Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Στους δρόμους γονείς, μαθητές & εκπαιδευτικοί για Τετράμηνα

Offsite Team
- 07.04.2022

Στους δρόμους γονείς, μαθητές & εκπαιδευτικοί για Τετράμηνα

Πάνε Προεδρικό για διαμαρτυρία - Τι ζητούν οι Οργανωμένοι Γονείς

Την εκπομπή “Offsite on Air” χορηγεί η Τράπεζα Κύπρου

ΓΡΑΦΕΙ Η ΑΛΕΞΙΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ

Για την σημερινή πορεία διαμαρτυρίας για της εξετάσεις τετραμήνων μίλησε την εκπομπή Offsite on Air, ο Πρόεδρος της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Συνδέσμων Γονέων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης, κύριος Χαράλαμπος Διονυσίου. 

>>> Δείτε σχετικά: Πέρσι έγραψαν 11.3 και φέτος φωνάζουν επειδή έγραψαν 11.0

Θυμίζουμε ότι πέραν από τους Οργανωμένους Γονείς, στην πορεία διαμαρτυρίας συμμετέχουν οι μαθητές (ΠΣΕΜ) και οι εκπαιδευτικοί (ΟΕΛΜΕΚ).

Για πρώτη φορά όπως δηλώνει ο κ. Διονυσίου οι οργανωμένοι γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί ενώνονται με μια φωνή έξω από το Προεδρικό, με στόχο ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας ο οποίος έχει ένα καταλυτικό ρόλο να πάρει την πρωτοβουλία και να διορθώσει τις στρεβλώσεις που έχουν δημιουργηθεί γύρω από τον θεσμό των τετράμηνων στα σχολεία.

Σημαντικό να αναφερθεί, ότι πέραν της σημερινής πορείας, ο Πρόεδρος του Συνδέσμου εξήγησε πως μέχρι την αλλαγή των μέτρων αυτών θα συνεχίσουν την δράση με αποχή από τα μαθήματα, περεταίρω διαμαρτυρίες και θα ανοίξει ο κύκλος επαφών με άλλα πολιτικά κόμματα αφού θεωρούνται σημαντικές οι απόψεις τους.

Συμπλήρωσε ότι ενόψει Προεδρικών εκλογών οι οργανωμένοι γονείς θέλουν να υποστηρίξουν ένα υποψήφιο όπου θα ακούσει με σεβασμό τις απόψεις του Συνδέσμου.

Οι λόγοι που οδηγούνται σε πορεία διαμαρτυρίας

Όπως αναφέρει ο κ. Διονυσίου, η Παγκύπρια Συνομοσπονδία Γονεών Μέσης Εκπαδίευσης ήταν υπέρ του θεσμού των τετράμηνων από το 2019 όταν άρχισε πιλοτικά η εφαρμογή του στην πρώτη τάξη του λυκείου και της τεχνικής σχολής.  

«Ίσως να είμαστε και η μοναδική οργάνωση που είμαστε εξ' αρχής υποστηρικτές και θεωρούσαμε ότι ο θεσμός των τετράμηνων, η γραπτή αξιολόγηση όπως αναγραφόταν στη νομοθεσία που είχε ψηφιστεί στην Βουλή το 2017, θα ήταν ένας αξιοκρατικός και αντικειμενικός θεσμός όπου θα έπαιρναν το βαθμό που τις άξιζε», όπως είπε. 

Το 2019 και το 2020 όταν ξεκίνησε να εφαρμόζεται ο θεσμός εντοπίστηκαν κάποια προβλήματα, τα οποία ο σύνδεσμος υπέδειξε στο Υπουργείο Παιδείας και ακολούθως το 2022 όπου εφαρμόστηκε ο θεσμός και στις 3 τάξεις της μέσης εκπαίδευσης του λυκείου, εντοπίστηκαν οι στρεβλώσεις. 

Ο κ. Διονυσίου συνέχισε ότι «όταν αποταθήκαμε στο Υπουργείο Παιδείας για την διόρθωση των στρεβλώσεων, με σκοπό να μην θυματοποιηθούν τα παιδία που παρακάθησαν στις πρώτες γραπτές εξετάσεις του τετράμηνου, δυστυχώς δεν βρήκαμε ανταπόκριση». 

