Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Πώς να ξαπλώσετε για ύπνο αν πονάει η μέση σας

Offsite Team -
20.05.2022 - 21:55

Πώς να ξαπλώσετε για ύπνο αν πονάει η μέση σας

Οδηγός με τις 6 καλύτερες θέσεις ύπνου αν πονάει η μέση σας

Ο πόνος στην μέση δεν επηρεάζει μόνο τις κινήσεις ενός ατόμου κατά τη διάρκεια της ημέρας, αλλά εμποδίζει σημαντικά και τον ύπνο του. Επιπλέον, η κακή στάση σώματος στον ύπνο μπορεί να επιδεινωθεί ή ακόμη και να προκαλέσει οσφυαλγία. Οπότε, ποιες είναι οι καλύτερες θέσεις για τον ύπνο αν πονάει η μέση σας;

Αυτό το άρθρο παρέχει έναν οδηγό για τις έξι καλύτερες θέσεις ύπνου αν πονάει η μέση σας.

Πονάει η μέση σας; Οι 6 καλύτερες θέσεις ύπνου

Η κακή στάση σώματος όταν ξαπλώνετε μπορεί να γίνει από μόνη της η υποκείμενη αιτία που πονάει η μέση σας γενικότερα. Αυτό συμβαίνει επειδή ορισμένες θέσεις ύπνου ασκούν αυξημένη πίεση στον αυχένα, τους γοφούς και την πλάτη.

Είναι σημαντικό να διατηρείτε σε φυσική θέση την σπονδυλική στήλη, όταν ξαπλώνετε. Αυτό μπορείτε να το πετύχετε εφόσον το κεφάλι, οι ώμοι και οι γοφοί σας είναι ευθυγραμμισμένοι και ταυτόχρονα υποστηρίζεται σωστά η πλάτη σας. Ο καλύτερος τρόπος για να γίνει αυτό είναι συνήθως με το να κοιμάστε ανάσκελα.

Ωστόσο, πολλοί άνθρωποι αισθάνονται άβολα να κοιμούνται ανάσκελα, ή διαπιστώνουν ότι αυτό τους προκαλεί ροχαλητό. Ο κάθε άνθρωπος έχει το δικό του “στυλ” που κοιμάται, οπότε υπάρχει μια ποικιλία επιλογών για όσους θέλουν να κοιμηθούν καλύτερα και να μειώσουν τον πόνο στην μέση τους.

Δείτε τους 6 βασικούς τρόπους για να το πετύχετε αυτό:

1. Ξαπλώστε ανάσκελα με ένα μαξιλάρι κάτω από τα γόνατα

Η θέση ύπνου ανάσκελα είναι η καλύτερη για μια υγιή πλάτη. Αυτή η θέση κατανέμει ομοιόμορφα το βάρος στην μεγαλύτερη δυνατή επιφάνεια σώματος. Επίσης ελαχιστοποιεί τα σημεία πίεσης και εξασφαλίζει καλή ευθυγράμμιση του κεφαλιού, του λαιμού και της σπονδυλικής στήλης.

Η τοποθέτηση ενός μικρού μαξιλαριού κάτω από τα γόνατα μπορεί να προσφέρει πρόσθετη στήριξη και να σας βοηθήσει στη διατήρηση της φυσικής καμπύλης της σπονδυλικής στήλης.

Για να υιοθετήσετε αυτή τη θέση ύπνου, αν πονάει η μέση σας:

  • Ξαπλώστε ανάσκελα και αποφύγετε να στρέψετε το κεφάλι προς τα πλάγια
  • Τοποθετήστε κανονικά το ένα μαξιλάρι για να στηρίξετε το κεφάλι και τον λαιμό
  • Τοποθετήστε ένα δεύτερο, μικρό μαξιλάρι κάτω από τα γόνατα

2. Ξαπλώστε στο πλάι με ένα μαξιλάρι ανάμεσα στα γόνατα

Η στάση ύπνου στο πλάι του σώματος είναι πολύ συνήθης. Ασκεί όμως επιπλέον πίεση στην σπονδυλική στήλη, αν το στρώμα και το μαξιλάρι δεν σας ταιριάζουν τέλεια. Και αυτό είναι σπάνιο.

