Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Σήμερα ανακοινώσεις από Ειρήνη για κάμερες στα σχολεία

Του Γιώργου Μιχαηλίδη
- 19.11.2020

Σήμερα ανακοινώσεις από Ειρήνη για κάμερες στα σχολεία

Thumbnail
Η απόφαση καθορίζει τα πάντα - Τι δηλώνει ο Πρόδρομος

Του Γιώργου Μιχαηλίδη

O Covid19 έφερε ακόμα μια φορά στο προσκήνιο το «καυτό» ζήτημα της τηλεκπαίδευσης με βασικό θέμα συζήτησης την τοποθέτηση κάμερας κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Το όλο θέμα απασχολεί έντονα όλους τους εμπλεκόμενους,αλλά ο τελικός λόγος εξακολουθεί να ανήκει στην Επίτροπο Προσωπικών Δεδομένων Ειρήνη Λοϊζίδου - Νικολαϊδου. Σήμερα Πέμπτη αναμένονται να υπάρξουν και επίσημες ανακοινώσεις.

Όπως πληροφορούμαστε, η Επίτροπος ετοίμασε την απόφασή της την οποία όπως ανέφερε θα την σχολιάσει μόνο όταν ενημερωθεί ο Υπουργός Παιδείας. Όμως όπως είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ο Υπουργός βλέπει θετικά το θέμα των καμερών για την παρακολούθηση του μαθήματος. 

Πρόδρομος: «Ξεκάθαρη η κατάσταση»

Ο ίδιος ο Υπουργός Πρόδρομος Προδρόμου μιλώντας στην Offsite τόνισε ότι «το θέμα οδεύει προς τη λύση του. Όπως είπε, είναι ξεκάθαρο ότι ο μαθητής μέσα από την κάμερα στην τάξη θα μπορεί να έχει επαφή με το μάθημα. Αντίθετα, ο εκπαιδευτικός δεν θα μπορεί να έχει πρόσβαση στην οικία των μαθητών.

Ο κ. Προδρόμου τόνισε ακόμα ότι δεν πρέπει να παρατηρούνται ανισότητες στο μάθημα και να μην συμμετάσχει έστω και εξ αποστάσεως  ένας μικρός αριθμός που μένει στο σπίτι  για λόγους υγείας(πρόκειται για θέση των εκπαιδευτικών οργανώσεων). 

Η Επίτροπος Προσωπικών Δεδομένων προέβη σε αποτελεσματική έρευνα και οι απαντήσεις που θα δώσει θα λύσουν  όλα τα ερωτήματα σε σχέση με το που πρέπει να χρησιμοποιούνται η όχι οι κάμερες  στην εκπαίδευση.

Ο Υφυπουργός Έρευνας και Καινοτομίας Κυριάκος Κόκκινος μιλώντας στην Offsite ανέφερε ότι η τηλεκπαίδευση με τη χρήση κάμερας στα σχολεία είναι απόλυτα διαδεδομένο στην Ευρώπη, όπως και τις Η.Π.Α. και τον Καναδά. Ο κ. Κόκκινος ανέφερε ότι το Υφυπουργείο είναι έτοιμο, αλλά αναμένεται η επίσημη απάντηση της Επιτρόπου.

Η άρνηση των εκπαιδευτικών

Οι Εκπαιδευτικές Οργανώσεις επισήμαναν από την πρώτη στιγμή που τέθηκε τέτοιο θέμα, ότι αντιτίθενται στον συνδυασμό της εκπαίδευσης διά ζώσης με φυσική παρουσία ομάδας μαθητών στην τάξη και της ταυτόχρονης μετάδοσής της σε πραγματικό χρόνο σε ομάδα μαθητών οι οποίοι απουσιάζουν». 

Οι εκπαιδευτικές οργανώσεις ΠΟΕΔ, ΟΕΛΜΕΚ και ΟΛΤΕΚ τονίζουν ότι:«Δηλώσαμε εξ’ αρχής προς κάθε κατεύθυνση, ότι δεν πρόκειται να αποδεχθούμε καθ΄ οιονδήποτε τρόπο αυτό το είδος διδασκαλίας για τους πιο κάτω σοβαρούς λόγους»:

  • Το υβριδικό αυτό μοντέλο (ταυτόχρονη μετάδοση μαθήματος) δεν υποστηρίζεται επιστημονικά από ερευνητικά δεδομένα και δεν υφίσταται επιστημονική απόδειξη ότι πρόκειται για αποτελεσματική εκπαιδευτική διαδικασία. Δυσχεραίνει εξαιρετικά τη διαδικασία διδασκαλίας-μάθησης μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας και καθιστά την εκπαιδευτική διαδικασία δύσκολη και άκαμπτη, ειδικά όταν απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 3 ως 18 ετών.
  • Οκτώ μήνες μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, εξακολουθούν να υπάρχουν ακόμα μεγάλα κενά και σοβαρές ελλείψεις σε αναγκαίο εξοπλισμό για οποιαδήποτε μορφή εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα σχολεία, αφού δεν έχει ολοκληρωθεί η αναβάθμιση της συνδεσιμότητας και ταχύτητας του διαδικτύου στα σχολεία μας, ενώ επίσης δεν έχουν ανανεωθεί τα ψηφιακά μέσα βάσει των σχετικών εξαγγελιών, με αποτέλεσμα ακόμα και σήμερα να υπάρχει η ανάγκη να επιστρατεύεται ο προσωπικός τεχνολογικός εξοπλισμός των εκπαιδευτικών για τη διεξαγωγή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Περαιτέρω, δεν έχει κλείσει το «ψηφιακό χάσμα» μεταξύ των μαθητών/τριών, γεγονός που μπορεί να επιδεινώσει τις ανισότητες, καθιστώντας δύσκολη για πολλούς την πρόσβαση στην εκπαίδευση.
  • Με αυτό τον τρόπο διδασκαλίας, θεωρούμε ότι τίθενται σοβαρά ζητήματα σε ότι αφορά στα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα μαθητών και εκπαιδευτικών (π.χ. τοποθέτηση καμερών ή ηχητικών συσκευών εντός των αιθουσών διδασκαλίας). 

Οι εκπαιδευτικές οργανώσεις καλούν το Υπουργείο Παιδείας  να ολοκληρώσουν επιτέλους τις διαδικασίες  αναβάθμισης του ψηφιακού εξοπλισμού και της διαδικτυακής σύνδεσης των σχολείων. Να καλύψει τις ανάγκες των μαθητών/τριών που δεν έχουν τα αναγκαία μέσα για τη συμμετοχή στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση και να επικεντρωθεί στην εξεύρεση ρεαλιστικών λύσεων για την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών/τριών μας.

 

Home