Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Υπ. Παιδείας: Όλοι επιθυμούν την κανονική λειτουργία των σχολείων

Offsite Team
- 22.02.2021

Υπ. Παιδείας: Όλοι επιθυμούν την κανονική λειτουργία των σχολείων

Thumbnail

Αυτό που όλοι επιθυμούν, μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί αλλά και το Υπουργείο Παιδείας, είναι να έχουμε κανονική λειτουργία των σχολείων με φυσική παρουσία των μαθητών, υπό την αίρεση φυσικά των κατευθύνσεων που θα δώσει η ομάδα ειδικών του Υπουργείου Υγείας, όσον αφορά την πανδημία του κορωνοϊού, ανέφερε σήμερα ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Πρόδρομος Προδρόμου

 

Σε δηλώσεις ύστερα από επισκέψεις που πραγματοποίησε στο Λύκειο Λειβαδιών, στο Δημοτικό Σχολείο Καλογερά και στο Ευρυβιάδειο Γυμνάσιο Λάρνακας, ο Υπουργός Παιδείας, σημείωσε πως «είναι η ευκαιρία να δούμε τη συνέχεια της σχολικής χρονιάς, ελπίζοντας πως τις επόμενες μέρες και στο πλαίσιο της σταδιακής άρσης των περιορισμών, έρχεται και η ώρα να έχουμε φοίτηση με φυσική παρουσία και στις δύο άλλες τάξεις του Λυκείου αλλά και στα Γυμνάσια».

 

Πρόσθεσε ότι «φυσικά όλοι αυτό επιθυμούμε, οι εκπαιδευτικοί, τα παιδιά, οι γονείς αλλά και το Υπουργείο Παιδείας, δηλαδή να έχουμε την κανονική λειτουργία των σχολείων με φυσική παρουσία, πάντα βέβαια υπό την αίρεση των κατευθύνσεων που μας δίνει η ομάδα του Υπουργείου Υγείας. Οι αποφάσεις θα ληφθούν τις επόμενες μέρες, ωστόσο προγραμματίζουμε την λειτουργία των σχολείων στο επόμενο διάστημα μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς».

 

Ο Υπουργός Παιδείας είπε ακόμα ότι οι συγκεκριμένες επισκέψεις «συνδυάζονται με το γεγονός ότι στο εκπαιδευτικό μας σύστημα και στα σχολεία, καταγράφεται μια σημαντική μερίδα παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία, δηλαδή ένα ποσοστό 15 – 20% σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Εχουν ληφθεί αποφάσεις, ενώ τελευταία έγινε και ένας προγραμματισμός ώστε να ενισχύσουμε τη στήριξη που δίνει το δημόσιο σχολείο σ’ αυτά τα παιδιά με την λογική ότι θα πρέπει να μαθαίνουν τη γλώσσα, να αποκτούν μια εξοικείωση με το χώρο που βρίσκονται, με την κοινωνία, να μαθαίνουν στοιχεία ιστορίας και πολιτισμού, να εντάσσονται ουσιαστικά στην εκπαίδευση».

 

Σημείωσε επίσης πως «από τα τελευταία χρόνια γίνονται προσπάθειες για να υποδεχθούμε αυτά τα παιδιά τα οποία είναι μαζί μας, δικαιούνται εκπαίδευσης και έχουμε κάθε λόγο να θέλουμε να τα δούμε να εντάσσονται ομαλά στην κοινωνία μας. Θέλουμε όμως» συνέχισε ο κ. Προδρόμου «να κάνουμε τώρα το επόμενο βήμα, τα παιδιά αυτά όχι απλώς να παρευρίσκονται στα σχολεία αλλά ουσιαστικά πλέον να συμμετέχουν, να παίρνουν την εκπαίδευση που προβλέπεται και να λειτουργούν τα σχολεία ομαλότερα».  

Εξήγησε πως έγινε ένας σχεδιασμός και «από την επόμενη σχολική χρονιά θα διατίθενται συστηματικότερα περισσότεροι ανθρώπινοι πόροι. Θα υπάρχει ένα σύστημα διακρίβωσης της προόδου που γίνεται, με περιοδικά διαγνωστικούς ελέγχους από το δημοτικό ίσως και από την προδημοτική ακόμα, ούτως ώστε να βεβαιωνόμαστε ότι τα παιδιά αυτά, μέσα στο δημόσιο σχολείο κερδίζουν την εκπαίδευση όπως και τα άλλα παιδιά και ότι όλοι μαζί, εκεί όπου τα τμήματα είναι μικτά, μπορεί να λειτουργήσουν με τον καλύτερο τρόπο».  

