Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Με ζώνες & παιδικά καθίσματα λεωφορεία που μεταφέρουν παιδιά

Του Χαράλαμπου Ζάκου
- 24.01.2020

Με ζώνες & παιδικά καθίσματα λεωφορεία που μεταφέρουν παιδιά

Thumbnail
Τι προνοεί η πρόταση νόμου που κατέθεσαν στην Μεταφορών, Α. Θεολόγου και Γ.Περδίκης για λεωφορεία που μεταφέρουν παιδιά

Λεωφορεία που θα είναι υπεύθυνα για μεταφορά παιδιών θα πρέπει να φέρουν τόσο ζώνες ασφαλείας, όσο και παιδικά καθίσματα.

Αυτό προνοεί η πρόταση νόμου που κατέθεσαν στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών, η βουλευτής των «Ανεξάρτητων», Άννα Θεολόγου και ο Πρόεδρος των Οικολόγων, Γιώργος Περδίκης και θα συζητηθεί σήμερα Παρασκευή 24/1 ενώπιον φορέων και συνόλων. 

Παράλληλα με τα δύο πιο πάνω σημεία η πρόταση προτείνει παράλληλα πως σε οχήματα τα οποία μεταφέρουν παιδιά θα πρέπει να βρίσκεται καθ’ όλη τη διάρκεια που αυτό βρίσκεται σε χρήση και υπάρχουν σε αυτό παιδιά, ενήλικας συνοδός.

Ενώ όπως περιγράφεται την ευθύνη για την εφαρμογή των πιο πάνω θα την φέρουν οι ιδιοκτήτες των λεωφορείων.

Παιδικά καθίσματα για νηπιαγωγεία – Ζώνες για δημοτικά

Όπως πληροφορείται η Offsite τα παιδικά καθίσματα θα είναι υποχρεωτικά στη μεταφορά παιδιών νηπιαγωγείων, ενώ η ζώνη τριών σημείων, δηλαδή η ζώνη ασφαλείας, θα ισχύει για δημοτικά και σταδιακά θα εφαρμοστεί και στα γυμνάσια αλλά και στα λύκεια.

Να σημειώσουμε πως σήμερα κάποια λεωφορεία είναι εξοπλισμένα με ζώνες δύο σημείων ή ζώνες πρόσδεσης και όχι με ζώνες ασφαλείας.

Αξίζει να αναφερθεί πως επιδίωξη για τα πιο πάνω είναι να επεκταθεί η εφαρμογή του μέτρου όχι μόνο σε σχολικές εκδρομές και εκδηλώσεις. Κάτι που όπως είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε βρίσκει θετικό και τον Υπουργό Μεταφορών. 

Δυσκολία στην εφαρμογή

Όπως αναφέρουν αρμόδιοι φορείς, αν και τα πιο πάνω μέτρα θα προσφέρουν ασφάλεια στα παιδιά, εντούτοις θεωρούν δύσκολο να εφαρμοστούν.

Μάλιστα, όπως είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε, υπάρχουν σκέψεις και για χρηματοδότηση από το κράτος ώστε να υλοποιηθεί το μέτρο.

Όπως μας λέχθηκε οι συζητήσεις στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών θα συνεχιστούν τόσο με διάφορούς φορείς και οργανωμένα σύνολα, όσο και με ειδικούς, με την σημερινή συζήτηση να αναμένεται ιδιαίτερα «καυτή».

Χρειαζόμαστε σχολικά λεωφορεία

Μπορεί να υπάρχουν δυσκολίες στην εφαρμογή, αλλά η πολιτεία να δείξει αποφασιστικότητα γιατί πρώτα απ’ όλα πρέπει να είναι η ασφάλεια, δήλωσε ο κ. Περδίκης στην Offsite μετά από επικοινωνία μας.

Όπως μας ανέφερε χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος των Οικολόγων η Κύπρος είναι η μόνη χώρα που τα λεωφορεία της μεταφέρουν άλλους πολίτες τις υπόλοιπες ημέρες και τις Δευτέρες πάνε να πάρουν μαθητές.

«Πρέπει να μάθουμε επιτέλους στην Κύπρο ότι χρειαζόμαστε σχολικά λεωφορεία για να μεταφέρουν παιδιά και μαθητές και όχι λεωφορεία που κάνουν εκδρομές, λεωφορεία της γραμμής, λεωφορεία που κάνουν αστικές μεταφορές», τόνισε στην Offsite ο κ. Περδίκης.

 

Στη συνεδρίαση κλήθηκαν να παραστούν ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας, ο Υπουργός  Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, ο Υπουργός Οικονομικών, εκπρόσωποι της Αστυνομίας Κύπρου, της Νομικής Υπηρεσίας της Δημοκρατίας, της ΠΟΕΔ, της ΠΟΒΕΚ (Σύνδεσμος Τουριστικών Λεωφορείων), της ΟΕΒ (Παγκύπριο Σύνδεσμο Ιδιοκτητών Λεωφορείων), της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων και Κηδεμόνων Δημόσιων και Κοινοτικών Νηπιαγωγείων, της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Δημόσιων Σχολείων Δημοτικής Εκπαίδευσης και εταιρειών Λεωφορείων.

Η πρόταση νόμου όπως είχε κατατεθεί

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την πρόταση νόμου, οχήματα κατηγορίας *Μ2 και *Μ3, τα οποία θα μεταφέρουν παιδιά για σκοπούς σχολικής εκδρομής, οργανωμένης σχολικής δραστηριότητας, καθώς και σε περιπτώσεις μετακινήσεων ομάδας παιδιών για άλλες δραστηριότητες που οργανώνονται από οποιοδήποτε πρόσωπο ή φορέα, συμπεριλαμβανομένων σωματείων, ομίλων, οργανώσεων και επιχειρήσεων θα πρέπει να εφαρμόζονται τα ακόλουθα:

(α) Τα οχήματα είναι εφοδιασμένα με συστήματα συγκράτησης.

