Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Όταν ο Οδυσσέας αποκάλυπτε για τον Συνεργατισμό, οι άλλοι έκλειναν τα αυτιά τους!

Όταν ο Οδυσσέας αποκάλυπτε για τον Συνεργατισμό, οι άλλοι έκλειναν τα αυτιά τους!

«It’s the economy, Stupid!» με τη Χρύσω Αντωνιάδου

Για όλα αυτά και πολλά άλλα ο Γενικός Ελεγκτής οδηγείται σε παύση! Για όλα αυτά και πολλές άλλες περιπτώσεις, οι κύριοι ένοχοι της κατάρρευσης του Συνεργατισμού κυκλοφορούν ανάμεσά μας και ο άνθρωπος που έλεγε αλήθειες, παρά τη φλυαρία του σε πολλές περιπτώσεις, ετοιμάζεται να σταυρωθεί από τους σοφούς αυτού του κράτους. Για να μείνουν οι «έξυπνοι» και ικανοί, όσοι ξέρουν και σιωπούν!

Ο Συνεργατισμός διασώθηκε με €1.7 δις, μεσούσης της χρηματοοικονομικής κρίσης, με τις θυσίες του κυπριακού λαού. Ο Δρ Οδυσσέας Μιχαηλίδης, όντας Γενικός Ελεγκτής της Δημοκρατίας, κάκιζε έντονα την Κυβέρνηση Αναστασιάδη για τους χειρισμούς που έγιναν σε σχέση με τον Συνεργατισμό. Αρκετές φορές τα έψαλλε ειδικά στο Υπουργείο Οικονομικών και στα κοινοβουλευτικά κόμματα για τον Συνεργατισμό. 

Εμφανιζόμενος στην Επιτροπή Ελέγχου της Βουλής συνέστηνε όπως «το Υπουργείο Οικονομικών ως εκπρόσωπος του μετόχου θα πρέπει να παρακολουθεί τον Συνεργατισμό και να έχει έγνοια καθώς ασκεί τον ρόλο που ασκούν οι μέτοχοι μίας ιδιωτικής τράπεζας ή μίας εταιρείας». 

Μάλιστα καλούσε το Υπουργείο «να διασφαλίσει πως μέσα από το Δ.Σ. του Συνεργατισμού θα κάνει ορθή εταιρική διακυβέρνηση», αποκαλύπτοντας πως «στην έκθεση της Ελεγκτικής Υπηρεσίας υπάρχει αριθμός ύποπτων υποθέσεων ορισμένες από τις οποίες είχαν μείνει στα συρτάρια».

Ο Δρ Μιχαηλίδης, μήνες πριν την εμφάνισή του στη Βουλή, δήλωνε πως «η εφαρμογή υγιούς εταιρικής διακυβέρνησης στη βάση βέλτιστων διεθνών πρακτικών είναι εκ των ων ουκ άνευ για τη διαφύλαξη των χρημάτων που ο φορολογούμενος πολίτης εμπιστεύτηκε στη ΣΚΤ. Τούτο, μεταξύ άλλων, επιβάλλει σαφή διάκριση μεταξύ της διεύθυνσης και της διοίκησης της ΣΚΤ».

Ο διορισμός Χατζηγιάννη

Ο κ. Μιχαηλίδης, προκαλώντας και πάλι τριγμούς στην Κυβέρνηση Αναστασιάδη, είχε κάνει συγκεκριμένες αναφορές στη  διαδικασία που ακολουθήθηκε για τον διορισμό του γενικού διευθυντή του Συνεργατισμού Νικόλα Χατζηγιάννη και τα μισθολογικά του ωφελήματα, νοουμένου ότι ο Συνεργατισμός στηρίζεται από το κράτος. Ζητούσε αναθεώρηση των απολαβών του Γενικού Διευθυντή  σημειώνοντας  ότι «δεδομένης της πολιτικής λιτότητας που η Συνεργατική Κεντρική Τράπεζα χρειάζεται να εφαρμόζει, λαμβανομένου επίσης υπόψη του γεγονότος ότι είναι το κράτος και ο φορολογούμενος πολίτης που επιβαρύνεται για την πλήρη κεφαλαιοποίηση της, συστήνουμε όπως το πακέτο απολαβών για τον Γενικό Διευθυντή (€200.000 ετησίως και επιπλέον άλλα ωφελήματα) αναθεωρηθεί ανάλογα».

