Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Τι παθαίνει το δέρμα αν κάνετε μπάνιο με πολύ ζεστό νερό

Offsite Team -
09.10.2021 - 22:24

Τι παθαίνει το δέρμα αν κάνετε μπάνιο με πολύ ζεστό νερό

Τι πρέπει να αποφεύγετε και τι να κάνετε για να το διατηρείτε υγιές.

Το δέρμα είναι το μεγαλύτερο όργανο του σώματος και η πρώτη γραμμή άμυνας του οργανισμού απέναντι στους περιβαλλοντικούς παράγοντες που τον απειλούν, από τα μικρόβια και την ατμοσφαιρική ρύπανση έως τις καιρικές συνθήκες. Είναι επομένως σημαντικό για την υγεία μας να το διατηρούμε σε όσο το δυνατόν καλύτερη κατάσταση.

>>> Κατεβάστε τώρα το application της offsite - ΕΔΩ για Android & ΕΔΩ για iOS

Δυστυχώς όμως πολλές καθημερινές συνήθειες μπορεί να το βλάψουν. Ο δερματολόγος-αφροδισιολόγος Μάρκος Μιχελάκης, από τον ΕΔΟΕΑΠ, εξηγεί τι μπορεί να κάνει κάποιος λάθος.

Δεν πλένετε το πρόσωπό σας πριν μπείτε για ύπνο

Η ανάγκη για ύπνο είναι μεγάλη μετά από μια δύσκολη μέρα. Το γεγονός όμως ότι το πρόσωπό σας φαίνεται καθαρό, δεν σημαίνει ότι είναι. Αντιθέτως, συσσωρεύει ρύπους, λίπος και μόρια σκόνης, τα οποία μπορεί να προκαλέσουν φλεγμονή και σπυράκια στο δέρμα.

>>> H offsite τώρα και στο Google News - Ακολουθείστε μας

Φροντίστε λοιπόν να καθαρίζετε κάθε βράδυ το πρόσωπό σας με ένα ήπιο καθαριστικό, κατάλληλο για το δέρμα σας.

Κάνετε μπάνιο πολύ συχνά ή/και με πολύ ζεστό νερό

Το ντους αφαιρεί από το δέρμα το φυσικό λίπος (σμήγμα) το οποίο είναι ο φυσικός φραγμός του. Αν κάνετε μπάνιο 2-3 φορές την ημέρα (π.χ. το πρωί πριν βγείτε από το σπίτι, αμέσως μόλις ιδρώσετε και το βραδάκι πριν την έξοδό σας), το παρακάνετε. Κινδυνεύετε να εκδηλώσετε σοβαρή ξηροδερμία, κατά την οποία το δέρμα «σκάει», είναι ευαίσθητο στην αφή και τελικά επιρρεπές στις μολύνσεις.

Εξίσου προσεκτικοί πρέπει να είστε αν κάνετε μπάνιο με πολύ ζεστό νερό ή αν πλένετε το πρόσωπό σας με καυτό νερό. Και σε αυτή την περίπτωση διαταράσσετε την ισορροπία του δέρματός σας.

Να κάνετε μπάνιο μία φορά την ημέρα ή μέρα παρά μέρα, με χλιαρό νερό για να διατηρείται η ισορροπία του pH.

Τρώτε πολλούς υδατάνθρακες και λίγα φρούτα και λαχανικά

Μελέτες έχουν δείξει ότι η πλούσια σε επεξεργασμένους υδατάνθρακες διατροφή μπορεί να επιταχύνει τη διαδικασία της γήρανσης. Πολλούς επεξεργασμένους υδατάνθρακες περιέχουν:

  • Τα τρόφιμα με προσθήκη ζάχαρης (π.χ. γλυκά, καραμέλες, παγωτά, μπισκότα, κέικ, δημητριακά πρωινού, χυμοί, αναψυκτικά, καφέδες κ.λπ.)
  • Το λευκό ψωμί
  • Τα λευκά ζυμαρικά
  • Τα λευκά δημητριακά πρωινού κ.ά.

Μια φιλική προς το δέρμα διατροφή πρέπει να περιέχει άφθονα φρούτα, λαχανικά και δημητριακά ολικής αλέσεως και σποραδικά απλούς υδατάνθρακες.

Κάνετε υπερβολική απολέπιση

Αν το δέρμα σας είναι ξηρό ή ξεφλουδίζει, πιθανώς έχετε έντονη ξηροδερμία. Η απολέπιση με ένα ήπιο, αλλά ενυδατικό προϊόν μπορεί να βοηθήσει. Επιπλέον, θα επιτρέψει στις άλλες θεραπείες που θα συστήσει ο δερματολόγος ιατρός να φθάσουν βαθύτερα στην επιδερμίδα, ώστε να δράσουν καλύτερα.

