Ποιες παραβάσεις θα γράφουν οι κάμερες-Πώς θα παίρνεις πρόστιμο

Ποιες παραβάσεις θα γράφουν οι κάμερες-Πώς θα παίρνεις πρόστιμο

Πότε αναμένονται οι πρώτες κάμερες - Όλες οι πληροφορίες - Δηλώσεις στην εκπομπή ''Offsite On Air''

Στην εκπομπή Offsite on Air της Digital TV, μίλησε ο Αναπληρωτής Διευθυντής του Τμήματος Ηλεκτρομηχανολογικών Υπηρεσιών κ. Μάρκος Μάρκου για το θέμα της εγκατάστασης των καμερών τροχαίας.

Όπως είπε, ''σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της σύμβασης θα πρέπει ο ανάδοχος μέσα σε 4 μήνες, δηλαδή αρχές Απριλίου να δώσει την μελέτη για τον εξοπλισμό και τα σταυροδρόμια που θα εγκατασταθούν οι κάμερες και αναμένεται στη συνέχεια εντός έξι μηνών να ολοκληρώσει την πιλοτική φάση όπου θα μπει μικρός αριθμός εξοπλισμού και ολόκληρος ο εξοπλισμός διαχείρισης του συστήματος ούτως ώστε να ελεγχθεί και να διαφανεί ότι έχει καταφέρει να εκτελέσει την σύμβαση και να προμηθεύσει όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό και να λειτουργεί σύμφωνα με τις ανάγκες και απαιτήσεις μας''

Σε ερώτηση αν οι παραβάτες θα καταγγέλονται κατά την διαδικασία της πιλοτικής φάσης ο κ. Μάρκου απάντησε ότι "το σύστημα θα λειτουργεί κανονικά, τώρα αν η Αστυνομία θεωρήσει ότι θα χρησιμοποιήσει το σύστημα για μια περίοδο ούτως ώστε να ενημερωθούν οι πολίτες χωρίς να εκδίδει σχετικές ειδοποιήσεις τότε είναι θέμα το οποίο θα αποφασίσει η Αστυνομία αλλά το σύστημα με την παράδοση της πιλοτικής φάσης θα μπορούν να καταγγελθούν οι παραβάτες.

Οι παραβάσεις που θα γράφουν οι κάμερες

  • Παραβιάσεις του ορίου ταχύτητας
  • Mη χρήση της ζώνης ασφάλειας.
  • Μη χρήση κράνους από μοτοσικλετιστές.
  • Τη χρήση κινητού τηλεφώνου
  • Τη μη συμμόρφωση με το φωτεινό σηματοδότη όταν το χρώμα είναι κόκκινο 
  • Την παράβαση της γραμμής αναμονής στα φώτα τροχαίας. 

Όπως είπε ο κ. Μάρκου είναι θέμα της Αστυνομίας εάν θα αρχίσει άμεσα ή αν θέλει να υπάρξει μια χαριστική περίοδος.​​​​​​​

Που θα εγκατασταθούν οι κάμερες τροχαίας

''Το που θα εγκατασταθούν οι κάμερες είναι θέμα της Αστυνομίας, η οποία αποφασίζει που θα εγκαταστήσει με βάση τις οδικές συγκρούσεις που παρατηρούνται και τα θανατηφόρα δυστυχήματα. Διότι στόχος είναι να μπει σε εκείνες τις τοποθεσίες όπου υπάρχει πρόβλημα ούτως ώστε οι οδηγοί να συμμορφώνονται με Κ.Ο.Κ. και να αποφύγουμε τα πιο δυσάρεστα για τα δυστυχήματα και τις οδικές συγκρούσεις''

''Όπως γνωρίζω στους αυτοκινητοδρόμους τα δυστυχήματα είναι λιγότερα από κάποιες περιοχές και κάποια σταυροδρόμια όπου παρατηρούνται περισσότερα ως εκ τούτου τα περισσότερα σημεία θα εγκατασταθούν σε φώτα τροχαίας και αγροτικούς δρόμους και δρόμους οι στους οποίους υπάρχει πρόβλημα με δυστυχήματα''

Οι οδηγοί θα γνωρίζουν που θα υπάρχουν κάμερες 

Όπως είπε ο κ. Μάρκου, ''Πριν το σημείο εγκατάστασης μιας κάμερας θα υπάρχουν προειδοποιητικές πινακίδες όπου ο οδηγός του οχήματος θα προειδοποιείται ότι υπάρχει κάμερα φωτοεπισήμανσης διότι όπως επεσήμανε ο κ. Μάρκου "στόχος μας δεν είναι να γράψουμε τους παραβάτες και να εισπράξουμε χρήματα αλλά να αναγκάσουμε τους οδηγούς να ελαττώσουν ταχύτητα και να σεβαστούν τον Κ.Ο.Κ. ούτως ώστε να έχουμε μείωση των δυστυχημάτων".

Ο αριθμός των καμερών

''Θα εγκατασταθούν περίπου 90 σταθερές κάμερες και 20 κινητές οι οποίες κινητές θα είναι πάνω σε τριπόδι το οποίο θα εγκαθιστά ο χειριστής στους δρόμους ή μέσα σε όχημα σταθερής εγκατάστασης όπου μέσα από το όχημα θα μπορεί να καταγράφει τις παραβιάσεις ταχύτητας''

Πως θα γίνεται η ενημέρωση του οδηγού για την παράβαση και η πληρωμή του προστίμου

''Με την καταγραφή της παραβίασης από την κάμερα μέσω του δικτύου το οποίο θα εγκαταστήσει ο ανάδοχος σε συνεργασία με κάποιο πάροχο τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, θα καταφθάνουν οι παραβιάσεις στους κεντρικούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές που θα είναι εγκατεστημένοι στα υποστατικά του αναδόχου. Εκεί θα υπάρχει η παρουσία της αστυνομίας όπου θα επιβλέπει συνεχώς τις διαδικασίες οι οποίες θα γίνονται και θα διασφαλίζεται και ότι γίνονται οι διαδικασίες σύμφωνα με την σχετική νομοθεσία. 

