Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Τρία από τα καλύτερα φρούτα για απώλεια βάρους

Offsite Team -
18.05.2022 - 11:09

Τρία από τα καλύτερα φρούτα για απώλεια βάρους

Τα φρούτα είναι το εύκολο… σνακ της φύσης γεμάτο με βιταμίνες, φυτικές ίνες και άλλα θρεπτικά συστατικά

Τα φρούτα είναι γενικά χαμηλά σε θερμίδες και πλούσια σε φυτικές ίνες, που μπορεί να σας βοηθήσουν να χάσετε βάρος.

Μάλιστα, η κατανάλωση φρούτων συνδέεται με χαμηλότερο σωματικό βάρος και χαμηλότερο κίνδυνο για διαβήτη, υπέρταση, καρκίνο και καρδιακές παθήσεις.

Τρία από τα καλύτερα φρούτα για απώλεια βάρους

Γκρέιπφρουτ

Μισό γκρέιπφρουτ περιέχει μόλις 39 θερμίδες, αλλά παρέχει το 65% της ημερήσιας αναγκαίας πρόσληψης (RDI) σε βιταμίνη C. Οι κόκκινες ποικιλίες παρέχουν επίσης το 28% RDI σε βιταμίνη Α.

Επιπλέον, το γκρέιπφρουτ έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, που σημαίνει ότι απελευθερώνει το σάκχαρο στην κυκλοφορία του αίματός σας πιο αργά. Μια διατροφή χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη μπορεί να βοηθήσει στην απώλεια και στη διατήρηση βάρους, αν και τα στοιχεία είναι περιορισμένα.

Σε μια μελέτη σε 85 παχύσαρκους ανθρώπους, η κατανάλωση γκρέιπφρουτ -ή του χυμού του- πριν από τα γεύματα για περίοδο 3 μηνών οδήγησε σε μείωση της πρόσληψης θερμίδων, μείωση 7,1% στο σωματικό βάρος και βελτιωμένα επίπεδα χοληστερόλης.

Επιπλέον, μια πρόσφατη ανασκόπηση διαπίστωσε ότι η κατανάλωση γκρέιπφρουτ μείωσε το σωματικό λίπος, την περίμετρο της μέσης και την αρτηριακή πίεση σε σύγκριση με τις ομάδες ελέγχου.

Μήλα

Τα μήλα είναι χαμηλά σε θερμίδες και πλούσια σε φυτικές ίνες, με 116 θερμίδες και 5,4 γραμμάρια φυτικών ινών ανά 1 μεγάλο φρούτο (223 γραμμάρια). Έχει επίσης βρεθεί ότι υποστηρίζουν την απώλεια βάρους.

Σε μια μελέτη, οι γυναίκες έτρωγαν τρία μήλα, ή τρία αχλάδια, ή τρία μπισκότα βρώμης (με την ίδια θερμιδική αξία) την ημέρα για 10 εβδομάδες. Εκείνες που έτρωγαν μήλα έχασαν 0,91 κιλά και εκείνες που έτρωγαν αχλάδια έχασαν 0,84 κιλά, ενώ το βάρος της εκείνων που έτρωγαν βρώμη δεν άλλαξε.

Επειδή τα φρούτα με λίγες θερμίδες είναι πιο χορταστικά, μπορεί να τρώτε λιγότερα άλλα τρόφιμα κατά τη διάρκεια της ημέρας. Συγκεκριμένα, ένα μήλο είναι σχεδόν τρεις φορές πιο χορταστικό από μια μπάρα σοκολάτας.

Έρευνες δείχνουν ότι τα μήλα είναι καλύτερα να τρώγονται ολόκληρα (αντί για τον χυμό τους) για να μειώσουν την πείνα και να ελέγξουν την όρεξη.

Τούτου λεχθέντος, δύο μελέτες συνδέουν τον χυμό μήλου με την μείωση του σωματικού λίπους σε σύγκριση με ένα ποτό ελέγχου με τον ίδιο αριθμό θερμίδων. Το εκχύλισμα πολυφαινόλης από μήλα (παρασκευάζεται από μια από τις φυσικές ενώσεις του φρούτου) έχει επίσης συνδεθεί με μειωμένα επίπεδα χοληστερόλης.

