Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

ΥΠΑΝ: Ριζικές αλλαγές οδηγούν το δημόσιο σχολείο σε ψηφιακή εποχή

Offsite Team -
09.08.2022 - 18:32

ΥΠΑΝ: Ριζικές αλλαγές οδηγούν το δημόσιο σχολείο σε ψηφιακή εποχή

Οι δηλώσεις του Υπ. Παιδείας

Ριζικές αλλαγές που φέρνουν το δημόσιο σχολείο στην ψηφιακή εποχή και επενδύσεις 9 + 30 εκατομμυρίων ευρώ, δρομολογούνται, όπως δηλώνει στο ΚΥΠΕ ο Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, Πρόδρομος Προδρόμου. 

>>> NEO - Brief Platinum, το πρώτο διαδραστικό περιοδικό από την Δημοσιογραφική Ομάδα της Brief. Κάνε δωρεάν εγγραφή ΕΔΩ για να παραλάβεις το πρώτο τεύχος με αποκλειστικό αφιέρωμα στις Φοιτητικές Εστίες <<<

Έχουν αναπτυχθεί μια σειρά από τεχνολογικές καινοτομίες πέραν της σχετικής επιμόρφωσης εκπαιδευτικών που θα προβλέπεται στο εξής και σε μόνιμη βάση, σημείωσε, απαντάντως σε ερώτηση του ΚΥΠΕ κατά πόσον το Υπουργείο Παιδείας προχωρά στην αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων στην εκπαίδευση πέρα από τις έκτακτες ανάγκες που σημειώθηκαν τα προηγούμενα χρόνια και κατά πόσο έχουν εξοπλισθεί τα σχολεία. 

«Είναι η δημόσια παρουσίαση που έγινε πρόσφατα από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, όπου παρουσιάσαμε μια σειρά από ψηφιακές εφαρμογές και καλές πρακτικές που ήδη αναπτύσσονται σε σχολεία», εξήγησε.

Όπως είπε, «έχουν αναπτυχθεί πακέτα ρομποτικής και τεχνητής νοημοσύνης (humanoids) που μπορεί πλέον να περάσουν μέσα στα σχολεία. 

«Είδαμε επίσης συστήματα και εφαρμογές Επαυξημένης και Εικονικής Πραγματικότητας, προσαρμοσμένα σε πολλές παιδαγωγικές χρήσεις. Πώς αξιοποιούνται στη διδασκαλία κάμερες 360° και διαδραστικές οθόνες, όπως και ψηφιακοί προβολείς τρισδιάστατου περιεχομένου και άλλα. Είδαμε ακόμα την πιλοτική εφαρμογή προγράμματος Επιστημών, Τεχνολογίας, Μηχανικής, Τέχνης και Μαθηματικών, το γνωστό ως πρόγραμμα STEAM, που εφαρμόζεται με επιτυχία στο Ολοήμερο Γυμνάσιο, στο Παγκύπριο Γυμνάσιο, από πέρσι. Όλα αυτά, μέσα από καλές πρακτικές που ήδη εφαρμόζονται πιλοτικά σε σχολεία και μπορεί σταδιακά να εισάγονται στο πρόγραμμα και να γενικευτούν», συμπλήρωσε.

Σε παρατήρηση ότι εάν αυτό τον προγραμματισμό τον υποστηρίζει το Υπουργείο με τον ανάλογο εξοπλισμό και τις υποδομές, ο Υπουργός Παιδείας είπε: «Σωστό το ερώτημα. Θα σας πω κατ’ αρχάς ότι έχει ολοκληρωθεί στο προηγούμενο διάστημα η παραλαβή πέραν από 3.500 νέων συσκευών Η/Υ με τους οποίους εξοπλίζονται σχολικές μονάδες». 

«Πέραν αυτού όμως είμαστε στην ευχάριστη θέση να έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες της προκήρυξης για το μεγάλο σχέδιο της δημιουργίας και λειτουργίας Κέντρου Ψηφιακής Υποστήριξης, μέσω του οποίου δημιουργούνται 6.600 ψηφιακές αίθουσες διδασκαλίας», πρόσθεσε. 

Σημείωσε ότι είναι το σχέδιο εκείνο που και με τη συνδρομή του Υφυπουργείου Ε.Κ.Ψ.Π. «εξαγγείλαμε μετά την πρώτη περίοδο της πανδημίας και τη συνειδητοποίηση των δυνατοτήτων που μπορεί να μας προσφέρουν τα ψηφιακά μέσα, το καλοκαίρι του 2020».

