Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Τι άλλαξε στη δημόσια υπηρεσία λόγω κορωνοϊού

Του Χαράλαμπου Ζάκου
- 21.04.2020

Τι άλλαξε στη δημόσια υπηρεσία λόγω κορωνοϊού

Thumbnail
Το έργο του Υφ. Καινοτομίας:Οι 12 ψηφιακές λύσεις που το Δημόσιο & οι πολίτες αναγκάστηκαν να υιοθετήσουν λόγω κορωνοϊού

Μέσα σε λίγες μόλις ημέρες με τα σύσταση του, το Υφυπουργείο Καινοτομίας κλήθηκε να βρει τεχνολογικές λύσεις για τα προβλήματα που προέκυψαν μετά την πανδημία του κορωνοϊού.

>>> Τώρα η Offsite και σε app. Κατεβάστε ΕΔΩ για Android και ΕΔΩ για iOS <<<  

Το Υφυπουργείο μέσα σε στενό χρονικό διάστημα και εν μέσω κρίσης κατάφερε όπως συνεχιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία της κρατικής μηχανής και η εξυπηρέτηση του πολίτη, αλλά και των χιλιάδων μαθητών που είδαν την καθημερινότητα τους να αλλάζει.

Οι ψηφιακές λύσεις και τα εργαλεία υποστήριξης που δόθηκαν στη δημόσια υπηρεσία, όσο και στους πολίτες προς διευκόλυνση τους, αφορούν πλατφόρμες, εφαρμογές αλλά και ηλεκτρονικά συστήματα.

Πιο συγκεκριμένα οι ψηφιακές λύσεις αφορούν τα ακόλουθα 12 σημεία:  

Α. Υποστήριξη της λειτουργίας της Δημόσιας Υπηρεσίας

  1. Ηλεκτρονικό Σύστημα για υποβολή και διαχείριση των αιτήσεων για τα μέτρα στήριξης που εξήγγειλε το Υπουργείο Εργασίας, καθώς επίσης και για καταβολή των πληρωμών
  2. Τηλε-εργασία υπαλλήλων δημοσίου τομέα: Προχώρησαν σε σύνδεση με κυβερνητικό κόμβο, με τους δημοσίους υπαλλήλους να παίρνουν πρόσβαση στο ηλεκτρονικό τους ταχυδρομείο και στο σύστημα αυτοματοποίησης γραφείου από το διαδίκτυο. Επιπρόσθετα, το Τμήμα Υπηρεσιών Πληροφορικής παρέχει μηχανογραφικό εξοπλισμό και 24ωρη υποστήριξη σε όλα τα μηχανογραφικά συστήματα της δημόσιας υπηρεσίας και, όπου είναι δυνατό, σε μεμονωμένους χρήστες.
  3. Τηλεσυσκέψεις: Δόθηκε πρόσβαση σε συγκεκριμένο ηλεκτρονικό σύστημα για την εξυπηρέτηση τηλεδιασκέψεων, χρησιμοποιώντας διάφορα εργαλεία.
  4. Τηλε-εκπαίδευση – Υπουργείο Παιδείας: Αξιοποιήθηκε συγκεκριμένη εφαρμογή η οποία επιτρέπει την εξ’ αποστάσεως προσαρμοσμένη διδασκαλία των μαθημάτων του ωρολογίου προγράμματος μέσω τηλεκπαίδευσης. Παράλληλα οι μαθητές και οι γονείς λαμβάνουν υποστήριξη μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας με λειτουργούς του Τμήματος Υπηρεσιών Πληροφορικής.
  5. Υπηρεσία Ψυχολογικής Τηλεφροντίδας: Το Υφυπουργείο Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφιακής Πολιτικής και η Διεύθυνση των Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας του ΟΚΥπΥ ανακοίνωσαν στις 30/03/2020  την έναρξη της λειτουργίας της Υπηρεσίας Ψυχολογικής Τηλεφροντίδας. Την υπηρεσία στελεχώνουν οι Κλινικοί Ψυχολόγοι του Τμήματος Ειδικής Ψυχολογίας για ψυχολογική στήριξη πασχόντων και άλλων ευάλωτων ψυχικά ατόμων από τον γενικό πληθυσμό.

