Υπ. Παιδείας με νότα αισιοδοξίας: Θα κλείσουμε ομαλά τη χρονιά

Υπ. Παιδείας με νότα αισιοδοξίας: Θα κλείσουμε ομαλά τη χρονιά

Όσα ανακοινώθηκαν

Υπό τις περιστάσεις θα κλείσουμε τη σχολική χρονιά ομαλά, είπε ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Πρόδρομος Προδρόμου, μιλώντας σε σημερινή συνέντευξη Τύπου, στο Προεδρικό Μέγαρο, σε σχέση με το θέμα της επαναλειτουργίας των σχολείων.

>>> Τώρα η Offsite και σε app. Κατεβάστε ΕΔΩ για Android και ΕΔΩ για iOS <<<

Ανέφερε, παράλληλα, ότι στις αρχές της επόμενης εβδομάδας θα ανακοινωθεί το λεπτομερές πρόγραμμα των Παγκύπριων Εξετάσεων και ξεκαθάρισε ότι δεν θα διεξαχθούν εξετάσεις στην Α΄ και Β΄ Λυκείου και στο γυμνάσιο.

Ο κ. Προδρόμου ανέφερε στις αρχικές του δηλώσεις ότι τους τελευταίους δύο μήνες έχει γίνει κάτι πολύ σημαντικό, προσθέτοντας ότι το Υπουργείο Παιδείας σε αυτή την περίοδο αντιμετώπισε την πρόκληση και την απειλή κατά της δημόσιας υγείας με πρωτόγνωρα ταχείς ρυθμούς.

«Αναπτύξαμε την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Αξιοποιώντας το φιλότιμο, την εργατικότητα, τις γνώσεις και συχνά και την πρωτοβουλία χιλιάδων εκπαιδευτικών σε όλη την Κύπρο, η δημόσια εκπαίδευση έκανε ένα μεγάλο βήμα μπροστά, ένα άλμα προόδου. Καταφέραμε όλοι μαζί να αξιοποιήσουμε την ψηφιακή τεχνολογία και να στηρίξουμε εκπαιδευτικά τους μαθητές και τις μαθήτριες που έπρεπε να μείνουν στο σπίτι. Και αυτή την κατάκτηση θα τη διατηρήσουμε, διότι ξεπερνώντας αντιδράσεις, συντηρητικά αντανακλαστικά, πάντα σε όποιο βήμα προόδου υπάρχει και ο σκεπτικισμός, ξεπερνώντας όλες τις αντιρρήσεις, το Υπουργείο Παιδείας μαζί με δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικούς, με την αμέριστη στήριξη των γονέων σε όλη αυτή την διαδρομή, αλλά και με τη θετική ανταπόκριση των παιδιών, εφαρμόσαμε ένα πολύπλευρο πρόγραμμα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και παιδαγωγικής στήριξης», πρόσθεσε.  

Το σχολείο, συνέχισε ο κ. Προδρόμου, ήταν μαζί με τα παιδιά, ήταν μαζί με τις οικογένειες σε όλη την διάρκεια της κρίσης.  

«Με ανάλογο τρόπο και έτσι σήμερα, το δημόσιο σχολείο πρέπει να συνταχθεί με την κοινωνία. Το εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει να προχωρήσει και να σχεδιάσει την επόμενη μέρα και στο στίβο της γνώσης και της μάθησης, για να κερδίσουμε ξανά την κανονική ζωή μας με σύνεση και με προσοχή. Με τα υγειονομικά μέτρα, τα οποία ενδείκνυται να τηρήσουμε επιστρέφουμε σταδιακά στα σχολεία και εκπληρώνουμε την αποστολή της μάθησης, της μόρφωσης και της καλλιέργειας. Και με τον ίδιο τρόπο σήμερα υπολογίζουμε στους ενεργούς εκπαιδευτικούς που θα βρεθούν στις τάξεις, δίπλα στα παιδιά και όλοι μαζί συλλογικά με ευθύνη θα κερδίσουμε και αυτό το στοίχημα της υπεύθυνης επιστροφής», σημείωσε.  

