Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Που θα τοποθετηθούν και τι θα κάνουν τα έξυπνα φώτα τροχαίας

Offsite Team
- 25.12.2020

Που θα τοποθετηθούν και τι θα κάνουν τα έξυπνα φώτα τροχαίας

Thumbnail
Έτσι θα λύσουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα σε Λευκωσία και Λεμεσό

Λύσεις στο αφόρητο πρόβλημα της πυκνής τροχαίας κίνησης, εξετάζουν από πλευράς Υπουργείου Μεταφοράς. Ο Γιάννη Καρούσου ανακοίνωσε μεταξύ άλλων ενεργειών την τοποθέτηση έξυπνων φώτων σε κύριες οδικές αρτηρίες σε Λευκωσία και Λεμεσό.

Όπως ανέφερε ο Υπουργός αρχικά το σύστημα θα τεθεί σε εφαρμογή στον κυκλικό κόμβο Αγίας Φυλάξεως στη Λεμεσό και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τον Μάϊο του 2021 περιλαμβάνει, πέραν από την  εγκατάσταση, ρύθμιση και λειτουργία του συστήματος φωτεινής σηματοδότησης εργασίες συντήρησης του οδοστρώματος που ήταν προγραμματισμένες στο πλαίσιο περιοδικής συντήρησης του κυκλικού κόμβου Αγίας Φυλάξεως.

Παράλληλα ο Υπουργός γνωστοποίησε ότι θα προκηρυχθεί νέος διαγωνισμός τον Απρίλιο αφού πρώτα διενεργηθεί οικονομική μελέτη του έργου, για την προμήθεια, εγκατάσταση και λειτουργία συστήματος σε Λευκωσία και Λεμεσό.

Όπως πληροφορείται η Offsıte εντός Ιανουαρίου συγκεκριμένη εταιρεία από Ισπανία αναμένεται να προχωρήσει σε έρευνα όπου θα δώσουν τεχνικές προδιαγραφές (τρόπος λειτουργίας) στο Τμήμα Δημοσίων Έργων.

Παράλληλα, όπως πληροφορούμαστε το συμβόλαιο για τα έξυπνα φώτα σε Λευκωσία και Λεμεσό θα είναι διάρκειας 22 μηνών.

Να σημειώσουμε ότι από την αξιολόγηση έχει διαφανεί ότι η λύση αυτή αναμένεται να μειώσει τους χρόνους των διαδρομών μέχρι και 57%

Που θα τοποθετηθούν

Λευκωσία

  • Λεωφόρος Γρίβα Διγενή
  • Λεωφόρος Στροβόλου
  • Λεωφόρος Νίκης
  • Λεωφόρος Αθαλάσσας

Λεμεσός

  • Λεωφόρος Πάφου
  • Στο παραλιακό δρόμο της Λεμεσού
  • Λεωφόρος Σπύρου Κυπριανού

Επίσης και στις 2 πόλεις θα τοποθετηθούν έξυπνα φώτα στους δακτυλίους όπου θα ενώνονται με το κέντρο των πόλεων.

Τι είναι τα έξυπνα φώτα

Τα έξυπνα φώτα χρησιμοποιούνται για τη βελτιστοποίηση σηματοδότησης σε πολλά μέρη στον κόσμο, αλλά κυρίως στο Ηνωμένο Βασίλειο. Κάμερες καταγράφουν την κυκλοφορία, αναγνωρίζουν τους φόρτους και τα οχήματα που αναμένουν στην ουρά και διαμορφώνεται ανάλογα ο διαχωρισμός στις φάσεις των φαναριών, η διάρκεια του πρασίνου και ο συντονισμός μεταξύ γειτονικών διασταυρώσεων, ώστε συνολικά να υπάρχει η βέλτιστη ροή κυκλοφορίας σε μια περιοχή.

Παράλληλα το σύστημα παρέχει τη δυνατότητα παροχής διευκολύνσεων στα φώτα τροχαίας στη διακίνηση των λεωφορείων (bus priority, pre-emption) και ασθενοφόρων ή άλλων οχημάτων δημόσιας ωφέλειας, οχήματα πυροσβεστικής κ.λπ. (hurry call).

H πρώτη εμφάνιση στην Κύπρο - Μείωση 21%

Το σύστημα περιφερειακού ελέγχου της κυκλοφορίας UTC/SCOOT έχει τεθεί σε λειτουργία το Δεκέμβριο του 1993 έναντι ολικής δαπάνης £2,3 εκατομ. για τον αυτόματο έλεγχο και τη συνεχή ρύθμιση των φώτων τροχαίας/φωτοελεγχόμενων διαβάσεων πεζών.

Συγκεκριμένα, μέσω του συστήματος, ρυθμίζονται αυτόματα, παρακολουθούνται και ελέγχονται σαράντα δύο διασταυρώσεις φώτων τροχαίας και διαβάσεις πεζών στη Λευκωσία, δεκατέσσερις στη Λεμεσό και δεκατέσσερις στη Λάρνακα. Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα παρακολούθησης και ελέγχου, με σταθερό χρόνο και κύκλο (Fixed Time UTC), οκτώ διασταυρώσεων στη Λευκωσία, δέκα στη Λεμεσό και μιας στη Λάρνακα. Σχεδιαγράμματα με τις διασταυρώσεις φώτων τροχαίας και διαβάσεις πεζών που είναι συνδεδεμένες με το σύστημα, καθώς και ονομαστικός τους κατάλογος επισυνάπτονται, ωστόσο λίγα χρόνια αργότερα μετά την εγκατάσταση του αποσύρθηκε.

Έγινε αξιολόγηση της αποδοτικότητας του συστήματος και διαφάνηκε ότι με την εφαρμογή του συστήματος παρουσιάστηκε μείωση της καθυστέρησης των οχημάτων της τάξης του 15-21%.

Home