Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Πρώτη η Κύπρος σε όλη την ΕΕ στη μείωση των θανατηφόρων

Γιώργος Μιχαηλίδης
- 30.03.2024

Πρώτη η Κύπρος σε όλη την ΕΕ στη μείωση των θανατηφόρων

Πώς φτάσαμε στο -35% στα θανατηφόρα μέσα σε 4 χρόνια (ΣΤΟΙΧΕΙΑ)

Η Κύπρος βρίσκεται στην πρώτη θέση στη μείωση των θανατηφόρων οδικών συγκρούσεων την τετραετία 2019-2023. Η χώρα μας έχει πετύχει μέσα σε μια τετραετία τη μεγαλύτερη μείωση με ποσοστό 35% κάτι που συνέβη μόνο στην Πολωνία.

Η ΟffsiteNews εξασφάλισε τα στοιχεία σύμφωνα με τα οποία το 2019 στην Κύπρο σημειώθηκαν 52 θανατηφόρας με 52 νεκρούς. Το 2023 ο αριθμός των θανατηφόρων ήταν 32 θανατηφόρα με 34 νεκρούς. Ενδιάμεσα, το 2020 τα θανατηφόρα ήταν 48 με 48 νεκρούς. Το 2021 τα θανατηφόρα ήταν 44 με 45 νεκρούς και το 2022 35 θανατηφόρα με 35 νεκρούς.

Εννιά νεκροί το 2024

Στο πρώτο τρίμηνο του 2024 από την 1η Ιανουαρίου - 28η Μαρτίου 2024 καταγράφηκαν 6 θανατηφόρα  με 9 νεκρούς.

Η Κύπρος ακολουθει το Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας για τη δεκαετία 2021-2030 που βασίζεται στην προσέγγιση του «Ασφαλούς Συστήματος».

Η Κύπρος, όπως και κάθε άλλο κράτος, παρουσιάζει κάποιες ιδιαιτερότητες στο πεδίο της οδικής ασφάλειας και κάποια συγκεκριμένα προβλήματα. Τα πιο σημαντικά από αυτά είναι τα ακόλουθα:

• Η συντριπτική πλειονότητα των οδικών θανάτων και σοβαρών τραυματισμών καταγράφεται στους αστικούς δρόμους (σε δομημένες περιοχές των πόλεων και των χωριών).

• Εξαιρετικά υψηλό ποσοστό οδικών θανάτων και σοβαρών τραυματισμών μοτοσικλετιστών και ιδιαίτερα μοτοποδηλατιστών. • Εξαιρετικά υψηλό ποσοστό οδικών θανάτων και σοβαρών τραυματισμών νεαρών ανδρών οδηγών.

• Πολύ υψηλό ποσοστό οδικών θανάτων αλλοδαπών που διαμένουν στην Κύπρο. • Πολύ υψηλό ποσοστό οδικών θανάτων πεζών και ιδιαίτερα ψηλό ποσοστό οδικών θανάτων ηλικιωμένων πεζών.

• Γενικευμένη απειθαρχία στους κανόνες οδικής κυκλοφορίας, με κυριότερες και σοβαρότερες παραβάσεις, την παραβίαση των ορίων ταχύτητας, την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ αλλά και ναρκωτικών, την παραβίαση του κόκκινου φωτεινού σηματοδότη, τη μη χρήση ζώνης ασφάλειας και ιδιαίτερα στα πίσω καθίσματα, τη μη χρήση παιδικών συστημάτων συγκράτησης, τη μη χρήση κράνους, τη χρήση κινητού χωρίς ελεύθερα χέρια, αλλά και την εκτεταμένη παράνομη στάθμευση.

Τα πιο πάνω προβλήματα λήφθηκαν υπόψη στο νέο στρατηγικό σχέδιο, στο οποίο περιλήφθηκε μεγάλος αριθμός στοχευμένων δράσεων και πολιτικών για αντιμετώπισή τους. Στο νέο στρατηγικό σχέδιο τίθενται επίσης συγκεκριμένοι στόχοι για σημαντική μείωση των οδικών θανάτων και τραυματισμών των ομάδων οδικών χρηστών που παρουσιάζουν αυξημένα ποσοστά οδικών θανάτων και τραυματισμών.

πινακες

>>>>Διαβάστε επίσης: Δεν παραδέχεται τίποτα ο κατηγορούμενος για το 4πλο θανατηφόρο στη Λεμεσό<<<<

Ο προτεινόμενος γενικός ποσοτικός στόχος του Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας 2021-2030 είναι η μείωση των οδικών θανάτων και σοβαρών τραυματισμών κατά 50% μέχρι το 2030, σε σχέση με τους αριθμούς που θα καταγραφούν το 2020. Αυτοί είναι και οι στόχοι της Ε.Ε. για το 2030.

Οι κάμερες βοήθησαν

Αστυνομικές πηγές ανέφεραν στην OffsiteNews ανέφερε ότι οι κάμερες βοήθησαν στη μείωση των θανατηφόρων. Οι ίδιες πηγές ανέφεραν ότι πολύ σημαντικό μέτρο ήταν η αυστηροποίηση των ποινών. Σύμφωνα με την  Αστυνομία το θέμα τοποθέτησης  των καμερών επανεξετάζεται στη βάση εντοπισμού των μελανών σημείων.

Γιώργος Μιχαηλίδης

0
Home