Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Οδήγηση λιμουζίνων από αξιωματούχους και απογεύματα

Του Στέλιου Ξιουρή
- 20.02.2020

Οδήγηση λιμουζίνων από αξιωματούχους και απογεύματα

Thumbnail
Πρόταση για επιβάρυνση τους με 100 Ευρώ δεν υιοθετείται

Οι δυσκολίες στην μετακίνηση τους τα απογεύματα και τα παράπονα - μεμψιμοιρίες προς όλους με κάθε δυνατό τρόπο, αλλά  και η επιστράτευση της γνωστής παρασκηνιακής δράσης, έφερε αποτέλεσμα , αφού επανακτάται  με την σύμφωνο γνώμη Κυβέρνησης και Βουλής, το ευεργέτημα για μεγάλο αριθμό υψηλόβαθμων κρατικών αξιωματούχων της διακίνησης τους και το απόγευμα με υπηρεσιακά αυτοκίνητα.

Η χρήση των εν λόγω οχημάτων- για λόγους λυρικής απεικόνισης και δημοσιογραφική αδεία, ονομάστηκαν λιμουζίνες- θα θεσμοθετηθεί εκ νέου από την Βουλή στην συνεδρία της Ολομέλειας αύριο Παρασκευή, αφού τους αφαιρέθηκε το εν λόγω δικαίωμα με παλαιότερη νομοθεσία. 

Ωστόσο, όλοι οι επηρεαζόμενοι σε καίρια πόστα και πολιτειακά αξιώματα, προφανώς είχαν την δύναμη να  αλλάξουν την νομοθεσία και αποκτούν εκ νέου και πάλι το δικαίωμα για να σουλατσάρουν και το απόγευμα με τις κρατικές λιμουζίνες, παρά τις μεμονωμένες και περί του αντιθέτου φωνές. 

Ακόμη και η τροπολογία του βουλευτή του ΔΗΚΟ ΜΑΡΙΝΟΥ ΜΟΥΣΙΟΥΤΤΑ να τους αφαιρείται πόσο 100 Ευρώ από τους μισθούς τους-  η πλειοψηφία των οποίων έχει μηνιαίες αποδοχές που  αγγίζουν τις 6-7 χιλιάδες Ευρώ- δεν φαίνεται να υιοθετείται.

Ο κ. Μουσιούττας δήλωσε στην offsite ότι το ποσό είναι συμβολικό έτσι ώστε και οι πολίτες να νοιώθουν ότι δεν δίνονται ιδιαίτερα προνόμια σε κάποιους κρατικούς αξιωματούχους. Αναμένεται εκτενής συζήτηση αλλά δύσκολα θα υιοθετηθεί. Ενδεχομένως από κάποιους βουλευτές να υποβληθεί τροπολογία για να πληρώνουν 500 Ευρώ αλλά και πάλι δεν φαίνεται ότι θα υπερψηφισθεί

Πόσα θα πληρώνουμε- τι ισχύει σε άλλες χώρες

Πιο κάτω για ενημέρωση των αναγνωστών της offsite παραθέτουμε ορισμένα στοιχεία, για να διαμορφώσουν άποψη περί της συμφωνίας Κυβέρνησης- Βουλής για τις υπηρεσιακές λιμουζίνες.

*Ποσό που ξεπερνά το μισό εκατομμύριο ευρώ (500.000) δαπανά το κράτος ετησίως για τη συντήρηση και χρήση (καύσιμα) των υπηρεσιακών λιμουζίνων που έχουν στη διάθεσή τους οι νυν και τέως κρατικοί αξιωματούχοι, όπως και υψηλόβαθμοι δημόσιοι υπάλληλοι.

* Συνολικά 65 λιμουζίνες είναι σε χρήση από τους δικαιούχους, είτε για μερική είτε για αποκλειστική χρήση.

