Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Προδρόμου: Να συστηματοποιήσουμε όσα έγιναν τα τελευταία 2 χρόνια

Offsite Team
- 24.06.2022

Προδρόμου: Να συστηματοποιήσουμε όσα έγιναν τα τελευταία 2 χρόνια

«Ήρθε η ώρα να εντάξουμε συστηματικά στα σχολεία προγράμματα και καινοτομίες ψηφιακής τεχνολογίας», είπε ο Υπ. Παιδείας

Ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας κ. Πρόδρομος Προδρόμου παρέστη σήμερα σε εκδήλωση που διοργάνωσε το Υπουργείο Παιδείας, στο Royal Hall, με θέμα: «Η Ψηφιακή Τεχνολογία στα Σχολεία», η οποία είχε ως στόχο  να αναδείξει την ποιοτική δουλειά που γίνεται στα δημόσια σχολεία αναφορικά με την παιδαγωγική αξιοποίηση/εφαρμογή νέων και σύγχρονων τεχνολογιών στην τάξη.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας, στο πλαίσιο της εκδήλωσης, ο Υπουργός σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους ανέφερε: «Με την πρωτόγνωρη, αναπάντεχη και τόσο δύσκολή εμπειρία της πανδημίας βρεθήκαμε όλοι μπροστά σε τεράστιες προκλήσεις».

>>> Διαβάστε επίσης: Προδρόμου: Βάλαμε 4.597 a/c στα Σχολεία – Σχέδιο να μπουν σε όλα <<<

«Η πρόκληση αυτή και η δυσκολία», πρόσθεσε, «έγινε για το δημόσιο σχολείο μια ευκαιρία. Κατακτήθηκε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα η δυνατότητα της αξιοποίησης της σύγχρονης τεχνολογίας στην εκπαίδευση. Όσα έγιναν τα προηγούμενα δύο χρόνια, τώρα ήρθε η ώρα να τα συστηματοποιήσουμε, να τα εντάξουμε και να τα εμπεδώσουμε στην καθημερινότητα του σχολείου».

«Χαίρομαι», ανέφερε στη συνέχεια ο κ. Προδρόμου «γιατί στη σημερινή παρουσίαση για την ψηφιακή τεχνολογία στην εκπαίδευση είχαμε την ευκαιρία να δείξουμε δουλειά που γίνεται στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο κατ’ αρχάς, όπου έχει αναπτυχθεί ένα Ψηφιακά Υποστηριζόμενο Παιδαγωγικό Περιβάλλον, αλλά και σε αριθμό σχολείων, σε Δημοτικά αλλά και σε σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης».

Σημείωσε ότι «τρία Δημοτικά Σχολεία (Κάμπου, Ταμασού (Περιφερειακό) και Ανάγειας) παρουσίασαν σήμερα καινοτομίες που εφαρμόζουν ήδη στο πρόγραμμά τους. Παρουσιάστηκαν τα πολύ ενδιαφέροντα επιτεύγματα των παιδιών στο Πιλοτικό Πρόγραμμα Ολοήμερου Γυμνασίου του Παγκυπρίου Γυμνασίου που είναι ταυτόχρονα και ένα πρόγραμμα με ένα σκέλος STEAM, (Επιστήμες (S), Τεχνολογία(T), Μηχανική (E), Τέχνες (A) και Μαθηματικά (M)), και ένα σκέλος που αφορά στην Ελληνική Γλώσσα και τον Πολιτισμό».

«Τα όσα έχουν σχεδιαστεί στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο», επισήμανε ο Υπουργός Παιδείας, «είναι καιρός να περάσουν, συγκροτημένα πλέον, σε όλα τα σχολεία. Σήμερα είχαμε την ευκαιρία να μας δείξουν τα ίδια τα παιδιά την εφαρμογή πακέτων ρομποτικής στην εκπαίδευση, συστημάτων επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητάς, διαδραστικών προβολέων, τρισδιάστατων εκτυπώσεων, πραγματικά ήταν αξιοθαύμαστα τα όσα είδαμε».

