Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Στεφάνου: Το σύστηματετραμήνων αύξησε την πίεση στους μαθητές

Offsite Team
- 19.05.2022

Στεφάνου: Το σύστηματετραμήνων αύξησε την πίεση στους μαθητές

Συναντήθηκε με την ΠΣΕΜ ο ΓΓ του ΑΚΕΛ

Τη θέση ότι το σύστημα αξιολόγησης των μαθητών με τις εξετάσεις ανά τετράμηνο πρέπει να εγκαταλειφθεί και να αρχίσουν συζητήσεις για ένα νέο σύστημα αξιολόγησης στο πρότυπο σύγχρονων εκπαιδευτικών συστημάτων από προηγμένες χώρες, οι οποίες έχουν αποφορτώσει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα τόσο σε ώρες διδασκαλίας, όσο και σε εξετάσεις και δίνουν έμφαση στη δημιουργικότητα της διαδικασίας και της σκέψης, εξέφρασε εκ νέου ο Γενικός Γραμματέας του ΑΚΕΛ, Στέφανος Στεφάνου.

Σε δηλώσεις του, μετά από τη συνάντηση που είχε στα γραφεία του κόμματος με την ηγεσία της ΠΣΕΜ, ο κ. Στεφάνου είπε ότι «αντί η κυβέρνηση να ακολουθήσει το δρόμο των προηγμένων εκπαιδευτικά χωρών πάει ακριβώς στο αντίθετο ρεύμα», για να σημειώσει ότι το κόμμα του «από την αρχή είχε τονίσει ότι η πρακτική με τις εξετάσεις 4μηνων θα πάρει το εκπαιδευτικό σύστημα πίσω, γιατί αντί να αντιμετωπίσει τα προβλήματα θα τα πολλαπλασιάσει».

Σύμφωνα με τον Στέφανο Στεφάνου «όντως τα προβλήματα έχουν πολλαπλασιαστεί», για να προσθέσει πως «το παραδέχονται εκπαιδευτικές οργανώσεις και μαθητές και γονείς, ενώ η  ακαδημαϊκή κοινότητα επισημαίνει τα πολλαπλά προβλήματα, τα οποία προκαλεί αυτό το σύστημα».

Εξάλλου, συμπλήρωσε πως «τα προβλήματα έχουν ενταθεί, εξαιτίας του γεγονότος πως τα τελευταία χρόνια, λόγω του κορωνοϊού υπάρχει μια ειδική κατάσταση και στο χώρο της παιδείας, με αποτέλεσμα οι τελειόφοιτοι φέτος να αποτελούν τα θύματα αυτής της κατάστασης».

Όπως ανέφερε ο ΓΓ του ΑΚΕΛ «το σύστημα των τετραμήνων έχει αυξήσει την πίεση στους μαθητές, έχει αυξήσει το άγχος στους μαθητές, έχει αυξήσει και την παραπαιδεία, διότι αυτό το σύστημα μετατρέπει την όλη διαδικασία σε πολύ ανταγωνιστική».

«Αντί οι εκπαίδευση μας να δίνει έμφαση στη δημιουργικότητα, να δίδει έμφαση στην διαδικασία της μάθησης, έτσι ώστε να αποκτούν οι νέοι μας κριτική σκέψη, αλλά και δυνατότητα να εργάζονται με τη γνώση, να την αναλύουν και να τη βάζουν στην πραγματική ζωή, η όλη διαδικασία μετατρέπεται σε μια διαδικασία αποστήθησης  γνώσης, η οποία τελικά πάει μέχρι τη διαδικασία της εξέτασης», είπε.

Κόμιστρα λεωφορεία για μεταφορά μαθητών

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης και με αφορμή την αύξηση των τιμών, η ΠΣΕΜ έθεσε το θέμα των κομίστρων των λεωφορείων και τη μεταφορά των μαθητών, με τον ΓΓ του ΑΚΕΛ να κάνει λόγο για «απαράδεκτη» στάση του Υπουργού Μεταφορών, αφού όπως είπε από τον περασμένο Μάρτιο η ΠΣΕΜ απέστειλε επιστολή, ώστε να συζητήσουν το θέμα και παρά τις διαβεβαιώσεις που κατά καιρούς έχει δώσει το αρμόδιο Υπουργείο μέχρι σήμερα δεν έχει συναντηθεί ακόμα ο Υπουργός ή κάποιος άλλος αρμόδιος του Υπουργείου Μεταφορών με τους εκπρόσωπους των μαθητών.

Κάλεσε τον Υπουργό Μεταφορών να συναντηθεί επιτέλους με την ΠΣΕΜ και να συζητήσουν μαζί τρόπους αντιμετώπισης της αύξησης των κομίστρων, σημειώνοντας πως η συνάντηση «επιβάλλεται να γίνει».

«Είναι απαράδεκτο το γεγονός ότι από τον περασμένο Μάρτιο η ΠΣΕΜ απέστειλε επιστολή στον αρμόδιο Υπουργό Μεταφορών, για να συζητήσουν το θέμα. Παρά τις διαβεβαιώσεις που κατά καιρούς έχει δώσει το αρμόδιο Υπουργείο μέχρι σήμερα δεν έχει συναντηθεί ο Υπουργός ή κάποιος άλλος αρμόδιος του Υπουργείου με την ΠΣΕΜ για να συζητηθεί αυτό το θέμα», είπε.

Όλοι ξέρουμε, πρόσθεσε, «πόση πίεση μπαίνει στα νοικοκυριά, λόγω της αύξησης των τιμών σε βασικά αγαθά και ένα από αυτό είναι η αύξηση των κομίστρων των λεωφορείων, για τη μεταφορά μαθητών».

Αναφερόμενος στις εξετάσεις 4μηνων, ο Πρόεδρος της ΠΣΕΜ, Γρηγόρης Γρηγορίου, είπε πως «οι μαθητές έχουν γίνει πειραματόζωα σε ένα αποτυχημένο πείραμα», τονίζοντας ότι «αυτό το σύστημα πρέπει να αλλάξει».

Έκανε λόγο για «αντιπαιδαγωγικό θεσμό», ο οποίος δημιουργεί πολλαπλά προβλήματα, όπως αύξηση της παραπαιδείας, μείωση του διδακτικού χρόνου, άγχος στους μαθητές.

Ευχαρίστησε, τέλος, για τη στήριξη του ΑΚΕΛ προς όλους τους αγώνες και διεκδικήσεις της ΠΣΕΜ και του οργανωμένου μαθητικού κινήματος.    

Πηγή: ΚΥΠΕ

Home