Οι αποφάσεις που έχει πάρει η Κυβέρνηση, συνέχισε ο κ. Προδρόμου, όπως και σε όλους τους άλλους τομείς, αλλά και για τον τομέα της εκπαίδευσης έχουν ληφθεί βεβαίως με τη σύμφωνη γνώμη των ειδικών, οι οποίοι σε όλοι αυτή τη διαδρομή στήριξαν και ενημέρωσαν σωστά την Κυβέρνηση.  

«Χρησιμοποιήσαμε τους εμπειρογνώμονες του Υπουργείου Υγείας. Πήραμε κατευθύνσεις για τη δεύτερη φάση της σταδιακής άρσης των περιορισμών και όταν απελευθερωθούν πολλές δραστηριότητες, όταν οι άνθρωποι θα εργάζονται, όταν οι άνθρωποι θα μετακινούνται, θα μετακινούμαστε, θα μπορούμε να κάνουμε περιπάτους και μικρές συναθροίσεις, οι άνθρωποι θα μπορούν να αθλούνται, θα λειτουργεί το λιανικό εμπόριο και δεκάδες χιλιάδες καταστήματα, μπορούν κάτω από προϋποθέσεις υγειονομικής ασφάλειας να λειτουργήσουν σταδιακά και τα σχολεία», πρόσθεσε.  

Ο κ. Προδρόμου είπε πως οι αποφάσεις έχουν ληφθεί στη βάση συγκεκριμένων δεδομένων, τα οποία αν παραμένουν τα ίδια ή αν βελτιωθούν δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα.  

«Αν, όμως, χρειαστεί δεν θα διστάσουμε να αναπροσαρμόσουμε ή να αναθεωρήσουμε τις όποιες αποφάσεις. Εξάλλου, είναι αυτή η ίδια η Κυβέρνηση, η οποία από την αρχή όταν χρειάστηκε πήρε τα συγκεκριμένα μέτρα, μεταξύ των οποίων ήταν η αναστολή της φοίτησης στα σχολεία. Ακολουθούμε, όμως τις έγκυρες, τις επιστημονικά τεκμηριωμένες συμβουλές και την καθοδήγηση από τους ειδικούς και από το Υπουργείο Υγείας. Αντιλαμβάνομαι πλήρως τις ανησυχίες που υπάρχουν. Η εφαρμογή των αποφάσεων είναι υπό την αίρεση των δεδομένων που ισχύουν σε κάθε στιγμή. Θα προχωρήσουμε με την πιστή εφαρμογή και την τήρηση υγειονομικών πρωτοκόλλων για επιστροφή με ασφάλεια. Έχουν ετοιμαστεί κατάλληλα υγειονομικά πρωτόκολλα για τις διευθύνσεις των σχολείων και για τους εκπαιδευτικούς, αλλά και για τους μαθητές/τριες, όπως και σχετικές οδηγίες θα δοθούν στους γονείς και κηδεμόνες», συμπλήρωσε.  

Ο Υπουργός Παιδείας είπε, παράλληλα, ότι αύριο διοργανώνεται μια μαζική τηλεδιάσκεψη μέσω της οποίας μέλη της ειδικής συμβουλευτικής ομάδας του Υπουργείου Υγείας, η οποία ομάδα αποτελείται από γνωστούς γιατρούς, από καθηγητές πανεπιστημίων, θα ενημερώσουν διεξοδικά τις διευθυντικές ομάδες των λυκείων και των τεχνικών σχολών σχετικά με τα πρωτόκολλα, τις προφυλάξεις και τους κανόνες που πρέπει να τηρηθούν στο σχολείο από τη Δευτέρα, 11 Μαΐου.  

«Ανάλογες επιμορφωτικές τηλεδιασκέψεις θα γίνουν την ερχόμενη εβδομάδα και για τα γυμνάσια και για την Δημοτική Εκπαίδευση και για τα νηπιαγωγεία. Και στη συνέχεια θα γίνουν αντίστοιχες ενημερώσεις με τηλεδιασκέψεις για ευρείες ομάδες εκπαιδευτικών. Δεν θα μείνουμε μόνο στις διευθυντικές ομάδες», πρόσθεσε.  