Πρόσθεσε ότι, «αντίθετα, βρήκαμε μια κατάσταση η οποία το ωραιοποιούσε ότι όλα λειτουργούσαν σωστά, ενώ στην πλειοψηφία οι γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικοί, ακαδημαϊκοί και διευθυντές σχολείων είχαν εντοπίσει από κοινού διάφορες στρεβλώσεις κυρίως στην γραπτή αξιολόγηση». 

Εξήγησε ότι υπήρχαν ασάφειες σε δοκίμια, με υψηλό βαθμό δυσκολίας όπως τις παγκύπριες εξετάσεις, με προβλήματα στην διόρθωση των γραπτών όπου εντοπίστηκαν διαφορετικοί τρόποι διόρθωσης από τους διορθωτές και το κυριότερο πρόβλημα του Συνδέσμου ήταν η εβδομάδα ανατροφοδότησης που αναγράφεται από την νομοθεσία.

Τα παιδιά θα έπρεπε να έχουν στα χέρια τους τα εξεταστικά δοκίμια μέσα στην τάξη και μαζί με τον εκπαιδευτικό να εντοπίσουν που είχαν αδυναμίες, που γίνονταν τα λάθη και να διορθωθούν για το δεύτερο τετράμηνο, όπως δήλωσε ο κ. Διονυσίου.

«Αντί να βρούμε ανταπόκριση από το Υπουργείο Παιδείας, είδαμε δημόσιες ανακοινώσεις του Υπουργείου, στις οποίες αναγραφόταν ότι οι οργανωμένοι γονείς φωνάζουν για καλύτερους βαθμούς για τα παιδιά τους ενώ δεν το αξίζουν. Εμείς θεωρούμε προσβολή τέτοιους είδους δημόσιες τοποθετήσεις και αποδείξαμε από την αρχή ότι είμαστε ένα αξιόπιστος και σεβαστός οργανισμός. Δώσαμε χρόνο και χώρο για την εφαρμογή, είδαμε τις στρεβλώσεις και αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα μιλήσουμε ή να καταθέσουμε την άποψη μας έστω και με μια πορεία διαμαρτυρίας για να σταματήσεις αυτή η θυματοποίηση», εναποθέτει.

Αν και είναι η 3η χρονιά που εφαρμόζονται οι εξετάσεις τετραμήνων, φέτος είναι η χρονιά με τις μεγαλύτερες αντιδράσεις αφού όπως εξηγεί ο κ. Διονυσίου αφού τις προηγούμενες χρονιές δεν υπήρχαν σε τέτοιο μεγάλο βαθμό οι στρεβλώσεις, λόγω του ότι το 2020 είχε ξεκινήσει πιλοτικά με εφαρμογή μόνο την πρώτη τάξη. Πέρσι, εντάχθηκε και η πρώτη, δευτέρα λυκείου και η τεχνική και φέτος και η τρίτη τάξη. 

''Τα προβλήματα αυξάνονται ανάλογα και με τον αριθμό των μαθητών που είχαν ενταχθεί στην κάθε τάξη''

Όσον αφορά τα αποτελέσματα με βάση τα στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας που δεν δείχνουν ότι τα αποτελέσματα είναι χαμηλότερα, ο Πρόεδρος του Συνδέσμου απάντησε ότι με βάση τα στοιχεία του Συνδέσμου από τα σχολεία είναι ακριβώς αντίθετα.

Δηλαδή, με ένα δείγμα από το 57% των δημόσιων σχολείων μέσης εκπαίδευσης, το 80% των μαθητών έχει αποτύχει ή έχει μείωση στους βαθμούς αξιολόγησης. Συμπλήρωσε ότι σε δημοσιογραφική διάσκεψη είχαν αναδειχθεί 4 ενδεικτικά σχολεία από το ποσοστό του 57% για να διαφανεί ο προβληματισμός και οι στρεβλώσεις. 

Η αιτία όπως υποστηρίζει πιστεύουν ότι είναι τα δοκίμια της πρώτης εξεταστικής περιόδου τα οποία ήταν πολύ δύσκολα. Εάν κάποιος συγκρίνει όπως εξηγεί τα εξεταστικά δοκίμια της πρώτης και της δεύτερης σειράς θα εντοπίσει τον βαθμό δυσκολίας αλλά και τον τρόπο διόρθωσης των γραπτών. Απόδειξη αυτού είναι η αναβαθμολόγηση που έχει ζητήσει αριθμός μαθητών με αποτέλεσμα την διαφορά 4 – 5 ποσοστιαίων μονάδων που απέχει η μια αξιολόγηση από την άλλη.