Σε σχέση με τα ωφελήματα του προσωπικού είχε επισημάνει πως «στις δύσκολες εποχές που περνά η οικονομία της Κύπρου, και ειδικά με τα προβλήματα στο χρηματοοικονομικό της σύστημα, θεωρείται από την Υπηρεσία μας προκλητικό ένα τραπεζικό ίδρυμα, για το οποίο έχουν ληφθεί μέτρα στήριξης με μεγάλο κόστος στον φορολογούμενο πολίτη, περιλαμβανομένης της ενίσχυσης της κεφαλαιακής βάσης και αποκατάστασης της κεφαλαιακής επάρκειάς του (προς αντιμετώπιση προβλημάτων κεφαλαιακής ανεπάρκειας), να συνεχίζει να δανείζει στο προσωπικό του, όπως και προηγουμένως, με προνομιακά επιτόκια, και μάλιστα κάτω από το κόστος της τράπεζας (το επιτόκιο των καταθέσεων)».

Ο καταλληλότερος…

«Χτυπώντας» τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν για την  επιλογή του Γενικού  Διευθυντή Νικόλα Χατζηγιάννη είχε υποδείξει πως «αναμένεται στο μέλλον να δίνεται στο θέμα αυτό η δέουσα βαρύτητα και για την επιλογή του καταλληλότερου προσώπου που θα αναλάβει τη θέση θα ακολουθούνται διάφανες διαδικασίες στη βάση των βέλτιστων πρακτικών και της σχετικής αξιολόγησης της ικανότητας και καταλληλότητας μελών διοικητικού οργάνου και διευθυντών των αδειοδοτημένων πιστωτικών ιδρυμάτων οδηγία του 2014».

Δίνοντας ιδιαίτερη σημασία σε θέματα δεοντολογίας είχε παρατηρήσει πως «θα πρέπει να εξετάζονται σε κάθε περίπτωση θέματα αρχών δεοντολογίας αναφορικά με τους υποψήφιους, συμπεριλαμβανομένου και του θέματος κατά πόσο η προηγούμενη θέση που κατέχουν/κατείχαν δεν συνάδει με τη θέση του Γενικού Διευθυντή που διεκδικούν (για παράδειγμα, στην προκείμενη περίπτωση, κατά πόσο από τη θέση του προέδρου της επιτροπείας μπορεί άτομο να μεταπηδήσει/διοριστεί αμέσως στη θέση του Γενικού Διευθυντή, χωρίς οποιαδήποτε χρονική απόσταση)».

Σε άλλη έκθεσή της, στην έκθεσή του 2014, η Ελεγκτική Υπηρεσία παρουσίαζε συγκεκριμένες αναφορές στα θέματα των προσλήψεων τονίζοντας πως «δεν τηρήθηκε η εφαρμογή των αρχών της χρηστής διοίκησης και της διαφάνειας, καθώς για τις θέσεις που πληρώθηκαν δεν δόθηκε ευκαιρία σε άλλους πιθανούς υποψηφίους, που μπορεί να ήταν και καταλληλότεροι, να υποβάλουν αίτηση».

Ο Γενικός Ελεγκτής είχε συστήσει, σε ώτα μη ακουόντων ότι «κατά τις συγχωνεύσεις των 93 παλαιών Συνεργατικών Πιστωτικών Εταιρειών σε 18 ΣΠΙ οι προκηρύξεις νέων θέσεων θα πρέπει να γίνονται σε πρωταρχικό στάδιο εσωτερικά, σε επίπεδο Ομίλου, προς επίδειξη ενδιαφέροντος από το υφιστάμενο προσωπικό». 

Οι … τάτσες των προσλήψεων

Η Ελεγκτική Υπηρεσία είχε κάμει δειγματοληπτικό έλεγχο για τις προσλήψεις που έγιναν τα έτη 2014-2015, σύμφωνα με τον οποίον:

(α) Σε μια περίπτωση Ανώτερου Διευθυντή (μόνιμη θέση), στον οποίο παραχωρήθηκε ο ανώτατος μισθός που καθορίστηκε από το Υπουργείο Οικονομικών (€98.800) αγοράστηκε από την Τράπεζα και το αυτοκίνητο αξίας €29.000, που το άτομο χρησιμοποιούσε στην προηγούμενή του εργασία. Επιπρόσθετα, καλύπτονται όλα τα έξοδα διακίνησης και παραχωρήθηκε και τηλέφωνο.