Ο κ. Προδρόμου ανέφερε, επίσης, ότι αύριο το απόγευμα το Υπουργείο, ο ίδιος με συνεργάτες του θα αφιερώσουν δύο ώρες για απευθείας επικοινωνία μέσω του Facebook και θα δεχτούν και θα απαντήσουν απευθείας ερωτήσεις του ευρύτερου κοινού μέσω του Messenger.  

Είπε, επίσης, ότι έχει προσαρμοστεί το σύστημα και θα γίνεται κανονικά η μεταφορά όσων παιδιών μετέβαιναν προηγουμένως στα σχολεία με λεωφορεία, θα γίνει κανονικά με το νέο ωράριο λειτουργίας.  

Σημείωσε, επιπρόσθετα, ότι στα σχολεία τα παιδιά αναλόγως της βαθμίδας και της τάξης θα ακολουθήσουν διαφορετικό πρόγραμμα, με κύριο στόχο να επανασυνδεθούν με τη γνωστική διαδικασία, τη μάθηση και την ίδια τη σχολική κοινότητα στην οποία ανήκουν.  

«Το χρειαζόμαστε αυτό και για τη σύνοψη της διδασκαλίας που έγινε φέτος, για επαναλήψεις, αλλά και προετοιμασία για την επόμενη σχολική χρονιά, αλλά ταυτόχρονα θέλω να υπογραμμίσω ότι δεν θα διακόψουμε την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Η ομάδα της κάθε τάξης, τις μέρες που θα μείνει στο σπίτι και θα φοιτούν οι συμμαθητές τους, θα παρακολουθεί και από το σπίτι το μάθημα που θα γίνεται μέσα στο σχολείο εξ αποστάσεως», πρόσθεσε.  

Με αυτό τον τρόπο, συνέχισε ο κ. Προδρόμου, δεν θα υπάρξει κανένα κενό.  

«Στην πραγματικότητα όλα τα παιδιά, στα λύκεια, τις τεχνικές σχολές και τα γυμνάσια είτε βρίσκονται τη συγκεκριμένη ημέρα με φυσική παρουσία στην τάξη είτε είναι στο σπίτι, θα παρακολουθήσουν μαθήματα συνεχώς μέχρι το τέλος του σχολικού έτους» , συμπλήρωσε.  

Σημείωσε ότι προτρέπονται οι εκπαιδευτικοί που έχουν παιδιά να τα φέρουν μαζί τους στο σχολείο, σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους θα απασχοληθούν όση ώρα οι γονείς τους θα πρέπει να κάνουν μάθημα, από συναδέλφους εκπαιδευτικούς που υπάρχουν αυτές τις μέρες αρκετοί μέσα στα σχολεία, αφού η φοίτηση, τα παιδιά στο σχολείο είναι ο μισός αριθμός, καθώς θα διδαχθούν μόνο τα εξεταζόμενα μαθήματα.  

Σε ερώτηση με ποια κριτήρια λήφθηκαν οι αποφάσεις για επαναλειτουργία των σχολείων, ο κ. Προδρόμου είπε ότι τις αποφάσεις τις πήραμε με εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά κριτήρια, με κριτήριο την ανάγκη για εκπαίδευση.  

