Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

ΥΠΠΑΝ: Αυξημένος ο προϋπολογισμός κατά €32,8εκ

Offsite Team
- 12.11.2020

ΥΠΠΑΝ: Αυξημένος ο προϋπολογισμός κατά €32,8εκ

Thumbnail
Εξάλλου, η αύξηση στις αναπτυξιακές δαπάνες οφείλεται, κατά κύριο λόγο, στην αυξημένη πρόνοια για την πολ. υποδομή.

Με προϋπολογισμό που παρουσιάζει αύξηση, ύψους €32,8 εκ. για το 2021, το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας προδιαγράφει μια πορεία που θα μπορέσει να στηρίξει τις πολιτικές και τους επιδιωκόμενους στόχους του, είπε ο πολιτικός προϊστάμενος του Υπουργείου, Πρόδρομος Προδρόμου, μιλώντας ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Οικονομικών και Προϋπολογισμού.

 

Παρουσιάζοντας τον Προϋπολογισμό του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας για το 2021 ενώπιον της Επιτροπής Οικονομικών, στην παρουσία μελών της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής, ο κ. Προδρόμου είπε ότι ο προϋπολογισμός προβλέπει δαπάνες για την εκπαίδευση, τον πολιτισμό και τον αθλητισμό ύψους €1.188.559.018.

 

«Αναλυτικότερα, συγκρίνοντας τον εγκεκριμένο προϋπολογισμό του 2020 με τον υπό συζήτηση προϋπολογισμό του 2021, παρατηρείται αύξηση των τακτικών δαπανών ύψους €29,3 εκ. και, παράλληλα, αύξηση των αναπτυξιακών δαπανών ύψους €3,5 εκ. Η αύξηση στις τακτικές δαπάνες οφείλεται κυρίως στην αύξηση του μισθολογίου, η οποία ανέρχεται σε €18 εκ. Η αύξηση αυτή οφείλεται στην παραχώρηση προσαυξήσεων και τιμαρίθμου, καθώς και στην αύξηση των αναγκών σε έκτακτο εκπαιδευτικό προσωπικό», πρόσθεσε.

 

Επιπλέον, συνέχισε ο κ. Προδρόμου, έχει περιληφθεί αυξημένη πρόνοια για χορηγία στις Σχολικές Εφορείες ύψους €1,4 εκ., αυξημένη πρόνοια για την  χορηγία μαθητικής πρόνοιας ύψους €1,2 εκ. (λόγω της λήξης του συγχρηματοδοτούμενου έργου), καθώς και αυξημένη κυβερνητική χορηγία προς τον Κυπριακό Οργανισμό Αθλητισμού, ύψους €6,0 εκ.  

«Εξάλλου, η αύξηση στις αναπτυξιακές δαπάνες οφείλεται, κατά κύριο λόγο, στην αυξημένη πρόνοια για  την πολιτιστική υποδομή, ύψους €2.1 εκ, και στην εγκατάσταση των φωτοβολταϊκών συστημάτων στα σχολεία, ύψους €0,7 εκ», σημείωσε.  

Ο κ. Προδρόμου ανέφερε, επίσης, ότι οι φετινές συνθήκες είναι πολύ διαφορετικές από εκείνες των προηγούμενων χρόνων αφού η πανδημία, που παρουσιάζει έξαρση αυτές τις ημέρες, θέτει σε όλους μας αυξημένες προκλήσεις «στις οποίες όλοι μαζί θα ανταποκριθούμε».

Αναφορικά με την στελέχωση των σχολείων, ο κ. Προδρόμου είπε ότι στην Δημοτική Εκπαίδευση, κατά το σχολικό έτος 2020-21 απασχολούνται 4.553 εκπαιδευτικοί, δάσκαλοι και δασκάλες, για 51.505 μαθητές/μαθήτριες.  