Μούρα

Μισό φλιτζάνι (74 γραμμάρια) βατόμουρα περιέχει μόλις 42 θερμίδες, αλλά παρέχει το 12% RDI σε βιταμίνη C και μαγγάνιο, καθώς και 18% σε βιταμίνη Κ.

Ένα φλιτζάνι (152 γραμμάρια) φράουλες περιέχει κάτω από 50 θερμίδες και παρέχει 3 γραμμάρια διαιτητικών ινών, καθώς και 150% RDI σε βιταμίνη C και σχεδόν 30% σε μαγγάνιο.

Τα μούρα έχουν επίσης αποδειχθεί ότι είναι χορταστικά. Μια μικρή μελέτη διαπίστωσε ότι άνθρωποι που έτρωγαν ένα σνακ μούρων 65 θερμίδων κατανάλωναν λιγότερη τροφή σε επόμενο γεύμα σε σχέση με όσους έτρωγαν κάποιο γλυκό με τον ίδιο αριθμό θερμίδων.

Επιπλέον, η κατανάλωση μούρων μπορεί να βοηθήσει στην μείωση των επιπέδων χοληστερόλης, της αρτηριακής πίεσης και της φλεγμονής, κάτι που μπορεί να είναι ιδιαίτερα χρήσιμο σε άτομα που είναι υπέρβαρα.

Πηγή: iatropedia.gr

Υπερτροφές: Επικίνδυνες ή ωφέλιμες για την υγεία;

Offsite Team -
01.07.2022 - 22:59

Υπερτροφές: Επικίνδυνες ή ωφέλιμες για την υγεία;

Η επιστήμη δεν έχει πειστεί ακόμα για τη διατροφική τους αξία

Oλο και περισσότεροι καταναλωτές προσθέτουν στη διατροφή τους τις περίφημες υπερτροφές. Η επιστήμη ωστόσο δεν έχει πειστεί ακόμα για τη διατροφική τους αξία.

Σκόνες από εξωτικές ρίζες, smoothies που περιέχουν μούρα, φύκια με θεραπευτικές ικανότητες και σπόροι κάθε είδους είναι μερικά μόνο από τα προϊόντα που προωθούνται έντονα μέσω διαδικτύου τα τελευταία χρόνια.

>>> Διαβάστε επίσης: Τι σημαίνει η ημερομηνία λήξης στα κατεψυγμένα προϊόντα <<<

Υποσχέσεις

Τα προϊόντα αυτά υπόσχονται γυμνασμένο σώμα μαζί με άλλες ευεργετικές ιδιότητες για όποιον τα επιλέξει, από μείωση του σωματικού πόνου και άγχους, βελτίωση της εγκεφαλικής απόδοσης, εξάλειψη του διαβήτη έως και εξόντωση των καρκινικών κυττάρων.

Η Γερμανία είναι μια χώρα που έχει εντάξει σε μεγάλο βαθμό τις υπερτροφές ως μέρος μιας ισορροπημένης διατροφής. Η επιστημονική κοινότητα όμως δεν φαίνεται να είναι απόλυτα πεπεισμένη για τα αποτελέσματα που υπόσχονται.

Hδη, από τα τέλη του 2020, το γερμανικό Ινστιτούτο Αξιολόγησης Κινδύνων (BfR) είχε επισημάνει για τις ιδιότητες των Superfoods: «Δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη απάντηση για το αν οι υπερτροφές προσφέρουν όσα υπόσχονται, εξαρτάται από το εκάστοτε προϊόν».

«Superfoods και συμπληρώματα διατροφής: Επικίνδυνα ή ωφέλιμα για την υγεία;» Αυτός είναι και ο τίτλος επιστημονικού συνεδρίου που διοργανώνει η Ομοσπονδιακή Yπηρεσία Προστασίας του Καταναλωτή και Ασφάλειας Τροφίμων σε συνεργασία με το BfR στο Βερολίνο αυτό το διήμερο.

Αντιρρήσεις από την επιστημονική κοινότητα

Η Γερμανική Eνωση Τροφίμων θεωρεί ότι ο όρος «υπερτροφή» είναι καθαρά τέχνασμα του μάρκετινγκ ενώ σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να υποτιμάται η θρεπτική αξία των υπόλοιπων τροφίμων, καθώς δεν υπάρχουν διαφορές ούτε στα χαρακτηριστικά, ούτε στην ποιότητα τους και θα πρέπει να ακολουθούνται πιστά τα ίδια πρότυπα ασφαλείας κατά τον διατροφικό τους έλεγχο.