(β) Δεν επιτρέπεται η μεταφορά παιδιού σε πρόσθιο κάθισμα.

(γ) Παιδιά ηλικίας έξι (6) ετών και άνω συγκρατούνται από σύστημα συγκράτησης τριών σημείων (ζώνη ασφαλείας)

(δ) Παιδιά ηλικίας κάτω των έξι (6) ετών συγκρατούνται από συστήματα συγκράτησης για παιδιά (παιδικά καθίσματα) που διαθέτει ο ιδιοκτήτης του οχήματος, τα οποία προσαρμόζονται στα συστήματα συγκράτησης τριών σημείων που διαθέτει το όχημα και την ευθύνη της εφαρμογής των διατάξεων της παρούσας παραγράφου έχει ο ιδιοκτήτης του οχήματος.

(2) Νομικό ή φυσικό πρόσωπο ή φορέας που αναφέρεται στις διατάξεις του εδαφίου

(1), για λογαριασμό του οποίου γίνεται η μεταφορά παιδιών, ορίζει ενήλικα συνοδό, ο οποίος βρίσκεται στο όχημα καθ' όλη τη διάρκεια που αυτό βρίσκεται σε χρήση και υπάρχουν σε αυτό παιδιά και φέρει την ευθύνη της εφαρμογής των διατάξεων του εδαφίου (1) σε σχέση με τη χρήση των συστημάτων συγκράτησης που αναφέρονται σε αυτό.

Τι αναφέρει η πρόταση για νηπιαγωγεία, βρεφοκομικούς σταθμούς και άλλους σχετικούς φορείς

Στις περιπτώσεις μεταφοράς παιδιών με οχήματα κατηγορίας Μ2 και Μ3 για τα οποία εκδόθηκε άδεια οδικής χρήσης, η οποία γίνεται για λογαριασμό επιχείρησης που έχει δραστηριότητες συναφείς με παιδιά, περιλαμβανομένων νηπιαγωγείων, βρεφοκομικών σταθμών, σχολών, σωματείων ομίλων και άλλων σχετικών φορέων θα εφαρμόζονται τα ακόλουθα:

(α) Τα οχήματα είναι εφοδιασμένα με συστήματα συγκράτησης.

(β) Δεν επιτρέπεται η μεταφορά παιδιού σε πρόσθιο κάθισμα.

(γ) Παιδιά ύψους τουλάχιστον εκατόν τριάντα πέντε (135) εκατοστών (cm) συγκρατούνται από σύστημα συγκράτησης τριών σημείων. (Ζώνη ασφαλείας)

(δ) Παιδιά ύψους κάτω των εκατόν τριάντα πέντε (135) εκατοστών (cm) συγκρατούνται από τα συστήματα συγκράτησης για παιδιά (παιδικά καθίσματα) τα οποία προσαρμόζονται στα συστήματα συγκράτησης τριών σημείων που διαθέτει το όχημα και την ευθύνη της εφαρμογής των διατάξεων της παρούσας παραγράφου έχει ο ιδιοκτήτης του οχήματος.

(2) Νομικό ή φυσικό πρόσωπο ή φορέας που αναφέρεται στις διατάξεις του εδαφίου

(1) για λογαριασμό του οποίου γίνεται η μεταφορά παιδιών, ορίζει, ενήλικα συνοδό, ο οποίος πρέπει να βρίσκεται στο όχημα καθ' όλη τη διάρκεια που αυτό βρίσκεται σε χρήση και υπάρχουν σε αυτό παιδιά και ο οποίος φέρει την ευθύνη της τήρησης των διατάξεων του εδαφίου (1) του παρόντος άρθρου σε σχέση με τη χρήση των συστημάτων συγκράτησης που αναφέρονται σε αυτό.

(3) Ανεξάρτητα από τις διατάξεις του εδαφίου (2), σε περίπτωση ποΙ.) τα παιδιά που μεταφέρονται με το όχημα είναι ηλικίας κάτω των έξι (6) ετών, ο ιδιοκτήτης του οχήματος ποι) μεταφέρει παιδιά για λογαριασμό επιχείρησης που έχει δραστηριότητες συναφείς με παιδιά που αναφέρονται στις διατάξεις του εδαφίου (1) ορίζει ενήλικα συνοδό, ο οποίος βρίσκεται στο όχημα καθ' όλη τη διάρκεια που αυτό βρίσκεται σε χρήση και υπάρχουν σε αυτό παιδιά και φέρει την ευθύνη της τήρησης των διατάξεων του εδαφίου (1) σε σχέση με τη χρήση των συστημάτων συγκράτησης που αναφέρονται σε αυτό.».

*Κατηγορία Μ2: Οχήματα χρησιμοποιούμενα για τη μεταφορά προσώπων, τα οποία περιλαμβάνουν περισσότερες από οκτώ θέσεις καθημένων πέραν του καθίσματος του οδηγού και έχοντα μέγιστη μάζα το πολύ 5 τόνους.

*Κατηγορία Μ3: Οχήματα χρησιμοποιούμενα για τη μεταφορά προσώπων, και τα οποία περιλαμβάνουν περισσότερες από οκτώ θέσεις πέραν του καθίσματος του οδηγού και έχοντα μέγιστη μάζα άνω των 5 τόνων.

Home