Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Παιδοβουλή: Κανένας λόγος για συμμετοχή μαθητή σε αξιολόγηση

Offsite Team
- 06.07.2019

Παιδοβουλή: Κανένας λόγος για συμμετοχή μαθητή σε αξιολόγηση

Thumbnail
Απογοήτευση εκφράζει η Παιδοβουλή

Η Παιδοβουλή εκφράζει λύπη γιατί στην πρόταση της Επιτροπής για την αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου και των Εκπαιδευτικών δεν γίνεται λόγος για οποιασδήποτε φύσεως συμμετοχή του μαθητή στην αξιολόγηση αυτή.

Σε σημερινή ανακοίνωση η Παιδοβουλή υπενθυμίζει ότι σε συνάντηση με τον Πρόεδρο και μέλη της Επιτροπής Αξιολόγησης, είχε καταθέσει υπόμνημα στο οποίο τεκμηριωμένα, επικαλούμενη μελέτες και διεθνείς πρακτικές, τόνισε τη σημασία της συμμετοχής των μαθητών στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών με συγκεκριμένες διαδικασίες και ανατροφοδοτική δυναμική.

"Εισηγηθήκαμε όπως οι μαθητές απαντούν σε επιστημονικά σχεδιασμένα ερωτηματολόγια, όπως γίνεται σε πολλές χώρες, τα οποία θα αποτελούν εργαλείο συλλογής δεδομένων και θα διασφαλίζουν την εγκυρότητα και αξιόπιστα της αξιολόγησης.Ως συμπληρωματικό εργαλείο αξιολόγησης, προτείναμε την τήρηση του πορτοφόλιου, προσβάσιμο από τον Εκπαιδευτικό φυσικά, τον Διευθυντή και τον Αξιολογητή, το οποίο θα μπορεί να περιλαμβάνει σχέδια μαθήματος, διδακτικό υλικό (π.χ. Φύλλα εργασίας, ηλεκτρονικές παρουσιάσεις κα.). Τα ποιοτικά αυτά δεδομένα θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως ντοκουμέντα που θα ενισχύσουν τα δεδομένα που θα λαμβάνονται από τα ερωτηματολόγια", αναφέρει μεταξύ άλλων η Παιδοβουλή.

Προσθέτει ακόμη πως υπέβαλε η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού από τον μαθητή "δεν πρέπει να ερμηνεύεται ως εκδικητικό μέσο του μαθητή προς αυτόν, αλλά σαν ένα καθρέφτισμα της καθημερινότητας του, που στόχο έχει την βελτίωση της ποιότητας της διδασκαλίας".

"Αποδεδειγμένα μια τέτοια διαδικασία συμβάλει μέγιστα στην ανάπτυξη εμπιστοσύνης και αμοιβαίου σεβασμού για το τελικό αποτέλεσμα" αναφέρεται στην ανακοίνωση.

"Θέλουμε να πιστεύουμε ότι οι εκπαιδευτικοί και το Υπουργείο είναι άνθρωποι με ανοικτό μυαλό που απορρίπτουν αναχρονιστικές προσεγγίσεις και στοχεύουν σε ένα εκσυγχρονισμένο σύστημα αξιολόγησης, και κατ’ επέκταση πως θα πορευτούν μαζί μας κατά την διεξαγωγή του διαλόγου που τώρα ξεκινά. Για το λόγο αυτό δηλώνουμε στη διάθεσή αυτών των γονέων, για συναντήσεις με σκοπό να αναλύσουμε περαιτέρω τις εισηγήσεις που καταθέσαμε στην Επιτροπή, την σημαντικότητά τους και το επιστημονικό τους υπόβαθρο", καταλήγει η ανακοίνωση.

Home