Ερωτηθείς κατά πόσον οι μαθητές των υπόλοιπων βαθμίδων θα επιστρέψουν στα σχολεία σε δύο φάσεις ή θα επιστρέψουν μαζί όλες οι βαθμίδες. ο Υπουργός απάντησε πως «αυτό μένει να το δούμε, με βάση τι θα μας πουν τις επόμενες μέρες, αφού έχουν μελετήσει τα νέα δεδομένα, οι ειδικοί σύμβουλοι του Υπουργείου Υγείας. Περιμένουμε να δούμε ποιες θα είναι οι κατευθύνσεις, ωστόσο έχω πει ότι επιθυμία μας είναι να δούμε αμέσως και τις υπόλοιπες τάξεις να ενσωματώνονται στα σχολεία».  

Ταυτόχρονα υπογράμμισε πως «στην τελευταία άρση των περιορισμών, όταν είχαμε πίσω την Δημοτική εκπαίδευση και την Γ Λυκείου, ένας πληθυσμός γύρω στις 60 χιλιάδες στα δημόσια σχολεία, συν αρκετές χιλιάδες στα ιδιωτικά, επανήλθαν στα σχολεία. Τώρα αυτό που απομένει, τα Γυμνάσια και οι δύο τάξεις του Λυκείου είναι ένας πληθυσμός για τα δημόσια σχολεία γύρω στις 35 χιλιάδες» είπε και σημείωσε πως «είναι περίπου οι μισοί από όσους κινητοποιήθηκαν την πρώτη φορά. Ελπίζω να είναι δυνατόν να έχουμε όλους τους μαθητές στο σχολείο, γιατί κακά τα ψέματα τίποτε δεν μπορεί να υποκαταστήσει την εκπαίδευση με φυσική παρουσία μέσα στις τάξεις».  

Είπε ακόμα πως «έχουμε κάνει πρόοδο και είναι αξιέπαινο το δημόσιο σχολείο και οι εκπαιδευτικοί μας, για το γεγονός ότι για πρώτη φορά λειτουργήσαμε και φάνηκε ότι μπορούμε να λειτουργούμε με εξ αποστάσεως δυνατότητες. Όση πρόοδος και αν γίνει όμως είναι πάντα προτιμότερο η φοίτηση με φυσική παρουσία» ανέφερε και επιφυλάχθηκε για το γεγονός πως «οι αποφάσεις θα είναι συλλογικές και θα λάβουμε πολύ σοβαρά υπόψη τι θα μας συμβουλεύσουν οι ειδικοί. Ελπίζω ότι αυτή η αίσθηση που έχουμε γενικότερα ότι πάμε καλύτερα (όσον αφορά την επιδημιολογική εικόνα για τον κορωνοϊό) να μπορέσει να επαληθευτεί με την άρση των περιορισμών στην εκπαίδευση».  

Ερωτηθείς για τις παγκύπριες εξετάσεις ο κ. Προδρόμου απάντησε πως «θα ληφθούν υπόψιν όλα τα δεδομένα με μία λογική μετριασμού. Όπως έγιναν την προηγούμενη σχολική χρονιά οι παγκύπριες εξετάσεις με επιτυχία, έτσι θα γίνουν και φέτος».  

Για το Υπουργείο Παιδείας, συνέχισε «δεν είναι αυτοσκοπός να βάλουμε στόχους ανέφικτους αλλά στη βάση της διδασκαλίας που έγινε, λαμβάνοντας υπόψη ότι ένα μέρος, το οποίο ποικίλλει από σχολείο σε σχολείο, καλύφθηκε με εξ αποστάσεως εκπαίδευση και λαμβάνοντας υπόψη ότι το υπόλοιπο της σχολικής χρονιάς, δηλαδή οι μήνες Απρίλιος και Μάϊος προσφέρονται για επαναλήψεις και εμπέδωση, θα σχεδιάσουμε, μετά από τις εισηγήσεις που θα έχουμε από τους εκπαιδευτικούς και τις επιθεωρήσεις, τι είναι εκείνο που θα εξεταστεί».  

Ο Υπουργός Παιδείας υπενθύμισε πως «έχοντας φτάσει περίπου στα δύο τρίτα της προηγούμενης σχολικής χρονιάς, είχαμε θεωρήσει ότι είναι μια ικανοποιητική στάθμη και επίδοση και έκλεισε η σχολική χρονιά ομαλά».  

Κάλεσε τους μαθητές και μαθήτριες να μην έχουν «αγωνία και ότι σύντομα αρκετά πριν τις εξετάσεις, θα γνωρίζουν τι θα ισχύει, αφού» όπως εξήγησε «θα ήταν επιπόλαιο να προτρέχαμε αφού πρέπει να δούμε πως εξελίσσεται η σχολική χρονιά».

Home