Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Προσοχή: Επικίνδυνα προϊόντα αποσύρονται από την αγορά (Πίνακας)

Offsite Team
- 08.04.2019

Προσοχή: Επικίνδυνα προϊόντα αποσύρονται από την αγορά (Πίνακας)

Thumbnail
Δείτε τον πίνακα με τα επικίνδυνα προϊόντα

Συνολικά 27 προϊόντα που παρουσιάζουν κίνδυνο για την υγεία και την ασφάλειά των καταναλωτών κοινοποιήθηκαν στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Ταχείας Ανταλλαγής Πληροφοριών για Επικίνδυνα Προϊόντα που δεν είναι τρόφιμα (GRAS-RAPEX – Report 14) για την εβδομάδα που αρχίζει στις 01/04/2019.

 

Σύμφωνα με την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή (ΥΠΚ) του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, τα προϊόντα αυτά εντοπίστηκαν στις αγορές διαφόρων κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στη συνέχεια κοινοποιήθηκαν στο Σύστημα GRAS-RAPEX.

 

Οι καταναλωτές μπορούν να ενημερωθούν για τα επικίνδυνα προϊόντα στην ιστοσελίδα της ΥΠΚ στη διεύθυνση www.consumer.gov.cy ή ΕΔΩ

Τα 27 προϊόντα κατανεμήθηκαν για σκοπούς ελέγχου της αγοράς ως ακολούθως: 10 στην Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, 10 στο Τμήμα Οδικών Μεταφορών, 4 στο Τμήμα Επιθεώρησης Εργασίας, 2  στο Τμήμα Περιβάλλοντος και 1 στο Τμήμα Φαρμακευτικών Υπηρεσιών.  

Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή καλεί τους εισαγωγείς, διανομείς, πωλητές που τυχόν διαθέτουν τέτοια προϊόντα να σταματήσουν αμέσως την διάθεση τους και να ειδοποιήσουν την Υπηρεσία.  

Καλεί, επίσης, τους καταναλωτές σε περίπτωση που κατέχουν τα πιο πάνω προϊόντα να σταματήσουν να τα χρησιμοποιούν και να τα επιστρέψουν στον πωλητή, δηλαδή από το κατάστημα από τα οποία τα έχουν προμηθευτεί και παράλληλα να την ενημερώσουν σχετικά.  

Σύμφωνα με τον περί Ορισμένων Πτυχών της Πώλησης Καταναλωτικών Αγαθών και των Συναφών Εγγυήσεων Νόμο, σε περίπτωση αγοράς μη ασφαλούς προϊόντος, ο καταναλωτής δικαιούται σε αντικατάσταση του προϊόντος, ώστε το προϊόν να είναι σύμφωνο προς τους όρους της σύμβασης πώλησης. Αν αυτό δεν είναι εφικτό, τότε ο καταναλωτής δικαιούται να υπαναχωρήσει, δηλαδή να επιστρέψει το προϊόν στον πωλητή και να λάβει πίσω το πλήρες ποσό που πλήρωσε.

Τα πιο πάνω δικαιώματα ισχύουν για περίοδο 2 ετών από την αρχική παράδοση του προϊόντος στον καταναλωτή και την αποκλειστική ευθύνη έναντι του καταναλωτή έχει πάντα ο τελικός πωλητής.  

Στην περίπτωση που ο πωλητής αρνείται να ανταποκριθεί στα πιο πάνω δικαιώματα του καταναλωτή, η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή καλεί τον καταναλωτή να υποβάλει γραπτώς το παράπονο του μέσω της ιστοσελίδας της Υπηρεσίας (www.consumer.gov.cy).  

Για περαιτέρω πληροφορίες ή για υποβολή καταγγελίας οι καταναλωτές μπορούν να επικοινωνούν με την Υπηρεσία μέσω της ιστοσελίδας της (www.consumer.gov.cy) ή στα τηλέφωνα Γραμμή Καταναλωτή 1429, Κεντρικά Γραφεία Λευκωσίας 22200930 και 22200925, Επαρχιακό Γραφείο Λεμεσού 25819150,  Επαρχιακό Γραφείο Πάφου 26804613 και Επαρχιακό Γραφείο Λάρνακας /Αμμοχώστου 24816160.

Home