«Η αναλογία είναι ένας εκπαιδευτικός για κάθε 11,3 παιδιά. (Στον αριθμό εκπαιδευτικών περιλαμβάνονται και οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί). Στην Ειδική Εκπαίδευση απασχολούνται από το ΥΠΠΑΝ 968 εκπαιδευτικοί για 7.186 παιδιά. Δηλαδή ένας εκπαιδευτικός για κάθε 7,4 παιδιά της Ειδικής Εκπαίδευσης. Άλλοι 824 εκπαιδευτικοί απασχολούνται για 12.864 παιδιά στην Προδημοτική. Δηλαδή, ένας νηπιαγωγός για κάθε 15,6 παιδιά. Πρόσθετα και προκειμένου να αντιμετωπισθούν καλύτερα οι έκτακτες περιστάσεις με την πανδημία και τη διαχείριση των υγειονομικών πρωτοκόλλων, καθώς και οι ανάγκες για εξ αποστάσεως διδασκαλίας, φέτος στα Δημοτικά Σχολεία το ΥΠΠΑΝ έχει διαθέσει 405 διδακτικές περιόδους σε διευθυντές και εκπαιδευτικούς σχολείων», συμπλήρωσε.  

Σημείωσε ότι μελετούν και σύντομα θα ανακοινώσουν κάποια πρόσθετα ενισχυτικά μέτρα για σχολεία ειδικά στις ορεινές περιοχές, σύμφωνα και με τον σχεδιασμό της ανάπτυξης ορεινών περιοχών της Κυβέρνησης και σε συνεννόηση με τον αρμόδιο Επίτροπο, τον κ. Χαμπιαούρη.  

Στην Μέση Γενική Εκπαίδευση, είπε ο κ. Προδρόμου, κατά το σχολικό έτος 2020-21 απασχολούνται 3.067 εκπαιδευτικοί, για 23.050 μαθητές/μαθήτριες Γυμνασίων.  

«Η αναλογία είναι ένας εκπαιδευτικός για κάθε 7,52 μαθητές/μαθήτριες. Κατά το σχολικό έτος 2020-21 απασχολούνται 2.617 εκπαιδευτικοί Μέσης Εκπαίδευσης, για 17.200 μαθητές/μαθήτριες Λυκείων και Εσπερινών Σχολών. Η αναλογία είναι ένας εκπαιδευτικός για κάθε 6,57 μαθητές/μαθήτριες. Συνολικά στη Μέση Γενική Εκπαίδευση απασχολούνται 5.684 εκπαιδευτικοί για ένα μαθητικό πληθυσμό 40.250 μαθητών/μαθητριών, μια αρκετά καλή αναλογία», σημείωσε.  

Για την Μέση Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, ο κ. Προδρόμου είπε ότι κατά το σχολικό έτος 2020-21 απασχολούνται 586 εκπαιδευτικοί (+13 με αγορά υπηρεσιών =599), για 4658 μαθητές/μαθήτριες Τεχνικών Σχολών.  

«Η αναλογία είναι ένας εκπαιδευτικός για κάθε 8 μαθητές/μαθήτριες», πρόσθεσε.  

Όσον αφορά την Ειδική Εκπαίδευση - Σχολικοί Βοηθοί / Συνοδοί, ο κ. Προδρόμου είπε ότι στη νομοθεσία υπάρχει πρόνοια για πρόσληψη ειδικού προσωπικού στο πλαίσιο της παροχής Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στα παιδιά και αυτό γίνεται. «Στη βάση αυτής της πρόνοιας οι Επαρχιακές Επιτροπές Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης αποφασίζουν, μετά από μελέτη όλων των στοιχείων και των γνωματεύσεων, την πρόσληψη σχολικών βοηθών/συνοδών για εξυπηρέτηση των αναγκών των παιδιών. Με βάση αυτές τις αποφάσεις, στη Δημοτική Εκπαίδευση (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Ειδικά Σχολεία) απασχολούνται σήμερα 804 Σχολικοί Βοηθοί/Συνοδοί για την εξυπηρέτηση 1806 μαθητών/τριών. Κατά το σχολικό έτος 2020-21 έχουμε 97 συνοδούς περισσότερους σε σύγκριση με το 2018-19 και 259 συνοδούς περισσότερους από ότι το 2015-16», συμπλήρωσε.

