Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

ΠΣΕΜ: Καθορίζει μέτρα ενόψει εξετάσεων τετραμήνων

Offsite Team
- 16.04.2019

ΠΣΕΜ: Καθορίζει μέτρα ενόψει εξετάσεων τετραμήνων

Thumbnail
Ευχέρεια στα μαθητικά συμβούλια αν αποφασίσουν να προχωρήσουν σε αποχή από μαθήματα

 

Η ΠΣΕΜ καλεί, με εγκύκλιο της, όλα τα Κεντρικά Μαθητικά Συμβούλια Λυκείων, Τεχνικών Σχολών και Εξατάξιων Γυμνασίων να συγκαλέσουν Συνελεύσεις σχολείων για να αποφασίσουν για το μείζον ζήτημα των εξετάσεων ανά τετράμηνο που προωθούνται για να εφαρμοστούν από τη σχολική χρονιά 2019-2020.

 

Τους δίνει, παράλληλα, την ευχέρεια στη συνέλευση κάθε σχολείου ξεχωριστά, αν το αποφασίσει η ίδια, να πραγματοποιήσει αποχή από τα μαθήματα από την 4η περίοδο και μετά, ως μέτρο πίεσης προς το Υπουργείο Παιδείας για να ανακαλέσει τις εξετάσεις ανά τετράμηνο και να προχωρήσει σε ουσιαστικό διάλογο.

 

Στην εγκύκλιο της προς τα Κεντρικά Μαθητικά Συμβούλια Λυκείων, Τεχνικών Σχολών και Εξατάξιων Γυμνασίων, ενημερώνει για τις εξελίξεις, ώστε η συζήτηση στις συνελεύσεις των σχολείων να διεξαχθεί πάνω στις σωστές βάσεις και ενσωματώνει σχετικό ψήφισμα.

 

Όπως αναφέρει, εδώ και δύο μήνες που γίνεται η συζήτηση στην Επιτροπή Αξιολόγησης δεν έχουν λάβει καμία απάντηση από το Υπουργείο Παιδείας σε σχέση με τις προτάσεις που έχουν καταθέσει στην Επιτροπή.  

«Τόσο οι μαθητές, όσο και οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί φορείς, περιμένουμε να ακούσουμε τις απόψεις του Υπουργείου σε σχέση με αυτά που έχουμε καταθέσει. Αν το Υπουργείο ενδιαφέρεται πραγματικά για διάλογο οφείλει να τοποθετηθεί άμεσα σε όλα όσα έχουν ειπωθεί, κάτι το οποίο δεν έχει πράξει μέχρι στιγμής», προσθέτει.  

Σημειώνει ότι δεν είναι δυνατόν να βρίσκεται σε εξέλιξη διάλογος και την ίδια στιγμή το Υπουργείο να προχωρά σε επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για το σχέδιο αξιολόγησης (εγκύκλιος 7/3/2019 για επιμορφωτικές συναντήσεις για την αξιολόγηση του μαθητή).  

«Με λίγα λόγια το Υπουργείο δεν σέβεται το διάλογο που βρίσκεται σε εξέλιξη, αλλά ούτε και τους εκπαιδευτικούς φορείς που κατέθεσαν συγκεκριμένες προτάσεις στην Επιτροπή. Θεωρούμε απαράδεκτο το μη σεβασμό στο διάλογο από την πλευρά του Υπουργείου. Το Υπουργείο Παιδείας πέραν από τις επιμορφωτικές συναντήσεις των καθηγητών προχωρά και σε ενημέρωση των μαθητών βάσει της δικής του πρότασης για την αξιολόγηση, τη στιγμή που βρίσκεται δήθεν σε διάλογο με τους εκπαιδευτικούς φορείς και μάλιστα χωρίς να έχει καν τοποθετηθεί στα όσα προτείναμε. Ακόμα μια απόδειξη ασέβειας προς το διάλογο», συμπληρώνει.  

Αναφέρει, παράλληλα, ότι το Υπουργείο δείχνει να μην λαμβάνει υπόψη το διάλογο και συνεχίζει να επιμένει στην εφαρμογή των εξετάσεων ανά τετράμηνο με τις οποίες διαφωνεί η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών φορέων.  

«Το επιχείρημα για εφαρμογή της νομοθεσίας δείχνει ακόμα μεγαλύτερη ασέβεια από πλευράς Υπουργείου. Αν το Υπουργείο έχει τη διάθεση σε ένα εποικοδομητικό διάλογο θα έπρεπε να είναι έτοιμο να καταθέσει τροποποιητικό νομοσχέδιο στη Βουλή, το οποίο θα ακυρώνει τις εξετάσεις ανά τετράμηνο, με τις οποίες επαναλαμβάνουμε διαφωνούν σχεδόν όλοι οι εκπαιδευτικοί φορείς. Καλούμε λοιπόν τα Κεντρικά Μαθητικά Συμβούλια να συγκαλέσουν Γενικές Συνελεύσεις στα σχολεία τους και να αποφασίσουν για το τι πρέπει να πράξει το μαθητικό κίνημα σε σχέση με τις εξετάσεις ανά τετράμηνο», προσθέτει.  

Η ΠΣΕΜ καλεί όλα τα Κεντρικά Μαθητικά Συμβούλια να συνεδριάσουν κατά την 4η περίοδο στις 18 Απριλίου 2019 και να εγκρίνουν το ψήφισμα που επισυνάπτει στην εγκύκλιο.  

