Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Σε αυτά τα σημεία διαφωνεί η ΠΟΕΔ για αξιολόγηση μαθητή

Της Αγάθης Χατζηκωστή
- 27.01.2020

Σε αυτά τα σημεία διαφωνεί η ΠΟΕΔ για αξιολόγηση μαθητή

Thumbnail
Ποια μέτρα θα λάβουν δάσκαλοι και νηπιαγωγοί σε περίπτωση που δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματα τους

Αντιδράσεις έφερε για άλλη μια φορά εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας αναφορικά με την Αξιολόγηση μαθητή σε δημοτικά και νηπιαγωγεία, καθώς δάσκαλοι και νηπιαγωγοί ετοιμάζονται να λάβουν σοβαρά μέτρα. 

Όπως εξήγησε στην Offsite ο Γενικός Γραμματέας της ΠΟΕΔ, Χάρης Χαραλάμπους, όταν οι εκπαιδευτικοί ξεκίνησαν να εφαρμόζουν την εγκύκλιο του Υπουργείου διαπίστωσαν κάποια προβλήματα, γι’ αυτό και ζήτησαν αναστολή εφαρμογής της για ένα μήνα, η οποία δόθηκε.   

“Με το πέρας της αναστολής διαπιστώθηκαν εκ νέου προβλήματα. Σε ότι αφορά την προδημοτική εκπαίδευση ήταν εντελώς ανέφικτο με την επιμόρφωση που έχει γίνει από πλευράς Υπουργείου Παιδείας, να συμπληρωθούν κάποια κομμάτια της έκθεσης προόδου της ΣΕΠ. Έτσι καλέσαμε τα μέλη μας να μην συμπληρώσουν το συγκεκριμένο σημείο, που αναφέρεται στα ελληνικά και μαθηματικά των νηπιαγωγείων για τον λόγο της μη επαρκής επιμόρφωσης και ενημέρωσης στους νηπιαγωγούς. Οι νηπιαγωγοί αντιδρούν σε αυτό το μέρος μόνο” ανέφερε ο κ. Χαραλάμπους. 

Ωστόσο, τα προβλήματα στο οποία αντιδρά η ΠΟΕΔ δε φαίνεται να σταματούν μόνο στην προδημοτική εκπαίδευσή, αλλά να συνεχίζουν και στη δημοτική. “Στη δημοτική εκπαίδευση τη συμπλήρωση της ΣΕΠ ανέλαβαν να κάνουν οι υπεύθυνοι τμήματος, παρόλα αυτά διαπιστώθηκε ότι υπήρξε έλλειψη χώρου για τη διαδικασία. Έχουν προστεθεί επιπρόσθετα καθήκοντα στο προσωπικό αυτό και δεν υπήρχε ο χρόνος σε μια ώρα να γίνεται και αυτή η δουλειά”

“Συνεπώς είπαμε στο Υπουργείο Παιδείας ότι για να μπορέσει ο υπεύθυνος τμήματος να κάνει τη δουλειά του σωστά, θα πρέπει οπωσδήποτε να παραχωρηθεί και επίσημα η δεύτερη ώρα του υπεύθυνου τμήματος στους εκπαιδευτικούς της δημοτικής, κάτι που είχε συμφωνηθεί και στη ΜΕΠΕΥ. Θεωρούμε ότι για να μπορέσει να λειτουργήσει το σχέδιο αξιολόγησης του μαθητή θα πρέπει οπωσδήποτε ο εκπαιδευτικος - υπεύθυνος τμήματος να έχει δύο διδακτικές περιόδους” 

Την ίδια στιγμή αδυναμία του σχεδίου εντοπίζεται και στην ενισχυτική διδασκαλία. Όπως σημειώνει ο κ. Χαραλάμπους η αξιολόγηση μαθητή στοχεύει στη διαμορφωτική αξιολόγηση, δηλαδή στη διαπίστωση των αναγκών του μαθητή και στη βελτίωση του. “Ο εκπαιδευτικός έχει ανάγκη από επιπρόσθετες διδακτικές ώρες για να μπορέσει να βοηθήσει την τάξη και τους μαθητές του στις αδυναμίες που θα εντοπιστούν. Με τον βεβαρημένο διδακτικό χρόνο που υπάρχει σήμερα δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα. Γι αυτό απαιτούμε από το Υπουργείο να επαναφέρει την ενισχυτική διδασκαλία - όπως υπήρχε παλιά - έτσι ώστε τα σχολεία να βοηθούν τους μαθητές”

Τα μέτρα της ΠΟΕΔ

Σε περίπτωση μη ικανοποίησης των προϋποθέσεων της ΠΟΕΔ και την εξεύρεση μιας λύσης μέχρι τις 30 Απριλίου οι εκπαιδευτικοί θα λάβουν μέτρα. “Έχουμε βάλει δύο ξεκάθαρες προϋποθέσεις: την ολοκλήρωση του θεσμού του υπεύθυνου τμήματος και την παραχώρηση ενισχυτικής διδασκαλίας. Αν αυτά δεν γίνουν κατορθωτά από πλευράς Υπουργείου και να γίνει μια συμφωνία μέχρι τις 30 Απριλίου, τότε η ΠΟΕΔ θα καλέσει τα μέλη της να μην συμπληρώσουν την ΣΕΠ που προβλέπει η συμφωνία για τον Ιούνιο, μέχρι να έρθει η συμφωνίατονίζει ο κ. Χαραλάμπους.  

Σε περίπτωση που εγκριθούν οι αλλαγές που ζητά η ΠΟΕΔ από το Υπουργείο θα πρέπει να θεσμοθετηθούν και να περάσουν από όλες τις διαδικασίες που χρειάζεται για να εφαρμοστούν από την επόμενη σχολική χρονιά. “Αν χάσει τη διορία το Υπουργείο, τότε σημαίνει ότι δε θα μπορούν να εφαρμοστούν ούτε την επόμενη σχολική χρονιά”. 

Home