Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Πρόδρομος : «Το σχολείο να είναι δεύτερο σπίτι για τα παιδιά»

Offsite Team
- 15.12.2019

Πρόδρομος : «Το σχολείο να είναι δεύτερο σπίτι για τα παιδιά»

Thumbnail
Έστειλε μηνύματα - Γιατί δεν πήγε ο Χαμπιαούρης

Επιδιώκουμε ένα σύγχρονο σχολείο που δεν θα είναι απλώς εκπαιδευτικό ίδρυμα, αλλά θα είναι δεύτερο σπίτι για τα παιδιά, είπε ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Πρόδρομος Προδρόμου, προσθέτοντας ότι επιδιώκουν ένα σχολείο που θα λειτουργεί ως κοινότητα μάθησης.

 

«Και μία κοινότητα προϋποθέτει σχέσεις συνεργασίας, αλληλοκατανόησης, αγάπης και βεβαίως, η αγάπη ανάμεσα στους ανθρώπους που συμβιώνουν μέσα στο σχολείο, η αγάπη στα παιδιά πρώτα απ΄ όλα, η αγάπη των παιδιών και ο σεβασμός στους εκπαιδευτικούς. Οπωσδήποτε δεν μπορεί ποτέ να επισκιάσει την αγάπη που πρέπει να έχουμε για τη μόρφωση, για την καλλιέργεια. Στόχος πρέπει να είναι μια εκπαίδευση όχι μόνο σύγχρονη, όχι μόνο οργανωμένη κατά τρόπο που να δίνει στα σημερινά παιδιά της Κύπρου, τα απαραίτητα εφόδια, όταν θα βγαίνουν από το σχολικό σύστημα, ενός Ευρωπαίου πολίτη του 21ου αιώνα και ενός πανανθρώπινου πολίτη του κόσμου, που κοινωνεί στη σύγχρονη κουλτούρα και τα ευγενή ιδεώδη του ανθρωπισμού, αλλά θέλουμε εκπαίδευση που να παράγει παιδεία», πρόσθεσε.

   

Ο κ. Προδρόμου παρέστη σήμερα στην 44η Ετήσια Γενική Συνέλευση της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων και Κηδεμόνων Δημοσίων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης, η οποία πραγματοποιήθηκε στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου, στη Λευκωσία.

 

Στην Γενική Συνέλευση προσκλήθηκε να παραστεί, πέραν των άλλων φορέων που ασχολούνται με την παιδεία, και ο τέως Υπουργός Παιδείας, Κώστας Χαμπιαούρης, ο οποίος, ωστόσο, δεν κατέστη δυνατό να παρευρεθεί λόγω του ότι ασθενούσε.

 

Ο νυν Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Πρόδρομος Προδρόμου, σε χαιρετισμό του είπε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη μια πολυδιάστατη μεταρρύθμιση.

 

«Κάποια κομμάτια έχουν ήδη τεθεί σε εφαρμογή και μπορεί να τα θεωρούμε δεδομένα, αλλά χρειάστηκαν τεράστιες προσπάθειες για να φτάσουμε εδώ», πρόσθεσε και σημείωσε ότι δεν είναι ούτε η Κυβέρνηση, ούτε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ούτε ο Υπουργός Παιδείας που θα αποφασίσει και θα κρίνει τι και πώς πρέπει να διδαχθούν τα παιδιά και ποια θα είναι η έκταση της ύλης.

 

«Γιατί ακούω τις συζητήσεις που γίνονται, αλλά θα πρέπει να δούμε και τα όποια αντικειμενικά κριτήρια και την επιστημονική συνδρομή. Θέλω να ελπίζω ότι αυτά που ζήσαμε και αυτή την κρίση και όλες τις εξάρσεις και τις ανεπιθύμητες υπερβολές, τις αφήνουμε στο παρελθόν», συμπλήρωσε.  

Είπε, επίσης, ότι η πόρτα του γραφείου του είναι ανοικτή και για τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς .

 

«Με τη συνεργασία θα καταφέρουμε και να συνεχίσουμε και να φέρουμε σε πέρας την μεταρρύθμιση, αλλά επειδή ο καιρός περνά, να δούμε και τα όσα ήδη έχουμε εφαρμόσει με κριτική διάθεση και με τη διάθεση πάντα να διορθώνουμε και να βελτιώνουμε ακόμα και αυτά τα οποία εμείς οι ίδιοι έχουμε κάνει», σημείωσε.  

Έκθεση πεπραγμένων 

 

Ο Πρόεδρος του απερχόμενου ΔΣ της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης, Κυριάκος Νικηφόρου, παρουσιάζοντας την έκθεση πεπραγμένων της σχολικής χρονιάς 2018-2019 είπε ότι οι οργανωμένοι γονείς οραματίζονται ένα σχολείο που να προωθεί και να προβάλλει αξίες και ιδανικά, να προάγει την κριτική σκέψη και να καλλιεργεί δεξιότητες, ικανότητες και να αναπτύσσει ταλέντα.