«Επίσης δίνουμε την ευχέρεια στη συνέλευση κάθε σχολείου ξεχωριστά, αν το αποφασίσει η ίδια, να πραγματοποιήσει αποχή από τα μαθήματα από την 4η περίοδο και μετά, ως μέτρο πίεσης προς το Υπουργείο Παιδείας για να ανακαλέσει επιτέλους το έκτρωμα των εξετάσεων ανά τετράμηνο και να προχωρήσει σε ουσιαστικό διάλογο», σημειώνει.  

 Ψήφισμα ενάντια στις εξετάσεις ανά τετράμηνο

Στο ψήφισμα της, η ΠΣΕΜ εκφράζει την διαφωνία της με το σχέδιο αξιολόγησης του μαθητή που ετοιμάστηκε από το Υπουργείο Παιδείας και τις εξετάσεις ανά τετράμηνο.  

«Πιστεύουμε ότι το υφιστάμενο σύστημα αξιολόγησης πρέπει να αλλάξει. Να αλλάξει όμως προς το καλύτερο, να μειωθεί και όχι να ενισχυθεί ο εξετασιοκεντρικός χαρακτήρας του σχολείου. Στο υφιστάμενο εξετασιοκεντρικό σύστημα οι τελικές εξετάσεις μετρούν 30% στον τελικό βαθμό. Με το σύστημα που προτείνει το Υπουργείο Παιδείας οι εξετάσεις ανά τετράμηνο θα μετρούν 40% στον τελικό βαθμό. Ενισχύεται δηλαδή αντί να μειώνεται ο εξετασιοκεντρικός χαρακτήρας του σχολείου. Επιπρόσθετα, με το σύστημα που προτείνει το Υπουργείο, οι μαθητές της Γ’ Λυκείου πέραν των Παγκύπριων εξετάσεων τον Ιούνιο, θα δίνουν και εξετάσεις κάθε τετράμηνο», προσθέτει.  

Αναφέρει, επίσης, ότι παρά τις προσπάθειες του Υπουργείου να συγκαλύψουν τον εξετασιοκεντρικό χαρακτήρα του σχεδίου που προτείνουν, χρησιμοποιώντας όρους όπως «μεγάλο διαγώνισμα», είναι ξεκάθαρο ότι πρόκειται για εξετάσεις.  

«Με όλα όσα προνοούνται (πχ «εξεταστική περίοδος», 40% του βαθμού, κτλ.), δεν μειώνεται το άγχος των μαθητών που θα πρέπει να πάρουν ένα καλό βαθμό στην εξέταση τετραμήνου και συνεπώς δεν θα μειωθεί, αλλά θα ενισχυθεί η παραπαιδεία», σημειώνει.  

Αναφέρει, παράλληλα, ότι με την εφαρμογή του σχεδίου του Υπουργείου Παιδείας, το σχολείο θα είναι κλειστό για 20 μέρες για τις εξετάσεις (εξεταστικές περίοδοι) και παράλληλα ακόμα 4 μέρες θα γίνεται ενισχυτική υποστηρικτική διδασκαλία.  

«Χάνονται δηλαδή 24 μέρες από το διδακτικό χρόνο, αλλά η ύλη δεν έχει μειωθεί, ούτε μας παρουσιάστηκε σχέδιο για μείωση της ύλης. Αυτό σημαίνει ότι καθηγητές και μαθητές, θα τρέχουν ακόμη περισσότερο για να καλύψουν την ύλη. Οι 24 μέρες που θα χάνονται, μειώνουν και το χρόνο που θα έχει ο καθηγητής για να χρησιμοποιήσει εναλλακτικούς τρόπους αξιολόγησης και θα τον αναγκάσει, είτε να χρησιμοποιήσει λιγότερο τις εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης, είτε να συμπιέσει τους εναλλακτικούς τρόπους σε μικρότερο χρονικό διάστημα, κάτι το οποίο θα εξοντώνει, τόσο τον ίδιο, όσο και τους μαθητές», προσθέτει.  

Η ύπαρξη εξεταστικών περιόδων, συνεχίζει στο ψήφισμα της η ΠΣΕΜ, έχει ως αποτέλεσμα την επικέντρωση των καθηγητών και των μαθητών σχεδόν αποκλειστικά στα εξεταζόμενα μαθήματα, δίνοντας λίγη έως καθόλου σημασία στα μη εξεταζόμενα.  

«Αυτό έρχεται σε αντίθεση με το ρόλο του σχολείου, που πρέπει να είναι ο χώρος όπου ο μαθητής θα αναπτύσσεται ολόπλευρα για να γίνει άνθρωπος ωφέλιμος για την κοινωνία. Η επικέντρωση στα εξεταζόμενα θα αυξήσει τη ζήτηση σε φροντιστήρια τόσο για ξένες γλώσσες, μουσική, τέχνη, αθλητισμό, αφού δεν θα δίνεται η απαραίτητη έμφαση στο σχολείο, καθώς επίσης και στα εξεταζόμενα, ενώ ο μαθητής θα  κυνηγά το βαθμό και στις δύο εξετάσεις του χρόνου», σημειώνει.  

 Τέλος, η ΠΣΕΜ καλεί το Υπουργείο Παιδείας να πάρει τροποποιητικό νομοσχέδιο στη Βουλή «που θα ακυρώνει την εφαρμογή του εκτρώματος των εξετάσεων ανά τετράμηνο και θα αρχίσει ένα ουσιαστικό διάλογο για τα υπόλοιπα ζητήματα της αξιολόγησης του μαθητή».

Home