Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

ΠΣΕΜ: Η παιδεία μας δέχεται χτυπήματα που πλήττουν τους μαθητές

Offsite Team
- 08.02.2020

ΠΣΕΜ: Η παιδεία μας δέχεται χτυπήματα που πλήττουν τους μαθητές

Thumbnail
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές

Τα τελευταία χρόνια «η παιδεία στον τόπο μας δέχεται κτυπήματα, τα οποία πλήττουν κυρίως τους μαθητές», είπε ο Πρόεδρος της Παγκύπριας Συντονιστικής Επιτροπής Μαθητών (ΠΣΕΜ) Γιάννης Λαπήθιος, σε ομιλία του στο 19ο Παγκύπριο Συνέδριο της Παγκύπριας Ενιαίας Οργάνωσης Μαθητών (ΠΕΟΜ), το οποίο πραγματοποιήθηκε σήμερα το απόγευμα, στα αναπαυτήρια ΠΕΟ Πελενδρίου.

 

«Τα τελευταία χρόνια η παιδεία στον τόπο μας δέχεται κτυπήματα, τα οποία πλήττουν κυρίως τους μαθητές. Αποκορύφωμα των χτυπημάτων που δέχεται η παιδεία είναι η εφαρμογή κατά τη φετινή χρονιά του αντιπαιδαγωγικού μέτρου των εξετάσεων ανά τετράμηνο», πρόσθεσε ο κ. Λαπήθιος, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΠΣΕΜ .

 

Η εφαρμογή του θεσμού, συνέχισε, έδειξε τα προβλήματα για τα οποία προειδοποιούσε η ΠΣΕΜ.

 

«Αύξηση της πίεσης και του άγχους, ενίσχυση της παραπαιδείας και του ανταγωνισμού μεταξύ των μαθητών, κυνήγι του βαθμού, είναι μόνο μερικά από τα πιο σημαντικά προβλήματα. Παρ\ όλη την προσπάθεια κάποιων να μας πείσουν ότι τα προβλήματα προκύπτουν από τη λάθος εφαρμογή του θεσμού και κάποιες άλλες ασήμαντες παραμέτρους, η αλήθεια είναι ότι τα προβλήματα πηγάζουν από την ίδια τη φιλοσοφία του θεσμού. Η επικέντρωση στην κάλυψη της ύλης και στην προετοιμασία των μαθητών για την εξέταση δημιουργεί μια χωρίς προηγούμενο πίεση και ανταγωνισμό ενώ προωθεί το κυνήγι του βαθμού και τον ατομικισμό αφήνοντας λίγο ή καθόλου χρόνο για εναλλακτικούς τρόπους αξιολόγησης», είπε. Ανέφερε, παράλληλα, ότι χάνεται η έννοια της ολόπλευρης μόρφωσης καθώς δίνεται λίγη σημασία στα μη εξεταζόμενα μαθήματα. 

 

«Αυτό είναι το σχολείο που θέλουμε; Γίνεται μια προσπάθεια από το Υπουργείο να εκμηδενίσει το ρόλο του οργανωμένου μαθητικού κινήματος. Δεν έφτανε που δεν μας κάλεσαν να καταθέσουμε τις απόψεις μας, στις δημόσιες δηλώσεις του ο Υπουργός δεν αναφέρεται καν σε εμάς και δηλώνει ότι «οι εξεταζόμενοι δεν πρέπει να επιλέγουν πως θα εξεταστούν». Η απαράδεκτη αυτή λογική του Υπουργείου όμως δεν εφαρμόζεται και σε άλλους φορείς. Αν με αυτή την απαράδεκτη λογική «ο εξεταζόμενος δεν πρέπει να έχει άποψη» τότε γιατί «ο γονέας του εξεταζόμενου να έχει άποψη»; Κατηγορούμαστε από το Υπουργείο ότι δεν είμαστε εποικοδομητικοί και γι’ αυτό δεν μας καλούν», πρόσθεσε.  

Ο κ. Λαπήθιος είπε πως ζητούν την τροποποίηση της νομοθεσίας, την κατάργηση της πρόνοιας για εξετάσεις ανά τετράμηνο και την εφαρμογή μέσα από ουσιαστικό διάλογο μιας ανθρωποκεντρικής αξιολόγησης του μαθητή.  

«Τι ζητάνε οι άλλοι φορείς; Την τροποποίηση της νομοθεσίας για να βελτιωθεί ο θεσμός είτε για να γίνονται Γενάρη οι εξετάσεις είτε για να καταργηθούν τα 20λεπτα κλπ. Δηλαδή έχοντας διαφορετικές προσεγγίσεις και διαφορετική φιλοσοφία ζητάμε όλοι την τροποποίηση της νομοθεσίας. Στη λογική του Υπουργείου όμως μόνο η ΠΣΕΜ δεν έχει εποικοδομητική στάση. Ας μας κρίνει η κοινωνία», συμπλήρωσε.  

Ο Πρόεδρος της ΠΣΕΜ σημείωσε ότι για όλες τους τις ενέργειες στηρίζονται στη βάση των μαθητών.  

