Τι αλλάζει με μπουφέ, φαγητά & ποτά στα ξενοδοχεία

Τι αλλάζει με μπουφέ, φαγητά & ποτά στα ξενοδοχεία

Οι αποστάσεις και τα μέτρα που ανακοίνωσε το υπουργείο

Σημαντικές αλλαγές ως προς την διάθεση τροφίμων και ποτών, καθώς και στην λειτουργία των μπουφέ στα ξενοδοχεία, περιλαμβάνουν οι οδηγίες του Υπουργείου Υγείας σε σχέση με την λειτουργία των ξενοδοχείων και των τουριστικών καταλυμάτων, τα οποία ανοίγουν τις πύλες τους τη Δευτέρα, 1η Ιουνίου.

Σε ό,τι αφορά την διάθεση τροφίμων και ποτών, προτείνονται τα εξής:

  • Εφαρμογή των μέτρων ατομικής προφύλαξης που αφορούν το προσωπικό. 
  • Διάθεση τροφίμων με βάση τα σχετικά ισχύοντα διατάγματα του Υπουργού Υγείας. Για τα εστιατόρια των ξενοδοχείων και τουριστικών καταλυμάτων θα ισχύσει ότι και για τα κέντρα αναψυχής. Στο παρόν στάδιο, δεν επιτρέπεται η λειτουργία μπαρ εντός των ξενοδοχείων και τουριστικών καταλυμάτων, όπως ούτε και σε υπαίθριους χώρους αυτών, για εξυπηρέτηση πελατών. Επιτρέπεται η χρήση μπαρ για προπαρασκευή τροφίμων/ ποτών από το προσωπικό.
  • Η ελάχιστη απόσταση μεταξύ των τραπεζιών πελατών που διαμένουν σε ξεχωριστά δωμάτια ορίζεται στα 2 μέτρα. Νοείται ότι αν μια οικογένεια χρησιμοποιεί διαμένει σε πέραν του ενός δωματίου, η απόσταση αυτή δεν χρειάζεται. 
  • Μείωση στο βαθμό που είναι εφικτό των συναλλαγών σε μετρητά και αντί αυτού προώθηση των ανέπαφων συναλλαγών.
  • Τα άτομα που μεταφέρουν τρόφιμα, ποτά ή αντικείμενα σε κλίνες/ υπνοδωμάτια στα πλαίσια υπηρεσίας δωματίου (room service) θα πρέπει να φορούν κατάλληλα γάντια και όπου είναι εφικτό να αφήνουν τον δίσκο με τα τρόφιμα/ποτά ή τα αντικείμενα έξω από την πόρτα του δωματίου, όχι όμως στο πάτωμα. Σε κάθε περίπτωση, να τηρούν την ελάχιστη απόσταση των δύο μέτρων από τον πελάτη. 

Εξυπηρέτηση πελατών από μπουφέ

Αναφορικά με την εξυπηρέτηση πελατών από μπουφέ, το Υπουργείο Υγείας συστήνει τα εξής:

