Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Πώς να επιλέξετε ανάμεσα σε υβριδικό plug in ή ηλεκτρικό όχημα

Offsite Team
- 24.05.2022

Πώς να επιλέξετε ανάμεσα σε υβριδικό plug in ή ηλεκτρικό όχημα

Τα χαρακτηριστικά των υβριδικών plug in αυτοκινήτων και των αμιγώς ηλεκτρικών

Την εκπομπή “Offsite on Air” χορηγεί η Τράπεζα Κύπρου

ΓΡΑΦΕΙ Η ΞΕΝΙΑ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ

Στα χαρακτηριστικά των ηλεκτρικών και plug in υβριδικών αυτοκινήτων, αναφέρθηκε ο Ακαδημαϊκός Διευθυντής της Σχολής Μηχανολογίας Λεμεσού (SAE), Μελέτης Μελετίου κατά την παρέμβαση του στην εκπομπή Οffsite On Air, την Δευτέρα (23/5), τονίζοντας ότι πρέπει ο κάθε ενδιαφερόμενος να γνωρίζει τι του προσφέρεται από το κάθε είδος για να μπορέσει αν επιλέξει το όχημα που θα του ταιριάζει.

Ο κ. Μελετίου, χαρακτήρισε τα υβριδικά αυτοκίνητα πιο «καθαρά», καθώς απελευθερώνουν μειωμένους ρύπους στην ατμόσφαιρα και με αυξημένη αυτονομία. «Υβριδικό αυτοκίνητο είναι αυτό που έχει την συμβατική μηχανή αλλά έχει και ένα μέρος της τεχνολογίας της ηλεκτροκίνησης  και λειτουργεί με τον συνδυασμό τους», σημείωσε.

Επίσης, τα υβριδικά οχήματα διακρίνονται σε τρεις κατηγορίες. Στα μικρουβριδικά τα οποία στηρίζονται κυρίως στην μηχανή καύσης και έχουν μια μικρή υποβοήθεια ηλεκτρική ώστε να ενισχύσει την δύναμη του οχήματος, δίνει περισσότερη οικονομία – άρα και μείωση ρύπων στην ατμόσφαιρα. Οι άλλες κατηγορίες είνια τα μέτρια υβριδικά και τα strong υβριδικά.

Η δεύτερη κατηγορία είναι τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία δεν φέρουν μηχανή. Επομένως, σημείωσε, δεν χρειάζεται να πάμε σε βενζινάδικό αλλά σε χώρο φόρτισης ή να το φορτίσουμε στο σπίτι μας για να κινούνται. Αν κα θεωρούνται μηδενικών ρύπων τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, εντούτοις ο κ. Μελετίου υπενθύμισε ότι  αυτή την ηλεκτρική ενέργεια που χρειαζόμαστε για να τα φορτίσει θα την πάρουμε είτε από το μαζούτ, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, φωτοβολταϊκά κλ.π.

Ο κ. Μελετίου αναφέρθηκε στην διαμάχη που προκύπτει ως προς την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας χωρίς να ρυπαίνεται το περιβάλλον. «Για την ώρα οι αυτοκινητιστές έχουν αυτές τις δύο επιλογές, ένα υβριδικό (μικρουβριδικό ή μέτριο υβριδικό ή strong hybrid)  ή θα πάνε κατευθείαν σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό», λαμβάνοντας υπόψιν την αυτονομία, σημείωσε.

Στην ερώτηση που βρίσκεται η Κύπρος στο θέμα επιμόρφωσης των μηχανικών για τα αντισυμβατικά αυτοκίνητα, σημείωσε ότι η Σχολή Μηχανολογίας Λεμεσού (SAE) σε Λεμεσό και Λευκωσία, βλέπουν τις πιέσεις της τεχνολογίας προς αυτόν τον τομέα και προσφέρουν αδειοδότηση σε όσους ενδιαφέρονται να αποκτήσουν την γνώση και τις δεξιότητες για να εργαστούν σε υβριδικά ή ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

«Υπάρχει αρκετό ενδιαφέρον και έχουν αδειοδοτηθεί 50 τεχνικοί περίπου σε Λεμεσό και Πάφο και άλλοι τόσοι στις Επαρχίες Λευκωσίας – Λάρνακας», σημείωσε.

Υπογράμμισε μάλιστα ότι προσφέρουν αυτή την αδειοδότηση ώστε κάποιος να μπορεί να δουλέψει με ασφάλεια. «Αυτά τα αυτοκίνητα χειρίζονται υψηλές τάσεις ρεύματος είτε συνεχούς είτε τριφασικού κα απαιτείται συγκεκριμένη εκπαίδευση θεωρητική και πρακτική». 

Επιπρόσθετα, σημείωσε ότι και τα συνεργεία χρειάζονται συγκεκριμένες υποδομές και χώρο για να φιλοξενεί αυτά τα οχήματα με τις κατάλληλες σηματοδοτήσεις , ώστε οι υπόλοιποι τεχνικοί οι επισκέπτες να μην πλησιάζουν σε αυτό τον χώρο. Πρέπει σημείωσε να υπάρχει ξεχωριστός χώρος από τον υφιστάμενο ώστε να απομονώνεται το αντισυμβατικό όχημα.

Παρακολουθήστε την παρέμβαση του κ. Μελετίου στην εκπομπή Offsite On Air:

Home