Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Στροφή Δεξιά: Θα δει τα Δημόσια Έργα για αλλαγή ο Βαφεάδης

Χαράλαμπος Ζάκος
- 18.03.2024

Στροφή Δεξιά: Θα δει τα Δημόσια Έργα για αλλαγή ο Βαφεάδης

Τα πρόστιμα για το βελάκι που σβήνει απότομα πονοκεφαλιάζουν τον Υπουργό Μεταφορών και θέλει αλλαγή

Το μπάχαλο που έχει προκληθεί με τα πρόστιμα για στροφή δεξιά σε φώτα τροχαίας έχει θορυβήσει και τους αρμόδιους, οι οποίοι ωστόσο, μέχρι στιγμής δεν έχουν βρει λύση για το πρόβλημα και ενώ ταυτόχρονα όσο καθυστερούν άλλο τόσο θα μεγεθύνεται το πρόβλημα αφού όλο και περισσότεροι οδηγοί θα κληθούν να πληρώσουν πρόστιμα που φτάνουν έως και τα €300. 

Μάλιστα, η επιβολή προστίμων ύψους €300 σε οδηγούς που επιχειρούν στροφή δεξιά σε φωτοελεγχόμενες διασταυρώσεις χαρακτηρίζεται ως άδικη για αρκετές περιπτώσεις ακόμη και από το ίδιο το Υπουργείο Μεταφορών, το οποίο εδώ και καιρό ψάχνει τις λύσεις. 

Γι’ αυτό τον λόγο εξάλλου, όπως πληροφορείται η OffsiteNews ο Υπουργός Μεταφορών, Αλέξης Βαφεάδης, αναμένεται να συγκαλέσει σύσκεψη με τα Δημόσια Έργα, ώστε να εξευρεθεί τρόπος να διορθωθεί το πρόβλημα.

Την ίδια ώρα ωστόσο ερωτήματα προκαλούνται στο γιατί οι αρμόδιοι δεν είχαν εντοπίσει αυτά τα προβλήματα κατά την πιλοτική εφαρμογή του συστήματος φωτοεπισήμανσης και χρειάστηκε οι οδηγοί να επωμιστούν τσουχτερά πρόστιμα για να σκεφτούν αλλαγές, αλλά και σχετικά με το τι πρέπει να πράξουν οι πολίτες στους οποίους έχουν εκδοθεί τέτοια πρόστιμα, αφού ναι μεν παρανόμησαν, αλλά από την άλλη το κράτος και οι αρμόδιοι φορείς φαίνεται, σύμφωνα και με τα όσα μεταφέρονται και από το Υπουργείο Μεταφορών, να μην εφάρμοσαν σωστά και με ορθολογιστικό και δίκαιο τρόπο την απόφαση για το σύστημα φωτοεπισήμανσης. 

Ποιο είναι το πρόβλημα 

Αρχικά, για να γίνουν σωστές αλλαγές θα πρέπει να εντοπιστεί και το πρόβλημα, το οποίο είναι απλό, αλλά όπως αναφέραμε και πιο πάνω οι αρμόδιοι δεν κατάφεραν να το εντοπίσουν και να το επιλύσουν κατά την πιλοτική εφαρμογή του συστήματος. 

Ειδικότερα, αυτό που έχει διαπιστωθεί, είναι ότι οι οδηγοί με κατεύθυνση δεξιά δεν τυγχάνουν προειδοποίησης πριν σβήσει το βελάκι, κάτι που ισχύει για όσους έχουν ευθεία κατεύθυνση με το πορτοκαλί χρώμα, και έτσι ο χρόνος αντίδρασης τους είναι μηδενικός. Αποτέλεσμα είναι, είτε να περάσουν με κόκκινο και να τους εκδοθεί πρόστιμο έως €300, είτε να σταματήσουν απότομα και να διακινδυνέψουν σύγκρουση με άλλο όχημα. 

Την ίδια ώρα, παρατηρείται ανομοιομορφία και για τον τρόπο που λειτουργεί το βελάκι δεξιά σε άλλες διασταυρώσεις. Δηλαδή σε κάποιες διασταυρώσεις με το βελάκι για στροφή δεξιά ανάβει και πράσινο, ενώ σε άλλες με το βελάκι για στροφή δεξιά παραμένει κόκκινο, με αποτέλεσμα να υπάρχει σύγχυση μεταξύ των οδηγών. Μάλιστα αρκετοί θεωρούν και ως ερασιτεχνισμό το γεγονός ότι ενώ προχωράς για στροφή δεξιά, χάνεται απότομα το βελάκι, σου επιβάλλεται πρόστιμο και μετά από μερικά δευτερόλεπτα γίνεται ξανά πράσινο για να προχωρήσεις. 

Άλλο πρόβλημα που εντοπίστηκε πέραν από το απότομο σβήσιμο στο βελάκι, είναι και η διάρκεια του. Δηλαδή, υπάρχουν διασταυρώσεις όπου το πράσινο βελάκι δεξιά ανάβει για μερικά δευτερόλεπτα και έτσι, σε συνδυασμό με την απουσία προειδοποίησης οι οδηγοί αρκετές φορές θεωρούν πως υπάρχει χρόνος, ενώ στην τελική ο χρόνος που δίνεται είναι για να περάσουν ένα με δύο αυτοκίνητα. 

Ποιες σκέψεις γίνονται 

Από το Υπουργείο Μεταφορών γίνονται διάφορες σκέψεις για αλλαγές και οι οποίες θα τεθούν προς συζήτηση, όπως αναφέραμε και πιο πάνω σε συνάντηση με τα Δημόσια Έργα.

Η πρώτη επισήμανση που είχε γίνει με τον εντοπισμό του προβλήματος ήταν να μπουν χρονόμετρα με αντίστροφη μέτρηση, όπως δηλαδή υπάρχουν και στις διαβάσεις πεζών. Σκέψη ωστόσο που εγκαταλείφθηκε, αφού τα χρονόμετρα δεν είναι συμβατά με τα έξυπνα φώτα, όπως είχε απαντήσει το Υπουργείο Μεταφορών. 

Σκέψεις γίνονται επίσης όπως αναβοσβήνει το πράσινο βελάκι με σκοπό να προειδοποιηθούν οι οδηγοί ότι πρόκειται να σβήσει. Κάτι ωστόσο που όπως διαπιστώσαμε και οι ίδιοι δεν μπορεί να γίνει εύκολα για όλες τις διασταυρώσεις, αφού όπως αναφέραμε και πιο πάνω, ο χρόνος όπου παραμένει αναμμένο το πράσινο βελάκι διαφέρει σε κάθε διασταύρωση – σε κάποιες μπορεί να μένει αναμμένο για μερικά δευτερόλεπτα – και έτσι και πάλι δεν θα υπάρχει ο χρόνος προειδοποιήσεις.

Άλλη εισήγηση, είναι όπως μετά το πράσινο βελάκι να ανάβει πράσινο και για την ευθεία κατεύθυνση, εν αντιθέσει με το τι ισχύει σήμερα αφού: Ανάβει το πράσινο βελάκι και παραμένει κόκκινο για ευθεία κατεύθυνση. Μετά σβήνει το βελάκι για στροφή δεξιά, παραμένει το κόκκινο, σου επιβάλλεται πρόστιμο εάν κινείσαι και μετά από μερικά δευτερόλεπτα ανάβει ξανά το πράσινο για να κινηθείς και πάλι κανονικά. 

Χαράλαμπος Ζάκος

0
Home