«Υπάρχει αμφιβολία ότι οφείλουμε να επιτρέψουμε στους τελειόφοιτους να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους όσο γίνεται πιο ομαλά και να έχουν ένα κανονικό και αξιόπιστο απολυτήριο; Να έχουν χρόνο για μελέτη και εμπέδωση, προετοιμασία για τις εισαγωγικές εξετάσεις ; Υπάρχει κάποιος, ο οποίος μπορεί να ισχυριστεί ότι επειδή υπήρξε μια επιδημία δεν θα πρέπει να εισαχθούν τα παιδιά στο Πανεπιστήμιο ή δε θα πρέπει να πάρουν απολυτήριο ; Δε νομίζω. Υπάρχει αμφιβολία ότι χρειάζεται και οι άλλοι μαθητές και μαθήτριες του λυκείου, των γυμνασίων, να επανασυνδεθούν με την σχολική κοινότητα, με την τάξη τους, αλλά και με την γνωστική διαδικασία, να θυμηθούν ότι είναι μαθητές και μαθήτριες, παιδιά σε μια ηλικία χαράς; Υπάρχει αμφιβολία ότι είναι απαραίτητο και οι εκπαιδευτικοί να στηρίξουν ιδιαίτερα αυτά τα παιδιά που το Σεπτέμβριο θα αλλάξουν βαθμίδα, θα κάνουν ένα άλμα από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο, από το Γυμνάσιο στο Λύκειο; », πρόσθεσε.  

Αμφιβάλει κανένας, διερωτήθηκε, επίσης, ότι χρειαζόταν έστω και ένα μήνα αν έχουμε, έστω και δύο εβδομάδες να το δώσουμε σε αυτά τα παιδιά;

 

«Έχει κανείς το δικαίωμα να πει ότι αν είναι ενάμιση μήνας μόνο μπορούμε να στερήσουμε από τα παιδιά τις εκπαιδευτικές δυνατότητες; Υπάρχει κανένας που λέει ότι και τα παιδιά των μικρότερων ηλικιών, του δημοτικού, δεν πρέπει να ξανά βρουν την κοινωνικότητα τους, με τους συμμαθητές και τους φίλους τους; Κοινωνικότητα υγειονομικά προσαρμοσμένη, αλλά τη χαρά, την ικανοποίηση να δουν τη δασκάλα, την νηπιαγωγό τους. Υποστηρίζει κανένας ότι είναι αμελητέο τα παιδιά να ζήσουν έστω και ένα μήνα, τη χαρά του σχολείου;», συμπλήρωσε.  

Ανέφερε, επίσης, ότι το σχολείο εκπληρώνοντας την εκπαιδευτική λειτουργία του -αυτό είναι το κριτήριο για μας- ταυτόχρονα θα διευκολύνει δεκάδες χιλιάδες γονείς, ναι για να μπορούν να επαναλάβουν τις κανονικές ασχολίες τους και κυρίως να εργαστούν.  

Ερωτηθείς αν θα γίνουν εξετάσεις για την Α΄ και Β΄ Λυκείου και για τις τρεις τάξεις του Γυμνασίου, ο κ. Προδρόμου είπε ότι στο εκπαιδευτικό σύστημα, «το πρώτο μέλημα μας δεν είναι οι εξετάσεις, για αυτό και όσο προηγουμένως γινόντουσαν συζητήσεις, δεν είναι το εκπαιδευτικό σύστημα, ούτε η πολιτική μας εξετασιοκεντρική».  

«Δεν είναι προτεραιότητα αυτή τη στιγμή να γίνουν εξετάσεις, παρά μόνο στη Γ΄ Λυκείου όπου είναι αντικειμενική η ανάγκη, αδήριτη, και βεβαίως στις υπόλοιπες τάξεις έχουμε άλλες προτεραιότητες. Αν υπήρχε περισσότερος χρόνος, ναι θα έπρεπε να ολοκληρωθεί η σχολική χρονιά και η αξιολόγηση των μαθητών όπως προβλέπουν οι κανονισμοί. Τώρα που έχουμε μερικές εβδομάδες σημασία περισσότερο έχει να γίνει στήριξη των παιδιών, να γίνουν εργασίες εμπέδωσης, να συζητήσουν και να προετοιμαστούν τα παιδιά και για την επόμενη σχολική χρονιά. Είναι και αυτό σημαντικό. Έχουμε καταγράψει το τι έχει διδαχθεί φέτος και έχουμε μετρήσει σε τι υπολείπεται αυτό από τι θα πρέπει να υπάρχει στην αρχή της επόμενης χρονιάς και η επόμενη χρονιά θα ξεκινήσει αφιερώνοντας ένα μέρος, του πρώτου μήνα, του Σεπτεμβρίου, αναλόγως της βαθμίδας, της τάξης και του τι χρειάζεται, για να αναπληρώσουμε όσο γίνεται αυτά που χάθηκαν φέτος», συμπλήρωσε.  

