Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

ΥΚΕ: Οι ηλικιωμένοι χρειάζονται ενισχυμένη φροντίδα

Offsite Team
- 23.04.2020

ΥΚΕ: Οι ηλικιωμένοι χρειάζονται ενισχυμένη φροντίδα

Thumbnail
Τι λέει η Διευθύντρια των ΥΚΕ Μαρία Κυρατζή.

Οι Υπηρεσίες Κοινωνικής Ευημερίας και οι λειτουργοί τους βρίσκονται στην πρώτη γραμμή και σε αυξημένη επιφυλακή από την στιγμή που λήφθηκαν τα ενισχυμένα μέτρα για τον κορωνοϊό για να αντιμετωπίσουν τις ανάγκες των πολιτών που λόγω καραντίνας ενδεχομένως να είναι πιο έντονες και διαφοροποιημένες.

>>> Τώρα η Offsite και σε app. Κατεβάστε ΕΔΩ για Android και ΕΔΩ για iOS <<<

Ως ουσιώδης υπηρεσία οι ΥΚΕ εξακολουθούν από την πρώτη στιγμή να εργάζονται απρόσκοπτα με όλα τα προγράμματα παροχής υπηρεσιών προς τους πολίτες, με μικρές διαφοροποιήσεις και τηρώντας πάντα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας σε σχέση με την πανδημία, δήλωσε στο ΚΥΠΕ η Διευθύντρια των ΥΚΕ Μαρία Κυρατζή.

 

«Όσον αφορά τις περιπτώσεις ατόμων που χρειάστηκαν ενισχυμένη φροντίδα λόγω της καραντίνας, έχει παρατηρηθεί ανάγκη στα ηλικιωμένα κυρίως άτομα που απολύονται από το νοσοκομείο και γίνεται προσπάθεια, μέσα και από τα προγράμματα φροντίδας, όπως στέγη ηλικιωμένων, ή ενίσχυση της φροντίδας στο σπίτι από φροντιστές, έτσι ώστε να καλυφθεί η ανάγκη αυτή», ανέφερε.  

Η κ. Κυρατζή υπενθύμισε ότι λαμβάνοντας υπόψη τις συνθήκες που επικρατούν, το Υπουργείο Εργασίας μέσω του Σχεδίου Κρατικών Ενισχύσεων που διαχειρίζονται οι ΥΚΕ, αποφάσισε όπως προχωρήσει στην κατ’ εξαίρεση παραχώρηση του 30% της ετήσιας κρατικής χορηγίας που έλαβαν Φορείς για το έτος 2019 για τη λειτουργία προγραμμάτων 24ωρης Φροντίδας (Στέγες Ηλικιωμένων και Αναπήρων), ως προκαταβολή κρατικής ενίσχυσης για το έτος 2020.

Η ενέργεια αυτή, τόνισε η κ. Κυρατζή, έχει ως σκοπό να βοηθήσει τους Φορείς να καλύψουν άμεσες και τρέχουσες επείγουσες ανάγκες λειτουργίας των προγραμμάτων τους.

Σε ερώτηση αν λόγω της καραντίνας και των συνθηκών που επικρατούν οι ΥΚΕ χρειάστηκε να παράσχουν βοήθεια σε ακραίες περιπτώσεις ή περιπτώσεις που δεν αντιμετώπισαν ποτέ προηγουμένως η κ. Κυρατζή ανέφερε πως στη βάση των αρμοδιοτήτων τους οι ΥΚΕ χειρίζονται συνεχώς δύσκολα και ιδιαίτερα ευαίσθητα δεδομένα. Στο πλαίσιο αυτό, εξήγησε, όποια αναφορά καταλήξει στις Υπηρεσίες στην οποία υπάρχουν ζητήματα τα οποία επέτεινε ή προκάλεσε η πανδημία, έτυχαν χειρισμού.