  • Ο χώρος έκθεσης των φαγητών να τηρεί αυστηρά τις οδηγίες στα ισχύοντα Διατάγματα του Υπουργού Υγείας για αποφυγή συγχρωτισμού και να τηρείται η απαιτούμενη απόσταση, από πελάτη σε πελάτη, από πελάτη σε προσωπικό και από προσωπικό σε προσωπικό. 
  • Ο χώρος έκθεσης των φαγητών αποκόπτεται με εμφανή και ικανοποιητικό τρόπο και ρυθμίζεται η είσοδος - έξοδος ατόμων. Σε ώρες αιχμής, όπου ο αριθμός πελατών υπερβαίνει τον μέγιστο αριθμό διαθέσιμων θέσεων, η ρύθμιση εισόδου – εξόδου και γραμμής αναμονής ελέγχεται από καταρτισμένο άτομο.
  • Κατά την είσοδο στον χώρο έκθεσης φαγητών διασφαλίζεται η σωστή χρήση του αντισηπτικού σταθμού από τους πελάτες, πριν να έρθουν σε επαφή με εξοπλισμό ή τρόφιμα. Προτιμάται όμως, και καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια, όπως το σερβίρισμα στο μπουφέ πραγματοποιείται μόνο από το προσωπικό εστίασης, το οποίο θα φέρει τα ενδεδειγμένα μέτρα ατομικής προστασίας (μάσκα, γάντια) και θα τηρεί αυστηρούς κανόνες υγιεινής. Σκοπός είναι μεταξύ άλλων όπως μην υπάρχει επαφή του πιάτου από το προσωπικό αφού το έχει ήδη πιάσει ο πελάτης. 
  • Όσον αφορά χώρους προσφοράς καφέ, τσαγιού και χυμών, όπου υπάρχει η δυνατότητα να δημιουργηθούν επιπλέον χώροι καφέ, χυμών κλπ. και να προτιμώνται σταθμοί αυτόματης εξυπηρέτησης χωρίς την επαφή χεριών με τα μηχανήματα. Οι σταθμοί θα πρέπει να έχουν σταθμό απολύμανσης χεριών. 
  • Διευκολύνεται η γρήγορη εξυπηρέτηση των πελατών, παρέχοντας ανάλογα μέσα σερβιρίσματος για γρήγορη διέλευση. Στόχος είναι να μειώνεται ο χρόνος παραμονής του εκεί μεταξύ 1-2 λεπτών. Εννοείται ότι κάθε φορά που επιστρέφει στο μπουφέ θα γίνεται εξ αρχής η απολύμανση και γραμμή αναμονής, εκτός και αν βρεθούν καλύτερες λύσεις.
  • Διευκολύνεται η γρήγορη εξυπηρέτηση των πελατών, και μειώνεται η επαφή με φαγητά ή εργαλεία όπως λαβίδες, παρέχοντας ανάλογα ετοιμασμένες μερίδες ή εύκολα αυτοεξυπηρετούμενα φαγητά ή ποτά. Ενδεικτικό παράδειγμα είναι τα μεριδοποιημένα ψωμιά ή ατομικά ψωμάκια. 
  • Συστήνεται μεριδοποίηση προϊόντων, φαγητών, και να λαμβάνεται υπόψη η περιβαλλοντική πτυχή, στη χρήση υλικών μεριδοποίησης ή περιτυλίγματος.
  • Οι λαβίδες σερβιρίσματος είναι σημείο κρίσιμης σημασίας. Υπάρχουν οι ακόλουθες επιλογές: Οι λαβίδες να χρησιμοποιούνται μόνο από το προσωπικό που σερβίρει τους πελάτες, ή, εκεί που δεν υπάρχει η δυνατότητα σερβιρίσματος από το προσωπικό να γίνεται έκθεση των φαγητών σε ατομικά σκεύη τα οποία θα παίρνει μαζί του ο πελάτης όπως είναι. Εάν για κάποιο είδος τροφίμου είναι αναπόφευκτη η κοινή χρήση λαβίδας από τους πελάτες, τότε οπωσδήποτε πρέπει να υπάρχει πλησίον σταθμός απολύμανσης χεριών για υποχρεωτική χρήση από τον πελάτη πριν τον χειρισμό της λαβίδας, αλλά και η διεύθυνση του ξενοδοχείου/τουριστικού καταλύματος να μεριμνά για συχνή αλλαγή της λαβίδας. 
  • Η εκτέλεση εργασιών στο μπουφέ από το προσωπικό περιλαμβάνει αυστηρά μέτρα ατομικής προστασίας, απολύμανση χεριών κάθε φορά, προστατευτική μάσκα εφόσον θα πρέπει να πλησιάσει πελάτη ή άλλα άτομα σε απόσταση μικρότερης της ενδεδειγμένης. Αυτό ισχύει π.χ. όταν αναπληρώνονται φαγητά στο μπουφέ, όταν παρασκευάζονται φαγητά στο μπουφέ, όταν συμπληρώνονται πιατικά, ασημικά, γυαλικά κλπ., όταν αλλάζονται οι λαβίδες σερβιρίσματος, όταν πρέπει να καθαριστεί ο χώρος και οτιδήποτε άλλη εργασία.
  • Ενδείκνυται εναλλακτικά, όπου οι συνθήκες το επιτρέπουν, η παροχή υπηρεσίας δωματίου για αποσυμφόρηση. 
  • Να διασφαλίζεται η υγεία και ασφάλεια του προσωπικού που ασχολείται με το σερβίρισμα των τροφίμων στο μπουφέ, μέσα από μια σειρά ενεργειών / δράσεων που να μην τους φέρνουν σε επαφή με άλλες ομάδες, ειδικά στα εστιατόρια ή χώρο πισίνας και παρόμοια. Υπάρχουν επιλογές να δίδεται συγκεκριμένη ώρα εξυπηρέτησης, ή να υπάρχει ειδικός χώρος ή να προσφέρεται υπηρεσία room service. Η υπηρεσία room service μπορεί να προσφέρεται δωρεάν ή με μειωμένη χρέωση, ως μέτρο ενθάρρυνσης της χρήσης της. 
  • Προτείνεται η χρήση κλιμακωτού ωραρίου για αποσυμφόρηση χώρων εξυπηρέτησης πελατών.
  • Προτείνεται η τοποθέτηση διαχωριστικού προστατευτικού (από plexiglass) μεταξύ πελάτη και φαγητού όπου αυτό είναι εφικτό.
Home