Άρα, λοιπόν, συνέχισε ο κ. Προδρόμου, στις τάξεις της Α΄ και Β΄ Λυκείου, όπως και στο γυμνάσιο, θα γίνουν αυτές οι εργασίες και βεβαίως δεν θα είναι καθόλου μάταιος χρόνος, αφού τα παιδιά θα προετοιμαστούν και για την επόμενη χρονιά, έστω και αν δεν θα γίνουν εξετάσεις.  

Είπε, επίσης, ότι και η αξιολόγηση θα γίνει όπως προβλέπουν οι κανονισμοί, απλώς θα απουσιάζει ένα τμήμα της, που είναι η τελική γραπτή εξέταση. «Δεν υπάρχει κανένα κόλλημα και επομένως, ούτε υπάρχει και κανένας ανησυχίας ή αγωνίας. Οι δε εκπαιδευτικοί νομίζω ότι είναι οι πρώτοι που ξέρουν την τάξη, τα παιδιά, τις επιδόσεις τους και σε δεύτερο τετράμηνο, γιατί η διακοπή της φοίτησης έγινε περίπου στη μέση του δεύτερου τετραμήνου. Άρα, διανύθηκε διδαχτικός χρόνος στο δεύτερο τετράμηνο. Νομίζω ότι υπό τις περιστάσεις θα κλείσουμε την χρονιά ομαλά», σημείωσε.      

 

Απαντώντας σε ερώτηση πότε θα ανακοινωθεί το λεπτομερές πρόγραμμα των Παγκύπριων Εξετάσεων, ο κ. Προδρόμου είπε ότι θα ανακοινωθεί στις αρχές της επόμενης εβδομάδας.  

«Και εδώ με λύπη μου θέλω να πω ότι κάποιοι ασυνείδητοι, - πραγματικά διερωτάται κανένας πώς σκέφτονται και στεναχωριέται, δε νομίζω ότι είναι αστείο αυτό- να έχουν διαδώσει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ένα ψεύτικο πλαστό πρόγραμμα εξετάσεων. Δυστυχώς υπάρχουν και τέτοια ανησυχητικά σημεία. Το Υπουργείο Παιδείας βέβαια θα λάβει τα μέτρα του. Δε θέλω να το κάνω ζήτημα, απλώς τα παιδιά να ξέρουν, της Γ ΄ Λυκείου και του 3ου έτους των Τεχνικών Σχολών ότι τις αρχές της επόμενες εβδομάδας που θα πάνε και στο σχολείο, μιλώ για τους τελειόφοιτους πάντα θα ενημερωθούν, θα έχουν το λεπτομερές πρόγραμμα των εξετάσεων», σημείωσε.  

 

Σε ερώτηση τι γίνεται με το θέμα του δωρεά προγεύματος σε δικαιούχους μαθητές, ο κ. Προδρόμου είπε ότι «ήδη μετά από αρκετές προσπάθειες που άξιζαν το κόπο και χρειάστηκαν προσπάθειες, γιατί αυτό το πρόγραμμα χρηματοδοτείται εν μέρει και από την ΕΕ, είχαμε καταφέρει και ξεκίνησε μόλις αυτές τις μέρες, ένα σύστημα επειδή δεν μπορούσε να γίνεται σίτιση των παιδιών στα σχολεία που δεν λειτουργούσαν, να δίνεται μια χορηγία, μια οικονομική ενίσχυση, αντίστοιχη της σίτισης στις οικογένειες τους».  

«Τώρα που θα επιστρέψουμε στα σχολεία, επειδή δεν ενδείκνυται η λειτουργία των κυλικείων, οι οδηγίες, η κατεύθυνση που έχουμε πάρει από τους ειδικούς είναι να αποφευχθεί η λειτουργία κυλικείων και η διάθεση τροφίμων μέσα στα σχολεία γενικά, οπότε θα συνεχίσουμε ενισχύοντας τις οικογένειες και θέλω να είμαι βέβαιος ότι οι οικογένειες αυτή την οικονομική ενίσχυση που θα έχουν θα την αφιερώσουν στην φοίτηση των παιδιών που προηγουμένως θα ενίσχυε το σχολείο.  

