Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

ΣΕΚ-ΠΕΟ: Ζητούν αλλαγή καθεστώτος απασχόλησης εκπαιδευτικών

Offsite Team
- 14.10.2019

ΣΕΚ-ΠΕΟ: Ζητούν αλλαγή καθεστώτος απασχόλησης εκπαιδευτικών

Thumbnail
Θέλουν εξορθολογισμό απογευματινών-βραδινών προγραμμάτων

Ολοκλήρωση του διαλόγου για εξορθολογισμό των απογευματινών και βραδινών εκπαιδευτικών προγραμμάτων και την αλλαγή του καθεστώτος απασχόλησης των εργαζομένων στα προγράμματα, ζητούν οι συντεχνίες ΟΕΚΔΥ ΣΕΚ και ΠΑΣΕΥ ΠΕΟ,  οι οποίες κάνουν επίσης λόγο για «αδικαιολόγητη» καθυστέρηση από πλευράς Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΠΑΝ).

 

Μιλώντας σε δημοσιογραφική διάσκεψη ο Γενικός Γραμματέας της ΟΕΚΔΥ ΣΕΚ Γιώργος Κωνσταντίνου και ο Γενικός Γραμματέας της ΠΑΣΕΥ ΠΕΟ Σάββας Τούλουπος είπαν ότι σε περίπτωση που δεν υπάρξει θετική ανταπόκριση θα προχωρήσουν σε συνελεύσεις όλων των εκπαιδευτικών για λήψη αποφάσεων για περαιτέρω ενέργειες.

 

Στη δημοσιογραφική διάσκεψη συμμετείχαν εκπρόσωποι των επηρεαζόμενων εκπαιδευτικών προγραμμάτων (των Κρατικών Ινστιτούτων Επιμόρφωσης, των Προαιρετικών Ολοήμερων Σχολείων, των Επιμορφωτικών Κέντρων, των Μουσικών Σχολείων, των Βραδιών Τεχνικών Σχολών, του Κλάδου Κομμωτικής Τεχνικών Σχολών και Θερινών Σχολείων), οι οποίοι εξέφρασαν την δυσαρέσκεια τους για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα.

 

Οι δύο συντεχνιακοί, κάλεσαν το ΥΠΠΑΝ όπως δώσει τις γραπτές θέσεις του για το κάθε πρόγραμμα χωρίς άλλη καθυστέρηση για να επιτευχθεί αυτή η σημαντική μεταρρύθμιση στην εκπαίδευση και να εφαρμοστεί το ταχύτερο ο εξορθολογισμός τόσο προς όφελος της εκπαίδευσης και της οικονομίας του τόπου όσο και προς όφελος του προσωπικού που απασχολείται στα εν λόγω προγράμματα.

 

Όπως είπε ο Γενικός Γραμματέας της ΟΕΚΔΥ ΣΕΚ Γιώργος Κωνσταντίνου στα επτά προγράμματα απασχολούνται πέραν των 3.100 εκπαιδευτικών και οι μαθητές/εκπαιδευόμενοι που παρακολουθούν τα προγράμματα ξεπερνούν τις 46.000.  

Ο κ. Κωνσταντίνου ανέφερε ότι μετά τις δυναμικές κινητοποιήσεις εκπαιδευτικών αυτών των προγραμμάτων την περασμένη χρονιά, είχε συμφωνηθεί με το ΥΠΠΑΝ και λήφθηκε απόφαση από το Υπουργικό Συμβούλιο στις 28 Μαρτίου 2018 να ανατεθεί σε ανεξάρτητο οίκο, μελέτη για εξορθολογισμό των απογευματινών και βραδινών εκπαιδευτικών προγραμμάτων και εξέταση του καθεστώτος απασχόλησης της αγοράς υπηρεσιών από εκπαιδευτικούς. Σημείωσε ότι η απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου είχε θέσει ως χρονοδιάγραμμα την ολοκλήρωση του εξορθολογισμού μέχρι τον Μάρτιο του 2019.  

Ο Γενικός Γραμματέας της ΠΑΣΕΥ ΠΕΟ Σάββας Τούλουπος είπε πως με το καθεστώς απασχόλησης της αγοράς υπηρεσιών οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν έστω και τα ελάχιστα εργασιακά δικαιώματα που έχουν οι υπόλοιποι εργαζόμενοι στην Κύπρο. «Δεν δικαιούνται επίδομα ανεργίας την περίοδο που δεν έχουν απασχόληση, δεν δικαιούνται άδειες απουσίες με πληρωμή, δεν δικαιούνται πληρωμή για αργίες, δεν αναγνωρίζεται η πείρα τους και πληρώνουν σχεδόν διπλάσιες εισφορές στο Ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων 15,6% και στο ΓεΣΥ 2,55%. Η εισφορά στο ΓεΣΥ θα αυξηθεί από 1/3/2020 στο 4% και οι εκπαιδευτικοί των προγραμμάτων θα πληρώνουν το 20% των εισοδημάτων τους σε εισφορές», πρόσθεσε.  

Ο κ. Κωνσταντίνου ανέφερε ότι η μελέτη ανατέθηκε σε ανεξάρτητο οίκο όπως συμφωνήθηκε και παραδόθηκε ολοκληρωμένη τον Ιανουάριο του 2019. «Ζητήθηκε να δοθεί η μελέτη σε όλες τις οργανώσεις των επηρεαζόμενων εκπαιδευτικών όπως συμφωνήθηκε αλλά το ΥΠΠΑΝ ζήτησε χρόνο για να μελετήσει τα πορίσματα της μελέτης προτού δοθεί στους επηρεαζόμενους. Δόθηκε τελικά μετά από αρκετές πιέσεις τον Απρίλιο του 2019. Στις 13 Μαΐου 2019 ζητήσαμε γραπτώς την έναρξη εντατικού διαλόγου για τον εξορθολογισμό και αλλαγή καθεστώτος απασχόλησης», σημείωσε.  

