Πάει για το 2021 και... αν ο δρόμος Πάφου- Πόλεως Χρυσοχούς

Πάει για το 2021 και... αν ο δρόμος Πάφου- Πόλεως Χρυσοχούς

Οι τελευταίες εξελίξεις - Απόφαση - «κλειδί» θα λάβει η Αναθεωρητική Αρχή Προσφορών

Ένα από τα πλέον πολυσυζητημένα θέματα αποτελεί εδώ και χρόνια ο περιβόητος δρόμος Πάφου - Πόλεως Χρυσοχούς. Οι πάντες ακόμα και στα κυβερνητικά γραφεία διερωτώνται πότε επιτέλους θα αρχίσουν αυτά τα περιβόητα έργα σε ένα δρόμο πραγματική καρμανιόλα. Μη ξεχνάτε ότι σε αυτό το δρόμο σημειώθηκαν  πάρα πολλά θανατηφόρα δυστυχήματα.

Η Οffsite έκανε μια έρευνα για το εξαιρετικά ενδιαφέρον αυτό θέμα και αποκαλύπτεται ότι οι οποιεσδήποτε εξελίξεις θα τρέξουν μετά τις 10 Νοεμβρίου. Ωστόσο, όλα συγκλίνουν ότι τα  έργα για την Α Φάση θα αρχίσουν εντός του 2021.

Χαρακτηριστικά, στις 25 Σεπτεμβρίου 2020 η Αναθεωρητική Αρχή Προσφορών εξέτασε την ένσταση της  κοινοπραξίας ΑΒΑΞ Α. Ε. – CYBARCO CONTRACTING LTD εναντίον της απόφασης της επιτροπής αξιολόγησης των προσφορών. Η Επιτροπή ανέθεσε την κατασκευή του δρόμου στην  εταιρεία INTRAKAT, ελληνικών συμφερόντων, η οποία είχε καταθέσει την καλύτερη προσφορά, ύψους 72,9 εκατ. ευρώ. 

Όπως πληροφορείται η Offsite, η διαδικασία στην Αναθεωρητική Αρχή  ολοκληρώθηκε και , στις 10 Νοεμβρίου 2020 εκπνέει το διάστημα των 45 ημερών που απαιτείται μέχρι την οριστική απόφαση της Αρχής. Εφόσον, η Αναθεωρητική Αρχή απορρίψει την προσφυγή τότε  η Εταιρεία ΙΝΤΡΑΚΑΤ θα υπογράψει τα σχετικά συμβόλαια και θα αρχίσουν τα έργα μελέτης και κατασκευής. Εάν η προσφυγή γίνει αποδεκτή τότε  η καθυστέρηση θα είναι μεγάλη και το ορόσημο για έναρξη των έργων του 2021 θα ξεπεραστεί.

Τι προνοεί η Α Φάση

Πηγές του Τμήματος Δημοσίων Έργων ανέλυσαν στην Offsite την πορεία των έργων. Όπως μας εξηγήθηκε η Α’Φάση των κατασκευαστικών έργων θα αρχίσει με την κατασκευή δρόμου δύο λωρίδων από την Αγία Μαρινούδα  μέχρι το Στρουμπί, μήκους 15,5 χλμ., με προοπτική αναβάθμισής του σε αυτοκινητόδρομο τεσσάρων λωρίδων.  

Η Αγία Μαρινούδα είναι 8 περίπου χιλιόμετρα πριν τον κυκλικό κόμβο των Κονιών στην είσοδο της Πάφου, βόρεια του Αεροδρομίου Πάφου. Από την Αγία Μαρινούδα ο δρόμος θα ακολουθεί βόρεια πορεία ανατολικά της Μαραθούντας και της Τσάδας, δυτικά της Καλλέπειας και του Στρουμπιού και θα καταλήγει μετά το Στρουμπί στον υφιστάμενο δρόμο.

 

Η Α’ φάση είναι μήκους 15,5 χιλιομέτρων. Το έργο αρχικά περιλαμβάνει έναν ανισόπεδο κόμβο στην περιοχή της Αγίας Μαρινούδας, (πλησίον του Αεροδρομίου Πάφου) στη σύνδεσή του με τον αυτοκινητόδρομο Λεμεσού – Πάφου. Επιπλέον θα κατασκευαστεί ένας ανισόπεδος κόμβος στην Τσάδα και ένας τερματικός ανισόπεδος κόμβος μετά το Στρουμπί. 

ΧΑΡΤΗΣ

Φτιάχνουν και σήραγγες

Στο έργο θα κατασκευαστούν δύο σήραγγες στην περιοχή Τσάδας - Καλλέπιας. Η μεγάλη θα είναι 730 μέτρα, και η μικρή 290 μέτρα.  Θα κατασκευαστούν επίσης πέντε κοιλαδογέφυρες. 

Ο διευθυντής του Τμήματος Δημοσίων Έργων Σωκράτης Ζαπίτης μιλώντας στην Offsite, τόνισε ότι «αναμένουμε τις εξελίξεις από την Αναθεωρητική Αρχή Προσφορών. Aνάλογα με τις τελικές αποφάσεις θα τρέξουμε τις εξελίξεις. Αυτή τη στιγμή δεν μπορούμε να μιλήσουμε με χρονοδιαγράμματα. Το πιο πθανό είναι τα έργα να ξεκινήσουν το 2021 εάν όλα πάνε καλά, αφού δεν αλλάζουν οι σχεδιασμοί». 

Είναι θέμα προϋπολογισμού η Β Φάση

Όπως πληροφορούμαστε, στα σχέδια που τέθηκαν είναι η κατασκευή και Β Φάσης στο έργο. Ωστόσο, τα πάντα εξαρτώνται από τους προϋπολογισμούς. Όπως μας εξηγήθηκε πρόκειται για ένα εντελώς καινούριο έργο και μια ξεχωριστή διαδικασία. Η Β Φάση όμως θα κοστίσει λιγότερα χρήματα και θα αγγίξει τα 45 εκ.ευρώ. 

 

Home