Προϋπολογισμός 2019: Έργο "μαμούθ" - Δρόμος 360 εκατομμυρίων

δρομος
Όλα έτοιμα για την έναρξη των εργασιών - Ποιες είναι οι φάσεις του έργου - Τι αλλάζει στο οδικό δίκτυο

Άλλο ένα μεγάλο οδικό έργο ετοιμάζεται να εκκινήσει η κυβέρνηση και του οποίου η έναρξη εντάσσεται στον προϋπολογισμό του 2019.

Πρόκειται για το έργο του περιμετρικού δρόμου Λευκωσίας – Λεμεσού του οποίου τα σχέδια βρίσκονταν στο συρτάρι, με το συνολικό κόστος του έργου να αναμένεται να φτάσει τα 360 εκ.

Το σχέδιο του έργου

Ο προτεινόμενος αυτοκινητόδρομος θα αρχίζει από την περιοχή Γερίου, θα συνδέεται με τον αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας-Λεμεσού στην περιοχή Χαλεπιανών, θα διέρχεται βόρεια του Τσερίου και εντός της Λακατάμιας και θα καταλήγει στον αυτοκινητόδρομο Ανθούπολης-Κοκκινοτριμιθιάς σε μήκος 25 χλμ. περίπου. 

Επιπλέον το έργο θα διαλαμβάνει και τμήμα του αυτοκινητόδρομου Λευκωσίας-Παλαιχωρίου, μήκους 7 χλμ. περίπου, από τον κόμβο Ανθούπολης μέχρι τον κόμβο Αναγυιών. 

Ο αυτοκινητόδρομος θα είναι συνολικού μήκους 32 χλμ. περίπου και μελλοντικά θα μπορεί να επεκταθεί και στις κατεχόμενες σήμερα περιοχές.  

Επίσης θα περιλαμβάνει συνδετήριους δρόμους πρόσθετου μήκους 25 χλμ. περίπου  καθώς και 3,2 χλμ. αστικού δρόμου στη Λακατάμια πάνω από αντίστοιχο υπογειοποιημένο τμήμα του αυτοκινητόδρομου. 

Η  κυβέρνηση αρχίζει τις διαδικασίες με ποσό €7.650.000 που προορίζονται να καλύψουν δαπάνες ως ακολούθως:

Ποσό 7,5 εκ. για την έναρξη εργασιών για κατασκευή του πρώτου τμήματος του έργου μεταξύ του αυτοκινητοδρόμου Λευκωσίας-Λεμεσού και της λεωφόρου Στροβόλου-Τσερίου, μήκους 7,2χλμ.

Περιλαμβάνονται επίσης 7χλμ. δευτερεύον οδικό δίκτυο και 6χλμ. συνδετικό οδικό δίκτυο (κόμβοι – ράμπες). 

Το έργο θα συγχρηματοδοτηθεί από το Ταμείο «Συνδέοντας την Ευρώπη» του Ταμείου Συνοχής (CEF) για την περίοδο 2014-2020. 

Το κόστος του υπό αναφορά τμήματος υπολογίζεται σε €52εκ. + ΦΠΑ και το ποσό συγχρηματοδότησης θα εξαρτηθεί από το ποσό που θα διατεθεί για το έργο αυτό από το ποσό των €48 εκ. που εξασφαλίστηκε από το υπό αναφορά Ταμείο (υπολογίζεται σε €44 εκ. περίπου). 

Αξίζει να αναφερθεί ότι προηγήθηκαν οι αναγκαίες κυκλοφοριακές/τεχνοοικονομικές μελέτες για να επιβεβαιωθεί η βιωσιμότητα του έργου και εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. 

Το τμήμα αυτό επηρεάζει τα σχέδια 3 φάσεων και έγιναν οι σχετικές αναθεωρήσεις. 

Το κόστος των απαλλοτριώσεων υπολογίζεται σε €8 εκ. σύμφωνα με προκαταρκτική εκτίμηση του Τμήματος Κτηματολογίου. 

Ποσό 150 χιλιάδων για την ετοιμασία των κατασκευαστικών σχεδίων του νέου περιμετρικού δρόμου Λευκωσίας από ιδιώτες μελετητές.

Έχει ήδη ετοιμαστεί η περιβαλλοντική/τεχνοοικονομική και συγκριτική μελέτη. 

Η μελέτη για τα κατασκευαστικά σχέδια άρχισε  στις 30/5/2007 έναντι ποσού συμβολαίου €1.964.892 + Φ.Π.Α. με διάρκεια 24 μήνες. 

Επιπλέον έχει εγκριθεί πρόσθετο ποσό για αλλαγές της τάξεως των €645.370 + ΦΠΑ.

Τα κατασκευαστικά σχέδια για όλες τις φάσεις στάληκαν στο Κτηματολόγιο και στις Υπηρεσίες για τις δικές τους μελέτες.

Κύπρος: Χαμένοι στην... εργασιακή αστάθεια οι εργαζόμενοι

Οι φάσεις του έργου

Η φάση Α΄ αφορά το τμήμα που συνδέεται με τον αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας-Λεμεσού, είναι μήκους 8χλμ. και διαλαμβάνει 4 ανισόπεδους κόμβους από τους οποίους ο ένας είναι κόμβος  μεταξύ αυτοκινητόδρομων. 

Το κόστος της φάσης αυτής υπολογίζεται να είναι της τάξεως των €50 εκ.. 

Η φάση Β΄ αφορά την επέκταση του αυτοκινητόδρομου μέχρι τον υφιστάμενο δρόμο Λευκωσίας-Παλαιχωρίου, είναι μήκους 5,7 χλμ. και διαλαμβάνει 3,2 χλμ. υπογειοποιημένο τμήμα στη Λακατάμια και 3 ανισόπεδους κόμβους. 

Το κόστος της φάσης αυτής υπολογίζεται προκαταρκτικά σε €130 εκ. περίπου. 

Η φάση Γ΄ του έργου αφορά το τμήμα του αυτοκινητόδρομου Λευκωσίας – Παλαιχωρίου από Ανθούπολη μέχρι Ανάγυια, είναι μήκους 7 χλμ. με τέσσερις ανισόπεδους κόμβους και το κόστος της υπολογίζεται γύρω στα €90 εκ.. 

Η φάση Δ΄ αφορά επεκτάσεις του περιμετρικού, ανατολικότερα της φάσης Α΄ μέχρι τη Βιομηχανική Περιοχή Γερίου, είναι μήκους 5 χλμ. περίπου, με 2 ανισόπεδους κόμβους. 

Το κόστος υπολογίζεται στα €35 εκ..

Η φάση Ε΄ αφορά επέκταση δυτικότερα της φάσης Γ΄ μέχρι τον αυτοκινητόδρομο Κοκκινοτριμιθιάς-Τροόδους, είναι μήκους 4,5 χλμ., με 2 ανισόπεδους κόμβους. 

Το κόστος υπολογίζεται σε €55 εκ.. 

Τα κατασκευαστικά σχέδια για όλες τις φάσεις στάληκαν στο Κτηματολόγιο και στις Υπηρεσίες ενώ ο δρόμος έχει ενταχθεί στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών (ΤΕΝ-Τ).