Ο Πέτερ Νικ, καθηγητής μοριακής βιολογίας στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας Καρλσρούης, διεξήγαγε έρευνα και εντόπισε πολλά Superfoods που δεν είναι ασφαλή.

«Οι υπερτροφές εισάγονται συνήθως από εξωτικές περιοχές με τροπικό κλίμα, όπου συνιστούν τμήμα της διατροφικής αλυσίδας ή και του θεραπευτικού συστήματος» λέει. Με την εξαγωγή τους αποκόπτονται από τη γνώση για την αξιοποίησή τους κι έτσι αρχίζουν τα προβλήματα.

Η τάση αυτή εξάλλου οδήγησε στη μεγαλύτερη ζήτηση τέτοιων τροφίμων με αποτέλεσμα οι χώρες εξαγωγής να μην μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες της παγκόσμιας αγοράς, ειδικά σε μεγάλες χώρες όπως οι ΗΠΑ και η Γερμανία.

Δημιουργία πλασματικών προϊόντων

Αυτό οδηγεί στη δημιουργία πλασματικών προϊόντων, που κυκλοφορούν όμως στην αγορά με την ετικέτα των γνήσιων.

«Οι εταιρίες και οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι πιο προσεκτικοί και υποψιασμένοι και να διαβάζουν τις πρώτες ύλες στη συσκευασία» αναφέρει ο γερμανός επιστήμονας.

Σε έρευνα που έγινε από τον ίδιο σε smoothies που θα έπρεπε να εμπεριέχουν σπόρους chia βρέθηκε βασιλικός! «Σε μεγάλες ποσότητες ο βασιλικός μπορεί να καταστεί τοξικός, κάτι το οποίο είναι ανεπίτρεπτο» λέει ο Νικ.

Ανάλογο παράδειγμα καταγράφηκε και με ένα είδος τσαγιού που ενώ διαφημιζόταν έντονα για τα οφέλη που παρείχε, κατά την επεξεργασία του βρέθηκαν μέσα φύλλα γαρυφαλλιάς χωρίς ωστόσο να αναγράφεται το συγκεκριμένο συστατικό στη συσκευασία, κάτι που μπορεί να βλάψει την υγεία των εγκύων.

Κενά στην εφαρμογή του νόμου

Οι ειδικοί κρούουν των κώδωνα του κινδύνου αναφορικά με την εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας στην παραπλανητική αυτοπροβολή των προϊόντων. Ο ρόλος της Ευρωπαϊκής Αρχής για την Ασφάλεια των Τροφίμων (EFSA) είναι να παρέχει επιστημονικές γνωμοδοτήσεις για το εκάστοτε προϊόν, προκειμένου να προστατεύσει τους καταναλωτές.

Η πραγματικότητα όμως διαφέρει καθώς, σύμφωνα με την Γιούλια Ζαουσμικάτ, διατροφολόγο και σύμβουλο του κέντρου καταναλωτών της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας, υπάρχει σημαντική έλλειψη ελέγχου των παράλογων υποσχέσεων των Superfoods που διαφημίζονται στο διαδίκτυο.

Κατάλληλο μάρκετινγκ

Οι περισσότεροι προμηθευτές τροφίμων βρίσκονται εκτός Ευρώπης με αποτέλεσμα ο γερμανικός μηχανισμός να μην μπορεί να αντιδράσει σε μεγάλο βαθμό.

Παράλληλα, οι εταιρείες τροφίμων βασίζονται σχεδόν αποκλειστικά στην προώθηση των Superfoods και των συμπληρωμάτων διατροφής μέσω των social media και των influencers που συνεργάζονται μαζί τους με υψηλό χρηματικό αντίτιμο.

Σύμφωνα με την διατροφολόγο, οποιοδήποτε προϊόν μπορεί να θεωρηθεί υπερτροφή, ακόμη και το αλάτι, αρκεί να έχει χτιστεί από πριν το κατάλληλο μάρκετινγκ.

Πηγή: DeutcheWelle.gr

Home