Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Κύπρος- Ελλάδα με πλοίο: Τι γίνεται μετά το...άκυρο από εταιρείες

Offsite Team
- 09.02.2021

Κύπρος- Ελλάδα με πλοίο: Τι γίνεται μετά το...άκυρο από εταιρείες

Thumbnail
Τι ανέφερε στην εκπομπή Business Hour by Brief o Υφυπουργός Ναυτιλίας / Ποια τα επόμενα βήματα.

Στους λόγους για τους οποίους δεν υπεβλήθηκαν προσφορές για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύπρου-Ελλάδας αναφέρθηκε σε παρέμβαση του στην εκπομπή Business Hour by Brief της DigitalTv ο Υφυπουργός Ναυτιλίας, Βασίλης Δημητριάδης, αναλύοντας και τα επόμενα βήματα για το θέμα.

Κατά την παρέμβασή του ο κ. Δημητριάδης ανέφερε πως, «ο διαγωνισμός ολοκληρώθηκε την περασμένη βδομάδα, χωρίς, δυστυχώς, να προκύψει ενδιαφέρον από μεταφορείς». 

«Δεν λάβαμε καμία προσφορά κι έτσι μπήκαμε τώρα σε μία αξιολόγηση των δεδομένων, σε ένα κύκλο επαφών με αριθμό μεταφορέων, για να αξιολογήσουμε ή να επαναξιολογήσουμε το όλο θέμα, να δούμε που εντοπίζονται οι λόγοι της μη εκδήλωσης ενδιαφέροντος και αφού επαναξιολογήσουμε το όλο project να δούμε εάν υπάρχει δυνατότητα επαναπροκήρυξης του διαγωνισμού όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν», εξήγησε. 

Από τις πρώτες ενδείξεις, πρόσθεσε, φαίνεται ότι η πανδημία επηρέασε σημαντικά την όλη προσπάθεια, γιατί, όπως εξήγησε, «τα επιχειρηματικά πλάνα των μεταφορέων δεν επέτρεπαν αυτή τη στιγμή το να συνομολογήσουν συμφωνίες όσον αφορά την εμπορική διάσταση της συμφωνίας». 

«Μην ξεχνάτε ότι εμείς ως κράτος είχαμε αποφασίσει να χρηματοδοτήσουμε την επιβατική πτυχή. Αυτό άλλωστε ήμασταν υποχρεωμένοι να κάνουμε μέσα από τους κανονισμούς και τους ενωσιακούς κανόνες, όπως αυτοί καταγράφονται από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κι από εκεί και πέρα, το όλο project, οι μεταφορείς θα έπρεπε να διαμορφώσουν μία δυνατότητα εμπορικής εξυπηρέτησης ή εμπορικών δραστηριοτήτων επί του πλοίου, κάτι που, οπωσδήποτε η πανδημία ήταν ένας ανασταλτικός παράγοντας», υπογράμμισε.

«Το να δεσμευτούν σε ένα μεγάλο χρονικό διάστημα σε συμφωνίες επί του πλοίου, πιθανότατα, να μην ήταν και η καλύτερη περίοδος να γίνει κάτι τέτοιο», υπογράμμισε περαιτέρω ο Υφυπουργός Ναυτιλίας λέγοντας ότι «αξιολογούμε βεβαίως και άλλα δεδομένα, μιας και η υπηρεσία αυτή έχει να λειτουργήσει εδώ και 20 χρόνια και για τους μεταφορείς δεν υπάρχουν ασφαλείς ενδείξεις για το πως ο κόσμος και πόση επιβατική ζήτηση θα υπάρξει σε αυτή την υπηρεσία».

«Έγινε ένα πολύ σημαντικό, το πιο σημαντικό, βήμα θα έλεγα από αυτή την Κυβέρνηση με κρατική επιδότηση αυτής της υπηρεσίας. Τώρα που έχουμε βγει στις προσφορές έγιναν γνωστοί και οι όροι και τι σημαίνει αυτό που λέμε υπηρεσία γενικού οικονομικού συμφέροντος, όπως το ορίζει και το επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οπόταν έχουμε τώρα τη δυνατότητα να διαβουλευθούμε μαζί τους και να αντιληφθούμε το τι θα μπορούσε να αλλάξει ή πότε θα μπορούσε να ήταν η καλύτερη περίοδος για να εξετάσουμε το ενδεχόμενο επαναπροκήρυξης», συμπλήρωσε.

Ερωτηθείς εάν έχει τεθεί κάποιο χρονοδιάγραμμα για ολοκλήρωση των επαφών, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας είπε πως «θα προσπαθήσουμε μέσα στον επόμενο μήνα, μέχρι τα μέσα Μαρτίου, να ολοκληρώσουμε τον κύκλο επαφών και να προχωρήσουμε με την αξιολόγηση αυτού του project, ούτως ώστε να ενημερώσουμε τους συμπολίτες κατά πόσον θα υπάρχει η δυνατότητα επαναπροκήρυξης όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν και όταν λέμε όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν εννοούμε κυρίως το θέμα της πανδημίας».

Κληθείς να πει, δε, εάν υπάρχουν σκέψεις για θαλάσσια σύνδεση και με άλλες χώρες της περιοχής, όπως το Ισραήλ, η Αίγυπτος και ο Λίβανος και να συνδυαστεί με την ακτοπλοϊκή σύνδεση με την Ελλάδα, υπέδειξε πως «οι προσφορές και ο διαγωνισμός που είχαμε προκηρύξει δεν περιόριζαν τα δρομολόγια της γραμμής». 

«Εμάς η προσφορά μας επίκεντρο είχε κυπριακό λιμένα με τον Πειραιά γιατί το όλο project ήταν διασύνδεση με την ηπειρωτική Ευρώπη και το πλησιέστερο σημείο προς αυτή ήταν ο Πειραιάς», επεσήμανε ο κ. Δημητριάδης υπογραμμίζοντας πως «ββαίως οι μεταφορείς είναι ελεύθεροι να εντάξουν στο δρομολόγιο τους και το Ισραήλ ή/και την Ιταλία, οπόταν είναι ελεύθεροι να εντάξουν και άλλους προορισμούς στο δρομολόγιο τους, αλλά εμάς η αξιολόγηση μας περιλαμβάνει αποκλειστικά το κομμάτι Κύπρου-Ελλάδος».

«Πάνω σε αυτή την προσέγγιση κινηθήκαμε και οι μεταφορείς γνωρίζουν ότι έχουν την δυνατότητα πέραν του τακτικού δρομολογίου που τους ζητάμε να διενεργήσουν ανάμεσα στην Κύπρο και την Ελλάδα, να εντάξουν πέραν από την Κύπρο και το Ισραήλ και πέραν από την Ελλάδα και την Ιταλία», τόνισε. 

Πηγή: BRIEF

Home