«Οι νέες δημόσιες συγκοινωνίες θα είναι πολύ αναβαθμισμένες»

«Οι νέες δημόσιες συγκοινωνίες θα είναι πολύ αναβαθμισμένες»

Υπ. Μεταφορών: Δεν επιτρέπεται παρέμβαση στις τιμές των ναύλων
Τι λέει η αρμόδια Υπουργός

Θέμα ημερών είναι η προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού για τις δημόσιες επιβατικές συγκοινωνίες που θα ξεκινήσουν τον Ιούλιο του 2020, δήλωσε η Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, Βασιλική Αναστασιάδου, τονίζοντας πως με τις νέες συμβάσεις  δεν θα υπάρχουν οι διαφορές που προκύπτουν συχνά στην υφιστάμενη σύμβαση.  

«Βρισκόμαστε σε μια πολύ θετική εξέλιξη της διαδικασίας, είμαστε σχεδόν έτοιμοι να βγούμε σε μια προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού και φυσικά όπως έχετε πληροφορηθεί έχει περάσει πρόταση στο Υπουργικό Συμβούλιο η οποία έχει εγκρίνει την περαιτέρω πορεία σε σχέση με τις δημόσιες επιβατικές μεταφορές», ανέφερε η κ. Αναστασιάδου σε δηλώσεις στους δημοσιογράφους στο περιθώριο της ειδικής συνεδρίας της Βουλής για καταδίκη των μαύρων επετείων, προσθέτοντας πως είναι θέμα μερικών ημερών να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός που θα μας οδηγήσει στις νέες που θα τεθούν σε ισχύ τον Ιούλιο του 2020.

 

Όπως εξήγησε, οι νέες δημόσιες συγκοινωνίες θα είναι πολύ αναβαθμισμένες σε σύγκριση με τις υφιστάμενες, θα υπάρχουν νεότερα λεωφορεία σε ηλικία, πιο φιλικά  προς το περιβάλλον, θα υπάρχουν περισσότερες διαδρομές, περισσότερη επισκεψιμότητα, τα λεωφορεία θα είναι φιλικά προς τα άτομα με αναπηρίες και θα παρέχουν πληροφόρηση σε πραγματικό χρόνο μέσω συστήματος τηλεματικής «κάτι που είναι απαραίτητο για να κάνει τον επιβάτη να βγει από το αυτοκίνητο και να πάει στις δημόσιες μεταφορές».

 

Ερωτηθείς για το αυξημένο κόστος, το οποίο δημοσιεύματα φέρουν κατά 40% αυξημένο σε σύγκριση με το υφιστάμενο σύστημα, η κ. Αναστασιάδου είπε πως έχουμε υπολογίσει ένα αυξημένο κόστος σε σύγκριση με τις υφιστάμενες συμβάσεις το οποίο δεν είναι κατ’ ανάγκη και το τελικό κόστος, αλλά το κόστος της της προκήρυξης.  

«Και βεβαίως είναι το κόστος που δικαιολογείται από τα αυξημένα δρομολόγια, από τα νέα λεωφορεία, από την προστασία του περιβάλλοντος και μάλιστα θα είναι και ένα μέσο που θα επιδιώξουμε και να πετύχουμε τις ευρωπαϊκές μας δεσμεύσεις σε σχέση με τους ρύπους και την ενέργεια», τόνισε.

Σε ερώτηση αν δεν θα υπάρχουν τα προβλήματα που παρατηρούνται στην υφιστάμενη σύμβαση, η κ. Αναστασιάδου είπε πως «ελαχιστοποιούμε τους κινδύνους».

Πρώτα πρώτα, εξήγησε, θα είναι συμβάσεις στις οποίες ο ανάδοχος θα αναλαμβάνει το ρίσκο, δηλαδή θα ξέρει ότι θα έχει δώσει μια τιμή προσφοράς και με αυτή την προσφορά θα πρέπει να τα βγάλει πέρα.  

Ο ανάδοχος, είπε, «δεν θα έρχεται πίσω στο κράτος και να πιέζει και ίσως να εκβιάζει για περισσότερα χρήματα, διότι θα είναι εκ των προτέρων καθορισμένο το κόστος στη βάση της προσφοράς του και οι εργαζόμενοι θα είναι δικοί του εργοδοτούμενοι και δεν θα υπάρχει αυτή η οιονεί σχέση εργοδότη- εργοδοτούμενου που υπάρχει με τις σημερινές συμβάσεις».  

Home