 

«Να προσφέρει πολύπλευρη και ολοκληρωμένη μόρφωση ούτως ώστε οι νέοι μας να βαδίζουν με αυτοπεποίθηση και σιγουριά στο δρόμο της ενηλικίωσης, στον δρόμο των κοινωνικών, μορφωτικών και επαγγελματικών προκλήσεων», σημείωσε.  

Ανέφερε, επιπρόσθετα ότι τα θέματα που απασχόλησαν τη Συνομοσπονδία κατά την παρελθούσα σχολική χρονιά ήταν πάρα πολλά και η δράση της Συνομοσπονδίας υπήρξε πολυεπίπεδη και έντονη.  

Αναφερόμενος στην αξιολόγηση του Μαθητή, ο κ. Νικηφόρου είπε ότι η αξιολόγηση μέσα από τα τετράμηνα πέρασε χίλια μύρια κύματα μέχρι να ψηφιστεί και να εφαρμοστεί και αναφέρθηκε στο ιστορικό που οδήγησε στην ψήφιση του Νόμου και την εφαρμογή του στον Σεπτέμβρη του 2019.  

Μεταξύ άλλων, εξέφρασε την ελπίδα ότι η ΟΕΛΜΕΚ θα στηρίξει τη μεταρρύθμιση «και με εποικοδομητικές εισηγήσεις θα μπορέσουμε, όλοι μαζί, να βελτιώσουμε την Αξιολόγηση του Μαθητή για να μπορέσει να έχει τα αποτελέσματα για τα οποία έχει σχεδιασθεί: Την αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης και κατά συνέπεια την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου, την αντικειμενικότερη αξιολόγηση των παιδιών, την απόκτηση δεξιοτήτων και την ενίσχυση του απολυτηρίου».  

Σημείωσε ότι η Συνομοσπονδία παρακολουθεί την εφαρμογή της αξιολόγησης του μαθητή από την 1η μέρα έναρξης της σχολικής χρονιάς και πρόσθεσε ότι μετά από απόφαση του Δ.Σ. της Συνομοσπονδίας κατέθεσαν αριθμό εισηγήσεων, οι οποίες θεωρούν ότι θα βελτιώσουν την Πρόταση και θα σταματήσουν το άγχος που διακατέχει τα παιδιά. Τα βασικά αιτήματα γονέων

 

«Ζητούμε επέκταση του Α’ Τετραμήνου μέχρι τέλη Ιανουαρίου και μεταφορά των κεντρικών γραπτών δοκιμίων περί τα τέλη Ιανουαρίου-αρχές Φεβρουαρίου, με κλειστά τα σχολεία. Να προηγείται μία εβδομάδα επαναλήψεων και εμπέδωσης. Διαμοιρασμό της ύλης αναλόγως του πραγματικού διδακτικού χρόνου κάθε τετραμήνου. Κατάργηση όλων των 20λεπτων γραπτών ασκήσεων», ανέφερε.  

Είπε, επίσης, ότι ζητούν να μην γίνεται καμία μορφή γραπτής αξιολόγησης στην προφορική/συντρέχουσα αξιολόγηση πλην του 45λεπτου διαγωνίσματος.  

«Κατάργηση κάθε μορφής γραπτής αξιολόγησης για την Μουσική, την Τέχνη και τη Γυμναστική. Να γίνεται τουλάχιστον 1 Project κάθε τετράμηνο γιατί τα παιδιά μας χρειάζεται να γνωρίζουν πώς να κάνουν project και θεωρείται βασικό εργαλείο για την απόκτηση δεξιοτήτων. Με ικανοποίηση ακούσαμε από τον Δρ Χαμπιαούρη να αποδέχεται τις εισηγήσεις μας. Ευελπιστούμε ότι και ο νέος Υπουργός Παιδείας θα ακούσει τις ανησυχίες και τις εισηγήσεις μας και θα κάνει κάθε δυνατή προσπάθεια για βελτίωση και ενίσχυση του θεσμού», συμπλήρωσε.  

Την ερχόμενη εβδομάδα, συνέχισε ο κ. Νικηφόρου, θα ολοκληρωθεί η περίοδος των κεντρικών γραπτών αξιολογήσεων για την Α’ τάξη Λυκείων και Τεχνικών Σχολών.  