Η λύση είναι εύκολη. Απλά τοποθετήστε ένα σκληρό μαξιλάρι ανάμεσα στα γόνατά σας. Αυτό ανασηκώνει το άνω πόδι και αποκαθίσταται έτσι η φυσική ευθυγράμμιση των ισχίων, της λεκάνης και της σπονδυλικής στήλης.

Για να υιοθετήσετε αυτή τη θέση ύπνου, αν πονάει η μέση σας:

  • Ξαπλώστε το πλάι και τοποθετήστε το ένα μαξιλάρι για να στηρίξετε το κεφάλι και τον λαιμό
  • Λυγίστε ελαφρώς τα γόνατά σας και στη συνέχεια τοποθετήστε ένα μαξιλάρι μεταξύ τους

3. Ξαπλώστε σε εμβρυική στάση

Αυτό η θέση προσφέρει ανακούφιση επειδή με τα γόνατα να λυγίζουν σχεδόν μέχρι το στήθος, μειώνεται η κάμψη της σπονδυλικής στήλης και ανοίγουν οι αρθρώσεις.

Για να υιοθετήσετε αυτή τη θέση ύπνου, αν πονάει η μέση σας:

  • Ξαπλώστε στο πλάι και τοποθετήστε ένα μαξιλάρι για να στηρίξετε το κεφάλι και τον λαιμό
  • Τραβήξτε τα γόνατα επάνω προς το στήθος σας, έως ότου η πλάτη σας είναι σχετικά ευθύγραμμη

4. Ξαπλώστε μπρούμυτα με ένα μαξιλάρι κάτω από το στομάχι

Η στάση ύπνου μπρούμυτα θεωρείται η χειρότερη θέση ύπνου. Ωστόσο, αν δεν μπορείτε να κοιμηθείτε αλλιώς, το να βάλετε ένα λεπτό μαξιλάρι κάτω από το στομάχι και τους γοφούς σας μπορεί να βοηθήσει στην καλύτερη ευθυγράμμιση της σπονδυλικής στήλης.

Ο ύπνος σε θέση μπρούμυτα μπορεί επίσης να ωφελήσει τα άτομα με κήλη δίσκου ή με εκφυλιστική ασθένεια δίσκου.

Για να υιοθετήσετε αυτή τη θέση ύπνου, αν πονάει η μέση σας:

  • Ξαπλώστε μπρούμυτα και τοποθετήστε ένα λεπτό μαξιλάρι κάτω από την κοιλιά και τα ισχία, για να ανασηκώσετε τον κορμό του σώματός σας
  • Χρησιμοποιήστε ένα επίπεδο μαξιλάρι για το κεφάλι ή δοκιμάστε να κοιμηθείτε και χωρίς καθόλου μαξιλάρι για το κεφάλι

5. Ξαπλώστε μπρούμυτα με το κεφάλι προς τα κάτω

Ένας άλλος λόγος που ο ύπνος σε θέση μπρούμυτα θεωρείται κακός είναι επειδή το κεφάλι συνήθως γυρίζει στην μία πλευρά. Αυτό περιστρέφει τη σπονδυλική στήλη και δημιουργεί πρόσθετη πίεση στον λαιμό, τους ώμους και την πλάτη.

Για να το αποφύγετε αυτό, προσπαθήστε να ακουμπήσετε το μέτωπό σας σε μια μεγάλη, διπλωμένη σε ρολό, πετσέτα ή κάποιο αντίστοιχου σχήματος μαξιλάρι, αφήνοντάς σας χώρο να αναπνέετε. Αυτό πρέπει επιπροσθέτως του να βάλετε και ένα μαξιλάρι κάτω από το στομάχι σας.