«Χρειάστηκε κάποιος χρόνος για τα διαδικαστικά, αφού μιλάμε για ένα σχέδιο ύψους γύρω στα 9 εκατομμύρια. Μέσα στο Φθινόπωρο θα υπογραφεί η σχετική σύμβαση. Προβλέπεται ότι με μέθοδο ενοικιαγοράς σε  εννιά μήνες από την υπογραφή, δηλαδή μέχρι τα μέσα του 2023 θα έχουμε και τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό, αλλά και τεχνική υποστήριξη για όλα τα σχολεία, για όλες τις αίθουσες διδασκαλίας», συμπλήρωσε. 

Όπως είπε, είναι μιας μεγάλης εμβέλειας εξέλιξη που θα δώσει νέες δυνατότητες και στη διδασκαλία, αλλά ακόμα περισσότερο στη συμμετοχή και την πρωτοβουλία των παιδιών σε σχέση με τη δημιουργική εργασία. 

«Την ίδια μάλιστα αυτή περίοδο τρέχει και μια άλλη πιλοτική εφαρμογή στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, σχετικά με ένα πληρέστερο διαδραστικό ψηφιακής τεχνολογίας σύστημα που θα αλλάξει ριζικά και τους τρόπους και τις διαδικασίες των μαθημάτων μέσα στην τάξη. Ίσως όμως η μεγαλύτερη ακόμα αλλαγή να είναι αυτή που επίσης προχώρησε και ξεκινά σύντομα η εφαρμογή της. Για την πλήρη Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση του σχολείου», σημείωσε.

«Δεν θα ήταν υπερβολή να μιλήσουμε για μια ριζική αλλαγή στην καθημερινότητα. Μιλάμε πράγματι για το σύστημα ηλεκτρονικής διακυβέρνησης (School Management System, SMS). Είναι ένα μεγάλο σχέδιο, το μεγαλύτερο ίσως για το Υπουργείο μας, που θα ξεπεράσει το κονδύλι των 30 εκατομμυρίων», πρόσθεσε . Ουσιαστικά, συνέχισε ο κ. Προδρόμου, πρόκειται για μια «ηλεκτρονική αναγέννηση» του σχολείου. 

«Όλες οι διαδικασίες και οι σχέσεις των εμπλεκόμενων θα μπορεί να διεκπεραιώνονται στο εξής ηλεκτρονικά. Εγγραφές, συμμετοχή σε προγράμματα, αναζήτηση κάθε είδους πληροφοριών, από τον προγραμματισμό εργασιών των σχολείων, βαθμολογίες, συμμετοχή σε προγράμματα, τα πάντα. Σε όλα θα έχουν πρόσβαση ηλεκτρονικά τόσο οι μαθητές και οι μαθήτριες, όσο και οι εκπαιδευτικοί, αλλά και οι γονείς και κηδεμόνες. Είμαστε στο σημείο που μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα υπογραφούν τα συμβόλαια», σημείωσε. Τότε, είπε ο κ. Προδρόμου, θα δοθούν και όλες οι λεπτομέρειες. 

«Μπορώ πάντως να σας πω ότι το μεγαλεπίβολο αυτό σχέδιο θα ολοκληρωθεί από τον ανάδοχο μέσα σε 30 μήνες και στη συνέχεια θα προβλέπεται να το υποστηρίξει πλήρως για δέκα χρόνια. Δηλαδή μέσα στα επόμενα χρόνια θα έχουμε ένα σχολείο με πλήρως ηλεκτρονική οργάνωση και διακυβέρνηση. Προκύπτουν έτσι τεράστια κέρδη σε αποτελεσματικότητα, προσβασιμότητα και ταχύτητα, αλλά και σε όρους διαφάνειας. Αυτά είναι τα άλματα που λέμε ότι γίνονται στο χώρο του ψηφιακού μετασχηματισμού», πρόσθεσε.

Καταλήγοντας, ο κ. Προδρόμου είπε πως πέραν όμως από τις εντυπώσεις «που νομίζω ότι θα τις κερδίσει το δημόσιο σχολείο, είναι προφανές ότι όλα αυτά θα μεταφραστούν σε ποιοτικό όφελος και σε πολλαπλασιασμό των δυνατοτήτων λειτουργίας του σχολείου ως μιας κοινότητας μάθησης, δημιουργίας, αλλά και επιστημονικής και πολιτιστικής ενημερότητας και, τελικά, της διαμόρφωσης στους νέους μας της προσωπικότητας που θα ταιριάζει στη σύγχρονη και την αυριανή ζωή και κοινωνία».

ΚΥΠΕ

Home