Όταν ένας χειριστής θα πρέπει να εκδόσει μια ειδοποίηση για μια παραβίαση τότε θα βλέπει στην οθόνη του τις φωτογραφίες και όλες τις πληροφορίες μαζί με ένα μικρό βιντεάκι που θα αποστέλλεται από την κάμερα αυτόματα στους υπολογιστές, από εκεί θα βλέπει αν τεκμηριώνεται η συγκεκριμένη παραβίαση και θα προχωρεί.

Αν κάποιος οδηγός δεν έχει 12 βαθμούς ποινής και εάν το όχημα δεν είναι κλοπιμαίο θα προχωρεί με την έκδοση της σχετικής ειδοποίησης που θα αποστέλλεται στον οδηγό μέσω ταχυδρομείου. 

Εάν αποφασίσει ότι δεν τεκμηριώνεται η παραβίαση τότε θα πρέπει να ελεγχθεί από την αστυνομία και θα αποφασίσει ο αστυνομικός αν όντως ήταν παραβίαση ή όχι, αν δεν υπάρχει και δεν μπορεί να τεκμηριωθεί τότε θα τερματίζεται η διαδικασία''.

Χρόνος αποπληρωμής του προστίμου

''Ο χρόνος αποπληρωμής, όπως δήλωσε ο κ. Μάρκου, "είναι θέμα το οποίο τέθηκε στη βουλή, με βάση την σύμβαση εμείς έχουμε προβλέψει ότι θα είναι εντός 15 ημερών διαφορετικά θα αυξάνεται,υπάρχει στη βουλή θέμα το οποίο συζητείται κατά πόσο να αυξηθεί αυτός ο χρόνος''.

Τι γίνεται εάν δεν οδηγεί ο ιδιοκτήτης του οχήματος

''Εάν ο ιδιοκτήτης του οχήματος δεν ήταν ο οδηγός του οχήματος θα έχει την δυνατότητα να δηλώσει στην αστυνομία ποιος ήταν ο οδηγός και αν ο οδηγός αποδεκτεί την κλήση που υπόδειξε ο ιδιοκτήτης τότε καλώς θα πληρώνει το πρόστιμο. Διαφορετικά θα οδηγείται ο φάκελος και θα πηγαίνει στην Αστυνομία όπου εκείνοι θα τροχιοδρομούν την υπόθεση στα δικαστήρια και θα κατηγορούνται όπως αναφέρεται στην σύμβαση και από ενημέρωση από την αστυνομία θα κατηγορούνται και οι δύο και θα αποφασίζει το δικαστήριο τι θα πρέπει να γίνει και ποιος θα πληρώσει το πρόστιμο.

Τον Οκτώβριο οι πρώτες κάμερες στους δρόμους

Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης είναι σε τρεις φάσεις:

''Αρχικά θα εγκατασταθεί η πιλοτική φάση όπου θα εγκατασταθούν περίπου 4 κάμερες μαζί με όλο τον κεντρικό εξοπλισμό και την ετοιμασία του δικτύου για να μπορεί να δουλεύει το σύστημα  πλήρως.

Αυτό θα γίνει 6 μήνες μετά που θα μας παρουσιάσει την μελέτη δηλαδή αναμένουμε ότι η εγκατάσταση της πιλοτικής θα αρχίσει μέσα στον Απρίλη και θα ολοκληρωθεί τον Οκτώβριο αλλά προσπαθούμε μαζί με τον ανάδοχο ώστε να επισπεύσουμε αυτούς τους χρόνους για να έχουμε το σύστημα πιο γρήγορα.

Στη συνέχεια θα ακολουθήσει η πρώτη φάση που θα εγκατασταθούν άλλες 16 κινητές και άλλες 20 σταθερές και η δεύτερη φάση όπου θα εγκατασταθούν ακόμη 66 σταθερές μέσα σε 12 μήνες μετά την παραλαβή της πρώτης φάσης.

Ολόκληρη η διαδικασία θα ολοκληρωθεί και η προμήθεια και εγκατάσταση του εξοπλισμού μέσα σε δυο χρόνια περίπου.

Ο λόγος εγκατάστασης των καμερών

''Ο λόγος όπως δήλωσε ο κ. Μάρκου, που εγκαθιστούμε το σύστημα είναι η μείωση των οδικών συγκρούσεων και όχι η είσπραξη χρημάτων γι αυτό τον λόγο και η προσπάθεια που γίνεται είναι προς αυτή την κατεύθυνση γι αυτό υπάρχουν και οι προειδοποιητικές πινακίδες ούτως ώστε να γνωρίζουν οι πολίτες που θα είναι αυτές οι κάμερες και να είναι πιο προσεκτικοί για να μειώσουμε τις οδικές συγκρούσεις επιπλέον να τονίσω ότι στόχος μας είναι μέσω του συστήματος να δημιουργηθεί η συνείδηση στους πολίτες ώστε να σέβονται τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας και να αποφεύγουμε τα δυσάρεστα''.

Δείτε όλα όσα δήλωσε ο κ. Μάρκου:

Home