«Τώρα πρέπει να αρχίσουν δουλειά οι δύο Επιτροπές οι οποίες σύμφωνα με τον νόμο, θα αξιολογήσουν την εφαρμογή της Αξιολόγησης το Α’ Τετράμηνο και θα κάνουν εισηγήσεις στον Υπουργό. Μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων ξεκινά το Β’ τετράμηνο. Θα ήταν καλύτερα να γινόταν μία σύσκεψη όλων των φορέων πριν την έναρξη του Β’ τετραμήνου ούτως ώστε άμεσα να λυθούν κάποια προβλήματα που παρουσιάστηκαν στο Α’ τετράμηνο», πρόσθεσε.  

Ανέφερε, επίσης, ότι η Αξιολόγηση του Μαθητή αν εφαρμοστεί σωστά, θα ωφελήσει πάρα πολύ τα παιδιά και θα κάνει τη μαθητική τους ζωή ευκολότερη.  

«Πρωτίστως δεν εξαρτάται η βαθμολογία τους μόνο από τα διαγωνίσματα. Η γραπτή κεντρική εξέταση λαμβάνει μόνο το 30% της συνολικής βαθμολογίας και είναι στην ύλη που διδάσκονται κάθε τετράμηνο. Το υπόλοιπο 70% είναι η προφορική βαθμολογία και ένα 45λεπτο διαγώνισμα», ανέφερε.

Όσον αφορά τους Κανονισμούς Λειτουργίας των Σχολείων, ο κ. Νικηφόρου είπε ότι άμεσα οι Κανονισμοί πρέπει να τύχουν βελτίωσης για να σταματήσουν τα όποια προβλήματα δημιουργούνται στις σχολικές μονάδες είτε από ασάφειες, είτε από παρερμηνείες.  

«Αναμένουμε ότι ο κ. Υπουργός θα δώσει άμεσα οδηγίες για την αποστολή των αναγκαίων εγκυκλίων σύμφωνα με τις εισηγήσεις της Επιτροπής», πρόσθεσε.  

Όπως είπε, αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού, Βία και Παραβατικότητα, Ασφάλεια και Υγεία στα Σχολεία, σχολικά λεωφορεία, παγκύπριες εξετάσεις, προβλήματα σχολικών μονάδων, παράπονα συνδέσμων γονέων, είναι μόνο μερικά από τα θέματα με τα οποία ασχολήθηκαν κατά την περσινή σχολική χρονιά.  

«Τόσο εγώ προσωπικά, όσο και Συνομοσπονδία, εργαστήκαμε σκληρά, με ανιδιοτέλεια και υπευθυνότητα. Μακριά από κομματικά, πολιτικά ή προσωπικά συμφέροντα, δώσαμε ό,τι μπορούσαμε για το καλό όλων των παιδιών. Εμείς ανήκουμε στο κόμμα των παιδιών μας. Και είμαστε υπόλογοι μόνο σ’ αυτά και τη συνείδηση μας. Οι γονείς αποτελούν τους στενότερους συνεργάτες του σχολείου και των εκπαιδευτικών στο δύσκολο έργο που έχουν να επιτελέσουν», συμπλήρωσε.  

Ο κ. Νικηφόρου είπε ότι η παρελθούσα σχολική χρονιά ήταν μία χρονιά που ενδυνάμωσε τη φωνή των γονιών και ανέδειξε το σημαντικό έργο που επιτελούν ως το μεγαλύτερο εθελοντικό σώμα του τόπου.  

«Σήμερα είναι για μένα η τελευταία μέρα ως πρόεδρος της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας. Από την πρώτη μέρα ανάληψης της προεδρίας της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας, τον Νοέμβριο 2017, έδωσα στον εαυτό μου την υπόσχεση ότι θα κάνω ό,τι είναι δυνατόν, και πέρα από αυτό, για το καλό των παιδιών μας. Ως πρόεδρος δεν έχω ποτέ παρεκκλίνει από τις οδηγίες του Διοικητικού Συμβουλίου, ούτε ενήργησα ποτέ με τρόπο αντίθετο με τις αποφάσεις του ΔΣ», υπογράμμισε.  

Τα δύο αυτά χρόνια, συνέχισε ο κ. Νικηφόρου, ήταν δύσκολα, και εξέφρασε δημόσια την πικρία του «για τους απαξιωτικούς και υβριστικούς χαρακτηρισμούς μερίδας της ηγεσίας της ΟΕΛΜΕΚ, αλλά και εκπαιδευτικών, προς το άτομο μου», όπως είπε.  

«Κάποιοι προσπάθησαν με κάθε τρόπο να με διαβάλουν, να με μειώσουν στα μάτια του κόσμου και να υποσκάψουν το έργο της Συνομοσπονδίας. Φαίνεται δυστυχώς ότι κάποιοι αντιλαμβάνονται διαφορετικά την έννοια συνεργασία. Γι’ αυτούς συνεργασία σημαίνει να μην έχεις δική σου άποψη και να συμφωνείς πάντα με τη δική τους. Το έργο που έχουν να επιτελέσουν οι Οργανωμένοι Γονείς είναι δύσκολο, πολύπλοκο και πολυσχιδές. Έχουμε όμως αποδείξει ότι παρόλο που είμαστε όλοι εθελοντές, δεν φοβόμαστε τις προκλήσεις, ούτε τη σκληρή δουλειά. Και αυτό γιατί είμαστε υπόλογοι μόνο στα παιδιά και στη συνείδηση μας», πρόσθεσε.  