«Για τα περιστατικά βίας στην οικογένεια, πάντοτε διαβαθμίζεται ο κίνδυνος από υψηλό σε χαμηλό με έσχατο μέτρο παρέμβασης την έκδοση δικαστικών διαταγμάτων όπως για παράδειγμα την απομάκρυνση θύματος βίας. Έτσι και αυτό το διάστημα, χρειάστηκε να προβούμε είτε σε μέτρα παρέμβασης συμβουλευτικού χαρακτήρα, είτε να παρέμβουμε με λήψη προστατευτικών μέτρων για την προστασία των πολιτών που αντιμετώπισαν σοβαρή δυσκολία», δήλωσε στο ΚΥΠΕ η Διευθύντρια των ΥΚΕ.  

Ανέφερε ότι οι Υπηρεσίες συνεχίζουν να λαμβάνουν κανονικά αναφορές για διάφορα ζητήματα από οποιονδήποτε, οι οποίες διερευνώνται, και ανάλογα με τη σοβαρότητα,  γίνονται οι απαραίτητες ενέργειες, δηλαδή αν υπάρξει σοβαρή αναφορά βίας στην οικογένεια, ο Λειτουργός θα παρευρεθεί εκεί όπου χρειάζεται για τις άμεσες ενέργειες που πρέπει να γίνουν.

«Πραγματοποιούνται τηλεφωνικές επικοινωνίες με τα άτομα που σχετίζεται μία αναφορά αλλά και τις τυχόν εμπλεκόμενες υπηρεσίες, πχ Αστυνομία, για συλλογή πληροφοριών και ανάλογα οι περιπτώσεις τυγχάνουν χειρισμού. Να τονίσω επίσης ότι λειτουργεί κανονικά και το πρόγραμμα του επί καθήκοντι Λειτουργού εκτός ωρών εργασίας, όπου καταγράφονται αναφορές και εκεί όπου υπάρχει σοβαρό ζήτημα παρευρίσκεται ο Λειτουργός», ανέφερε η κ. Κυρατζή.

Διαβεβαίωσε ότι οι ΥΚΕ εφαρμόζουν υπεύθυνα μεν τα μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας αλλά ταυτόχρονα χωρίς επιπτώσεις στην παροχή των Υπηρεσιών τους προς τους ευάλωτους πολίτες.

Σύμφωνα με την κ. Κυρατζή οι Λειτουργοί αξιολογούν έκτακτες ανάγκες των πολιτών που χρειάζονται τυχόν οικονομική βοήθεια ή άλλες διευθετήσεις προσωρινής διαμονής, έχουν επικοινωνία με τους εξυπηρετούμενους ενώ όλα τα προγράμματα φροντίδας λειτουργούν κανονικά και εκεί όπου χρειάστηκε, λόγω των ειδικών αδειών υπαλλήλων, έγιναν οι ανάλογες διευθετήσεις, έτσι ώστε να μην παραμείνει χωρίς φροντίδα κανένας εξυπηρετούμενος.  

Διαβεβαίωσε ακόμη ότι τα Κρατικά Ιδρύματα λαμβάνονται αυξημένα μέτρα υγιεινής και καθαριότητας και γίνεται προσπάθεια να υπάρχει συνεχώς όλος ο κατάλληλος εξοπλισμός για την προστασία των ενοίκων και των υπαλλήλων.

>>> Τώρα η Offsite και σε app. Κατεβάστε ΕΔΩ για Android και ΕΔΩ για iOS <<<

«Στα υπόλοιπα προγράμματα των ΥΚΕ, οι Λειτουργοί  εξυπηρετούν τους πολίτες με ανάλογες διευθετήσεις. Οι κάθε εξυπηρετούμενοι μπορούν να επικοινωνήσουν με τις Υπηρεσίες, αφού γνωρίζουν τους Λειτουργούς με τους οποίους συνεργάζονται. Σε περίπτωση δυσκολίας, επικοινωνούν με τα κεντρικά τηλέφωνα για δικτύωση με Λειτουργούς.  Επίσης, ενημερώνονται για τις Υπηρεσίες στις οποίες λειτουργούν γραμμές βοήθειας και παρέχουν στήριξη μέσω διαφόρων προγραμμάτων με τα οποία συνεργαζόμαστε στενά», ανέφερε η κ. Κυρατζή.

