Τι προτείνει η Αστυνομία για τα σκούτερ - Πιέσεις για νομοθεσία

Τι προτείνει η Αστυνομία για τα σκούτερ - Πιέσεις για νομοθεσία

Οι ενέργειες της Αστυνομίας για το θέμα

Έντονες συνεχίζουν να είναι οι ανησυχίες Αστυνομίας, βουλευτών αλλά και απλού κόσμου με την κυκλοφορία των ηλεκτρικών σκούτερ - PMV (Personal mobility vehicles) -  στους δρόμους της Κύπρου. Νέα αφορμή υπήρξε το θανατηφόρο δυστύχημα που σημειώθηκε την προηγούμενη εβδομάδα (30/08/2019) στην οδό Φραγκλίνου Ρούσβελτ, στη Λεμεσό, όπου έχασε τη ζωή της η Izabela Zofia Iwanska, 48 χρόνων από την Πολωνία, μόνιμη κάτοικος Κύπρου.

Συγκεκριμένα, αυτοκίνητο που οδηγούσε 34χρονος στην οδό Φραγκλίνου Ρούσβελτ, κάτω από συνθήκες που διερευνώνται από την Αστυνομία, παρέσυρε και τραυμάτισε θανάσιμα την άτυχη Izabela η οποία βρισκόταν εντός του οδοστρώματος και πιθανό να επέβαινε ηλεκτροκίνητου πατινιού.

Η 48χρονη μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο στο Γενικό Νοσοκομείο Λεμεσού όπου οι επί καθήκοντι ιατροί διαπίστωσαν το θάνατό της.

Τι γίνεται νομοθετικά με τα σκούτερ στην Κύπρο

2

Αρκετές είναι οι προσπάθειες που έγιναν για δημιουργία νομοθεσίας σχετικά με τα ηλεκτρικά σκούτερ με το Υπουργείο Μεταφορών να μην έχει θεσπίσει ακόμα κάποια σχετική νομοθεσία

Σε επικοινωνία που είχε η Offsite με την Τροχαία Αρχηγείου ενημερωθήκαμε ότι είναι αρκετά τα περιστατικά με τα επικίνδυνα σκούτερ που απασχολούν την Αστυνομία, η οποία κατέθεσε τις δικές τις εισηγήσεις. 

Συγκεκριμένα όπως μας ανέφερε η Τροχαία του Αρχηγείου, η Αστυνομία συμμετείχε στην Βουλή για το θέμα τον Δεκέμβριο του 2018 όπως και το Υπουργείο Μεταφορών. Συντονιστικός φορέας για το συγκεκριμένο θέμα είχε καθοριστεί το Υπουργείο Μεταφορών, ενώπιον του οποίου βρίσκεται και το νομοσχέδιο. Από τον Μάρτιο του 2017 η Αστυνομία είχε εκφράσει και γραπτώς τις απόψεις της ως προς το περιεχόμενο του νομοσχεδίου σχετικά με το κανονιστικό πλαίσιο που θα διέπει αυτά τα οχήματα αλλά και τις βασικές πρόνοιες που πρέπει να τηρούνται.

“Πιστεύουμε ότι εφόσον κάποιες ευρωπαϊκές χώρες θέσπισαν νομοθεσία όπως για παράδειγμα η Γερμανία και η Γαλλία έτσι πρέπει να γίνει και εδώ. Υπάρχει οξύ θέμα στην Κύπρο γιατί είναι πολλά τα ηλεκτρικά σκούτερ που κυκλοφορούν, βέβαια μέχρι τώρα είναι αμελητέοι οι αριθμοί των σκούτερ που εμπλέκονται σε τροχαία” δήλωσε εκπρόσωπος της Τροχαίας, ενώ συνεχίζοντας τόνισε ότι "κατά το θανατηφόρο της προηγούμενης Παρασκευής δεν εξακριβώθηκε ακόμα με μαρτυρία ότι η κοπέλα χρησιμοποιούσε το σκούτερ, καθώς στη σκηνή υπήρχε νησίδα και ενδεχομένως να το πήρε στα χέρια της για να διασταυρώσει το δρόμο”.

Ωστόσο, η εισηγήσεις της Αστυνομίας για το θέμα είναι

  1. Το ανώτατο όριο ταχύτητας να καθοριστεί στα 25 χιλιόμετρα. Αυτό μπορεί να ρυθμιστεί και από την κατασκευή των σκούτερ στοιχείο που επιβεβαίωσαν και οι κατασκευαστές τους.
  2. Κατά τις βραδινές ώρες οι οδηγοί των σκούτερ να χρησιμοποιούν φώτα, όπως γίνεται και με τα ποδήλατα, για να τους προσέχουν οι οδηγοί.
  3. Τα ηλεκτρικά σκούτερ δεν χρειάζεται να ασφαλιστούν, όπως και τα ποδήλατα.
  4. Να κυκλοφορούν σε ποδηλατόδρομους ή οπουδήποτε αλλού κινούνται τα ποδήλατα. Η κυκλοφορία τους να διέπεται όπου είναι και τα ποδήλατα, δηλαδή να ενταχθούν σε αυτή την κατηγορία. 

