Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Πως αισθάνθηκαν τα παιδιά νηπιαγωγείου επιστρέφοντας στο σχολείο

Offsite Team
- 17.06.2020

Πως αισθάνθηκαν τα παιδιά νηπιαγωγείου επιστρέφοντας στο σχολείο

Thumbnail
Αισθάνθηκαν ασφάλεια αντικρίζοντας τις δασκάλους τους, λέει το πανεπιστημιακό νηπιαγωγείο

Επιστρέφοντας μετά την πανδημία του κορωνοϊού στο πανεπιστημιακό νηπιαγωγείο «Λητώ Χριστοφόρου» και Πανεπιστημίου Κύπρου, «τα παιδιά αντικρίζοντας τις δασκάλους τους αλλά και τους φίλους τους, μάλλον αισθάνθηκαν αυτόματα  ασφάλεια και χαρά ενώ αποχαιρετούσαν τους γονείς τους, φορώντας το καλύτερο τους χαμόγελο, εισέρχονταν στην πλειοψηφία τους ήρεμα και χαρούμενα στο σχολείο, εντυπωσιάζοντας τους ενίοτε φοβισμένους γονείς που είχαν έγνοια την προσαρμογή των παιδιών μετά το μεγάλο διάστημα απουσίας τους».

Ανακοίνωση από το Πανεπιστήμιο Κύπρου αναφέρει ότι «παρά τις πολλαπλές προκλήσεις της νέας πραγματικότητας στο σχολικό περιβάλλον, ο στόχος είναι εκεί και είναι : Nα ενισχύσουμε τα νήπια και τα παιδιά για να έχουν αυτοπεποίθηση, δυναμισμό και να κρατήσουν αμείωτη τη δημιουργικότητά τους, ακόμα και στις πιο δύσκολες συνθήκες»

«Αποδεικνύουν άλλωστε καθημερινά τα παιδιά ότι είναι ευπροσάρμοστα και υπενθυμίζουν έτσι στους μεγαλύτερους ότι χρειάζεται να ξανα-ανακαλύψουν τα θετικά αυτά χαρακτηριστικά της παιδικότητας, που κάπου ίσως να ξέχασαν, απορροφημένοι στη ρουτίνα τους», σημειώνει το πανεπιστημιακό νηπιαγωγείο.

Προσθέτει ότι «ομολογουμένως και για τη διεθνή βιβλιογραφία, τόσο σε ψυχολογικό όσο και σε κοινωνιολογικό επίπεδο, η ανάπτυξη και ενίσχυση της υγιούς αυτοπεποίθησης ως χαρακτηριστικού στην προσωπικότητα του ανθρώπου είναι μια δυναμική διαδικασία που ξεκινά από τη βρεφική ηλικία και συνεχίζεται καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του,  και σαφώς είναι καθοριστική για την ψυχοκοινωνική υγεία».

Συνεχίζει αναφέροντας ότι «η ενδυνάμωση των παιδιών έτσι ώστε να αναλαμβάνουν τα ίδια υπευθυνότητες και πρωτοβουλίες  τηρώντας ταυτόχρονα κανόνες και αντεπεξερχόμενοι σε δυσκολίες και περιστάσεις, συνιστά υψίστης σημασίας στόχο του αναλυτικού προγράμματος της προσχολικής ηλικίας και του συστήματος εκπαίδευσης γενικότερα».  

Νηπιαγωγείο «Λητώ Χριστοφόρου» και Πανεπιστήμιο Κύπρου τονίζουν ότι «η κοινωνία μας χρειάζεται πολίτες με αυτοπεποίθηση, κριτική σκέψη, δυναμισμό και αποφασιστικότητα και αυτοί είναι οι στόχοι των νηπιαγωγείων του τόπου μας».

Αναφέρουν εξάλλου ότι «καθοριστικός παράγοντας για τα επίπεδα προσωπικής ετοιμότητας των παιδιών, καθώς και της ομαλής επαναφοράς τους στο σχολικό περιβάλλον, ήταν η καθημερινή επιμόρφωση και επικοινωνία που είχαν μέσω του προγράμματος της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης του σχολείου, τα παιδιά, οι γονείς, και οι εκπαιδευτικοί».  

Τα παιδιά μέσω του προγράμματος, σύμφωνα και με την ανακοίνωση, «είχαν την ευκαιρία να αλληλεπιδρούν επί καθημερινής βάσεως και ανέπαφα με τους φίλους και τις δασκάλες/ους τους, συνεχίζοντας απρόσκοπτα  το πλάνο μάθησης, από το περιβάλλον του σπιτιού τους».

Κατά τις πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο, «κάθε παιδί έφτιαξε το δικό του ατομικό κουτί αποθήκευσης προσωπικών αντικειμένων, έτσι ώστε να χρησιμοποιεί αποκλειστικά τα δικά του μέσα και υλικά, για να αποφεύγεται η κοινή χρήση αντικειμένων».  

 Όπως αναφέρει η ανακοίνωση,  ότι «κατά τα παρατηρούμενα φαινόμενα, το ελεύθερο παιχνίδι μάλλον παραμένει ως το αγαπημένο των παιδιών, αφού μέσα από την εκπαίδευση της οποίας έτυχαν σε θέματα υγιεινής και ασφάλειας κατά την περίοδο της πανδημίας, έχουν εφεύρει νέες προσθήκες ‘δράσης’ και κανόνες για το παιχνίδι τους".  

Προσθέτει  «καθ’ όλη την διάρκεια της ημέρας, τα παιδιά εποπτεύονται, ώστε να τηρούν πιστά όλους τους κανόνες ασφάλειας και υγιεινής που έχουν διδαχθεί να εφαρμόζουν και πρόσθετα, η διεύθυνση και το προσωπικό του νηπιαγωγείου, έχουν σχεδιάσει ειδικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το οποίο απαρτίζεται από παραμύθια, θεατρικό παιχνίδι, παιχνίδια ρόλων, δομημένες δραστηριότητες και ελεύθερο παιχνίδι».  

Επίσης, «είναι σημαντικό να καταγραφεί πως με αφορμή τις παρούσες υγειονομικές περιστάσεις, τα παιδιά εκπαιδεύονται και ενισχύονται στον τομέα της αυτοεξυπηρέτησης και της προστασίας του εαυτού τους, από τους ιούς και τις ασθένειες γενικότερα».  

Ενδεικτικό είναι ότι «εκτός από το τακτικό, αλλά και σωστό πλύσιμο των χεριών, τα παιδιά τηρούν τις αντίστοιχες αποστάσεις κατά τη διαδικασία της μετάβασης στην τουαλέτα, κατά τη διάρκεια των γευμάτων και στις διάφορες μεταβάσεις τους εντός ή εκτός του χώρου της τάξης τους».  

Τέλος, «προκειμένου να εισέλθουν στους χώρους του πανεπιστημιακού νηπιαγωγείου, πρωτίστως γίνεται  μέτρηση της θερμοκρασίας τους, ξεπλένουν σχολαστικά τα χέρια τους με σαπούνι και νερό, τηρούν τις αποστάσεις, οι οποίες οριοθετήθηκαν από το προσωπικό, σύμφωνα πάντοτε με τις πρόνοιες του πρωτοκόλλου ενώ στη συνέχεια απολυμαίνουν τα χέρια με αντισηπτικό και ακολούθως με τη συνοδεία της νηπιαγωγού τους, μεταβαίνουν στην τάξη τους».

ΚΥΠΕ

Home