Για να υιοθετήσετε αυτή τη θέση ύπνου, αν πονάει η μέση σας:

  • Ξαπλώστε μπρούμυτα τοποθετήστε ένα λεπτό μαξιλάρι κάτω από την κοιλιά και τα ισχία σας για να ανασηκώσετε τον κορμό σας
  • Τοποθετήστε ένα μαξιλάρι ή πετσέτα κάτω από το μέτωπο για να δημιουργήσετε επαρκή χώρο αναπνοής μεταξύ του στόματος και του στρώματος

6. Ξαπλώστε ανάσκελα σε κεκλιμένο επίπεδο

Ο ύπνος σε κεκλιμένη θέση (δηλαδή με την πλάτη να ανασηκώνεται) μπορεί να ωφελήσει τον πόνο στην πλάτη, ιδιαίτερα σε άτομα με ισθμική σπονδυλολίσθηση (isthmic spondylolisthesis).

Αν αυτή η θέση σας προσφέρει μεγάλη ανακούφιση, τότε μπορεί να αξίζει να επενδύσετε σε ένα ρυθμιζόμενο κρεβάτι που μπορεί να τοποθετηθεί ανάλογα.

Πηγή: iatropedia.gr

Υπερτροφές: Επικίνδυνες ή ωφέλιμες για την υγεία;

Offsite Team -
01.07.2022 - 22:59

Υπερτροφές: Επικίνδυνες ή ωφέλιμες για την υγεία;

Η επιστήμη δεν έχει πειστεί ακόμα για τη διατροφική τους αξία

Oλο και περισσότεροι καταναλωτές προσθέτουν στη διατροφή τους τις περίφημες υπερτροφές. Η επιστήμη ωστόσο δεν έχει πειστεί ακόμα για τη διατροφική τους αξία.

Σκόνες από εξωτικές ρίζες, smoothies που περιέχουν μούρα, φύκια με θεραπευτικές ικανότητες και σπόροι κάθε είδους είναι μερικά μόνο από τα προϊόντα που προωθούνται έντονα μέσω διαδικτύου τα τελευταία χρόνια.

>>> Διαβάστε επίσης: Τι σημαίνει η ημερομηνία λήξης στα κατεψυγμένα προϊόντα <<<

Υποσχέσεις

Τα προϊόντα αυτά υπόσχονται γυμνασμένο σώμα μαζί με άλλες ευεργετικές ιδιότητες για όποιον τα επιλέξει, από μείωση του σωματικού πόνου και άγχους, βελτίωση της εγκεφαλικής απόδοσης, εξάλειψη του διαβήτη έως και εξόντωση των καρκινικών κυττάρων.

Η Γερμανία είναι μια χώρα που έχει εντάξει σε μεγάλο βαθμό τις υπερτροφές ως μέρος μιας ισορροπημένης διατροφής. Η επιστημονική κοινότητα όμως δεν φαίνεται να είναι απόλυτα πεπεισμένη για τα αποτελέσματα που υπόσχονται.

Hδη, από τα τέλη του 2020, το γερμανικό Ινστιτούτο Αξιολόγησης Κινδύνων (BfR) είχε επισημάνει για τις ιδιότητες των Superfoods: «Δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη απάντηση για το αν οι υπερτροφές προσφέρουν όσα υπόσχονται, εξαρτάται από το εκάστοτε προϊόν».

«Superfoods και συμπληρώματα διατροφής: Επικίνδυνα ή ωφέλιμα για την υγεία;» Αυτός είναι και ο τίτλος επιστημονικού συνεδρίου που διοργανώνει η Ομοσπονδιακή Yπηρεσία Προστασίας του Καταναλωτή και Ασφάλειας Τροφίμων σε συνεργασία με το BfR στο Βερολίνο αυτό το διήμερο.

Αντιρρήσεις από την επιστημονική κοινότητα

Η Γερμανική Eνωση Τροφίμων θεωρεί ότι ο όρος «υπερτροφή» είναι καθαρά τέχνασμα του μάρκετινγκ ενώ σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να υποτιμάται η θρεπτική αξία των υπόλοιπων τροφίμων, καθώς δεν υπάρχουν διαφορές ούτε στα χαρακτηριστικά, ούτε στην ποιότητα τους και θα πρέπει να ακολουθούνται πιστά τα ίδια πρότυπα ασφαλείας κατά τον διατροφικό τους έλεγχο.