«Είναι συγκινητικό», πρόσθεσε ο κ. Προδρόμου, «το ότι το Δημοτικό Σχολείο Κάμπου, ένα μικρό Δημοτικό Σχολείο με πέντε παιδιά, σε γεωγραφικά απομονωμένη περιοχή, μπορεί παρόλα αυτά να είναι στην πρώτη γραμμή και να αξιοποιεί την ψηφιακή τεχνολογία».

«Αυτά που είδαμε στην παρουσίαση που έγινε», ανέφερε καταληκτικά ο Υπουργός Παιδείας, «θα φροντίσουμε να πάνε συστηματικά πλέον στα σχολεία, να ενταχθούν στα προγράμματα για να καθιερώσουμε αυτό το βήμα προς τα εμπρός που κάνει το δημόσιο σχολείο, αλλά και να είμαστε και έτοιμοι να αξιοποιήσουμε τον μετασχηματισμό όλων των αιθουσών διδασκαλίας σε ψηφιακές τάξεις που, ως γνωστόν, ξεκινάει τώρα -που είμαστε στη διαδικασία προσφορών και θα έχουμε σύντομα τον ανάδοχο- για να δημιουργήσουμε  6.600 ψηφιακές αίθουσες διδασκαλίας».

Απαντώντας σε σχόλιο δημοσιογράφου για το ότι η σημερινή παρουσίαση ήταν ένα δείγμα για το τι θα γίνει στο μέλλον και όχι του τι γίνεται τώρα στα σχολεία, ο κ. Προδρόμου ανέφερε: «Είναι ένα δείγμα εφαρμογών που έχουν αναπτυχθεί. Αρκετές από αυτές τις εφαρμογές που αναπτύσσουν το προσωπικό στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, σε συνεργασία και με σχολεία, εντάσσονται και σε Ευρωπαϊκά Προγράμματα. Προχωράμε σε στέρεο έδαφος, αξιοποιούνται ήδη Ευρωπαϊκά Προγράμματα αλλά πλέον θα πρέπει να προτείνουμε στα σχολεία συγκεκριμένη αξιοποίηση εφαρμογών σε συγκεκριμένο παιδαγωγικό πλαίσιο και να φτάσουν σε όλα τα σχολεία. Είναι πολλά τα σχολεία που ήδη εφαρμόζουν αυτές τις εφαρμογές. Το μικρό ρομπότ, το οποίο έχει δημιουργήσει και ιδιαίτερη εντύπωση, έχει ήδη περιηγηθεί σε αρκετά σχολεία. Το θέμα είναι τώρα είναι να συστηματοποιήσουμε κάποια πράγματα και χαίρομαι διότι ήταν επιτυχής η πιλοτική εφαρμογή της πρώτης χρονιάς του Ολοήμερου Γυμνασίου στο Παγκύπριο. Του χρόνου θα επιδιώξουμε να έχουμε δυο ολοήμερα. Εκεί, σε χρόνο πρόσθετο, όχι ακριβώς με διδακτικό περιεχόμενο αλλά σαν “προσφορά” στα παιδιά της ευκαιρίας να αναπτύξουν δεξιότητες/ικανότητες, αναπτύσσουμε και την Ελληνική Γλώσσα και τον Πολιτισμό αλλά και τις Επιστήμες την Τεχνολογία και τις Ψηφιακές Εφαρμογές. Εφόσον πετυχαίνει αυτή η απόπειρα, σε μερικά χρόνια θα μπορούμε να έχουμε περισσότερα Ολοήμερα Γυμνάσια. Με την προοπτική να γενικευτεί ενδεχομένως και σε όλα τα Γυμνάσια. Όσον αφορά στη Δημοτική Εκπαίδευση υπάρχει επίσης χώρος, οι πολύ επιτυχημένες εφαρμογές που είδαμε από τρία Δημοτικά και υπάρχουν και σε άλλα, να γενικευθούν σε όλα τα σχολεία».

Home