ΑΠΚΥ: Επιστημονική Τηλε-Διημερίδα

ΑΠΚΥ: Επιστημονική Τηλε-Διημερίδα

Σχεδόν τριάντα χιλιάδες εκπαιδευτικούς από την Ελλάδα, την Κύπρο και άλλες χώρες χαιρέτισε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Παιδείας της Κυπριακής Δημοκρατίας Πρόδρομος Προδρόμου στο άνοιγμα της διήμερης τηλε-ημερίδας Επιστημονική Τηλε-Διημερίδα: “Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και Σχολική Πραγματικότητα”, που διοργανώνουν στις 25 & 26 Απριλίου 2020 τα Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού της Ελλάδας με συντονιστή τον Δρ. Σπύρο Παπαδάκη, Οργανωτικό Συντονιστή του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτικής Ελλάδας και μέλος του Συνεργαζόμενου Εκπαιδευτικού Προσωπικού του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου. 

Τη διημερίδα θα κλείσει απόψε, Κυριακή 26/4, στις 20.55, ο Θανάσης Χατζηλάκος, Καθηγητής Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας στο ΑΠΚΥ, σε διάλογο με τους εκπαιδευτικούς με θέμα «Θα αλλάξει (και) το σχολείο;». Στην πρωτοφανή αυτή εξ αποστάσεως επιμόρφωση εκπαιδευτικών εν μέσω πανδημίας, ‘γιορτή’ της εξαποστάσεως εκπαίδευσης, μπορεί κανείς να συμμετάσχει παρακολουθώντας σε ειδικές αίθουσες τηλεσυμμετοχής, από κανάλι του ΥouΤube, υποβάλλοντας γραπτές ή προφορικές ερωτήσεις και σχόλια, καταθέτοντας διδακτικές προτάσεις για εξαποστάσεως εκπαίδευση και παρευρισκόμενος σε ξεχωριστά δωμάτια όπου γίνονται παράλληλες επιστημονικές συνεδρίες, σεμινάρια και επιμορφώσεις.

Σύμφωνα με τον Καθηγητή Χατζηλάκο, «ο μεγαλύτερος κίνδυνος για τα σχολεία στη χώρα μας τον 21ο αιώνα είναι η περιθωριοποίηση,  το να μη συνδέεται η ύπαρξη και η λειτουργία τους με τα γενόμενα στην κοινωνία, την οικονομία, την παραγωγή, την τέχνη, τις ανθρώπινες σχέσεις. Οι εκπαιδευτικοί, ενώ μπορούν να κάνουν πράγματα εξαιρετικά, όπως απέδειξαν μεταφέροντας τα σχολεία στο Διαδίκτυο μέσα σε λίγες βδομάδες και οργανώνοντας τηλε-συνέδρια, συχνά ξεχνούν ότι είναι δάσκαλοι, και φέρονται σαν υποτακτικοί της εξεταστέας ύλης και των φροντιστηρίων, ευτελίζοντας τον ρόλο τους». Αντί, λοιπόν, να ψάχνουμε πώς θα βάλουμε στα 2 μέτρα τους μαθητές στις αίθουσες των εισαγωγικών εξετάσεων, ας αξιοποιήσουμε την πανδημία ως ευκαιρία ανατροπής των εξετάσεων απομνημόνευσης, και αντικατάστασής τους με εκπαίδευση και αξιολόγηση του 21ου αιώνα: ανοικτά βιβλία, πρόσβαση στο διαδίκτυο, e-portfolio. Ευκαιρία να σκεφτούμε διαφορετικά και να ανατρέψουμε. Τώρα είναι η ευκαιρία να σχεδιάσουμε ανατρεπτικές καινοτομίες.

Home