Ο Πέτερ Νικ, καθηγητής μοριακής βιολογίας στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας Καρλσρούης, διεξήγαγε έρευνα και εντόπισε πολλά Superfoods που δεν είναι ασφαλή.

«Οι υπερτροφές εισάγονται συνήθως από εξωτικές περιοχές με τροπικό κλίμα, όπου συνιστούν τμήμα της διατροφικής αλυσίδας ή και του θεραπευτικού συστήματος» λέει. Με την εξαγωγή τους αποκόπτονται από τη γνώση για την αξιοποίησή τους κι έτσι αρχίζουν τα προβλήματα.

Η τάση αυτή εξάλλου οδήγησε στη μεγαλύτερη ζήτηση τέτοιων τροφίμων με αποτέλεσμα οι χώρες εξαγωγής να μην μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες της παγκόσμιας αγοράς, ειδικά σε μεγάλες χώρες όπως οι ΗΠΑ και η Γερμανία.

Δημιουργία πλασματικών προϊόντων

Αυτό οδηγεί στη δημιουργία πλασματικών προϊόντων, που κυκλοφορούν όμως στην αγορά με την ετικέτα των γνήσιων.

«Οι εταιρίες και οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι πιο προσεκτικοί και υποψιασμένοι και να διαβάζουν τις πρώτες ύλες στη συσκευασία» αναφέρει ο γερμανός επιστήμονας.

Σε έρευνα που έγινε από τον ίδιο σε smoothies που θα έπρεπε να εμπεριέχουν σπόρους chia βρέθηκε βασιλικός! «Σε μεγάλες ποσότητες ο βασιλικός μπορεί να καταστεί τοξικός, κάτι το οποίο είναι ανεπίτρεπτο» λέει ο Νικ.

Ανάλογο παράδειγμα καταγράφηκε και με ένα είδος τσαγιού που ενώ διαφημιζόταν έντονα για τα οφέλη που παρείχε, κατά την επεξεργασία του βρέθηκαν μέσα φύλλα γαρυφαλλιάς χωρίς ωστόσο να αναγράφεται το συγκεκριμένο συστατικό στη συσκευασία, κάτι που μπορεί να βλάψει την υγεία των εγκύων.

Κενά στην εφαρμογή του νόμου

Οι ειδικοί κρούουν των κώδωνα του κινδύνου αναφορικά με την εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας στην παραπλανητική αυτοπροβολή των προϊόντων. Ο ρόλος της Ευρωπαϊκής Αρχής για την Ασφάλεια των Τροφίμων (EFSA) είναι να παρέχει επιστημονικές γνωμοδοτήσεις για το εκάστοτε προϊόν, προκειμένου να προστατεύσει τους καταναλωτές.

Η πραγματικότητα όμως διαφέρει καθώς, σύμφωνα με την Γιούλια Ζαουσμικάτ, διατροφολόγο και σύμβουλο του κέντρου καταναλωτών της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας, υπάρχει σημαντική έλλειψη ελέγχου των παράλογων υποσχέσεων των Superfoods που διαφημίζονται στο διαδίκτυο.

Κατάλληλο μάρκετινγκ

Οι περισσότεροι προμηθευτές τροφίμων βρίσκονται εκτός Ευρώπης με αποτέλεσμα ο γερμανικός μηχανισμός να μην μπορεί να αντιδράσει σε μεγάλο βαθμό.

Παράλληλα, οι εταιρείες τροφίμων βασίζονται σχεδόν αποκλειστικά στην προώθηση των Superfoods και των συμπληρωμάτων διατροφής μέσω των social media και των influencers που συνεργάζονται μαζί τους με υψηλό χρηματικό αντίτιμο.

Σύμφωνα με την διατροφολόγο, οποιοδήποτε προϊόν μπορεί να θεωρηθεί υπερτροφή, ακόμη και το αλάτι, αρκεί να έχει χτιστεί από πριν το κατάλληλο μάρκετινγκ.

Πηγή: DeutcheWelle.gr

Home