Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Πέρσι έγραψαν 11.3 και φέτος φωνάζουν επειδή έγραψαν 11.0

Offsite Team
- 06.04.2022

Πέρσι έγραψαν 11.3 και φέτος φωνάζουν επειδή έγραψαν 11.0

Thumbnail
Στοιχεία με βαθμολογίες και μέσο όρο που δεν δικαιολογούν τις διαμαρτυρίες για τα Τετράμηνα

Παρά το γεγονός ότι οι εξετάσεις τετραμήνων εφαρμόζονται για 3η χρονιά στα Λύκεια χωρίς να παρουσιάζονται ιδιαίτερες διαφοροποιήσεις στις βαθμολογίες των μαθητών, οι αντιδράσεις από μαθητές και εκπαιδευτικούς συνεχίζονται ενώ φέτος στον… χορό μπήκαν και οι οργανωμένοι γονείς οι οποίοι κατά τα δύο προηγούμενα χρόνια δεν εξέφρασαν ιδιαίτερη αντίθεση με τον θεσμό. 

Αποκορύφωμα των αντιδράσεων είναι η αυριανή πορεία διαμαρτυρίας προς το Προεδρικό στην οποία θα συμμετέχει η ΠΣΕΜ, η Παγκύπρια Συνομοσπονδία Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης και η ΟΕΛΜΕΚ.

Όσον αφορά τα αποτελέσματα πάντως και τις επιδόσεις των μαθητών, τα στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας διαφέρουν και δεν επιβεβαιώνουν αυτά που παρουσίασαν προ ημερών οι οργανωμένοι γονείς για τις εξετάσεις του α’ φετινού τετραμήνου από έρευνα τους, μέρος της οποίας είναι μόνο από τέσσερεις σχολικές μονάδες. 

Σε πρόσφατη ανακοίνωση του το Υπ. Παιδείας αναφέρει ότι ‘’Οι επιδόσεις των μαθητών στη γραπτή αξιολόγηση α’ τετραμήνου και στις τρεις τάξεις του Λυκείου είναι ανάλογες με εκείνες των προηγούμενων δυο ετών και, αντίθετα με τους ισχυρισμούς που προβλήθηκαν, δεν είναι χαμηλότερες αλλά μάλλον υψηλότερες’’.

 Στοιχεία για μαθητές Γ’ Λυκείου στα κύρια μαθήματα

(Σύγκριση βαθμολογίας α' τετραμήνου φετινών τελειοφοίτων με συνολική βαθμολογία τελειοφοίτων 2 προηγούμενων χρονιών)

tetr

Σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας, στην Α’ τάξη οι φετινές επιδόσεις (κατά μέσο όρο) ήταν ελαφρά υψηλότερες σε πέντε από τα δέκα εξεταζόμενα μαθήματα, ελαφρά χαμηλότερες σε τέσσερα από τα δέκα εξεταζόμενα μαθήματα και 2 ακριβώς ίδιες στο δέκατο μάθημα. Στη Β’ λυκείου ο μέσος όρος των φετινών επιδόσεων ήταν υψηλότερος σε 19 από τα 35 εξεταζόμενα μαθήματα, χαμηλότερος σε 12 από τα 35 και ίδιος σε τέσσερα. Στην Γ’ Λυκείου ήταν υψηλότερος σε 21 από τα 30 εξεταζόμενα μαθήματα, χαμηλότερος σε 5 από τα 30 και ίδιος σε τέσσερα άλλα.

Τα δεδομένα στα Νέα Ελληνικά

Αξιοσημείωτο πάντως, είναι πώς στο σημαντικό μάθημα των Νέων Ελληνικών, ο μέσος όρος των φετινών τελειόφοιτων (Γ’ Λυκείου), δεν διέφερε και πολύ από τον μέσο όρο, στο ίδιο μάθημα, των ίδιων μαθητών κατά τις περσινές εξετάσεις του ίδιου τετραμήνου, όταν δηλαδή αυτοί φοιτούσαν στην Β’ Λυκείου. 

Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές αυτοί κατέγραψαν μέσο όρο στα Νέα Ελληνικά πέρσι 11.3 και φέτος οι ίδιοι μαθητές, ως τελειόφοιτοι πλέον, κατέγραψαν μέσο όρο 11.0. Δηλαδή δεν υπήρχε κάποια σημαντική διαφοροποίηση, στο μέσο όρο του συγκεκριμένου μαθήματος που να δικαιολογεί αυτές τις αντιδράσεις και διαμαρτυρίες. 

