Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Προδρόμου: Γνώρισε τα ρομπότ NAO & PEPPER (φώτος)

Offsite Team
- 28.03.2022

Προδρόμου: Γνώρισε τα ρομπότ NAO & PEPPER (φώτος)

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ - Ο ρόλος της ψηφιακής μάθησης

Tην ευκαιρία να γνωρίσει τον ΝΑΟ και την PEPPER, τα δύο ανθρωποειδή ρομπότ και να αλληλεπιδράσει μαζί τους, είχε τη Δευτέρα ο Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας Πρόδρομος Προδρόμου. Σε επίσκεψή του στο Ψηφιακά Υποστηριζόμενο Περιβάλλον Μάθησης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, είχε επίσης την ευκαιρία, να  ενημερωθεί για τα πακέτα ρομποτικής, τα τρισδιάστατα περιβάλλοντα, τις εφαρμογές εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας, όπως και για άλλες τεχνολογίες που διαθέτει το ΨΥΠΜ και να παρακολουθήσει δειγματικές δραστηριότητες με θεματική ενότητα την κλιματική αλλαγή, οι οποίες  έχουν σχεδιαστεί για αξιοποίηση όλων των τεχνολογιών σε ατομικό ή συνεργατικό επίπεδο.

TECH

Σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους, μετά το πέρας της επίσκεψης, ο Υπουργός Παιδείας συνεχάρη το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο για τη δημιουργία ενός τέτοιου καινοτόμου μαθησιακού περιβάλλοντος, αναφέροντας ότι ήταν εντυπωσιακά αυτά που είδαν. Ταυτόχρονα, τόνισε την ανάγκη για την καλλιέργεια δεξιοτήτων στους μαθητές και μαθήτριες που να τους καθιστούν ενεργούς και ικανούς πολίτες για την ψηφιακή εποχή. Το Υπουργείο Παιδείας ανταποκρίνεται, ανέφερε, στις νέες προκλήσεις της ψηφιακής εποχής, μέσα από πολλαπλές δράσεις που προσβλέπουν σε Ψηφιακά Ικανούς Μαθητές, Ψηφιακά Ικανούς Εκπαιδευτικούς και Ψηφιακά Ικανά Σχολεία.

Τόνισε επίσης ότι η ψηφιακή τεχνολογία δεν είναι μόνο για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και ότι είναι η ώρα και είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε στην ψηφιακή μετάβαση. Στο πλαίσιο αυτό, ανέφερε ότι αυτή την περίοδο υλοποιούνται από το Υπουργείο Παιδείας δυο πολύ μεγάλα Έργα: ο μετασχηματισμός  των αιθουσών διδασκαλίας σε ψηφιακές τάξεις, που είναι ένα έργο το οποίο εντάσσεται στο Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, καθώς και η μετάβαση στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση των σχολείων. Παράλληλα με αυτά τα έργα, υπάρχει και η τεχνογνωσία για την αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας και της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση, είπε.

prodromou

Επισήμανε, τέλος, ότι εκτός από την τεχνολογική υποδομή, θα πρέπει να φροντίσουμε και για την ανάπτυξη προγραμμάτων στη βάση των καινοτομιών που βλέπουμε σήμερα στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, αλλά και για τη διαρκή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

«Είμαι βέβαιος ότι με τις καινοτομίες που είδαμε σήμερα, τα σχολεία μας θα μπορέσουν να ενισχυθούν με απώτερο στόχο να κάνουμε πολύ πιο ενδιαφέρον το μαθησιακό περιβάλλον τα επόμενα χρόνια», ανέφερε καταληκτικά ο Υπουργός Παιδείας. 

 

Η λειτουργία του Ψηφιακά Υποστηριζόμενου Περιβάλλοντος Μάθησης αποτελεί συνέχεια των δράσεων και των σχεδιασμών του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού Αθλητισμού και Νεολαίας για τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό της Εκπαίδευσης και για την ενίσχυση της Ψηφιακής Ικανότητας των εκπαιδευτικών και των μαθητών και μαθητριών, αναφέρει σε ανακοίνωσή του το Υπουργείο.

TECH

Η Διευθύντρια του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, δρ Αθηνά Μιχαηλίδου, τόνισε τη σημασία του Μαθησιακού αυτού Περιβάλλοντος ως κέντρου επαγγελματικής μάθησης και ανάπτυξης της ψηφιακής ικανότητας των εκπαιδευτικών. Περιέγραψε το Ψηφιακά Υποστηριζόμενο Περιβάλλον Μάθησης ως ένα σύγχρονο περιβάλλον μάθησης, το οποίο είναι ευέλικτο, υποστηρίζει σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις και δεν περιορίζεται σε ένα φυσικό χώρο, αλλά επεκτείνεται  σε έναν ευρύτερο ψηφιακό και διαδικτυακό χώρο.

Στόχος του Περιβάλλοντος, ανέφερε η κα Μιχαηλίδου, αποτελεί η πρόσβαση και η ενημέρωση των εκπαιδευτικών και στελεχών της εκπαίδευσης για σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες και, μέσα από δειγματικές δραστηριότητες, οι οποίες αναδεικνύουν την παιδαγωγική αξία αξιοποίησής τους,  να παρακινεί τους/τις εκπαιδευτικούς στην αξιοποίησή τους για αποτελεσματική μάθηση.

TECH

Το Περιβάλλον έχει σχεδιαστεί ώστε να φιλοξενεί μαθητές και μαθήτριες με τους εκπαιδευτικούς τους, προσφέροντάς τους βιωματικές δραστηριότητες με την αξιοποίηση της επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας, τρισδιάστατων εφαρμογών και εκτύπωσης, πακέτων ρομποτικής και των ανθρωποειδών ρομπότ ΝΑΟ και PEPPER. Δυστυχώς, λόγω της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων, η δραστηριότητά του χώρου, περιορίστηκε,  κάτι που αναμένεται να αλλάξει κατά την επόμενη σχολική χρονιά, ανέφερε καταληκτικά η κα Μιχαηλίδου.

Περισσότερες πληροφορίες, εικονική περιήγηση στον φυσικό χώρο, καθώς και υλικό για το Ψηφιακά Υποστηριζόμενο Περιβάλλον Μάθησης βρίσκονται  στον ιστοχώρο http://digilearn.pi.ac.cy

 

ΚΥΠΕ

Home