Σε ερώτημα προς τον κ. Χαράλαμπο Διονυσίου όσον αφορά ρεπορτάζ στην offsite όπου σύμφωνα με στοιχεία οι φετινοί τελειόφοιτοι στα νέα ελληνικά έγραψαν μέσο όρο 11, ενώ οι ίδιοι μαθητές που ήταν πέρσι στην Β τάξη έγραψαν 11.3, μία μικρή διαφορά δηλαδή ο ίδιος απάντησε ότι η αντίδραση του Συνδέσμου είναι δικαιολογημένη. Εξήγησε ότι από την στιγμή που δεν μπορούν να γίνουν διορθωτικές κινήσεις από το Υπουργείο Παιδείας και δεν μπορεί να αντιληφθεί ότι υπήρχε βαθμός δυσκολίας από αυτόν που αναγράφεται στην νομοθεσία, δηλαδή ένα κεντρικό διαγώνισμα διαμορφωτικού χαρακτήρα που αυτή είναι και η φιλοσοφία των τετράμηνων εξετάσεων και όχι συγκριτικού χαρακτήρα.

Από την στιγμή που δεν έχουν γίνει όλα αυτά όπως συμπληρώνει και έχουν στιγματιστεί τα παιδία και κυρίως αυτών που θέλουν να διεκδικήσουν θέσεις στα ξένα πανεπιστήμια που μετρά ο βαθμός της δευτέρας και τις τρίτης τάξης, πιστεύουν ότι δεν μπορεί να γίνει σύγκριση με περσινά αποτελέσματα, διότι είναι διαφορετικά από φέτος. 

Τα αιτήματα των οργανώσεων

Η Παγκύπρια Συνομοσπονδία Συνδέσμων Γονέων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης, όπως αναφέρει ο κ. Διονυσίου ζητά την παρέμβαση του Προέδρου της Δημοκρατίας, Νίκου Αναστασιάδη για την διόρθωση της στρέβλωσης του πρώτου τετράμηνου λόγω της αποτυχημένης εφαρμογής.

Σε δεύτερο στάδιο ζητάνε διάλογο για να κατατεθούν εισηγήσεις για την δημιουργία ενός θεσμού γραπτής αξιολόγησης ο οποίος να μπορεί να εφαρμοστεί στα σχολεία. Αυτή την στιγμή υποστηρίζει ο κ. Διονυσίου η ενδιάμεση εξέταση (είτε γίνεται πριν τα Χριστούγεννα, είτε τον Γενάρη) είναι καταστροφικό και δημιουργεί πίεση στους εκπαιδευτικούς. Αναγκάζονται να σπεύδουν να καλύψουν την ύλη η οποία δεν μπορεί να μειωθεί άλλο άρα το μόνο που απομένει όπως δήλωσε είναι να αυξηθεί ο ωφέλιμος διδακτικός χρόνος.

Σύντομα η επόμενη δημοσιογραφική διάσκεψη για την ανάδειξη αποτελεσμάτων έρευνας

Παράλληλα, έχει διεξαχθεί και έρευνα του συνδέσμου η οποία έχει ολοκληρωθεί στις 31 Μαρτίου για την άποψη των γονέων για τα τετράμηνα και μέσω επιστημονικού συνεργάτη του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου, θα διοργανωθεί μια δημοσιογραφική διάσκεψη για παρουσίαση αποτελεσμάτων. 

Σημαντικό να αναφερθεί ότι μέσω της συγκεκριμένης έρευνας υπάρχει ένα πολύ μικρό ποσοστό το οποίο αντιμετωπίζει θετικά την συγκεκριμένη εφαρμογή. Παράλληλα, εξήγησε ότι σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες οι γονείς έχουν πολύ σημαντικό ρόλο στην αξιολόγηση και των εκπαιδευτικών αλλά και του συστήματος της εκπαίδευσης ενώ ξεκαθάρισε ότι δεν θέλουν ως Σύνδεσμος να έχουν ρόλο στους βαθμούς των παιδιών με στόχο να παίρνουν καλύτερους βαθμούς.

Δείτε στο βίντεο όσα δήλωσε ο κ. Διονυσίου:

Home