Β. Εργαλεία υποστήριξης για τη διαχείριση πληροφοριών σχετικά με ύποπτα και επιβεβαιωμένα κρούσματα:

  1. Πλατφόρμα COVID 19: Ολοκληρωμένο μηχανογραφημένο σύστημα, διαχείρισης και συντονισμού των δραστηριοτήτων που αφορούν τα ύποπτα και επιβεβαιωμένα κρούσματα και ανάλυσης των δεδομένων που συλλέγονται  σε πραγματικό χρόνο για την άμεση σκιαγράφηση της εικόνας σχετικά με την εξάπλωση της πανδημίας στη Κύπρο. Αναπτύχθηκε από το Κέντρο Αριστείας ΚΟΙΟΣ, σε συνεργασία με το Υφυπουργείο. Αποτελεί το μοναδικό σημείο ηλεκτρονικής καταγραφής όλων των αναφορών σχετικά με τα ύποπτα και επιβεβαιωμένα κρούσματα κορωνοϊού. Τέθηκε στην υπηρεσία του Υπουργείου Υγείας από τις 15 Μαρτίου.
  2. Εφαρμογή (App) ΙΧΝΗΛΑΤΗΣ (COVTRACER) για αυτό-καταγραφή των μετακινήσεων των πολιτών μέσω GPS. Έχει αναπτυχθεί από το Κέντρο Αριστείας RISE, υπό την αιγίδα του Υφυπουργείου. Σημαντική η συμβολή του στην παρακολούθηση και διαχείριση της εξάπλωσης του ιού καθώς, μέσω της γνώσης των γεωγραφικών σημείων που βρέθηκαν οι πολίτες, παρέχονται χρήσιμες πληροφορίες για αποτελεσματική διαχείριση και λήψη στοχευμένων μέτρων.

Γ. Σύστημα διαχείρισης αιτημάτων για κατ’ εξαίρεση μετακινήσεις πολιτών:

  1. Υπηρεσία Γραπτού Μηνύματος (SMS) 8998
  2. Λειτουργία Τηλεφωνικού Κέντρου, 80012012 και 22 263030 για διευκόλυνση των πολιτών που αδυνατούν να εξυπηρετηθούν μέσω SMS
  3. Πλατφόρμα διαχείρισης αιτημάτων για κατ’ εξαίρεση άδειας μετακινήσεων για τα εργοτάξια - Υπουργείο Μεταφορών
  4. Πλατφόρμα Υπουργείου Εξωτερικών για επαναπατρισμό Κυπρίων Πολιτών

Δ. Ενημέρωση/Διευκόλυνση Πολιτών

  1. Πλατφόρμα DigitalSolidarityCY: Κλήθηκαν φορείς και επιχειρήσεις όπως θέσουν στην υπηρεσία των πολιτών, είτε δωρεάν είτε με χαμηλότερο κόστος, ψηφιακές υπηρεσίες και εργαλεία για σκοπούς εργασίας, εκπαίδευσης, ενημέρωσης, ψυχαγωγίας κλπ., για το διάστημα ισχύος των περιοριστικών μέτρων.

Κυριάκος Κόκκινος: «Πιο αποφασισμένοι από ποτέ»

Ο Υφυπουργός Καινοτομίας, Κυριάκος Κόκκινος, μιλώντας στην Offsite και κληθείς να σχολιάσει τις προκλήσεις που παρουσιάστηκαν μέσα σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα από την ημέρα ανάληψης των καθηκόντων του, ανέφερε μεταξύ άλλων πως «η ανάγκη και η σημασία της υλοποίησης του ψηφιακού μετασχηματισμού του κράτους, αλλά και της κοινωνίας αποδείχτηκε περίτρανα στις δυσμενείς συνθήκες που κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού. Είμαστε σήμερα, πιο αποφασισμένοι από ποτέ, να ολοκληρώσουμε το μεταρρυθμιστικό μας πρόγραμμα άμεσα, προάγοντας την χώρα σε κράτος σύγχρονο, φιλικό προς τον πολίτη και ανταγωνιστικό σε διεθνές επίπεδο». 

O Υφυπουργός κλείνοντας σημείωσε πως «ο ψηφιακός μετασχηματισμός αποτελεί όρο επιβίωσης για τις σύγχρονες οικονομίες που επιθυμούν να πρωταγωνιστούν στις αυριανές εξελίξεις. Υιοθετώντας προηγμένες ψηφιακές πρακτικές και καλλιεργώντας μία κουλτούρα καινοτομίας, βαδίζουμε δυναμικά προς μια νέα εποχή με πολυδιάστατα οφέλη για το κράτος και την κοινωνία».

Home