Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Σύσταση ΕΕ & όχι οδηγία η κατάργηση κινητήρων βενζίνης/diesel

Του Γιώργου Μιχαηλίδη
- 09.03.2021

Σύσταση ΕΕ & όχι οδηγία η κατάργηση κινητήρων βενζίνης/diesel

Thumbnail

Έντονη συζήτηση στις Βρυξέλλες για κατάργηση κινητήρων βενζίνης και diesel / Οι αντιδράσεις και ο νόμος για οικοδομές - Είναι εφικτό η Κύπρος να έχει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα; 

 

Του Γιώργου Μιχαηλίδη

Έντονη συζήτηση υπάρχει τις τελευταίες μέρες σχετικά με την πιθανότητα ανατροπής των δεδομένων με τη χρήση των οχημάτων με συμβατικά καύσιμα. Ουσιαστικά πρόκειται για πρόταση που υπάρχει στην Ευρωπαϊκή Ένωση για κατάργηση κινητήρων βενζίνης και diesel. Η ΕΕ ουσιαστικά επικροτεί τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι το 2025.

Στόχος να μειωθούν οι ρύποι που εκπέμπουν τα πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα οχήματα όπως τα γνωρίζουμε. Πόσο έτοιμη είναι η Κύπρος να αποδεχθεί αυτή την τεράστια στο χώρο των αυτοκινήτων καινοτομία; Τι πρέπει να αλλάξει και εάν υπάρχουν οι υποδομές για κάτι τέτοιο.

H Οffsite συνομίλησε με τον Συντονιστή των Επαγγελματικών Συνδέσμων Αυτοκινήτου που ανήκει στην ΟΕΒ Κυριάκο Αγγελίδη. Ο κ. Αγγελίδης, γνώστης των όσων συζητούνται τόνισε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν επιβάλει αλλά συστήνει. Όπως είπε, η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων λόγω της εντελώς διαφορετικής τεχνολογίας που διαθέτουν κοστίζει. Χαρακτηριστικά, είπε ότι ένα ηλεκτρικό όχημα μεσαίας τάξης  κυμαίνεται μεταξύ 35 -45 χιλιάδων ευρώ.

Ο κ. Αγγελίδης  τόνισε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση για να επιτευχθεί ο στόχος θα προσφέρει γενναιόδωρη χορηγία στα κράτη - μέλη. «Στόχος μας» είναι στην Κύπρο να κυκλοφορούν σε λίγα χρόνια κάποιες εκατοντάδες ηλεκτρικά αυτοκίνητα». Από την άλλη όμως τόνισε ότι «σε καμιά περίπτωση δεν θα αφήσουμε τα συμβατικά αυτοκίνητα. Παράλληλα, είπε ότι η Κύπρος όπως και η Μάλτα διαθέτουν δεξιοτίμονα αυτοκίνητα, άρα είναι μικρές αγορές για τις κατασκευάστριες εταιρείες». 

Ο κ. Αγγελίδης τόνισε ότι τα πρατήρια σε ενδεχόμενο επιλογής ηλεκτρικών οχημάτων πρέπει να έχουν την απαραίτητη υποδομή φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων. Σύμφωνα με τον κ. Αγγελίδη, μέσα  του 2021 αναμένεται διαβούλευση για να υπάρξει σχέδιο χορηγιών για ηλεκτρικά οχήματα.

«Μεγάλο κόστος / Δεν υπάρχουν υποδομές

Ο πρόεδρος των αντιπροσωπειών οχημάτων Λευκωσίας Πάμπος Κολοκοτρώνης με τη σειρά του  μίλησε στην Offsite και ανέφερε ότι «η χρήση ηλεκτρικών οχημάτων έχει πολύ μεγάλο κόστος για τους καταναλωτές». Όπως είπε, «η Κύπρος δεν έχει τις απαραίτητες υποδομές για να χρησιμοποιηθούν οχήματα τέτοιας εξελιγμένης τεχνολογίας». Σύμφωνα με τον κ. Κολοκοτρώνη εάν υπάρξει μια ευρωπαϊκή νομοθεσία χρήσης ηλεκτρικών οχημάτων θα επηρεαστούν πολλές πτυχές της οικονομίας, αφού σχεδόν όλες οι εμπορικές μεταφορές στην Κύπρο γίνονται χερσαία άρα όλα τα εμπορικά και βαριά οχήματα θα πρέπει να είναι ηλεκτρικά»

Υπάρχει νόμος για οικοδομές

Η Οffsite συνομίλησε με τον πρόεδρο της Επιτροπής Εμπορίου της Βουλής, βουλευτή του ΔΗΣΥ Ανδρέα Κυπριανού. Ο κ. Κυπριανού μάς επισήμανε ότι η Βουλή ψήφισε νόμο ώστε ολες οι νέες οικοδομές στην Κύπρο θα πρέπει να έχουν υποδομή φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.

Όπως εξήγησε ο κ. Κυπριανού, ο στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μαζικές μεταφορές (δημόσιες και ιδιωτικές) με ηλεκτρικό όχημα ως και 10% δεν επιτεύχθηκε αφού δεν εφαρμόστηκε σε 23 κράτη. Ο στόχος επεκτάθηκε πλέον μέχρι το 2050. 

Κοινοβουλευτικές πηγές ανέφεραν επίσης ότι το ζήτημα της χρήσης ηλεκτρικού οχήματος δεν συζητήθηκε ευρέως στη Βουλή και οι πληροφορίες για τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων βγήκαν από την  Ευρωπαϊκή Ένωση.

*ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ

 

Home