαιδευτικό τους ή να παρακολουθήσουν το μάθημα τους κανονικά όπως τα υπόλοιπα παιδιά; Άρα και εδώ δημιουργείται μια ανισότητα. Αυτοί είναι προβληματισμοί που θα τους καταθέσουμε κάτω σήμερα και θα πρέπει το Υπουργείο να μας απαντήσει, να βρεθούν λύσεις», κατέληξε.

ΚΥΠΕ

Home