Ερωτηθείς αν ισχύει ότι κάποια ιδιωτικά σχολεία ενημέρωσαν τους μαθητές τους ότι θα συνεχίσουν διαδικτυακά και τι ισχύει για τα ιδιωτικά νηπιαγωγεία, ο κ. Προδρόμου είπε ότι οι αποφάσεις έχουν ληφθεί από την Κυβέρνηση με καθολικότητα, ισχύουν για όλα τα σχολεία.  

«Ανακοινώσαμε ότι τα ιδιωτικά σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης, κατά αναλογία στο τελικό έτος, είτε είναι εξατάξια είτε εφτατάξια, μπορούν να ξεκινήσουν όπως και τα δημόσια, στις 11 Μαΐου. Το Υπουργείο Παιδείας καταρτίζει πρόγραμμα λειτουργίας. Έχει εκπαιδευτικούς, οι οποίοι εξαρτώνται, διορίζονται από το Υπουργείο σε όλα τα δημόσια σχολεία και βεβαίως τους δίνουμε οδηγίες. Δεν γίνεται ακριβώς το ίδιο στα ιδιωτικά σχολεία. Τα ιδιωτικά σχολεία έχουν την ευχέρεια κάποιων δικών τους αποφάσεων. Βεβαίως, δεν θα μπορούσαν να είχαν λειτουργήσει προηγουμένως προτού δοθεί η άδεια από τις υγειονομικές συνθήκες. Ούτε όμως μπορούμε να εξαναγκάσουμε ή επιτακτικά να πούμε σε ένα ιδιωτικό σχολείο ότι θα πρέπει εάν μπορεί και επιθυμεί να συνεχίσει εξ αποστάσεως στήριξη των παιδιών να το κάνει στο υπόλοιπο διάστημα», συμπλήρωσε.  

Ταυτόχρονα, συνέχισε ο κ. Προδρόμου, τα ιδιωτικά σχολεία στη Μέση Εκπαίδευση δεν είναι όλα ακριβώς τα ίδια.  

«Αυτό το γνωρίζουν οι γονείς, το γνωρίζουν οι ενδιαφερόμενοι. Υπάρχουν όμοιου τύπου που έχουν άλλες υποχρεώσεις ως προς τα αναλυτικά προγράμματα, κάποιες υποχρεώσεις παρόμοιες με αυτές του δημόσιου σχολείου. Υπάρχουν άλλα, τα οποία δεν έχουν καμία τέτοια υποχρέωση ούτε ως προς το πρόγραμμα», συμπλήρωσε.  

Όσον αφορά τα ιδιωτικά νηπιαγωγεία, συνέχισε ο κ. Προδρόμου, και εκεί βεβαίως δίνεται η δυνατότητα να λειτουργήσουν τηρουμένων των υγειονομικών πρωτοκόλλων και οι αποφάσεις για τα υγειονομικά μέτρα ασφάλειας, δεν είναι μόνο του Υπουργείου Παιδείας.  

«Από την πρώτη στιγμή μας έχουν δοθεί οδηγίες ότι θα πρέπει να γίνει αραίωση στα σχολεία και η αραίωση αυτή οδήγησε στον αριθμό 12 παιδιά ανά τάξη, ανά αίθουσα διδασκαλίας και ο αριθμός 12 προέκυψε λαμβανομένου υπόψιν του χώρου, του εμβαδού των σχολικών τάξεων στα δημόσια σχολεία. Σε άλλα σχολεία αν είναι διαφορετικά τα δεδομένα, διαφορετικές θα είναι και οι αποφάσεις. Δεν σημαίνει ότι σε οποιαδήποτε αίθουσα μπορεί να πουν 12 παιδιά. Αν υπάρχουν μικρότερες αίθουσες θα είναι λιγότερα τα παιδιά», συμπλήρωσε.  