Σχολεία – Πανδημία

Ο Υπουργός Παιδείας είπε ότι από την έναρξη της εξάπλωσης της επιδημίας του κορωνοϊού στην Κύπρο, «καταβάλαμε κάθε δυνατή προσπάθεια, πάντα υπό την καθοδήγηση και ακολουθώντας οδηγίες του Υπουργείου Υγείας, για την όσο το δυνατόν καλύτερη διαχείριση και τη διασφάλιση συνθηκών υγειονομικής ασφάλειας».  

«Όσον αφορά στα νέα επιδημιολογικά δεδομένα δίνονται συνεχώς επικαιροποιημένες οδηγίες στα σχολεία για προσαρμογή των όσων προβλέπονται στις βασικές εγκυκλίους. Εξυπακούεται ότι η προσοχή μας όλη, μαζί με την υγειονομική προστασία των μαθητών και μαθητριών, των εκπαιδευτικών και του προσωπικού των σχολείων γενικότερα, είναι να παρέχουμε στα παιδιά εκπαίδευση, σύμφωνα με το πρόγραμμα του σχολείου. Το σχολείο μεριμνά ούτως ώστε να μη θυματοποιηθεί όποιο παιδί τυχόν ασθενήσει ή τεθεί σε κατ’ οίκον περιορισμό για σκοπούς προστασίας. Για τον λόγο αυτό εφαρμόζονται προσαρμοσμένες λύσεις, αναλόγως του αριθμού των παιδιών που βρίσκονται στο σπίτι και της εκπαιδευτικής βαθμίδας στην οποία ανήκουν. Οι λύσεις αυτές συνδυάζουν πάντοτε την ασύγχρονη και τη σύγχρονη εκπαίδευση, με εξ αποστάσεως διδασκαλία», συμπλήρωσε.  

Ψηφιακή εποχή

Ο κ. Προδρόμου είπε ότι προχωρούν στην εφαρμογή συγκεκριμένου σχεδίου δράσης, ώστε να αξιοποιούνται στον μέγιστο δυνατό βαθμό οι δυνατότητες που προσφέρουν οι σύγχρονες τεχνολογίες στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, καθώς και στη διδασκαλία εντός της σχολικής τάξης.

«Σε συνεργασία με το Υφυπουργείο Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφιακής Πολιτικής (ΥΦΕΚΨΠ) -το οποίο πρέπει να υπογραμμίσω ότι υπήρξε μια πολύτιμη μεταρρυθμιστική καινοτομία της Κυβέρνησης στην πιο καίρια στιγμή- προχωρούμε, με σταθερές και ουσιώδεις παρεμβάσεις, σε ψηφιακές Δράσεις Δικτύου και Δράσεις Εξοπλισμών που εισάγουν το δημόσιο σχολείο στην ψηφιακή εποχή», σημείωσε.

Ο κ. Προδρόμου είπε ότι η κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης ακολουθεί συγκεκριμένα σενάρια μάθησης, ώστε η εξ αποστάσεως εκπαίδευση να αποβαίνει αποτελεσματική για τους/τις μαθητές/τριες που παραμένουν το σπίτι, είτε ως ολόκληρη τάξη, είτε ως ομάδα μαθητών, ή άτομα.  

Προσέλευση παιδιών στα σχολεία

 

Ο Υπουργός Παιδείας ανέφερε, παράλληλα, ότι με στόχο τη διευκόλυνση γονέων ως προς την προσέλευση των παιδιών στο σχολείο και μετά από συνεννόηση με το Υπουργείο Υγείας, προσφέρθηκε η δυνατότητα σε όσους γονείς χρειάζεται να οδηγούν τα παιδιά τους στο σχολείο νωρίτερα, να μπορούν να το πράξουν κατ’ εξαίρεση.  