«Αυτό αποδεικνύεται από τις αποφάσεις του Παγκύπριου Συνεδρίου και των Επαρχιακών Συνδιασκέψεων, από τις μαζικές αποχές από τα μαθήματα. Αυτό αποδεικνύει η μεγαλειώδης κινητοποίηση έξω από το Προεδρικό στις 16 Ιανουαρίου αλλά και το συντριπτικό αποτέλεσμα του παγκύπριου δημοψηφίσματος στις 29 Ιανουαρίου. Όσο και αν προσπαθούν με επικοινωνιακά τεχνάσματα να μας κατηγορήσουν ως υποκινούμενους, καθοδηγούμενους, ανώριμους και επιπόλαιους εμείς κάθε φορά τους αποδεικνύουμε ότι μοναδικός υποκινητής μας είναι οι μαθητές. Έχουμε το δίκιο με το μέρος μας και θα συνεχίσουμε τον αγώνα», πρόσθεσε.  

Ο Πρόεδρος της ΠΣΕΜ κάλεσε το Υπουργείο Παιδείας να τους καλέσει να καταθέσουν τις απόψεις και τις εισηγήσεις τους.  

«Να μας καλέσει με εποικοδομητικό πνεύμα και με πραγματική βούληση για να μας ακούσει. Δεν θέλουμε ακόμα ένα διάλογο φιάσκο. Ένα διάλογο για τα μάτια του κόσμου. Πέρσι παρόλο που όλοι οι φορείς καθίσαμε στο τραπέζι και καταθέσαμε τις απόψεις μας καμία από τις ουσιαστικές προτάσεις των φορέων και ειδικά των μαθητών δεν εισακούστηκε. Το Υπουργείο προχώρησε ετσιθελικά στον αρχικό του σχεδιασμό με τα γνωστά αρνητικά αποτελέσματα του πρώτου τετραμήνου. Ας σταματήσουν λοιπόν να μας κουνούν το δάκτυλο και να μας επιρρίπτουν «αρνητισμό». Ας δουν πρώτα και κύρια τις δικές τους ευθύνες και ας αλλάξουν τακτική για το καλό της παιδείας μας», είπε.  

Ανέφερε, επίσης, ότι είναι έτοιμοι συλλογικά με όλους τους φορείς να διαμορφώσουν ένα τρόπο αξιολόγησης του μαθητή που θα προωθεί την κριτική σκέψη και την ολόπλευρη μόρφωση.  

«Συνεχίζουμε τον αγώνα για επαναφορά των δωρεάν κομίστρων στα λεωφορεία για τις διαδρομές των μαθητών από και προς το σχολείο αλλά και για άλλες σχολικές και μαθητικές δραστηριότητες. Ζητήσαμε παράλληλα την ενίσχυση της πρόληψης με την αύξηση των εκπαιδευτικών ψυχολόγων και με την εισαγωγή προγραμμάτων στα σχολεία. Αποδείχτηκε ότι οι ψηλές περιφράξεις, οι κάμερες και γενικά η δημιουργία σχολείων  - φυλακών δεν μειώνουν το πρόβλημα», σημείωσε.

Ανέφερε, επίσης, ότι η νεανική παραβατικότητα αλλά και η χρήση εξαρτησιογόνων ουσιών ως κοινωνικά ζητήματα δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν με την καταστολή.  

«Έχουμε εκφράσει την δυσαρέσκεια μας για το γεγονός ότι κάποιες διευθύνσεις σχολείων προσπαθούν να εφαρμόσουν στρατοκρατικό κλίμα στα σχολεία όσο αφορά ζητήματα εμφάνισης και θέσαμε ζήτημα χαλάρωσης της στολής. Βροντοφωνάξαμε για βελτίωση των σχολικών υποδομών αλλά και γενικότερα για βελτίωση των συνθηκών στα σχολεία μας», πρόσθεσε.  

Είπε, παράλληλα, ότι έγινε δεκτή η εισήγηση τους για αλλαγή στο πρόγραμμα των παγκύπριων εξετάσεων του 2020 για να μην είναι τόσο πιεστικό για συγκεκριμένους κλάδους.

 

«Οφείλουμε να συνεχίσουμε τον αγώνα για ενίσχυση της ΠΣΕΜ, να υπερασπιστούμε τις κατακτήσεις μας και να αγωνιστούμε για τα δικαιώματα μας. Με μοναδικό στόχο την βελτίωση της παιδείας και του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Με όραμα ένα σχολείο που θα έχει στο επίκεντρο του τον μαθητή και τις ανάγκες του, που θα είναι ανθρώπινο και δημοκρατικό, που θα προωθεί την ολόπλευρη μόρφωση και την κριτική σκέψη.  Ο οργανωμένος αγώνας είναι ο δύσκολος δρόμος αλλά ο μόνος δρόμος για να αλλάξει η κατάσταση, για να μπορούμε να κοιτάμε όλοι μας το μέλλον με αισιοδοξία», κατέληξε.

ΚΥΠΕ

Home