Όπως είπε, τα ιδιωτικά νηπιαγωγεία, λοιπόν, θα πρέπει να τηρήσουν αυτούς τους κανονισμούς λειτουργίας «και αντιλαμβάνομαι ότι θα υπάρξουν δυσκολίες».  

«Δυστυχώς, όμως, δεν υπάρχει άλλη λύση. Η επιλογή που είχαμε να πάρουμε και για το δημόσιο σχολείο και για όλα τα σχολεία ήταν ή σταδιακά ή καθόλου και προτιμήσαμε σταδιακά να ανοίξουν, να λειτουργήσουν έστω για κάποιο διάστημα. Εναπόκειται, λοιπόν, στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία να βρεθούν κάποιες λύσεις, οι οποίες θα είναι συμβατές με τους υγειονομικούς όρους που πρέπει όλοι να ακολουθήσουμε», πρόσθεσε.  

Σε ερώτηση αν στους μαθητές που δε θα προσέλθουν στα σχολεία και δεν ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες θα μπουν απουσίες, ο κ. Προδρόμου είπε ότι όσα παιδιά ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες και έχει καθοριστεί επ΄ ακριβώς από το Υπουργείο Υγείας με κατάλογο που έχει εκδοθεί από τις Ιατρικές Υπηρεσίες ποιοι είναι αυτοί που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες σε σχέση με τη νόσο του κορωνοϊου, δηλαδή όχι γενικά, και όλοι αυτοί, πρέπει να παραμείνουν στο σπίτι και τα παιδιά όσα είναι που ανήκουν σε αυτές τις ομάδες και θα παραμείνουν στο σπίτι θα έχουν εκπαιδευτική υποστήριξη από το σχολείο.  

«Τα σχολεία λειτουργούν ξανά. Δίνουμε τη δυνατότητα στα παιδιά να πάνε στο σχολείο. Το σχολείο δεν έχει νόημα να λειτουργεί με το ζόρι. Το σχολείο πρέπει να λειτουργεί με παιδιά, τα οποία επιθυμούν να είναι εκεί γιατί θέλουν να πάρουν γνώσεις. Οι γονείς τους να νιώθουν ότι στο σχολείο είναι το σωστό περιβάλλον. Αυτό το υπόλοιπο διάστημα του χρόνου, από τη στιγμή που τα σχολεία έχουν επαναλειτουργήσει κανονικά, θα ισχύουν βεβαίως οι κανονισμοί που ισχύουν πάντοτε. Εάν το ερώτημα είναι οι απουσίες, που για μένα είναι το τελευταίο, θα τηρούνται απουσίες. Απ΄ εκεί και πέρα, όμως, το κύριο ερώτημα που πρέπει να βάλουν όλοι στο μυαλό τους είναι θα είναι επωφελές ή όχι να πάνε τα παιδιά στα σχολεία», πρόσθεσε.  

Όπως είπε, η Β΄ Λυκείου προετοιμάζεται για να πάει του χρόνου στην τελική τάξη.

«Στην τάξη εκείνη στην οποία θα διεκδικήσουν διαγωνιστικές εξετάσεις για πανεπιστήμια, θα πάρουν απολυτήριο. Είναι ουσιαστικό αυτό το τελευταίο διάστημα να κάνουν μαθήματα, να κάνουν επαναλήψεις, να κάνουν εμπέδωση, να πάνε πιο προετοιμασμένοι στην Γ΄ τάξη τον Σεπτέμβριο. Βεβαίως, αν κάποιοι θεωρούν ότι θα είναι καλύτερα να μείνουν στο σπίτι, δεν μπορεί κανείς να σύρει τα παιδιά στα σχολεία. Βεβαίως, γονείς οι οποίοι θα προτρέψουν τα παιδιά τους να μην πάνε στο σχολείο θα είναι μια δική τους επιλογή. Το σχολείο, όμως, λειτουργεί κανονικά», σημείωσε.  