Επιπρόσθετα ανέφερε ότι η συνεργασία με άλλες Υπηρεσίες του κράτους γίνονται πλέον μέσω τηλεφωνικών συνδιασκέψεων.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΣΤΗΡΙΞΗ ΠΟΛΙΤΩΝ

Τηλεφωνική Γραμμή Άμεσης Βοήθειας Θυμάτων Βίας στην Οικογένεια 1440

 Λειτουργεί όλο το 24ωρο/7 μέρες την εβδομάδα, ολόχρονα από τον Σύνδεσμο Προστασίας και Αντιμετώπισης της Βίας στην Οικογένεια (ΣΠΑΒΟ)

Ευρωπαϊκή γραμμή στήριξης παιδιών και εφήβων 116111

 Λειτουργεί Δευτέρα μέχρι Παρασκευή, 12:00 - 20:00 και Σάββατο, 09:30 - 14:00 από κοινοπραξία ΣΠΑΒΟ και Hope For Children, CRC Policy Center

Γραμμή του Πολίτη -1460 Αστυνομία

 24ωρη γραμμή βοήθειας

Στήριξη μέσω διαδικτυακής επικοινωνίας http://www.foni.org.cy/el/poioi-eimaste

 Ιστοσελίδα Συμβουλίου Εφαρμογής της Εθνικής Στρατηγικής για την Καταπολέμηση της Σεξουαλικής Κακοποίησης και Εκμετάλλευσης Παιδιών και της Παιδικής Πορνογραφίας «Φωνή».

1410 Γραμμή Βοήθειας

 Λειτουργεί Δευτέρα – Παρασκευή 10:00 – 23:00 και Σάββατο - Κυριακή 15:00 - 23:00 από τον Οργανισμό Νεολαίας Κύπρου

Ασχολείται με θέματα καθημερινότητας αλλά και πιο σύνθετα θέματα όπως ουσίες εξάρτησης, θέματα σεξουαλικότητας, διατροφικές διαταραχές κ.ά.

Μέτρα στήριξης του Υπουργείου Εργασίας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων (ΥΕΠΚΑ) για αντιμετώπιση των επιπτώσεων του κορωνοϊού https://www.coronavirus.mlsi.gov.cy/

Ιστοσελίδα για υποβολή αιτήσεων.

1433 - Γραμμή Ενημέρωσης ΥΕΠΚΑ

 

Λειτουργεί Δευτέρα μέχρι Παρασκευή 08:00 - 18:00

Ενημέρωση για όλες τις έκτακτες αποφάσεις που λαμβάνονται για αντιμετώπιση των επιπτώσεων του κορωνοϊού και αφορούν αποκλειστικά και μόνο το ΥΕΠΚΑ.

Υπηρεσία Ψυχολογικής Τηλεφροντίδας Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας - 99 92 84 05 και 99 92 84 06.

 Λειτουργεί 9 π.μ. – 10 π.μ. και 1 μ.μ. – 2 μ.μ. όλες τις μέρες της εβδομάδας

Κατά προτεραιότητα απευθύνεται σε πάσχοντες από τον COVID-19, με βεβαρυμένο ιστορικό ψυχικής υγείας και σε συγγενείς πασχόντων από τον COVID-19, καθώς και άλλων ευάλωτων ψυχικά ατόμων από τον γενικό πληθυσμό.

Σχέδιο λειτουργίας κινητών συνεργείων στο πλαίσιο της αντιμετώπισης της πανδημίας του κορωνοϊού από τον Επίτροπο Εθελοντισμού και μη Κυβερνητικών Οργανώσεων

Οι πολίτες που έχουν ανάγκη αποτείνονται στις Αρχές Τοπικής Αυτοδιοίκησης ή σχετικές μη κυβερνητικές οργανώσεις με αίτημα κατ’ οίκον παράδοσης προϊόντων υπεραγοράς ή/και φαρμακείου. Οι ΑΤΑ ή ΜΚΟ, εφόσον επιβεβαιώσουν την ανάγκη, διαβιβάζουν το αίτημα σε τηλεφωνικό κέντρο στο Γραφείο του Επιτρόπου, ο οποίος το διεκπεραιώνει σε συνεργασία με δίκτυο επιχειρήσεων και εθελοντών. Οι πολίτες μπορούν να αιτούνται όσες φορές έχουν ανάγκη.

ΚΥΠΕ

 

Home