Δεν πρέπει όμως να κάνετε καθημερινά απολέπιση, διότι αφαιρείτε από το δέρμα το φυσικό λίπος του (το σμήγμα) και την υγρασία του. Αυτό αυξάνει τον κίνδυνο μολύνσεων και πρόωρης ρυτίδωσης.

Περιορίστε την απολέπιση σε 1-2 φορές την εβδομάδα τον χειμώνα (το καλοκαίρι πρέπει να γίνεται συχνότερα, 2-3 φορές την εβδομάδα).

Σπάτε τα σπυράκια σας

Η συνήθεια αυτή μπορεί να οδηγήσει σε επιμολύνσεις και ουλές. Προτιμότερο είναι να προσπαθήσετε να καταπολεμήσετε τα σπυράκια με κάποια ειδική κρέμα.

Το υπεροξείδιο του βενζολίου και το σαλικυλικό οξύ είναι δύο αποτελεσματικές θεραπείες. Προσέξτε όμως την περιεκτικότητά τους σε αυτά τα συστατικά, διότι παρουσιάζει σημαντική διαφορά από προϊόν σε προϊόν και, αν το παρακάνετε, μπορεί να προκαλέσετε δερματικό ερεθισμό.

Προτιμότερο είναι να συμβουλευθείτε τον δερματολόγο ιατρό για το προϊόν που ταιριάζει στο δικό σας δέρμα.

Δεν καθαρίζετε την οθόνη του κινητού σας

Μελέτες έχουν δείξει ότι τα κινητά τηλέφωνα είναι τα πια μολυσμένα αντικείμενα που έχουμε στην κατοχή μας. Αυτό είναι λογικό: σκεφθείτε μόνο πόσες φορές έχετε πάρει μαζί σας το κινητό στην τουαλέτα και σε πόσες διαφορετικές επιφάνειες το ακουμπάτε καθημερινά.

Επειδή, λοιπόν, κάθε φορά που κάνετε ένα τηλεφώνημα, τα βακτήρια μεταφέρονται από το κινητό στο πρόσωπό σας, φροντίστε να απολυμαίνετε την οθόνη μία φορά την ημέρα. Υπάρχουν ειδικά προϊόντα για το σκοπό αυτό.

Καπνίζετε

Η νικοτίνη μειώνει την αιμάτωση του δέρματος, με συνέπεια αυτό να μην λαμβάνει αρκετό οξυγόνο και θρεπτικά συστατικά. Επιπλέον, τα χημικά του καπνού βλάπτουν τις ίνες κολλαγόνου και ελαστίνης, που παρέχουν συνοχή στο δέρμα. Μελέτες έχουν δείξει ότι το δέρμα των καπνιστών είναι:

  • Πιο λεπτό
  • Θαμπό
  • Με περισσότερες ρυτίδες
  • Με μειωμένη ικανότητα επούλωσης

Μετά από αρκετά χρόνια καπνίσματος, εξάλλου, αναπτύσσονται χαρακτηριστικές, βαθιές ρυτίδες γύρω από τα χείλη και πιθανώς γύρω από τα μάτια, τα οποία ασυναίσθητα μισοκλείνετε διαρκώς για να τα προστατεύσετε από τον καπνό.

Δεν βάζετε καθημερινά αντηλιακό

Το αντηλιακό είναι απαραίτητο καθημερινά, όλες τις ημέρες του χρόνου, διότι η υπεριώδης ακτινοβολία του ηλίου διαπερνά στο μεγαλύτερο ποσοστό της τα σύννεφα όλες τις εποχές του χρόνου.

Να αλείφετε καθημερινά τα εκτεθειμένα σημεία του δέρματός σας με αντηλιακό, που θα έχει δείκτη προστασίας (SPF) τουλάχιστον 30.

Χρησιμοποιείτε λάθος ή παλιά προϊόντα περιποίησης

Τα προϊόντα που χρησιμοποιείτε πρέπει κατ’ αρχάς να ταιριάζουν στον τύπο του δέρματός σας. Είναι λάθος, π.χ., να χρησιμοποιείτε μια βαριά ενυδατική κρέμα, αν έχετε λιπαρό δέρμα ή κρέμες με συστατικά φρούτων αν έχετε ευαίσθητο δέρμα. Το ίδιο ισχύει και αν χρησιμοποιείτε λανθασμένα προϊόντα περιποίησης των μαλλιών σας.

Σε τέτοιες περιπτώσεις μπορεί να υπάρξουν συνέπειες, που κυμαίνονται από απόφραξη των πόρων και σπυράκια έως αλλεργικές αντιδράσεις.

Αντίστοιχα, όταν χρησιμοποιείτε προϊόντα που έχουν λήξει, κινδυνεύετε να εκδηλώσετε δερματικούς ερεθισμούς και μολύνσεις. Το ίδιο και όταν χρησιμοποιείτε πινέλα, σφουγγαράκια κ.λπ. τα οποία δεν πλένετε συχνά. Τα προϊόντα αυτά μπορεί να είναι επιμολυσμένα με βακτήρια και να σας δημιουργήσουν πολλά προβλήματα.