* Το υπουργείο επικαλείται τις πρακτικές δυσκολίες που δημιουργούνται γι’ αυτούς τους αξιωματούχους λόγω των υπηρεσιακών και κοινωνικών υποχρεώσεων που έχουν εκτός του κανονικού ωραρίου.

* Επικαλούνται  ότι χρειάζεται  να χρησιμοποιήσουν το ιδιωτικό τους όχημα για να μεταβούν σε υπηρεσιακές υποχρεώσεις όπως είναι για παράδειγμα, η παρουσία τους ως εκπρόσωποι της Κυβέρνησης σε μνημόσυνα, κηδείες ή και σε άλλες εκδηλώσεις που λαμβάνουν χώρα κυρίως τις Κυριακές και τις αργίες. Με βάση τα όσα ισχύουν σήμερα, θα πρέπει να μεταβούν στον χώρο εργασία τους όπου είναι υποχρεωμένοι να σταθμεύουν τις υπηρεσιακές λιμουζίνες και αφού τις χρησιμοποιήσουν, να τις επιστρέφουν στον χώρο εργασίας τους. Αυτό είναι πρακτικά αδύνατο για τους αξιωματούχους που διαμένουν εκτός Λευκωσίας και δεν επιθυμούν να χρησιμοποιούν το ιδιωτικό τους όχημα.

* Σύμφωνα με στοιχεία που κατέθεσε στη Βουλή το Υπουργείο Οικονομικών, οι αξιωματούχοι που κατέχουν υπηρεσιακό όχημα -άνω των 20 αλόγων- αριθμούνται σε 51. Ενδέχεται με τροπολογία του Υπ. Οικονομικών να αυξηθεί και ο αριθμός των δικαιούχων 

* Προνόμιο έχουν οι παρακάτω αξιωματούχοι και μπορούν να μεταβαίνουν στις οικίες τους με τις υπηρεσιακές λιμουζίνες: Πρόεδρος Επιτροπής Δημόσιας Υπηρεσίας, Πρόεδρος Επιτροπής Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας, οι Γενικοί Διευθυντές των υπουργείων, των υφυπουργείων, της Βουλής και της Γενικής Διεύθυνσης Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων, ο Αρχιπρωτοκολλητής, η Γενική Λογίστρια, ο Διευθυντής του γραφείου του Προέδρου της Δημοκρατίας, ο Επίτροπος Προεδρίας και ο Γραμματέας του Υπουργικού Συμβουλίου. 

* Ο νόμος για τις κρατικές λιμουζίνες που τέθηκε σε εφαρμογή την 1/1/2016, ψηφίστηκε με σκοπό να περιορίσει το τεράστιο κόστος που επωμιζόταν ετησίως το κράτος εξαιτίας της αλόγιστης χρήσης των λιμουζίνων  από αξιωματούχους οι οποίοι τις είχαν στη διάθεση τους επί 24ώρου βάσεως, με δωρεάν καύσιμα, με πληρωμένα τα έξοδα συντήρησης ακόμη και τα έξοδα καθαριότητας (πλύσιμο) των λιμουζίνων.

*Σε έξι χώρες, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας, οι δικαιούχοι αξιωματούχοι χρησιμοποιούν το υπηρεσιακό όχημα μόνο για υπηρεσιακούς λόγουΣτην Εσθονία και την Κροατία, οι υπουργοί χρησιμοποιούν τις λιμουζίνες τους, μόνο για την μετάβαση από την εργασία τους προς το σπίτι τους. Στην Γερμανία δεν παραχωρείται υπηρεσιακό όχημα σε γενικούς διευθυντές Υπουργείων εκτός και αν πρόκειται για άτομα ΑμεΑ.

*Στην Αυστρία, οι δικαιούχοι χρησιμοποιούν το υπηρεσιακό όχημα, ωστόσο καταβάλουν το 18% της αξίας του, ως ετήσια αποζημίωση.  Στην Μάλτα ισχύει η πλήρης χρήση του υπηρεσιακού οχήματος από τους Υπουργούς.

Home