«Για τον σκοπό αυτό, το ΥΠΠΑΝ, μετά από διαβουλεύσεις με τις Συνομοσπονδίες Γονέων Δημοτικής και Δημόσιων και Κοινοτικών Νηπιαγωγείων, κατέληξε σε ρύθμιση για την επιτήρηση και απασχόληση μαθητών/τριών πριν και μετά τη λειτουργία των σχολείων. Συγκεκριμένα, στην περίπτωση όπου υπάρχει ανάγκη για επιτήρηση μεταξύ των ωρών 7.00π.μ. και 7.30π.μ., ο Σύνδεσμος Γονέων σε συνεργασία με τη Διεύθυνση του Σχολείου και τη Σχολική Εφορεία εξασφαλίζει τον απαιτούμενο χώρο ή αίθουσα. Επιπρόσθετα, ο Σύνδεσμος Γονέων μεριμνά για την εξεύρεση και απασχόληση αριθμού επιτηρητών (με αναλογία ένας για κάθε 25 παιδιά). Όσον αφορά την προστασία και απασχόληση των παιδιών μετά τη λειτουργία του σχολείου (μετά τη 1.05 μ.μ.) μπορεί να λειτουργεί στο σχολείο, όπου υπάρχει ανάγκη, Κέντρο Προστασίας και Απασχόλησης Παιδιών (Παιδική Λέσχη) με εξασφάλιση σχετικής άδειας από τις Υπηρεσίες Κοινωνικής Ευημερίας του Υπουργείου Εργασίας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων», σημείωσε.  

Ο κ. Προδρόμου, όσον αφορά στην πολιτική για την εκπαιδευτική ένταξη των παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία, είπε ότι το ΥΠΠΑΝ, μέσω της λειτουργίας της Διατμηματικής Επιτροπής, προχωρεί στην υλοποίηση του Σχεδίου Δράσης για την ένταξη των Μαθητών με Μεταναστευτική Βιογραφία (ΜΜεΒ) 2019-2022.  

Ανέφερε, ταυτόχρονα, ότι το Υπουργείο Παιδείας συνεχίζει την αναβάθμιση της Ανώτερης Εκπαίδευσης υλοποιώντας τους στόχους που έχει θέσει στον Στρατηγικό Σχεδιασμό του για την παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης.  

Αναδιοργάνωση Δομής και Λειτουργίας ΥΠΠΑΝ

 

Ο κ. Προδρόμου είπε, επιπρόσθετα, ότι στο πλαίσιο της διοικητικής αναδιάρθρωσης του ΥΠΠΑΝ και της προώθησης της δημιουργίας μόνιμων, οργανικών θέσεων, «έχουμε ήδη ολοκληρώσει τη διαδικασία πρόσληψης τεσσάρων Ανώτερων Λειτουργών Εκπαιδευτικού Προγραμματισμού (Α13(ii)), δώδεκα Λειτουργών Εκπαιδευτικού Προγραμματισμού Α΄ (Α11(ii) και είκοσι οκτώ Λειτουργών Εκπαιδευτικού Προγραμματισμού (Α8-10-11)».  

«Πέραν των σαράντα τεσσάρων αυτών μόνιμων θέσεων, το ΥΠΠΑΝ προγραμματίζει την πρόσληψη 88 πρόσθετων Λειτουργών Εκπαιδευτικού Προγραμματισμού και των τριών βαθμολογικών επιπέδων. Ταυτόχρονα, το ΥΠΠΑΝ θα αναθεωρήσει το οργανόγραμμά του και θα προβεί στον τερματισμό τουλάχιστον ισάριθμων ή και αρκετά περισσότερων θέσεων αποσπάσεων, γεγονός το οποίο συνεπάγεται μείωση του αριθμού έκτακτων εκπαιδευτικών ισόποσης εξοικονόμησης. Με σχεδιασμό που έγινε στη βάση τριετίας φιλοδοξούμε να μειώσουμε την ανάγκη αποσπάσεων περίπου στο ήμισυ. Η αναδιοργάνωση της δομής του ΥΠΠΑΝ και ο εξορθολογισμός των ανθρώπινων πόρων αποσκοπεί να διασφαλίσει τη συνέχεια και τη συνέπεια στην εκπαιδευτική πολιτική, μέσα από τη θεσμική μνήμη μόνιμων λειτουργών και την καλύτερη συγκρότηση του Υπουργείου ως οργανισμού», συμπλήρωσε.  

