Προωθούν αλλαγές στο μάθημα Πολιτικής Αγωγής - Αντιδρά η ΟΕΛΜΕΚ

Προωθούν αλλαγές στο μάθημα Πολιτικής Αγωγής - Αντιδρά η ΟΕΛΜΕΚ

Νέα «κόντρα» στην παιδεία - Τι αναφέρουν οι αρμόδιοι

Το μάθημα της Πολιτικής Αγωγής στα σχολεία αναμένεται να συζητηθεί στην Επιτροπή Παιδείας, αύριο Τετάρτη (09/10), με βουλευτές και αρμόδιους φορείς να καταθέτουν τις θέσεις τους. Συγκεκριμένα, η διδασκαλία του μαθήματος της Πολιτικής Αγωγής στα γυμνάσια και λύκεια από πτυχιούχους Πολιτικών Επιστημών, η οποία είναι πρόταση των βουλευτών Πανίκου Λεωνίδου, Χρίστου Ορφανίδη, Μιχάλη Γιωργάλλα και Παύλου Μυλωνά, θα βρεθεί στο τραπέζι συζήτησης της Επιτροπής με την ΟΕΛΜΕΚ να είναι αντίθετη σε αυτή.

Για το θέμα κλήθηκαν να παραστούν εκπρόσωποι του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας, της ΟΕΛΜΕΚ, της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Δημοσίων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης, του Παγκύπριου Συνδέσμου Πολιτικών Επιστημών και Δημόσιας Διοίκησης και του Συνδέσμου  Κοινωνιολόγων Κύπρου.

Όπως δήλωσε ο βουλευτής του ΔΗΚΟ, Παύλος Μυλωνάς, στην Offsite, από την πλευρά του το ΔΗΚΟ, επεξεργάζεται μια σοβαρή πρόταση για συνολικές αλλαγές σε θέματα παιδείας, από το νηπιαγωγείο μέχρι και τη μέση εκπαίδευση. Όπως δήλωσε ο βουλευτής, στο μάθημα της Πολιτικής Αγωγής που διδάσκεται σήμερα στα σχολεία, κατά το οποίο διδάσκονται αρχές της δημοκρατίας κτλ, αναμένεται να προστεθεί και πρόταση για θέματα αγωγής ή συμπεριφοράς των παιδιών από τη νηπιακή ηλικία και μετά. “Πιστεύουμε ότι είναι ένα ουσιώδες θέμα και ότι αυτό το μάθημα πρέπει να μπει οπωσδήποτε στα σχολεία, αν είναι δυνατόν από τη δημοτική εκπαίδευση” ανέφερε ο κ. Μυλωνάς.   

Αντιδράσεις από ΟΕΛΜΕΚ

Από την πλευρά της η ΟΕΛΜΕΚ, είναι αντίθετη στην πρόταση των βουλευτών για διδασκαλία της Πολιτικής Αγωγής από πτυχιούχους των Πολιτικών Επιστημών, καθώς το μάθημα διδάσκεται από φιλολόγους. Όπως δήλωσε ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, Κώστας Χατζησάββας, στην Offsite: “ Το μάθημα της Πολιτικής Αγωγής διδάσκεται από φιλολόγους, επομένως δεν υπάρχει νόημα να μπει σαν ξεχωριστό μάθημα και να διδάσκεται από άλλους πέραν των εκπαιδευτικών και φιλολόγων. Είναι διαχρονική η θέση μας. Είναι ενταγμένο στο πλαίσιο της διδασκαλίας που γίνεται στο αντικείμενο των φιλολογικών μαθημάτων, οπότε να μείνει ως έχει. Δεν γίνεται για κάθε αντικείμενο να διορίζεται και κάποιος ειδικός. Μιλάμε για γενική μόρφωση, δεν προσφέρουμε εξειδικευμένη μόρφωση και δεν κάνουμε εξειδίκευση, καθώς αυτή προσφέρεται στο επίπεδο των σπουδών”

Τι προνοεί όμως μέχρι σήμερα το αναλυτικό πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας για το μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής: 

“Γενικός σκοπός του μαθήματος της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής είναι να προσφέρει τη δυνατότητα στους μαθητές και στις μαθήτριες να εμπλακούν σε μια δημιουργική και καινοτόμο διαδικασία, μέσα από την οποία θα αποκτήσουν τις απαραίτητες γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις για να γίνουν υπεύθυνοι και ενεργοί πολίτες με κριτική ικανότητα και δημιουργική συμμετοχική δράση. Η Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή προσφέρει στους μαθητές και στις μαθήτριες δυνατότητες ανάπτυξης ικανοτήτων και δεξιοτήτων για αυτοδύναμη δημιουργική δράση, αφού ενστερνιστούν ανθρωπιστικά και δημοκρατικά συστήματα αξιών, εδραιώσουν μέσα τους θετικές στάσεις ως προς τις αξίες αυτές και συνεχίσουν να ρυθμίζουν με αυτές τη συμπεριφορά τους σύμφωνα με τις απαιτήσεις της σύγχρονης κοινωνίας.

Συγκεκριμένα, το μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής συμβάλλει στην προαγωγή της δημιουργικότητας, της ελεύθερης σκέψης και της δημοκρατικής συνείδησης του μαθητή, στη γνωριμία των αρχών, των κανόνων και των θεσμών λειτουργίας του δημοκρατικού πολιτεύματος, στη διαμόρφωση πολιτών με παρρησία και αγωνιστικότητα, με σεβασμό στο φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον. Συμβάλλει επίσης στη συνειδητοποίηση της σημασίας και της διαφύλαξης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της καλλιέργειας οικουμενικών αξιών, στην κατανόηση της ειρηνικής συμβίωσης και δημιουργικής συμμετοχής στην κοινωνική και πολιτική ζωή της τοπικής, κυπριακής, ευρωπαϊκής και της παγκόσμιας κοινωνίας και το σεβασμό της ετερότητας και της ιδιοπροσωπίας του κάθε μαθητή.  

Home