«Αυτές οι αντιδράσεις θα ήταν πλήρως κατανοητές στην περίπτωση που η απόδοση των ίδιων μαθητών διαφοροποιείτο κατά πολύ από πέρσι έως φέτος. Αν για παράδειγμα ο περσινός μέσος όρος τους ήταν 12 ή 13 και φέτος ο μέσος όρος των ίδιων μαθητών ήταν 10 ή 11, τότε αυτονόητα και λογικά οι αντιδράσεις και διαμαρτυρίες θα είχαν βάση και θα έπρεπε να ληφθούν πολύ σοβαρά υπόψη και την ίδια ώρα η απόκλιση αυτή στο μέσο όρο, θα φανέρωνε πώς όντως κάποιο πρόβλημα υπήρξε. Ωστόσο τα στοιχεία, δεν καταδεικνύουν κάτι τέτοιο, τουναντίον φανερώνουν πώς οι αντιδράσεις είναι και αδικαιολόγητες και ατεκμηρίωτες. Το ίδιο ισχύει βεβαίως και για τα υπόλοιπα μαθήματα, δηλαδή δεν σημειώθηκε απόκλιση τέτοια που να δικαιολογεί όλη αυτή την αναστάτωση», είπε συγκεκριμένα στην offsite αρμόδια πηγή. 

Πόσοι έγραψαν από 14 έως 20 ανά τάξη φέτος στα Νέα Ελληνικά 

Όπως προκύπτουν από τα φετινά στοιχεία, στην Α’ Λυκείου, ποσοστά 40,34% των μαθητών έγραψε από 14 έως 20. Στη Β’ Λυκείου, 29% των μαθητών έγραψε από 14 έως 20 ενώ στη Γ’ Λυκείου 30.53% των μαθητών έγραψε από 14 έως 20.

Όπως αναφέρει και το Υπουργείου Παιδείας, συγκρίνοντας ενδεικτικά τις επιδόσεις στο μάθημα των Νέων Ελληνικών, φαίνεται ότι τόσο ο μέσος όρος βαθμολογίας όσο και η τυπική απόκλιση στα αποτελέσματα του 2021-22 δεν διαφέρουν ουσιαστικά από τα δυο προηγούμενα σχολικά έτη (για τα οποία μπορεί να γίνει σύγκριση). Συγκεκριμένα, στην Α’ Λυκείου ο μέσος όρος του 2021-22 ήταν 11,93 έναντι 11,66 το 2020-21. Για την Β’ Λυκείου ήταν 11,80 το 2021-22 έναντι 11,29 το 2020-21 και για την Γ’ Λυκείου 11,00 έναντι 11,07. Συγκεκριμένα, για την Β’ και Γ’ Λυκείου οι επιδόσεις συγκρινόμενες και με εκείνες του 2019-20 (για την Γ’ Λυκείου σύγκριση με τις τελικές εξετάσεις), ήταν φέτος ελαφρά υψηλότερες.

Έγραψαν καλό βαθμό αρκετοί μαθητές

Τα στοιχεία του Υπουργείο Παιδείας, απαντούν επίσης στους ισχυρισμούς ότι οι καλοί μαθητές απέτυχαν στις εξετάσεις. 

Στην Γ’ Λυκείου τα ποσοστά των μαθητών που είχαν βαθμό 17 έως 20 στην γραπτή αξιολόγηση έχουν ως εξής:

  • Νέα Ελληνικά: 9,3%
  • Μαθηματικά 7 κατεύθυνση:  13,2%
  • Φυσική 5 κατεύθυνση:  18,1%
  • Χημεία κατεύθυνση: 29,3%
  • Βιολογία κατεύθυνση: 19,7%
  • Οικονομικά: 15,9%
  • Ιστορία 7 κατεύθυνση: 11,1%
  • Αγγλικά κατεύθυνση: 38.8%

Όπως φαίνεται από τα πιο πάνω ποσοστά, είναι σημαντικός ο αριθμός των μαθητών που ξεχώρισαν και πήραν καλό βαθμό στα κύρια μαθήματα.

Home