Υφυπουργείο Πολιτισμού

 

Αναφορικά με το Υφυπουργείο Πολιτισμού, ο κ. Προδρόμου είπε ότι αναγνωρίζοντας την ανάγκη δημιουργίας μιας αυτόνομης διοικητικής δομής για τον πολιτισμό και τις τέχνες, κάτι που εκκρεμούσε εδώ και δεκαετίες, το Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε τη δημιουργία του Υφυπουργείου Πολιτισμού.  

«Στην παρούσα φάση, σε στενή συνεργασία με την Επίτροπο Νομοθεσίας έχει ολοκληρωθεί η ετοιμασία  σχετικού νομοσχεδίου το οποίο αναμένεται μετά τη νομοτεχνική επεξεργασία στη Νομική Υπηρεσία να  κατατεθεί σύντομα στη Βουλή των Αντιπροσώπων. Με τη ψήφισή του, θα επιτευχθεί η συνύπαρξη όλων των εκφάνσεων του Πολιτισμού κάτω από μια στέγη, ώστε να είναι δυνατή η διαμόρφωση και εφαρμογή συνολικής εθνικής πολιτιστικής πολιτικής, καθώς και η αποτελεσματικότερη αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων, προς όφελος του συνόλου της πολιτιστικής δημιουργίας του τόπου», πρόσθεσε.  

Με το Υφυπουργείο Πολιτισμού, συνέχισε ο κ. Προδρόμου, γίνεται πραγματικά μια νέα αρχή και ένα μεγάλο βήμα στην πολιτική του κράτους για τον πολιτισμό.  

Αθλητισμός  

Όσον αφορά τον αθλητισμό, ο κ. Προδρόμου είπε ότι το ΥΠΠΑΝ θέτει ως βασική προτεραιότητά του τον Αθλητισμό, αφού ένας εκ των στόχων του είναι η περαιτέρω ανάπτυξη και πρόοδος του αθλητισμού, καθώς και η καλλιέργεια των αρχών του Ολυμπισμού στην Κύπρο .

«Απώτερος στόχος του ΥΠΠΑΝ και του ΚΟΑ είναι να καταστεί ο αθλητισμός εργαλείο για μια καλύτερη κοινωνία. Ταυτόχρονα, δεδομένου ότι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2020, θα πραγματοποιηθούν το 2021, ο ΚΟΑ έχει επικεντρώσει τις προσπάθειές του στη στήριξη του αγωνιστικού αθλητισμού μέσα από τον Εθνικούς Σχεδιασμούς Υψηλής Επίδοσης, με στόχο την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη συμμετοχή των αθλητών στους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες του Τόκυο. Εξάλλου, στην προσπάθεια να στηρίξουμε τους αθλητές μας για τους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες του Τόκυο ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας έδωσε πρόσθετο κονδύλι 300.000 ευρώ που διατίθεται για την προετοιμασία των αθλητών», πρόσθεσε.  

Επιπρόσθετα, είπε ο κ. Προδρόμου, από το 2021, θα παραχωρείται επιπρόσθετη χορηγία στα προσφυγικά σωματεία ύψους €750.000, ως μόνιμος σχεδιασμός του ΚΟΑ.  

«Προσβλέπουμε σε συνεργασία με όλους τους κοινωνικούς φορείς και ιδιαίτερα με εσάς, τα μέλη της Βουλής των Αντιπροσώπων, για υπερψήφιση και αποτελεσματική και αποδοτική υλοποίηση του παρόντος προϋπολογισμού, ώστε να επιτευχθεί η ομαλή και ασφαλής λειτουργία και στήριξη των εκπαιδευτικών δομών μας σε όλα τα επίπεδα, κατά την περίοδο διαχείρισης της πανδημίας του κορωνοϊού, καθώς και, γενικότερα, η ποιοτική αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός της εκπαίδευσης, η ενίσχυση του τομέα του πολιτισμού, η δημιουργική ενδυνάμωση της νεολαίας και η προαγωγή του αθλητισμού», κατέληξε ο κ. Προδρόμου.

Πηγή: ΚΥΠΕ 

Home