Απευθυνόμενος προς τον νέο Υπουργό Παιδείας, ο κ. Νικηφόρου είπε: «Ευελπιστούμε ότι θα συνεχίσετε την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση της κυβέρνησης ούτως ώστε να αναβαθμιστεί η παιδεία του τόπου και το δημόσιο σχολείο».

 

Χαιρετισμοί προσκεκλημένων

 

Ο Πρόεδρος της Παγκύπριας Σχολής Γονέων Λοϊζος Γιάσουμας, στο δικό του χαιρετισμό κάλεσε τους γονείς να αδράξουν τις ευκαιρίες που προσφέρει μέσω των δράσεων της η Σχολή Γονεών, γιατί, όπως είπε, «πιστεύουμε ότι μορφωμένοι και ενδυναμωμένοι μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι γονείς».  

«Ενισχύστε τα ΔΣ των Ομοσπονδιών και της Συνομοσπονδίας σας γιατί αποτελούν τον συνδετικό κρίκο και την φωνή σας ως γονέων προς την πολιτεία. Εύχομαι σε όλους μια παραγωγική και αποτελεσματική σχολική χρονιά», πρόσθεσε.  

Ο Πρόεδρος της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Γονέων Δημοτικής Εκπαίδευσης Σωτήρης Χριστοφή, σε χαιρετισμό του είπε ότι ως οργανωμένοι γονείς επιδιώκουμε μια ποιοτική δημόσια εκπαίδευση σε ένα ασφαλή σχολικό χώρο, ένα ανθρώπινο και δημοκρατικό σχολείο, το οποίο θα δίνει σε όλους τους μαθητές ίσες ευκαιρίες, ώστε μέσα στα πλαίσια των δυνατοτήτων τους να αξιοποιήσουν και να αναπτύξουν τα ταλέντα και τις δεξιότητες τους.  

«Ένα σχολείο που θα δώσει στα παιδιά μας τα απαραίτητα εφόδια ώστε να γίνουν χρήσιμοι και παραγωγικοί, με ανεπτυγμένη την κριτική σκέψη και τον συλλογισμό. Είναι σήμερα αναγκαίο όσο ποτέ προηγουμένως να αναπτυχθεί ένα ποιοτικό ολοκληρωμένο σύστημα αξιολόγησης μαθητών, εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων», σημείωσε.  

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας, Παναγιώτης Αντωνίου, στο δικό του χαιρετισμό είπε ότι είναι καιρός να ξεκινήσει ένας σοβαρός διευρυμένος διάλογος όχι μόνο με τους εμπλεκόμενους φορείς, αλλά με ολόκληρη την κοινωνία.  

«Η εκπαίδευση ως ο κατ΄εξοχήν κοινωνικοποιητικός παράγοντας είναι αυτός που θα τελεσφορήσει στους στόχους, τους σκοπούς που θέτουμε για την παιδεία του τόπου που θέλουμε», πρόσθεσε.  

Ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας, Κυριάκος Χατζηγιάννης, σε χαιρετισμό του είπε ότι «τα παιδιά μας χρειάζονται ένα σωστό εκπαιδευτικό σύστημα» και τόνισε ότι «έχουμε πάρα πολύ άριστους εκπαιδευτικούς».

 

«Το μεγαλύτερο μερίδιο των εκπαιδευτικών μας είναι ένα περιουσιακό στοιχείο σε αυτή την πολιτεία, που αν τους επιστρατεύσουμε με τρόπο αποτελεσματικό στο πλαίσιο ενός συστήματος τότε ναι μπορούμε πολύ γρήγορα τις στρεβλώσεις αυτού του εκπαιδευτικού συστήματος να τις μεταφράσουμε, να τις μετατρέψουμε σε δυνατά σημεία του συστήματος μας, και ο πρώτος που θα ωφεληθεί θα είναι το παιδί μας», σημείωσε.  

Ακολούθησε απονομή αναμνηστικών πλακετών και στη συνέχεια εγκρίθηκαν η έκθεση πεπραγμένων και η ταμιακή έκθεση, καθώς και τα πρακτικά προηγούμενης Γενικής Συνέλευσης. Μετά, τα μέλη της Συνομοσπονδίας προχώρησαν στην εκλογή του νέου ΔΣ τους.  

Οι εργασίες της Γενικής Συνέλευσης έκλεισαν με την ανακήρυξη του νέου ΔΣ της Συνομοσπονδίας.

Home