Αννίτα Δημητρίου: Να σταματήσει η ανεξέλεγκτη χρήση τους 

1

Η χρήση των ηλεκτρικών σκούτερ αλλά και τα περιστατικά με τα τροχαία ατυχήματα λόγω αυτών προκαλεί έντονο προβληματισμό στην βουλευτή του ΔΗΣΥ, Αννίτα Δημητρίου. 

Υπενθιμίζουμε ότι η Offsite ένα μήνα πριν επικοινώνησε για το θέμα με την κα Δημητρίου η οποία μας ενημέρωσε ότι: “Η εκτελεστική εξουσία ετοίμασε ένα νομοσχέδιο, το οποίο στάλθηκε στην Νομική Υπηρεσία για έλεγχο, όπου ζητήθηκαν διάφορες διευκρινίσεις για ζητήματα που δεν ρυθμίζονταν. Στη συνέχεια η εκτελεστική εξουσία διαβουλεύτηκε εκ νέου με τους εμπλεκόμενους φορείς για να διορθωθούν συγκεκριμένες πρόνοιες του προτεινόμενου νομοσχεδίου” 

Όπως υπογράμμισε η κα Δημητρίου σε νέα επικοινωνία που είχαμε μαζί της η κατάσταση παραμένει σε αναμονή. “Περιμένουμε την απάντηση από το Υπουργείο Μεταφορών για το τι θα γίνει. Πρέπει να πιέσουμε τα πράγματα γιατί δεν μπορεί να συνεχίσει αυτό το πρόβλημα. Το ζήτημα είναι να σταματήσει η ανεξέλεγκτη χρήση και λειτουργία των σκούτερ αυτών” τόνισε. 

Απάντηση από Υπουργείο Μεταφορών 

Σύμφωνα με ενημέρωση από το Υπουργείο Μεταφορών Επικοινωνιών και Έργων τo θέμα της νομοθετικής ρύθμισης της διακίνησης των «σκούτερ», θα είναι στο επίκεντρο συνάντησης στο Υπουργείο, την Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου 2019, στις 2μμ, υπό την προεδρία της Υπουργού Μεταφορών κας Βασιλικής Αναστασιάδου. Στη συνάντηση θα λάβουν μέρος όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς και υπηρεσίες.

Σημειώνεται ότι το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, μετά από γραπτά παράπονα που τέθηκαν ενώπιον του από  Δήμους τουριστικών περιοχών σχετικά με τη χρήση των «σκούτερ» στην περιοχή τους καθώς, επίσης, μετά και από αίτημα της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων ανέλαβε το 2017, πρωτοβουλία να εξετάσει τη δυνατότητα νομοθετικής ρύθμισης της διακίνησης των «σκούτερ».

Στα πλαίσια αυτά το όλο θέμα συζητήθηκε με όλους τους εμπλεκόμενους, και παρά το γεγονός ότι οι θέσεις των άμεσα επηρεαζόμενων Δήμων των τουριστικών περιοχών ήταν συγκρουόμενες και ούτε οι Δήμοι ούτε και η Αστυνομία αποδέχονταν την εποπτεία της όποιας νομοθετικής ρύθμισης υιοθετείτο, το Υπουργείο προχώρησε στη σύνταξη προσχεδίου νομοσχεδίου για τη ρύθμιση της διακίνησης των «σκούτερ», το οποίο τέθηκε ενώπιον της Νομικής Υπηρεσίας του Κράτους τον Ιούνιο του 2018, για νομοτεχνικό έλεγχο. 

 Η Νομική Υπηρεσία, μετά τη μελέτη του νομοσχεδίου, έθεσε σειρά ερωτημάτων τα οποία ουσιαστικά αφορούσαν τη ρύθμιση της αγοράς και όχι τη ρύθμιση διακίνησης των «σκούτερ». Διαφάνηκε, δηλαδή, ότι πριν τη ρύθμιση της διακίνησης των «σκούτερ» θα πρέπει να προηγηθεί η ρύθμιση της αγοράς.

Πρέπει να επισημανθεί ότι τα ίδια προβλήματα κατάταξης, διαχείρισης αστυνόμευσης και ρύθμισης των λεγόμενων “personal mobility vehicles” αντιμετωπίζουν όλες οι ευρωπαϊκές χώρες.

Ως εκ τούτου, το Υπουργείο μελετά τις εξελίξεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο  όπου ας σημειωθεί δεν υπάρχουν ολοκληρωμένες ρυθμίσεις και παράλληλα λόγω της σοβαρότητας του θέματος , προβαίνει  σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για την προώθηση νομοθετικής ρύθμισης των σκούτερ σε εθνικό επίπεδο.

 

Home