Δεν πίνετε αρκετό νερό

Αν είστε αφυδατωμένοι, θα είναι και το δέρμα σας. Αν έχετε περισσότερα σπυράκια απ’ όσα συνήθως, βεβαιωθείτε ότι πίνετε αρκετό νερό.

Να θυμάστε ότι το νερό αποτελεί τη βάση των υγρών που παράγει το σώμα, επομένως είναι απαραίτητο για την παραγωγή (και) του σμήγματος, καθώς και ότι το ξηρό δέρμα είναι ευάλωτο στις μολύνσεις.

iatropedia.gr

Τρώτε στο… «πόδι»; Πώς επηρεάζει την υγεία σας

Offsite Team -
27.06.2022 - 13:05

Τρώτε στο… «πόδι»; Πώς επηρεάζει την υγεία σας

Πόσο συχνά τρώτε ένα γρήγορο σνακ ή και ολόκληρο το γεύμα σας ενώ στέκεστε όρθιοι;

Με τις υποχρεώσεις της καθημερινότητας να παραμένουν αυξημένες παρά την προσπάθειά σας να την μειώσετε, πολλοί είναι εκείνοι που επιλέγουν να τρώνε πράγματι στο «πόδι», καθώς στέκονται πάνω από το γραφείο ή καθώς πηγαίνουν από την μία δουλειά στην άλλη. Κι ενώ μπορεί να φαίνεται ως μια άκακη συνήθεια, αφού έτσι μειώνετε και τις ώρες που περνάτε καθισμένοι, οι ειδικοί μας εξηγούν ότι δεν πρόκειται για την καλύτερη πρακτική.

Διαβάστε επίσης: Πώς να αφαιρέσεις τους λεκέδες με αντηλιακό από μαγιό & πετσέτες

Αέρα και φούσκωμα

Αρχικά όταν τρώτε ενώ στέκεστε μπορεί να παρατηρήσετε ότι έχετε αέρια και φούσκωμα. «Φυσιολογικά μιλώντας, αν κάποιος στέκεται ενώ τρώει, το αίμα πηγαίνει προς τα πόδια του, δεδομένης της βαρύτητας και αυτό μειώνει την επαρκή ροή αίματος στο έντερο όπου χρειάζεται για την πέψη», μας εξηγούν οι ειδικοί. «Αυτό θα προκαλέσει κακή πέψη των υδατανθράκων, που μπορεί να οδηγήσει σε αέρια και φούσκωμα», συμπληρώνουν.

Ταυτόχρονα, οι ειδικοί έχουν παρατηρήσει ότι όταν τρώμε όρθιοι συνήθως επιλέγουμε και «γρήγορα» φαγητά, που είναι γνωστό ότι εκτός από πρόχειρα έχουν και χαμηλή περιεκτικότητα σε πολύτιμα θρεπτικά συστατικά. Επιπλέον εάν τρώτε με ταχύτητα, είναι επίσης πολύ πιθανό να καταπιείτε περισσότερο αέρα, κάτι που μπορεί να συμβάλλει σε επιπλέον αέρια και αίσθημα δυσφορίας.

Τρώτε περισσότερο από όσο χρειάζεστε

Όπως γνωρίζουμε, οι άνθρωποι που τρώνε ενώ στέκονται συνήθως τείνουν να τρώνε γρηγορότερα και αυτός ο ταχύτερος ρυθμός έχει ως αποτέλεσμα μικρότερους συνολικούς χρόνους γευμάτων, μας λένε οι ειδικοί. Το πρόβλημα είναι ότι αυτό μπορεί να ενθαρρύνει την υπερκατανάλωση τροφής για διάφορους λόγους.

Διαβάστε επίσης: ​​​​​​​Μην αποθηκεύετε ποτέ τις πατάτες κοντά σε αυτό-Δείτε τι συμβαίνει

Πρώτον η κατανάλωση τροφών καθώς στέκεστε, συνήθως συνοδεύεται από κίνηση, καθώς το άτομο πιθανότατα να είναι εν κινήσει, η οποία προάγει την ταχύτερη πέψη και μπορεί να αφήσει κάποιον να αισθάνεται πεινασμένος νωρίτερα. Δεύτερον, όταν τρώτε γρήγορα και όρθιοι, η προσοχή σας είναι πολύ πιθανό να αποσπαστεί από το γεύμα σας.

Και όταν δεν εστιάζετε στο φαγητό σας ή δεν απολαμβάνετε κάθε μπουκιά, το πιθανότερο είναι ότι θα αισθάνεστε μικρότερο αίσθημα κορεσμού και πληρότητας. Από την άλλη πλευρά, «όσο περισσότερο χρόνο έχει κανείς για να μασήσει το φαγητό του, τόσο λιγότερες είναι οι πιθανότητες να φάει υπερβολικά», μας λένε οι ειδικοί.

in.gr

Home