Συμφωνήθηκε, συνέχισε, να συζητηθεί  εξορθολογισμός και το καθεστώς απασχόλησης για τα επτά από τα δεκατέσσερα προγράμματα που είναι η Κομμωτική στις Τεχνικές Σχολές, τα Μουσικά Σχολεία, τα Προαιρετικά Ολοήμερα Σχολεία, τα Θερινά Σχολεία, τα Κρατικά Ινστιτούτα Επιμόρφωσης, τα Επιμορφωτικά Κέντρα και τα Απογευματινά και Βραδινά Μαθήματα των Τεχνικών Σχολών.  

Είχαμε τοποθετηθεί γραπτώς, είπε ο κ. Κωνσταντίνου, ότι θέλουμε να πετύχουμε μέσα από ένα δομημένο διάλογο την ουσιαστική βελτίωση των προγραμμάτων ώστε να παρέχουν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα στην εκπαίδευση και ταυτόχρονα να παρέχεται δίκαια μεταχείριση των εργαζομένων σε αυτά, χωρίς να επιδιώκουμε να επιβαρυνθεί το κράτος δυσβάστακτο οικονομικό κόστος.  

«Τονίσαμε ότι αντιλαμβανόμαστε τις αλλαγές και την μετεξέλιξη των αναγκών στην παρεχόμενη εκπαίδευση στα προγράμματα και γι αυτό ζητήσαμε να δημιουργηθεί ένας ευέλικτος τρόπος εργοδότησης μισθωτής εργασίας, ο οποίος θα επιτρέπει στις περιπτώσεις που μειώνονται οι ανάγκες για κάποια μαθήματα να τερματίζεται η απασχόληση τυχόν πλεονάζοντος προσωπικού», πρόσθεσε.  

Ο κ. Τούλουπος είπε πως το κάθε εκπαιδευτικό πρόγραμμα εξυπηρετεί ένα διαφορετικό σκοπό και μπορεί μέσα από τον εξορθολογισμό να εκσυγχρονιστεί και να βελτιώσει σημαντικά την προσφορά του προς την εκπαίδευση και την οικονομία του τόπου γενικότερα

 

Σημείωσε ότι ουσιαστικό ρόλο για την βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης αποτελεί η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, η οποία δεν μπορεί να υλοποιηθεί με το καθεστώς της αγοράς υπηρεσιών προσθέτοντας ότι η αξιολόγηση μπορεί να επιτευχθεί μόνο όταν υπάρχει η σχέση εργοδότη εργοδοτούμενου.

Όπως αναφέρθηκε στην δημοσιογραφική διάσκεψη, είχε συμφωνηθεί τον Μάιο του 2019 να τεθεί χρονοδιάγραμμα μέχρι τον Ιούλιο για ολοκλήρωση της διαδικασίας συναντήσεων ξεχωριστά για το κάθε πρόγραμμα και η κατάληξη σε συμφωνία. Δόθηκε παράταση για τον Αύγουστο και μετά καθορίστηκε η πρώτη εβδομάδα Σεπτεμβρίου, στην συνέχεια το τέλος Σεπτεμβρίου για να δοθούν οι θέσεις του ΥΠΠΑΝ.  

«Είναι απαράδεκτο το γεγονός ότι για εννέα μήνες το ΥΠΠΑΝ δεν έχει παρουσιάσει τις θέσεις του παρόλο που μας είχε λεχθεί ότι συστάθηκε τεχνική επιτροπή για μελέτη των πορισμάτων της μελέτης για εξορθολογισμό από τον περασμένο Ιανουάριο κι ενώ υπάρχει απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου που καθόριζε χρονοδιάγραμμα μέχρι τον Μάρτιο του 2019», είπε ο κ. Κωνσταντίνου.  

Σημείωσε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην έκθεση της για την εκπαίδευση στην Κύπρο έχει επισημάνει την ανυπαρξία θεσμοθετημένης δια βίου μάθησης και την διασύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας. Το θέμα αυτό, ανέφερε, συζητήθηκε και στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας και όλοι οι παρευρισκόμενοι εξέφρασαν την ανάγκη θεσμοθέτησης της δια βίου μάθησης και τη διασύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας για να επιτυγχάνεται επανένταξη ανέργων στην αγορά εργασίας και να βελτιώνεται η ανταγωνιστικότητα της κυπριακής οικονομίας με την στελέχωση των κυπριακών επιχειρήσεων με πλήρως καταρτισμένο προσωπικό.  

Ο κ. Τούλουπος ανέφερε πως αν συνεχιστεί η υφιστάμενη κατάσταση, θα καταρρεύσουν τα προγράμματα σημειώνοντας ότι οι αλλαγές στα προγράμματα δεν θα επιφέρουν οικονομικό κόστος.  

Μιλώντας οι επηρεαζόμενοι εκπαιδευτικοί, αναφέρθηκαν σε «κατάφωρη αδικία» εις βάρος τους, για χαμηλούς μισθούς, μια ανεπιθύμητη κατάσταση που έχει αντίκτυπο, όπως είπαν, στις προσφερόμενες υπηρεσίες και στους μαθητές.

ΚΥΠΕ

Home