(β) Για συγκεκριμένη συμβασιούχο υπάλληλο, υπάρχει πρόνοια στη σύμβασή της, για παραχώρηση αύξησης με την πάροδο 12 μηνών μετά τη λήξη της δοκιμαστικής περιόδου. Συγκεκριμένα, ο πάγιος ετήσιος ακαθάριστος μισθός της είναι €60.000 και αυξάνεται σε €65.000. Συναφώς, σημειώνεται ότι, βάσει του Σχεδίου Αναδιάρθρωσης, αποφασίστηκε μείωση στο μισθολόγιο του Συγκροτήματος ύψους 15% κατά μέσο όρο. Η μείωση αυτή επιτεύχθηκε με κλιμακωτές μειώσεις στους μισθούς όλου του μόνιμου προσωπικού από 1.2.2014.

(γ) Όσον αφορά στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, τον Μάρτιο 2014, ετοιμάστηκε ξεχωριστή σύμβαση ομαδικής ασφάλισης τύπου «ζωής, ατυχημάτων και υγείας», για να καλυφθούν όλοι οι νέοι συμβασιούχοι. Σκοπός της σύμβασης ήταν η ασφάλιση ζωής, η κάλυψη ευρείας νοσοκομειακής και εξωνοσοκομειακής περίθαλψης και η ασφάλιση νοσοκομειακού επιδόματος από ατύχημα ή ασθένεια. Το ετήσιο ασφάλιστρο για κάθε ασφαλισμένο μέλος ανέρχεται στα €512 και το κόστος επωμίζεται αποκλειστικά η Τράπεζα, χωρίς οι ίδιοι να συνεισφέρουν, οτιδήποτε, σε αντίθεση του τι συμβαίνει στην περίπτωση των μόνιμων υπαλλήλων που οι ίδιοι συνεισφέρουν ποσοστό 1,25% πάνω στον ακαθάριστο μισθό τους (και η αντίστοιχη συνεισφορά του εργοδότη ανέρχεται σε 2,5%). Επιπλέον, αναφέρεται ότι για 7 μέλη της πιο πάνω ομαδικής ασφάλισης, καλύφθηκε και το κόστος ασφάλισης μελών της οικογένειάς τους.

(δ) Δύο συμβασιούχοι συμμετέχουν στο Ταμείο Προνοίας των υπαλλήλων συνεισφέροντας οι ίδιοι, αλλά και η Τράπεζα με ποσοστό 7%.

(ε) Πόσο €20.000 δόθηκε σε υπάλληλο που προσλήφθηκε με σύμβαση, για την αγορά του δικού της αυτοκινήτου, το οποίο αρχικά αγοράστηκε προσωπικά από την ίδια το 2009. Για την αγοραία αξία του αυτοκινήτου ζητήθηκε εκτίμηση από εκτιμητή και όχι από την εταιρεία που προμηθεύει την αγορά με τη συγκεκριμένη μάρκα αυτοκινήτων. Σημειώνεται ότι, στη συγκεκριμένη περίπτωση η υπάλληλος χρησιμοποιεί το όχημα της για να πηγαινοέρχεται από την εργασία της στο σπίτι της στη Λεμεσό, καθώς και για όλες τις άλλες ιδιωτικές της μετακινήσεις, με πλήρη κάλυψη των εξόδων από τη ΣΚΤ.

Για όλα αυτά και πολλά άλλα ο Γενικός Ελεγκτής οδηγείται σε παύση! Για όλα αυτά και πολλές άλλες περιπτώσεις, οι κύριοι ένοχοι της κατάρρευσης του Συνεργατισμού κυκλοφορούν ανάμεσά μας και ο άνθρωπος που έλεγε αλήθειες, παρά τη φλυαρία του σε πολλές περιπτώσεις, ετοιμάζεται να σταυρωθεί από τους σοφούς αυτού του κράτους. Για να μείνουν οι «έξυπνοι» και ικανοί, όσοι ξέρουν και σιωπούν!

0
Home