Αναφορικά αν θα λειτουργήσουν τα ολοήμερα θερινά σχολεία και οι κατασκηνώσεις, ο κ. Προδρόμου είπε ότι οι κατασκηνώσεις, δυστυχώς, έχει τεθεί το ερώτημα και η απάντηση είναι όχι. «Έχει τεθεί το ερώτημα στις μεγάλες συσκέψεις. Οπωσδήποτε η σύσταση από το Υπουργείο Υγείας είναι το ότι πρέπει να αποφύγουμε κάτι τέτοιο φέτος», πρόσθεσε.  

Τα ολοήμερα θερινά σχολεία, συνέχισε ο κ. Προδρόμου, είναι κάτι εντελώς διαφορετικό, γιατί εκπληρώνουν μια παρόμοια αποστολή με τις κατασκηνώσεις, «όμως αντίθετα εκεί πρέπει να κάνουμε ότι μπορούμε, ελπίζω να βρούμε τους τρόπους και τη δυνατότητα για να τα λειτουργήσουμε περισσότερο».  

«Ίσως περισσότερες ώρες αυτά που έχουμε ήδη τα του Υπουργείου Παιδείας. Ίσως περισσότερα σχολεία, να μπορέσουμε να υποδεχτούμε περισσότερα παιδιά. Θα λειτουργήσουν τα θερινά σχολεία», πρόσθεσε.     

 

Επιπρόσθετα, ο Υπουργός Παιδείας είπε ότι δεν είναι χρήσιμος σύμβουλος ούτε ο πανικός ούτε η καχυποψία και οι φοβίες, προσθέτοντας ότι θα πρέπει με σύνεση, με υπευθυνότητα, τηρώντας όλες τις υγειονομικές προδιαγραφές, - αυτές που θα τηρήσουν στα σχολεία- στο επόμενο διάστημα «να κερδίσουμε σιγά-σιγά την επιστροφή μας στην κανονική ζωή».  

«Τις επόμενες μέρες το Υπουργείο Παιδείας και θα ενημερώσει πολύ περισσότερο και τους γονείς και τα παιδιά, εκτός από τους εκπαιδευτικούς, αλλά και θα αξιοποιήσουμε εποικοδομητικές εισηγήσεις, όμως, οπωσδήποτε πρέπει να ξέρουμε ότι στα σχολεία θα λειτουργήσουμε με ασφάλεια. Εάν για οποιοδήποτε λόγο παραστεί ανάγκη να αναπροσαρμόσουμε κάποιες από τις αποφάσεις, δεν υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας θα το κάνουμε αμέσως, αλλά θα πρέπει να δούμε και ευτυχώς σε όλο το προηγούμενο διάστημα, τα παιδιά δεν είναι άτρωτα, αλλά δεν ήταν από τις κατηγορίες εκείνες, στις οποίες είχε εκδηλωθεί η νόσος. Επομένως, πρέπει να τα προφυλάξουμε, τηρώντας τις σωστές προφυλάξεις, αλλά ταυτόχρονα να τους δώσουμε τις δυνατότητες αυτά τα οποία δικαιούνται για το μέλλον, τις δυνατότητες της γνώσης και να εξασφαλίσουμε την συνέχεια , αυτής της σχολικής χρονιάς, με την επόμενη, τον Σεπτέμβριο, όπου μας περιμένει πολύ δουλειά και για αυτό τον σκοπό στο Υπουργείο Παιδείας προετοιμαζόμαστε», πρόσθεσε.  

Καταλήγοντας, ο κ. Προδρόμου είπε ότι «οι εκπαιδευτικοί μας με τη στήριξη πάντα του Υπουργείου αλλά και με τη συμπαράσταση των οικογενειών, των γονέων, θα κερδίσουμε αυτό το στοίχημα της ασφαλούς σταδιακής επιστροφής στα σχολεία, γιατί και μέσα στα σχολεία διακυβεύεται κάτι πολύ σημαντικό, πρώτα είναι πάντα βεβαίως η υγεία , αλλά ταυτόχρονα θέλουμε και την πνευματική υγεία και την ανάπτυξη των ανθρώπων».

ΚΥΠΕ

Home